Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ronflonflon met Joop Balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Leuk dat je weer een verslag maakt Joop.
    succes.

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je @Appie
      Leuk dat je meekijkt!

    Ook van deze zijde veel succes Joop, voor mij ook het eerste verslag hier op jd laat ze maar groeien met het mooie weer wat op komst is.
    De plantjes zien er in ieder geval goed uit.
    Gr. Corleone1933
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Jij ook bedankt @Corleone1933
      Met dat weer zit het de komende dagen wel goed. Ben benieuwd of ze de grond uit schieten.

    Succes Joop, dat het een mooie zomer mag worden !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je wel en dat hopen we allemaal natuurlijk

    27-06-2020

    Ik heb even zitten dubben over wat ik nou ga doen, toppen, fimmen, buigen, dieven of niets, maar dubben is noodzakelijk volgens Pablo Mosses....


    Na wat online onderzoek te hebben gedaan ben ik tot de conclusie gekomen dat het toch beter is om te buigen dan te toppen bij auto's. Ik heb vandaag 3 van mijn 4 planten gebogen, dit is de allereerste keer dat ik mij hiermee bezig houd, dus ik ben erg benieuwd naar het resultaat. De plant die ik niet gebogen heb is de West Coast Bubbles, want daar heb ik er 2 van staan, zo kan ik straks mooi het verschil zien tussen beide planten van de zelfde soort.

    Blue Dreamer gaat het snelst. Deze plant kan naar zeggen ook 150 cm worden en dat is mij echt te hoog in verband met en ze is daarom de hoofdrede om iets te doen tegen te veel lengte. Ze ruikt nu al erg lekker, zonder haar te strelen

    BD-2020-06-27.jpg


    Jack Herer vond ik de vorige keer ook best lang in vergelijking met de andere auto's en ik was nu toch al lekker bezig, dus waarom ook niet, ik heb haar ook gebogen. Jack ruikt ook al lekker, maar daar moet je haar wel eerst voor aanraken..... Is Jack niet een beetje rare naam voor een meisje Laten we haar Jacky noemen, dat past beter.

    Jack-2020-06-27.jpgWest Coast Bubbles moest er ook aan geloven, buigen jij. Weinig geur tot nu toe, ook iets kleiner dan de andere 2 soorten, maar het is een Indica dominant, dus ook te verwachten.

    WCB4-2020-06-27.jpg


    Voor de vergelijking de andere West Coast Bubbles lekker laten staan zoals ze is.

    WCB3-2020-06-27.jpg

    Wat betreft het dieven ben ik er nog niet helemaal uit. Ik heb een hekel aan de fluf knippen (wie niet) en ik heb elk jaar meer dan genoeg wiet, dus ik kan het makkelijk missen.
    Ik heb nog even tijd om daar over door te dubben, dat doe ik dan het liefst samen met Dub Syndicate....

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Al doende leert men he?
      Met mijn LST doe ik dat wel; altijd achter de bladsteel het draadje spannen. Soms knip ik dat blaadje af om de topjes meer licht te geven. Ook dan laat ik een stukje bladsteel zitten.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Als ze wat groter zijn kun je de plant ook omlaag houden door binddraad in een haakje te buigen, en dan gewoon in de grond steken

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik geloof dat ik nu pas snap wat je bedoelde Kunichika en het klink inderdaad logisch. Volgende keer beter. De opmerking van Takketoelli deed het kwartje laten vallen

      Mijn binddraad is ook een beetje dik, ik had nog installatie draad 1,5mm liggen, iets dunner mag de volgende keer wel.

      Leuk dat jullie meedenken

    2-7-2020

    Ik ben nu 5 daagjes aan het buigen en het buigen op zich gaat goed, maar het verschil tussen wel en niet buigen is zichtbaar in het nadeel van wel buigen. ehmmm, snap je?

