Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mooi hoor!
    Jammer van FD, maar dat is geen auto toch? Dan haalt die de achterstand wel weer in denk ik.
    Auto Duck ziet er wel gek uit
    Star Ryder lijkt me een mooi maatje voor een auto, mijn Critical autoi is een stuk kleiner en begint ook al met bloei.

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Die auto duck heeft niet de typische wiet bladen, het blad heeft niet echt de vingers zoals we dat gewend zijn.
      Daar komt de naam duck ook vandaan, het blad lijk wel een beetje op de voetafdruk van een eend.

      De Frisian Dew zijn inderdaad geen auto flower.Ik ben al blij dat ze zich herstelt, had niet veel gescheeld of ik was er twee kwijt geweest door slakken.

      De star ryder en de auto duck zijn wel autoflower.
      Last edited by Gps; 3 July 2019, 21:44.

    #17
    Die Friezen zou ik maar gaan toppen als ik jou was, anders kan heel de buurt meekijken straks. Denk zelfs dat met 1x toppen de plant nogsteeds boven de schutting zal komen.

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment

    #18
    DSCF0005.JPG

    Een star ryder in bloei:
    DSCF0002.JPG
    Auto Duck met aparte kleur bladeren ( twee tinten groen )
    DSCF0003.JPG
    Een andere Frisian Dew.
    DSCF0008.JPG

    Een tweede Auto Duck met gewone kleur bladeren.

    DSCF0010.JPG



    Attached Files
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #19
      Ik ben niet tevreden over hoe slecht de speciekuipen opdrogen.

      Ik ga daarom gaten er bij boren in de zijkant. In de bodem zitten er zeker genoeg, maar wat meer lucht erbij kan geen kwaad.

      Ik vind de Frisan Dew te licht groen, maar kan geen water met voeding geven, omdat de kuipen redelijk zwaar zijn.

      Dit los ik op door water met een beetje voeding over de bladeren te sproeien, maar dat zie ik als een noodoplossing.

      Bovenkant van de aarde in de kuip is droog, maar als ik ze op til, dan voel ik door het gewicht dat er zeker genoeg water is voor de planten.
      Het verschil met de autoflower in kleinere potten is ook goed zichtbaar. Die hebben wel de goede groene kleur.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Meer gaten zal de grond ongetwijfeld sneller laten uitdrogen, dus doen zou ik zeggen.
        Wat ik me wel afvraag is of jouw grond goed is? Ik heb even terug gekeken, maar kon het zo snel niet zien wat voor grond je gebruikt. Misschien is het een idee om er volgend jaar wat perliet doorheen te mengen of dat andere spul (kokos vezels toch?), als je telkens weer problemen hebt met te vochtige grond.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Pokon universele aarde.

        Perliet moet ik eens naar opzoek. Dat wil ik al langer, probleem was dat de growshop waar ik was alleen 90 liter zakken had.

        Ik had in me eerste jaar goldlabel lightmix, maar dat is me te duur als ik daar specie kuipen van 40 liter mee moet vullen.
        De goldlabel bleef echter wel veel beter luchtig, als gewone aarde.

      #20
      Foto update:

      Star ryder auto. er begint een mooie bud te vormen. ( kan ik al oogsten ? geintje )

      DSCF0001.JPG


      Auto duck, gaat lekker, en zou volgens Dutch passion twee weken langer duren als de Star Ryder.

      DSCF0005.JPG


      De Frisian dew, die er bijna geweest was door een slak. ( niet door mij getopt maar door de slak )

      DSCF0006.JPG


      Een andere Frisian Dew
      Getopped door mij.

      DSCF0008.JPG


      En de Frisian dew, waar ik de kleur te lichtgroen van vind en waarom ik extra gaten geboord heb in de zijkant van alle speciekuipen.
      Ze zag er eerst slechter uit, vooral onderop waren de bladeren nog geler. Het gaat dus voorlopig goed.
      (ook getopped door mij)

      DSCF0012.JPG




      Attached Files
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Die slak heeft eigenlijk best wel mooi werk afgeleverd

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ja zo goed kan ik het niet , lol

      #21
      Ik zat op de kalender te kijken, en eind deze week, staan de star ryder 10 weken. Volgens dutch passion, zouden ze dan klaar zijn. ( auto duck 10 -12)
      Het zal niet veel mensen verbazen, dat ik dat zeker niet red. Planten gaan goed, maar ik zit zeker nog niet dicht bij de oogst.

