Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ronflonflon met Joop Balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Zouden de toppen niet nog flink kunnen opzwellen als je ze langer laat staan? Heb begrepen dat ze dat vooral in de laatste 2 weken doen.

    En als je de ervaring van vorig jaar probeert te vergeten. Hoe staat het dit jaar met de kleur van de thrichomes?

    Verder vind ik haar er helemaal niet slecht uitzien voor een plant in het einde van de bloei. Wietje zal mooi schoon van voeding zijn
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Waarom typ ik altijd zo slecht. leeftijd?
      Snapje roketje........

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Waarom typ ik altijd zo slecht. leeftijd?
      Snapje roketje........

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de input @kroket

      En Ipie je slaat weer wartaal uit, je bent zeker (al weer) stoned

    #47
    Ga niet uit van schema's van verkopers.
    Anders haal je ergens
    een stukje vanaf dat doen niets mis mee
    Even laten drogen dat doen er velen
    Dan kun je kijken of je die smaak bevalt.....

    Je zal de eerste niet zijn
    hier, groet
    Ipie
    Last edited by Ipie; 19 August 2019, 15:22.

    Comment


      #48
      Als ik dan toch besluit het oogsten nog een weekje uit te stellen, dus pas over 2 weken, is het dan verstandig om nu nog te gaan voeden met de "aarde een nacht laten staan in mijn gieter" methode? Of kan ik dat beter achterwege laten, omdat oogst tijd toch wel in de buurt komt?

      Comment


        #49
        Hoi Joop. Ik zou dat aarde in gietertje gewoon doen. We krijgen nog zeer warme dagen en wat voeding uit potgrond kan ze nog mooi gebruiken en door d'r systeem heen pompen. En wat Ipie zegt: kan nog wel 2 weken staan. Verder zou ik als het je met knippen beter uit komt, gewoon iets meer suikerblaadjes aan de toppen laten zitten. Je gooit het straks allemaal droog toch door de vape. Wel goed ventileren met drogen straks. Meer blad is minder lucht doorlatend.

        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Dat is dan duidelijk, iedereen zegt 2 weken op zijn minst, inclusief 2 kwekers waarvan ik weet dat ze graag vroeg oogsten , dus dat ga ik dan ook doen. Zo kan ik inderdaad nog mooi afbloeien met wat meer zon dan dat we de laatste weken hebben gehad.
          Ik heb het gietertje al klaar staan, morgen zal dat wel goed getrokken zijn denk ik.

          Super bedankt allemaal voor het meedenken!

        • Reefer
          Reefer commented
          Editing a comment
          Hoe bedoelen jullie aarde in gieter, Je laat verse aarde weken als een theezakje?

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment

        #50
        Gewoon wegflikkeren wordt Niks meer.
        Scheelt je hoop knipwerk ook dus dat is mooi meegenomen.
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Bedankt voor deze geweldige tip, hier kan ik nou wat mee

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik regel de groenbak wel voor je.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Wat moet ik toch zonder jullie, wat een fijne steun zijn jullie.

        #51
        Hoi,

        Ik ga vandaag eens de hele familie laten zien, voor een mooi overzicht. Hier komt die:

        Jack Herer Auto CBD, mijn mooiste plant. 12 1/2 week oud en 6 weken in bloei. Dit vind ik mijn mooiste plant.

        IMG_6552.JPG
        IMG_6556.JPG


        Critical+ Auto CBD 1ste ronde, 13 weken oud en bijna 8 weken in bloei. Dit is de belangrijkste plant, omdat ik deze het liefst vape. Ze had van mij wel iets groter mogen worden en ook wat dikkere toppen mogen hebben, niet helemaal te vrede over.

        IMG_6559.JPG
        IMG_6570.JPG


        Critical+ Auto CBD 2ste ronde, bijna 6 weken oud en 2 weken in bloei. Geplant omdat ik al aanzag komen dat de 1ste ronde niet een hele vette plant werd, maar deze 2de is een lachertje, geen idee waarom ze zo klein is.

        IMG_6562.JPG
        IMG_6563.JPG

        CBD Spliff BerryIMG_6564.JPG
        IMG_6566.JPG


        Nog een CBD Spliff Berry, een weekje later geplant dan die vorige, omdat het eerste plantje in het begin niet zo snel ging en ik dacht dat het een slechte plant was Dat viel dus wel mee en deze gaat naar mijn buurvrouw zodra ze in staat is om deze in ontvangst te nemen.

        IMG_6568.JPG
        Attached Files

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Toppen van Spliff is goed gegaan Joop. Was dit je 1e top ervaring? Wat raar he dat die 2e critical zo iel is gebleven. 1e zal nog wel aandikken. Jack maakt alles weer goed en Spliff gaat je ook vast belonen!

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Vind het ook raar Ess van die 2de Critical, maarja, waarschijnlijk heb ik wel genoeg aan die 1ste Critical.
          Heeeeel lang geleden, toen ik nog bij mammie woonde heb ik eens een Hollands Hope getopt......als ik het me goed herinner, maar dat is dus ver terug in de tijd.