    Kijk, deze WCB buig ik wel.
    IMG_7400.JPG

    Kijk vooral naar de eerste 2 zijtakken, die zouden nu een groeispurt moeten maken.
    IMG_7401.JPG

    En hier de WCB die ik niet buig. Moet je kijken wat een ontwikkeling er al is op de onderste takken, meer dan bij het buigen. De hele plant is sowieso verder ontwikkeld, terwijl ze 5 dagen terug nog net zo ver in de ontwikkeling waren. LST geeft blijkbaar toch meer stress dan ik eigenlijk gewild had.
    IMG_7402.JPG

    Misschien moet ik het wat meer tijd geven en gaat de buig plant zich straks goed herstellen en haalt ze de achterstand in. We gaan het zien.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik zie dat mijn post is weggevallen, maar je hebt het gezien. Maar is dus ff afwachten. Ben er bijna van overtuigd als je haar nog een paar keer plat legt als ze weer wat is gegroeid. Dat ze dan mooie zijtakken krijgt.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ga ik doen, ik houd stug vol.

      Die post van je die weggevallen is, die is er nog wel hoor. Je moet op dat kleine zwarte driehoekje klikken, die staat boven de eerste comment van deze post (dit grijze blok) aan de rechter kant. Daar zie je ook hoeveel comments er in totaal zijn, dat houd het topic overzichtelijk.
      Last edited by Slome Joop; 4 July 2020, 10:45.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ahh weer wat geleerd, merci!

    Ik moet toegeven dat ik een beetje een luie verslaggever ben dit jaar. Nog niet veel gepost van deze kweek en ook nu houd ik het bij 1 foto, daar zijn wel al mijn planten op te zien en ik ga er wat over vertellen

    IMG_7409.JPG

    Van links naar rechts: 1. Blue Dreamer - 2. West Coast Bubbles - 3. West Coast Bubbles - 4. Jack Herrer

    Weten jullie het nog? Ik was aan het buigen. Daar ben ik mee gestopt, want het hielp niets, in tegendeel. De 1ste, 3de en 4de plant heb ik gebogen en zie het resultaat; plant 2 die niet gebogen is, is het grootst, best ontwikkeld en staat als eerste echt in bloei, pruikjes. De andere laten ook het begin van bloei zien, maar nog geen pruikjes.
    Blue Dreamer, de 1ste plant was het grootst van allemaal en de beide West Coast Bubbles (vierkante bakken) waren eerst gelijk in ontwikkeling, dat is nu allemaal wel anders.
    Het is heel gek (vind ik) De planten die ik boog stopte bijna met groeien en daarvoor kreeg ik bijna geen extra zijtakken terug. Doe ik dus niet meer bij auto's. Ach, weer wat geleerd

    De grootste plant, 2. West Coast Bubbles strekt wel een beetje vind ik, ze is nu 57 cm en groeit ruim 2 cm per dag. Het zou een Indica dominant moeten zijn. Nu ben ik geen expert, maar zo ziet ze er naar mijn idee niet uit. Die gaat nog te lang worden, dan gaat ze iets naar achter op het balkon, zodat het minder zichtbaar is vanaf de straat. De planten staan normaal niet in deze opstelling, maar tegen de reling, ze staan hier nu te poseren voor de foto.

    Ik ben tot nu toe in het geheel niet ontevreden. Ondanks het gebrek aan zon willen de plantjes toch nog wel ontwikkelen. Het had misschien nog beter geweest als ik niet had gaan buigen, maar het zal genoeg zijn voor mij. Ik heb gelukkig ook nog weinig last van beestjes. Verder heb ik er niet zo veel over te melden.

    Bedankt voor het lezen en tot de volgende update

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Vergelijken met planten heeft eigenlijk nooit zin nee. Maar als je dat niet zou doen is elke kweek een goede he

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      1 en 4 vind ik ook het mooist.
      Staat 4 altijd naast het hek ? Die zal het grootst worden dan, met het meeste licht en wat regen af en toe.

      (btw Indica's kunnen ook 2m worden eh..

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      1 en 4 worden qua plant favoriet, dat is alvast duidelijk

      Normaal staan alle planten tegen het hek aan, dit was alleen een pose voor de foto.

