Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rqs Diesel Automatic in de tuin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rqs Diesel Automatic in de tuin

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik ga dit jaar voor het eerst een plant in de tuin zetten.

    Ik heb gekozen voor Diesel Automatic van Royal Queen Seeds, omdat ik dat vroeger altijd enorm lekkere wiet vond.

    Het plekje dat ik gekozen heb is een perk aan de zijkant van mijn terras. Daar zou de plant een uur of 8 zon per dag moeten krijgen, vanaf de middag ongeveer. Onder dit perk zit er gewoon volle grond.

    Het zaadje ligt momenteel te ontkiemen in een nat stukje keukenrol dat tussen 2 ondertassen ligt.

    Ik was aanvankelijk van plan om het zaadje te planten in een klein plastieken potje en het 2 of 3 weken binnen te houden vooraleer ik het in de volle aarde van mijn tuinperk zou zetten.

    Nu las ik gisteren dat het overplanten van een autoflower een risico inhoudt, omdat de korte groeitijd van deze planten geen ruimte laat voor herstel na de overplantshock. Ik denk er dus nu over om het ontkiemde zaadje gewoon rechtstreeks in het perk te steken, 1 of 2 cm onder de grond. Ik zou dit in niet al te hard aangedrukte goedkope potgrond van de gamma willen doen. Daarover maak ik dan een kooitje van kippengaas om de eerste weken te beschermen tegen de kat en vogels. Klinkt dit als een wijs plan?

    Groetjes en bedankt om te lezen!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    slim doen suc6 maak dat kuiltje in volle grond met beetje pot aarde zaadje er in aarde er over gaas er over en bidden maar
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Lijkt me allemaal een goed plan succes deze eerste ronde!
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        Verzin je ook nog iets tegen slakken ? Anders is ze zo weg.

        Een Diesel autoflower is een kruising van een andere plant met een Diesel.
        De smaak van een autoflower zal dus nooit helemaal hetzelfde zijn als de wiet die je van de shop gewend bent.
        Nou heeft precies een Diesel een vrij uitgesproken smaak (en geur!) dus die zal je er wel bovenuit proeven.

        * googelt ondertas

        aaah, oke.

        Succes!

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          "*Googelt ondertas*" ​​​​​​​​​​

          Bedankt voor de reacties!

          Slakkenkorrels staan inderdaad op het programma! Ik moet me nog wel even inlezen over welke, waar juist en hoeveel etc.

          Comment


          • Vluggejapie
            Vluggejapie commented
            Editing a comment
            Ik heb goede ervaring met de slakkenkorrels van ecostyle. Deze zijn alleen schadelijk voor de slakken zelf, die eten er van en drogen uit. Mocht er een ander diertje zoals een egel of vogel de slak in de tussentijd opeten, is dit niet giftig voor deze dieren.

            Tevens breken ze langzaam af in 2 bodemvoedende stoffen.

            Zijn alleen wel vrij prijzig, maar doen hun werk goed!

          #6
          Succes
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


            #7
            Na het werk mijn zaadje gecheckt en het heeft zijn ding al gedaan

            Nu ben ik wat naar het weerbericht aan het kijken en vraag ik me af of ze het wel gaat redden buiten...

            Wat zou het ergste zijn: Morgen planten in de tuin met 5 dagen slecht weer in het verschiet, of toch beginnen in een potje en hopen dat het overplanten niet te veel stress met zich meebrengt?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #8
              Wat is er mis met het weerbericht voor jou?
              Ter bescherming kan je ook de bodem van een fles knippen en de fles over de plant zetten (dopje eraf voor lucht)
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                #9
                Ik was bang dat met een hoop regen en wind in de eerste dagen het plantje niet ging uitkomen. Of niet zou overleven. Ik las ergens dat veel vocht heel slecht is voor een zaailing. Maakt dat dan niet zoveel uit? Die fles is een goed idee!
                Attached Files

                Comment


                  #10
                  Attached Files
                  Last edited by Haile Selassie; 7 June 2019, 19:49.

                  Comment


                    #11
                    Grappig

                    Opletten dat je de fles eraf haalt als de zon er op zit anders zal het te warm worden voor het nog heel tenger plantje.
                    Veel kweekplezier

                    Comment


                      #12
                      Ik heb die fles er uiteindelijk na 2 uur al afgehaald, omdat het niet meer hard ging regenen. Wel rukwinden gehad voor 24h ongeveer en af en toe een kleine, korte regenbui. Vandaag is het voorlopig zonnig en windstil.

                      Het plantje laat zich nog niet zien. Ik ben al minstens 25 keer gaan kijken ​​​​​​.

                      Comment


                        #13
                        Haha, jammer dat vaak kijken niet helpt. ken t heel goed. Sta zelf ook regelmatig in de tuin, ook als ik er niet hoef te zijn.
                        succes

                        Comment


                          #14
                          3.5 dag na het planten van het zaadje is er eindelijk iets te zien ​​​​​​

                          Met al dat intens naar de aarde staren van de laatste dagen heb ik wel ontdekt dat er vrij veel mieren rondlopen.

                          Ik heb daarom wat kaneel en nootmuskaat rondgestrooid. Daar schijnen ze niet tegen te kunnen.

                          IMG_20190611_073601.jpg

                          Comment


                            #15
                            Gezien het hier de hele nacht geregend heeft en nog steeds bezig is, heb ik gisterenavond een dienblad op mijn burcht gezet. De zaailing is nu ongeveer 1 of 2 cm hoog. Ze kan dus, denk ik, nog wel wat bescherming tegen lange regenbuien gebruiken.

                            Ik denk dat ik ze Vanessa ga noemen.

                            ​​​​​.

                            Comment

                            Bezig...
                            X