Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ronflonflon met Joop Balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Gefeliciteerd met deel 1 dat ze mogen smaken. Hopelijk werkt het weer nog een beetje mee om deel 2 ook tot een succes te brengen. De voorspellingen zijn helaas niet al te best zag ik.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #62
      Kijk, hier zijn mijn 1,5 overgebleven plantjes, na de oogst van de 1ste ronde.

      Spliff Berry, mijn enige niet auto. Ze doet het lekker. Ik denk wel dat ik moet gaan voeden, want ze wordt wat bleker. Zou aarde in de gieter genoeg zijn? Ik heb niet zo'n zin in al die flesjes.
      IMG_6692.JPG

      En dan heb ik nog een 2de ronde Critical, maar die gaat niet best. Blokkade, heeft een engeltje in mijn oor gefluisterd. Ik denk dat ze gelijk heeft, want ik heb het niet goed gedaan met water geven. oplossing, laat mijn vrouw voortaan water geven, dat vind ze ook niet erger en ze heeft er meer gevoel voor.
      IMG_6694.JPG

      Mijn oogst begint na 5 en 6 dagen al aardig droog te worden. Er zijn al takjes die breken, dat is veel te snel natuurlijk. Ik was bang voor schimmel en heb de fan op mijn droogkast iets te hard gezet. Inmiddels staat de fan op laagste stand, maar het kwaad is al geschied ben ik bang. Ik kan er voor kiezen om het nu al in weckpotten te stoppen, maar te vroeg in weckpotten geeft ook weer risico op schimmel. Advies is welkom.

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Spliff gaat lekker ja, bedankt
        Ik heb sinds kort het gordijn op tijd dicht voor Spliff. Ik vind dat wel reuze ongezellig, maar je moet wat over hebben voor je planten.
        Dieven klink goed. Ik heb het nog nooit gedaan, maar eens moet de eerste keer zijn. Die flut topjes heb ik toch niet nodig.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja, grond in de gieter is beter dan gesodemieter. ( sorry, gekke bui)

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Haha, doe ik

      #63
      Als je die boveda 62% zakjes in je weckpot stopt geeft die ook vocht af. Miss alles van de takken af halen in de pot met boveda en wen vochtmeter..?

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Ik ga zo direct even checken hoe het er voor staat met drogen en als de takjes al breken, dan doe ik het in weckpotten. Ik heb al van die zwarte balletjes, ik weet niet hoe die heten, ze zijn ook voor bevochtigen van shag, daar kan ik er wat van in doen. Ik ben alleen een beetje bang voor schimmel.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Blauwe ballen ken ik, maar zwarte?
        Waren die eerst blauw?......en toen...?

      #64

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        1 gram meer op Critical, dat is optimistisch, daar houd ik wel van
        Ik denk dat ik gewoon 1 grote vloei om die plant draai en in 1 keer oprook

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Lmfao

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Dat moest ik even opzoeken

      #65
      SB doet het lekker Joop. Je kan evt gier maken om haar te voeden? Brandnetelgier in de groei en heermoes/smeerwortel in de bloei. Werkt vrij goed hoor.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Gier gaat heel erg stinken heb ik gelezen en dat zie ik niet zo zitten op mijn balkon. Bovendien ben ik te laat om dat te maken, want dat heeft tijd nodig. Desalniettemin bedankt voor de tip. Ik heb maar een handje aarde in de gieter gegooid en blijf dat de rest van de bloei doen in de hoop dat dat genoeg is.

      #66
      M'n laatste oogstje was ook veel te snel (en te ver) gedroogd. Heb de toppen toen behoorlijk nat gemaakt met gewoon water en in de weckpot gedaan (half vol).
      Aan het begin wel wat vaker de pot open gedaan om het vocht eruit te laten dampen. Maar het is allemaal goed gegaan, uiteindelijk had ik een prima zacht rokertje en de hooismaak was verdwenen.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Vorig jaar iets gelijkaardigs mee gemaakt. Alle toppen open op tafel gelegd en ze beneveld met de plantenspuit.

        Inderdaad uw potten goed luchten en dan komt het slim.

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Loop je niet een ontzettend hoog risico op schimmel? Doe je de potten dan 2 keer per dag open, of nog meer?