      Dat van die Indica's die zo groot kunnen worden wist ik niet. Ach, ik weet zoveel niet, maar dat is natuurlijk helemaal niet erg, al doende word ik steeds wijzer.

    12 augustus 2020
    Het gaat lekker hier, maar wat wil je met dit weer, prachtig!!!
    Man man man, wat kan ik genieten van dit weer.

    Ik heb even in de gaten gehouden na hoeveel dagen de eerste bruine pistels te zien waren en het viel me op dat ze alle vier bijna op het zelfde moment bruine pistels lieten zien.

    1. Blue Dreamer Auto
    Staat nu 22 dagen in bloei en gaf na 19 dagen bloei de eerste bruine pistels.
    2. Jack Herrer Auto
    Staat nu 19 dagen in bloei en gaf na 19 dagen bloei de eerste bruine pistels.
    3. West Coast Bubbles Auto #1
    Staat nu 27 dagen in bloei en gaf na 19 dagen bloei de eerste bruine pistels.
    4. West Coast Bubbles Auto #2
    Staat nu 22 dagen in bloei en gaf na 22 dagen bloei de eerste bruine pistels.

    WCB#2 blijft een beetje achter, maar er is een verklaring voor. Aan het begin van de week kwam ik er achter dat ze onder de luis zat. Ik heb het met de hand verwijderd, blaadje voor blaadje en nu zie ik bijna geen luis meer. Verder gaat alles goed denk ik, een beetje geel blad en ook wat bladverlies, maar dat is ieder jaar op dit tijdstip, niets om me zorgen om te maken.



    dus:


    1. Blue Dreamer Auto

    IMG_7496.JPG IMG_7497.JPG


    2. Jack Herrer Auto

    IMG_7498.JPG IMG_7499.JPG


    3. West Coast Bubbles Auto #1

    IMG_7493.JPG IMG_7494.JPG


    4. West Coast Bubbles Auto #2

    IMG_7500.JPGIMG_7501.JPG
    Attached Files

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit Joop, dat gaan mooie toppen worden suc6

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik hoop het, bedankt!

    Je hebt wat grotere bossen bloemen nodig Joop
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ja haha, voor de camouflage bedoel je. Ze zijn inderdaad nogal klein in verhouding, maar ik moet zegen van buiten valt het totaal niet op dat er wiet op mijn balkon staat. Er staan ook nog wat ander planten en bloemen op mijn balkon en alles bij elkaar ziet het er groen en kleurig uit, niet als een wiet plantage.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Is toch juist mooi Joop, lekker in de stealth mode!!

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Jazeker, dat is de bedoeling ook

    Gaat lekker
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      slim kweken haha love it
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        22 augusstus 2020

        3 dagen terug heb ik een proeftopje geoogst van de kleine West Coast Bubbles en die heb ik gisteren gevaped.
        Ik werd er lekker stoned van, niet high wel een beetje suf, lekker ontspannen. Ik heb ook heerlijk geslapen De wiet was niet al te sterk, maar er zit genoeg kracht in voor mij, dan kan ik ook eens meer dan 3 hijsjes nemen van mijn vaporizer

        De plant heb ik vandaag helemaal geoogst, na 32 dagen bloei. Rede: de plant zat weer onder de luis en er begonnen veel bladeren af te sterven. Ik dacht liever een vroeg wietje die nog redelijk schoon is, dan de dikkere toppen die toch niet meer helemaal fris zijn. Nog een andere rede is dat ik soms toch wel last heb van bijverschijnselen, zoals hoofdpijn en ik vraag me af of dat bij jonge wiet minder is. Van de WCB had ik er 2 staan (nu nog 1), dus dan kan ik het mooi vergelijken met die andere die ik later ga oogsten.

        Ondanks de vroege oogst had ik er toch nog 94 gram nat vanaf en dat vond ik niet tegen vallen. Het ruikt niet heel sterk, maar wel erg lekker. De toppen waren gelukkig vrij van luis. Ze zijn wel duidelijk mager en hadden zeker dikker geweest als ik later geoogst had.