        #52
        Tijd om te oogsten!

        Ik zie bijna nog geen amber, maar de planten sterven af. Ik ga niet net als vorig jaar weken zitten wachten op amber terwijl het nooit komt. Ik denk dat mijn wiet niet genoeg kan rijpen door gebrek aan directe zonlicht aangezien ik alleen in de ochtend direct zonlicht op mijn balkonnetje heb.

        Critical heb ik gisteren geoogst en is 98 dagen oud waarvan 59 dagen bloei. De opbrengst is 127 gram nat.

        IMG_6580.JPG

        IMG_6606.JPG

        IMG_6661.JPG

        IMG_6666.JPG
        Bij Critical heb ik last gehad van luis tijdens de bloei. Deze heb ik met de hand verwijderd en daarna regelmatig gecontroleerd. Ik heb er (dacht ik) daarna geen last meer van gehad, maar tijdens het knippen kwam ik op 4 bladeren dit tegen:

        IMG_6659.JPG

        Zeer lokale plaag alleen bij Critical, verder geen ongedierte in mijn toppen gezien.


        Jack heb ik vandaag geoogst en is 99 dagen oud waarvan 48 dagen bloei, de opbrengst is 203 gram nat.

        IMG_6609.JPG
        IMG_6621.JPG
        IMG_6671.JPG

        Om eerlijk te zijn waren de toppen niet echt mooi compact, erg veel fluf. Jack was wel beter dan Critical, maar ook niet zoals het hoort. Al bij al heb ik nu al meer dan genoeg wiet voor een heel jaar en er staat nog een Spliff Berry die het erg goed doet waar ik goede verwachtingen van heb, dus ik ben best te vrede.

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Hahahaha, ik denk dat ik een topje snel droog voor vanavond
          Maar ja, dan kan ik je nog steeds niet veel vertellen over de smaak, want dat is natuurlijk waardeloos na snel drogen.

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          kon toch haast niet anders.. Moet er wel wat van proberen te verleidelijk! en idd om nu een verslagje te maken van je rokertje is nog te vroeg.
          Zou een heel kort verslagje wezen; kwa smaak is het niet te harden zeer grassig en scherp op de keel... einde verslag

        #53
        Toch een mooie oogst van je AFjes Joop.

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Dank je. Ben er ook wel blij mee hoor.

        #54
        Niceeee Joop! Jij kan mooi vooruit! Ik moet nog maar afwachten
        Buitenkweek 2019

        Comment


          #55
          Dank je Lambalski , maar jij hebt ook mooie planten heb ik net gezien, dat komt wel goed bij jouw

          Comment


          • Lambalski
            Lambalski commented
            Editing a comment
            Ik hoop het Joop! Eerste keer photo's Weet nu al wat voor autoflowers ik volgend jaar ga doen

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Ja mijn foto staat nog, ik wacht nog even af met het besluit wat ik volgend jaar doe. Het hangt erg af van hoe de foto het gaat doen, maar vooralsnog beloofd het iets goeds.

          #56
          Lekkere oogst hoor Joop!! Genieten

          Comment


          #57
          Lekkere bak met wiet Joop. Gefeliciteerd met het binnenhalen van deel 1. Mooie foto al die luizen
          Zijn verschillende soorten luizen zo te zien. Nu de Spliff nog met dubbele hoofdtop!

          "We are stardust, we are golden.
          And we've got to get ourselves back to the garden".

          Comment


          #58
          Ziet er goed uit Joop, we horen weer!

          Comment


          #59
          Ziet er goed uit, en t.a.v van Autoflowers in mijn tuin, kan ik zeker niet alleen maar er op letten of ik al amber heb.
          Zolang kan ik bij alle ? autoflowers meestal niet wachten vanwege de rot.

          Er is te weinig direct zonlicht in me tuin, zo simpel is het.

          Ik ben geen fan van te vroeg oogsten, ik heb liever wel minimaal een beetje couch-lock, maar amber lijkt niet haalbaar met auto flowers hier.

          Het resultaat van de star ryder geeft echter hoop. Sterke wiet uit eigen tuin. Geoogst toen ik simpel weg niet langer wachten kon.

          Met niet auto flowers is voorlopig 5 - 10 % amber nog steeds mijn doel.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Dank je @Gps
            Couch-lock houd ik sowieso niet zo van, dus wat dat betreft is het voor mij geen probleem om iets eerder te oogsten.
            Jij hebt nog genoeg staan, gaat vast wel wat amber bij zitten toch?

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            De Frisian Dew gaan dat denk ik wel halen.
            Vorig jaar ook gelukt.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Go for it!

          #60
          Te vroeg knippen is helemaal niet erg alleen de kracht neemt af
          Ik kweek altijd ietsje eerde en laat de kleine blaadjes zitten.
          .De werking van wiet is wat korter maar (persoonlijk) vind ik de smaak beter......

          Comment

          Bezig...
          X