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment

      #67
      Ik heb net de wiet in de droogkast gecheckt en de takjes die gisteren braken, die buigen nu weer. Blijkbaar zit er nog vocht dieper in de toppen en doordat ik de fan lager heb gezet gaat het droogproces ook trager en verspreid het vocht zich weer door de hele tak. Denk ik

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Correct gedacht, ome Joop.

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Dank voor je bevestiging, dan komt het waarschijnlijk toch nog goed.

      • Appie
        Appie commented
        Editing a comment
        Zo lang je geen verrotte toppen in de weckpot doet zal het niet snel schimmelen is mijn ervaringen. Heb het er ook wel eens vrij nat in gedaan om goed door te curen. Laat dan de eerste dagen de pot open en schud af en toe. No problem.

      #68
      IMG_6729.JPG

      Dan was er van het weekend nog een leuke verassing. Ik heb me suf gezocht naar een boek waar ik al mijn kennis over wiet kweken uit gehaald heb toen ik jonger was. Dat is een jaar of 30 terug, toen hadden we nog niet zo'n fantastisch forum zoals
      Ik kon het boek niet meer vinden en had het al opgegeven, dacht dat ik het weggegeven had of zoiets. Tot ik zaterdag toevalig boven op een kast keek waar ik normaal nooit kijk en daar lag die, onder de stof. Kijk dit is hem, is die niet lief? Kennen jullie hem ook?

      IMG_6730.JPG boek.JPG
      Attached Files

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Hahaha, lachen. Dat had ik zelf nog niet eens gezien toelkit

        Ja ik weet het van jouw pech. Ik hoop voor je dat het je nooit meer overkomt. Ik ben zelf ook extra voorzichtig in de hoop geen schimmel te krijgen tijdens drogen. Vooralsnog ziet de wiet er goed uit en werkt ook fijn. Het is best sterk ook Geen last van te vroeg oogsten dus!

        Weet je wat wel vreemd was. Ik heb vorige week de weckpotten in de vaatwasser gewassen op de hoogste temperatuur en daarna heb ik ze ook nog uitgekookt in een grote pan met kokend water, inclusief de rubber ringen. Trek ik vanmiddag die weckpotten open, ruiken ze nog steeds naar wiet, gewoon van de vorige oogst. Is dat nou niet gek?

        Ik ga voor de zekerheid 2 keer per dag luchten in het begin en voelen en dan zie ik wel wanneer ik afbouw.

      #69
      Super Joop!
      Gefeliciteerd man!


      Comment


      #70
      Goed gedaan!
      ik doe de potten dagelijks een paar min openzetten totdat ze niet meer ploppen en dan mag die dicht blijven.
      geniet ervan..
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Bedankt Greyvol !
        Voor de zekerheid ga ik toch maar 2 keer per dag luchten in het begin.

      #71

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Klinkt goed. Ik ben benieuwd of bij mij morgen de toppen ook weer wat plakkeriger en zachter zijn. Ik vermoed van wel.

      #72
      Lekker Joop, dat wordt goed doorvapen dan maar!

      Mijn laatste auto heeft 14 dagen gedroogd en eenmaal geknipt heb ik het nog eens een dagje extra laten drogen.

      ​​​​​​Eenmaal in de potten durf ik alles na een tijdje eens samen in een diep bord uit te gieten. Goed mengen en effe laten luchten. Zo blijft elke pot gelijkmatig droog/vochtig/curen.


      ​​​​​​Supervet boekje! Onlangs bij een vriend kwam ik een kweekhandleiding tegen uit Canada, geschreven in de jaren 70 en in het frans. Het viel uiteen waar we bij stonden.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      #73
      Leuk zo'n handboek man, en dat weedje ziet er lekker uit man. Toppi

      Comment


      #74
      Lekker hoor, geniet van je voorraad. Btw met een doek met olie ff door je potten en daarna wassen met afwasmiddel. Potten gegarandeerd geurvrij

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Dank je!
        En goeie tip! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Handen en gereedschap maak ik na het knippen ook schoon met oliefolie.

      #75
      Ja die boek ken ik ook Heb hem ook in bezit maar dan wel in het Engels en het is een E-boek

      Zou voorlopig even twee keer daags de potten openen om te luchten. Geniet ervan Joop zien er lekker uit de toppen
      Ad usum proprium!

      Comment

    Bezig...
    X