        De andere plantjes staan er mooi bij en laat ik nog even staan, maar ook die ga ik niet al te laat oogsten. (dus lekker vroeg)

        IMG_0018.JPG IMG_0024.JPG IMG_0026.JPG

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Hahaha, ja die is leuk, in een zak op een hangplek. Ik vind het een overweging waard.

        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Mijn thuis is een goede hangplek.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment

        Mooi Mooi nog effe geduld !!

        Seg die zeef waar dat ze op liggen te drogen , heeft dat nog een ander doel ??
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ja, ben wel handig met elektronica. Als ik er niet uitkom, dan vraag ik het een vriend, die is nog handiger dan mij

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Wauw, dat moet je doen!
          Zo vaak onderschat he, het drogen. Dat moet ook sloom

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ja, maar om eerlijk te zijn ging het voorgaande jaren juist te snel met die kast. Dit is de eerste keer dat ik de fan steeds uitzet en het gaat beter. Ik heb dit jaar ook voor het eerst een RH meter. 2 dagen terug was de RH 69% in de kast zonder fan. Als ik de fan even aanzet, dan zakt die heel snel 10 puntjes. Gisteren was het 68% en vandaag 66%, dus het droogt wel en ik denk (hoop) dat ik in een veilige zonne zit om geen schimmel te krijgen. Mijn idee is dat het hout van de kast ook reguleert, nu maar hopen dat ik gelijk heb. Dit is een klein deel van de oogst, kleinste plant, vroeg geoogst en ik gebruik dus maar 1 van de 3 droogrekken. Als ik straks die andere 3 oogst, dan ligt die kast helemaal vol en zal de RH wel hoger worden. Goed in de gaten houden, het is nog steeds een experiment.

        30 augustus 2020

        Gisteren nog 2 planten geoogst, de tweede West Coast Bubbles en Jack Herrer. Nu heb ik alleen nog de Blue Dreamer staan en die mag nog iets langer van mij.

        Jack:
        IMG_0027.JPG IMG_0031.JPG

        en West Coast Bubbles:
        IMG_0028.JPG

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ik hoor verschillende verhalen daarover Gps jouw verhaal heb ik ook vaker gehoord. Het punt is dat het in het geval zoals jij het schetst inderdaad niet zo'n probleem is, behalve dat je in de flat wel een andere reputatie krijgt waar je (ik) niet echt op zit te wachten. In mijn geval zit ik hier ook nog met jonge kinderen, ik kan het allemaal wel relativeren, maar voor kinderen zou het wel eens een enorme indruk kunnen maken, dat wil ik ze liever niet aandoen. Gezeik hier in Nederland. Het wordt tijd dat ze het gewoon eens gaan legaliseren, net zoals in vele andere landen gebeurt.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Dat zeker

        Dat is een cola toppppppp
        God was never on your side..

        Comment


          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Hahahahash Nee, dat wordt mij te sterk. Vroeger toen ik nog sterker en meer blowde vond ik hash op zijn tijd wel lekker ja, maar daar ben ik nu niet meer tegen opgewassen. Ik ben een watje

            Houd jij de verschillende toppen dan gescheiden? Ik zit nu al met 8 potten die ik ergens weer tussen moet proppen in mijn overvolle huis, naast de potten van vorig jaar die nog niet op zijn. Als ik ook nog aparte potten voor verschillende kwaliteit toppen moet nemen, dan wordt het echt teveel. In een ideale wereld (huis) zou dat wel geweldig zijn.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ik doe de beste mooiste potentste toppen apart, die rook ik als laatste. Ik begin met de kleine onderste toppen.
            Zo krijgen de beste toppen nog een beetje de kans om te curen....

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Dat doe je dan goed Takkie, maar nog beter zou zijn als je zoveel kweekt dat je alles genoeg tijd kan geven om goed te curen
        Bezig...
        X