Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x CBD Crew Therapy (fem) op het terras

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 x CBD Crew Therapy (fem) op het terras

    Korting op 420shop
    Gaan we weer ...

    5 x CDB Crew Therapy fem (Dutch Head Shop 2019)
    1 x CBD +Critical Mass fem (Over van 2018)
    1 x Dinamed CBD fem (Wietzaadjes website, nog over van 2018)

    Wat verpakt CBD Crew de zaden goed zeg in zo'n luchtdicht cellovaantje!
    De zaden van de Dutch Headshop hebben me al 4 jaar nog nooit teleur gesteld.
    En wat ontkiemde die Therapy's rete snel. Binnen 24 uur witte puntjes.
    zaden2019.jpg


    3e week mei alles ontkiemt in een glas water. Omdat 2 Dinameds niet ontkiemde (slechte zaak) zijn er een weekje later 2 extra Therapy's ontkiemt.

    Begin mei alles in stekpotjes over gezet naar bouwmarkt emmers met alleen gaten onderin. Deze foto is vandaag 17 juni genomen.
    Links 5 Therapy's op rij, 1 na laatste rechts de Dinamed, daarnaast de CBD Critical Mass. Allen dus fems.
    DSC_0868.jpg


    Dinamed (tut hola) kwam boven met 1 lobblad. Deze doet het verder gewoon prima zoals hierboven is te zien. Tut hola zag er 2 weken geleden zo uit:
    DSC_0836 - kopie.jpg

    E.e.a. na het stekpot traject geserveerd op een definitief bedje van:

    Pokon potgrond met voeding voor 60 dagen.
    20% Vivomix (over van de fruitboompjes plaatsen.Is een grond verbeteraar voor een actief bodemleven. Je moet er maar zin in hebben.
    Enkele eetlepels beendermeel.
    Enkele handjes koemest korrels.
    grond.JPG

    De boel tijdens mengen iets bevochtigd zodat ze bij het over potten naar de emmers geen extra water nodig hebben de week er na.

    Gaan alle zeven lekker met dit warme weer. Ik ben alert op het voorkomen van teveel water geven. Ze staan nu een week in de emmers en hebben ook al een week geen water gehad. Ze vragen er ook niet om. Ik denk aan het gewicht te voelen dat ze morgen avond wel een slokje mogen. Het wordt ook bijna 30 graden morgen.
    O ja, ik heb uitgeperste ui en knoflook 24 uur laten trekken en het water over de planten en potten gespoten. Gewoon om beestjes te sarren.

    Tot zover de ganja.

    De rest van de tuin leeft ook weer als een tierelier, de clematis is echter al weer uitgebloeid
    DSC_0849.jpg

    De Portugese laurier haag, nu 2 jaar oud, tikt bijna de 2 meter aan. Het is een traag groeiende haag en dat is mooi want scheelt straks vaak snoeien.

    haag.JPG

    En ze bloeit ook die Portugese laurier. Niet allemaal tegelijk overigens. Ruiken lekker en blijven in de winter groen. Hoppen ook veel vogels onder want daar voelen ze zich veilig.

    DSC_0846 - kopie.jpg

    Ook dit jaar weer grote afrikaantjes gezaaid. Meegesmokkeld uit Egypte 2016. Die dingen geven voor een eeuwigheid zaad.
    Net boven
    DSC_0863.jpg

    De Lavendel nu 2 jaar oud, is ook erg mooi opgekomen deze ronde. Heb zelfs wat weg moeten knippen en heb dat op diverse plekken binnen gehangen.
    lavendel.JPG DSC_0865.jpg

    En wie zegt dat heksen niet bestaan: wat is dit dan? Dat is toch een heksen tafel?
    paddo.jpg


    Al met al zijn we na een hoop klaar voor de zomer. Over een kleine 2 weken moeten we theoretisch pieken.

    pieken.JPG



    ,vandaar de foto's

    Dit was de start.

    Tot de volgende update.

