Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek Espana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Waar ik al bang voor was, een zaailing heeft het niet gered.

    Maar, de anderen groeien gestaag. 2 harder dan de overige drie, maar ze gaan allemaal lekker.

    We zijn nu pas 2 weken onderweg, en heb de grootste vast overgezet naar een 30 liter bak.
    Wat wel ff lastig was dat ze nog zo teer en kwetsbaar zijn zonder een echte kluit.
    Overzetten was dus wel een spannende aangelegenheid. Ze bleef ook niet uit zich zelf staan dus had wat ondersteuning nodig in de vorm van een bamboe stokje.
    Nu wel weer zonder support.

    Het begint hier nu ook steeds warmer te worden met een verwachting van lage dertigers vanaf komende week. Nu om 10.21 al 26 graden.
    Daar zullen de dames denk ik wel blij van worden.
    Ik in elk geval wel, maar ik lig aan de rand van het zwembad..
    Attached Files

    Comment


      #17
      We zitten in week 5 en de dames groeien gestaag.
      Het is net als in de rest van Europa bloedje heet, zo een 36 graden en ik geef de dames nu 2 x per dag wat te drinken.
      Op het heetst van de dag bescherm ik ze tegen de felle zon. Ben bang als ik ze in de volle middag zon laat staan ze verbranden waar ik bij sta.
      Een van de dames laat desondanks toch het blad wat hangen.( Heeft iemand tips?)
      Verder kreeg ik van iemand een opmerking dat hij vond dat ze er nogal sprieterig bij stonden. Wat vinden jullie?
      Ze staan nu trouwens in een oude caravan voortent die ik tegen de muur van het huis heb vastgemaakt.
      Voorkant en zijkanten zijn doorzichtig plastic, waarvan ik de zijkanten door middel van een gordijn dicht kan doen om de plantjes te onttrekken aan nieuwsgierige blikken en de felle zon.
      Attached Files

      Comment


        #18
        Ik denk dat je te voorzichtig bent, het lijkt erop dat ze meer licht willen omdat ze zich wat strekken inderdaad

        De plastic ruitjes houden (te) veel licht tegen waarschijnlijk
        2e
        3e

        Comment


          #19
          Ja dat denk ik ook, kun je ze niet buiten zetten ivm buren ofzo?

          Comment


            #20
            Dank voor jullie reactie.
            Ik kan ze wel buiten zetten maar krijg 2 x per week iemand die het zwembad schoonmaakt en ik wil liever niet dat hij mijn dames ziet.
            Ook ben ik nu wat bang voor de felle zon. Het is in de zon al gauw zo een 45 graden hier.
            Zou dat dan niet te warm worden??

            Maar heb denk ik een oplossing gevonden.
            Zet als de zwembad dude er niet is de gehele voorkant open. Als hij dan komt doe ik het gewoon weer even dicht.

            De voorkant staat pal naar het oosten gericht waar dus de zon opkomt. 's Ochtends is die nog niet zo warm dus moet goed komen.
            Tegen een uur of 12 draait de zon weg naar het zuiden en dan het westen.
            Attached Files
            Last edited by Stratus; 30 June 2019, 18:02.

            Comment


              #21
              Elk voordeel heeft zijn nadeel?

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
                Elk voordeel heeft zijn nadeel?

                Comment


                  #23
                  Hier is het ook regelmatig zo warm.
                  Daar wennen ze wel aan, ik zou ze gewoon laten staan ipv elke keer te verzetten.
                  Is het geen idee om je zwembad zelf te kuisen

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Burundanga View Post
                      Hier is het ook regelmatig zo warm.
                      Daar wennen ze wel aan, ik zou ze gewoon laten staan ipv elke keer te verzetten.
                      Is het geen idee om je zwembad zelf te kuisen
                      Misschien heb je gelijk qua warmte, maar 45 graden vol in de zon lijkt mij toch niet echt gezond.
                      Zelf mijn zwembad schoonmaken zou idd kunnen, maar heb nog een doorlopend contract.

                      Upheavel

                      Comment


                      • Slome Joop
                        Slome Joop commented
                        Editing a comment

                      • Ess
                        Ess commented
                        Editing a comment

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        "...mag het niet drogen,roken of verhandelen..."

                        Natte cake van bakken dus ?

                      #26
                      45 graden is natuurlijk niet ideaal maar sleuren met potten ook niet.

                      Spaanse wet is overal hetzelfde hoor Stratus.
                      Roken mag, drogen mag, kweken ook zolang het niet zichtbaar is voor anderen en voor eigen gebruiksin fines lucrativos y que siga las normas establecidas,

                      Comment


                        #27
                        Kijk hier wordt ik nou echt heel blij van...die zegt dit, die zegt dat....dit is heel duidelijk...Muchos gracias...

                        Comment


                          #28
                          Even een andere vraag en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
                          1 plantje vertoont wat gele bladeren en de rest van de bladeren hangt nogal. Een andere dame begint ook enigzins.
                          Ik heb hier gelezen dat ze ofwel te droog staan, of te nat.
                          Als ik de bovenlaag van de aarde weg haal, ongeveer 2 cm is de aarde daaronder naar mijn gevoel niet te nat, maar ook niet te droog.
                          Zou er ook nog iets anders aan de hand kunnen zijn? Zie foto.

                          Moet er natuurlijk nog ff aan toe voegen dat ze 2 x per dag water krijgen.
                          Ongeveer 50 ml per keer. Lijkt mij beter dan in een keer een hele sloot water erin.
                          Dit gezegd hebbende vraag ik me nu dus af hoeveel water ze echt nodig hebben.
                          Water geven is best wel een beetje 'natte vinger' werk.
                          Attached Files
                          Last edited by Stratus; 7 July 2019, 06:43.

                          Comment


                            #29

                            Comment


                              #30

                              Zou voor mij misschien ook wel beter zijn maar gaat helaas niet op.
                              QnQ Als de zwembad dude komt zit ik steevast met een op de veranda. Het ruikt dus altijd lekker bij mij.
                              Last edited by QnQ; 7 July 2019, 08:33.

                              Comment

                              Bezig...
                              X