    Ess






    Last edited by Ess; 16 July 2019, 19:23. Reden: tekstueel gemiere-neuk

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    #2
    Succes!!

    Ziet er prima uit en
    mooie foto's!!

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Thanks Ipie.

    #3
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #4
      mooie plantjes mooie tuin
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #5
        Veel succes Ess!
        De tuin ziet er nog niet zo oud uit, paar jaar geleden aangelegd?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Thanks Flip, Jorem en colori. Nee toch al weer twee jaartjes geleden colori. Veel vegen en vogelpoep weg schrobben ghehehe

        #6
        Hoi Ess ,

        Fijn dat het toch nog gelukt is met de foto's!

        Het ziet er allemaal erg mooi uit, dat grasveldje zou ik graag even in liggen, zeker met dit mooie weer.

        Die paddestoel, daar staat gewoon een recept op voor heksensoep. Heksen hebben geen internet zoals wij, anders zouden ze gewoon op youtube kijken:


        Is heksentafel een bestaand woord? Of heb jij dat zelf bedacht? Want ik kan er niets over vinden. Het is wel een heel mooi plaatje!

        Slim van je om preventief een (heksen)brouwsel* over je planten te sprayen tegen de , nu ben je denk ik wel de lekkere geur kwijt waar ik je al eerder over heb horen spreken.

        Ik ben erg benieuwd wat die Therapy gaat doen en hoe die bevalt als het zover is.

        Succes!


        * Je snapt natuurlijk wel dat je nu zelf hoog op de lijst van verdachten staat om als heks bestempeld te worden

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ja was toch een dip ergens met uploaden. Ik vond het wel wat weg hebben van een enge tafel en toen vloog ie uit mijn mouw. Ik zal je zeggen dat ondanks de specerijen en uien/knoflook water, de bladeren alweer zoete wiet geur afgeven als je ze tussen duim en vinger hebt gehad. Ik ga alvast weer een tweede uienwatertje klaar zetten om een nachtje te trekken. Ik heb op 1 Therapy nu wat gangen van de Mineervlieg larve. Larve er uit gewipt en in de gaten houden. Ik zie soms evengoed ook nog wat vliegjes rond de potten vliegen en af en toe een wit vliegje maar die zie je altijd wel in dit stadium. Killen wat je killen kan en verder sprayen met stink water. Tot de volgende update!

        #7
        26-6-2019, kleine update.

        In 1 maand slechts vorige week matig scheutje water gegeven. Potten voelen nog steeds niet leeg aan en ik vertik het om opnieuw water te geven.
        In totaal 25 mineervlieg larve gespot en verwijderd. Verder geen ongedierte. Na het uien/knoflook water sproeisel en na 1 x met een water/spiritus oplossing te hebben gespoten, geen mineervliegen meer op de aarde waargenomen.

        Alle vijf de Therapy's. Precies 1 maand oud, op de linker 2 na. Die zijn 6 dagen jonger.
        DSC_0880.jpg

        Links de CBD Critical Mass fem, rechts de Dinamed CBD fem. Ook beide 1 mineervlieg larve gehad.

        DSC_0879.jpg

        Ze zijn nog niet getopt. Daar wachten we nog eventjes mee.

        Ess

        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ze zien er mooi uit!
          Je hebt het wel druk gehad met mineervliegen dan. Weet je zeker dat het geen Franse mineervliegen zijn? Die houden van uiensoep.

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Thanks. Ohhh zal dat het geweest zijn! Hahahaha

        #8
        Leuk!
        Ziet er goed uit!
        Waarom toppen?

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Dank je Ippie. Niet omdat het moet, maar omdat het kan
          Ik heb altijd mijn planten getopt om de hoogte te beperken en om meer toppen te oogsten. Ook een vorm van risico beperking. Als er nu onverhoopt eens een rotte top ontstaat, gaat de hele top er af en heb ik er toch nog veel over.

        #9
        Ahh leuk! een kweekverslag over wat CBD plantjes ;D heb zelf 2 Stresskiller automatic van royalqueenseeds ongeveer 9%THC en 9%CBD, ben benieuwd naar je kweekverslag! Succes.

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Dank je Johnny. Leuk dat je ook cbd planten hebt en even bij me komt neuzen. Ik kweek zelf alleen nog maar van dat hele lage thc (max5%) met cbd spul. Heb er veel plezier van. Denk dat die Stresskiller je echt wel stressvrij gaat krijgen. Als ik weer wat te melden heb zal ik dat hier weer posten.

        #10
        We zijn weer een weekje verder. Nog steeds maar 2 x matig water gegeven sinds het verplaatsen naar de emmers. Allen zijn nu 1 x getopt. Ik spot nog af en toe een mineervlieg larve en heb er nu wel een veertig tal verwijderd in totaal. Ze vinden de Therapy fem het lekkerste van het hele stel. Die ruiken ook overigens ook het lekkerste, dus ik snap die rot vliegen wel. De twee rechtse zijn 1 week jonger dan de linker drie.
        DSC_0884.jpg

        En van boven ....

        DSC_0885.jpg

        Een van de vijf Therapy's vertoont paarse trekjes ....

        DSC_0890.jpg

        We hebben weer baby zwaluwtjes. Kijk die linkse met zijn bek open zodat zijn ouders "al aanvliegende" zijn bek kunnen vullen.
        Ze moeten deze dagen zelf leren vliegjes te vangen want over 8 weken moeten ze een lange tocht naar het zuiden afleggen.
        Het jaar daar op komen ze weer terug als volwassenen en begint de cyclus weer opnieuw. DSC_0877.jpg






        Links de Dinamed CBD fem, rechts de CBD Critical Mass fem, ook getopt.
        DSC_0883.jpg
        Ik heb de zelfde openbaring als @slomejoop : Een sedum plantje wat in de winter droog weggezet moet worden, staat ineens na jaren in bloei.
        DSC_0881.jpg Bloei.jpg DSC_0889.jpg

        Over een week of drie staat de portulaca hier boven ook weer vol bloemetjes.


        Nou, dat was het weer even voor nu.





        Last edited by Ess; 2 July 2019, 22:12.

        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Je plantjes staan er weer mooi bij! Mooie compacte planten, dat zal alleen maar meer worden na het toppen.

          Wat grappig dat jij ook dit jaar dezelfde vetplant in bloei krijgt, zou het iets te maken hebben met externe omstandigheden die dit jaar gunstig zijn in Nederland?

          Cute cute cute die zwaluwtjes, ze kwetteren ook zo lief. Doen de jonkies dat ook, of klinkt het dan anders?

          De Portulaca heb ik dit jaar ook geprobeerd, maar het wil niet opkomen. Ik denk dat ik stiekem een stekje uit de pot van de buurvrouw leen, die loopt toch over.

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Thanks Joop. Ja ik denk dat die enorme hitte de bloei van die vetplantjes heeft aangewakkerd. Die zwaluwtjes kunnen al behoorlijk kwetteren. Ik kwetter ook terug naar ze en kan tot op 2 meter afstand van ze komen.

        #11
        Net the Dalton five van groot naar klein. Ze staan er mooi bij. Zitten de paarse trekjes in de genen of vermoed je wat anders?
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ja nu je het zegt had het topic wel de Dalton five kunnen noemen Ik vermoed dat het in de Therapy's genen zit. De paarse doet het als een van de beste. Vorig jaar had ik een donkerpaarse Dinamed CBD en ook dat zat in de genen.

          Het is mooi om te zien maar ik vind groene wiet toch makkelijker omdat ik daarbij veel sneller eventuele rot herken. Straks extra opletten dus met drogen met die paarse.

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Haha, kan ik me heel goed voorstellen. Bij mij is er net een Blue Pyramid boven de grond. Ze is nog niet zo ver dat ze kleur bekend, maar lijkt me heel apart.

        #12
        27-7-2019. Korte update.

        De warmte heeft ze goed gedaan. Op de heetste dagen hebben ze tot 14:00 uur vol zon gehad en daarna schaduw. Te lang in de 40 graden gaf toch wat hittestress. Verder nog een 20 tal mineervliegen verwijderd afgelopen 3 weken, 2 pinacolada groene mini rupsjes en een sprinkhaan in dezelfde kleur. Ik heb ze 1 x een drupje Terra Grow meegegeven maar dat was achteraf helemaal niet nodig dus ik voed ze eigenlijk helemaal niet bij.

        De Critical CBD 1x getopt, de Therapies en Dinamed allen 2 x.

        Volgende keer zal ik ze weer per soort aanwijzen. De Therapies ruiken het zoetste van het hele stel. Even met zijn allen op de foto voordat de regenbui zo komt:

        DSC_0888.jpg

        Het enkele gele blad wat je hier of daar ziet, komt door die mineervlieg larves.
        Verder heb ik daar geen hinder van ondervonden. Heb er wel 100 verwijderd vanaf dag 1 buiten tot nu.

        DSC_0889.jpg


        DSC_0890.jpg

        Bij geen regen krijgen ze kraanwater. Ik doe niks aan PH meten enzo.

        Ess

        Last edited by Ess; 27 July 2019, 18:35.

        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


          #13

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Op naar de blommen!

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Lets Go!
            Last edited by ganjagast; 29 July 2019, 14:50.

          #14
          8-8-2019

          Laatste week drinken ze veel. Geen extra voeding meegegeven vanaf de start. Zijn zo groen dat het achteraf niet nodig was. De beendermeel en de paar handjes koemestkorrels door de aarde doen goed werk. Ik ga dit jaar proberen ook geen bloeivoeding mee te geven.

          Bloei is zichtbaar begonnen. Dit jaar niet verduisterd. Hoeft ook niet want ze bloeien vroeg.

          DSC_0893.jpg

          De 5 CBD Crew Therapy fems:

          DSC_0896.jpg

          CBD Crew Therapy's top view:


          DSC_0899.jpg


          Links Dinamed CBD fem, rechts CBD Critical Mass fem:

          DSC_0897.jpg


          Top view:

          DSC_0898.jpg



          Close up poop lag onder de overstek van de schuur, ik denk van vleermuizen. Die vliegen hier s'avonds rondjes. Heeft denk ik onder de overstek gehangen en moest poepen. Zal ik het bewaren en volgend jaar door de aarde doen als voeding?

          67875875.jpg


          Grote afrikaantjes en portulaca blijven ook bloemen geven

          DSC_0901.jpg DSC_0900.jpg

          Alle drie de soorten ruiken zalig. De Therapy's winnen het wel van het stel. Voor het eerst dat ik geen Plagron Grow/Bloom of andere middelen toevoeg en heb weinig geel blad.

          Happy

          Ess
          Attached Files

          "We are stardust, we are golden.
          And we've got to get ourselves back to the garden".

          Comment


          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Als het effectief vleermuizenpoep is, dan zou je deze moeten kunnen verpulveren tussen uw vingers. Dat 'poeder' zou dan weer moeten glimmen/glinsteren van de insectenschildjes ed.

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Hey dat is een goede tip colori dat ga ik onthouden en eens nader bestuderen.

          #15
          Dat is een mooie familie die je daar hebt staan en nog steeds zo fris groen. Maar die drol, iewwww. Een handje koemestkorrels heb ik geen moeite mee, maar een verse vleermuisdrol vind ik toch wat minder.
          Leuk dat de bloei is begonnen. Is het al echt bloei, of alleen nog voorbloei?

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Dat drolletje is klein. Vleermuizen poep schijnt goed te zijn. Ik zie her en der al veel haartjes dus wel dik in de bloei.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Mooi, dan kan het feest beginnen
        Bezig...
        X