      Met mijn nog niet echt ervaren oog, gok ik op minimaal 2 weken extra, want alle pistels zijn nog wit, en de buds zijn nog behoorlijk luchtig.
      Het zal me niet verbazen als zelfs die twee weken extra te optimistisch is.

      Zaterdag of zondag word het weer tijd voor een foto update.

      Ik ben blij met de hitte golf, nu zullen de speciekuipen eindelijk opdrogen. De 25 liter potten voor de auto's zijn een mooi formaat, maar voor de Frisian Dew (geen auto) eigenlijk te klein.
      Daarom ook erg blij met de specie kuipen van 40 liter. Dat verschil zie je aan de planten, ( 25 of 40 liter) en ze waaien ook veel minder snel om.
      De frisian dew krijgen wel bladvoeding, omdat ze redelijk licht groen zijn. ( nooit doen als ze in direct zonlicht staan)
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Haha, hier om dezelfde reden blij met de hitte planten lijken er gelukkig ook van te genieten.

      • Pluk
        Pluk commented
        Editing a comment
        Ben ook blij met t warme weer maar bang voor de storm die er ws op volgt.

      #22
      Gluur ff mee hier

      Comment


        #23
        Dat gaat de goeie richting uit, goed bezig!

        1 van mijn auto's deed er ook ongeveer 4 weken langer over dan de opgegeven tijd. Niets abnormaals dus!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

        Comment


          #24
          Ik vind die Duck wel heel mooi!

          Comment


            #25
            Komt helemaal in orde!!
            Gaat goed hoor!
            Denk je eraan bij de tweede foto
            van onderen goed langs de
            randen het water geven.............??


            Comment


              #26
              Die Spacekuip.. Kan je hem niet met 2 balkies verhogen?
              Wat ik bij een maat van mij merkte was dat de wortels telkens in de stenen vast zaten..
              Ik zelf heb het op 2 balkies staan, en hier droogt de aarde wel goed op.. Misschien iets om te proberen?
              Moet ook zeggen dat ik coco's bricks in me kuip heb zitten
              sigpic

              Comment


              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Dat is een goed idee, eerst stonden er een aantal op de aarde, en de wortels gingen ook door de gaten van de kuip de grond in.
                Alle kuipen staan nu iets los van de grond, zodat er ook lucht onder kan. Sinds een aantal weken.

              #27
              Tijd voor nieuwe foto's.

              Vlinderstruik met een poging om de stam te herstellen. Te harde wind. Schilderstape. Stam was gespleten en de boven kant lag ook plat.
              DSCF0001.JPG

              Pruimen, ik denk dat ik de camera iets te dicht er op had.
              DSCF0013.JPG

              Een StarRyder. Ik zie de eerste oranje haartjes. ( begin weekk 11 )
              DSCF0006.JPG

              Een Autoduck, met rechts er schuin achter een stukje van een andere autoduck.
              DSCF0009.JPG

              Een andere StarRyder.
              DSCF0003.JPG

              Nog een StarRyder. ( hier zie je wat beter de eerste oranje haartjes)
              DSCF0015.JPG

              Frisian Dew. Je kan denk ik zien waarom ik over de kleur van vooral de onderste bladeren klaag.
              DSCF0011.JPGDSCF0016.JPG

              Wel een vraag over het inklinken van de grond. Alle potten en kuipen waren goed gevuld toen ik begon, maar zoals te zien is op de foto's zakt het aardig in.
              (negeer de kuip links op de bovenstaande foto, daar zit ook om andere reden wat minder aarde in, en omdat er geen plant instaat, vind ik het wel goed met die.)

              Is daar iets tegen te doen ?
              Ik lijk dit jaar voor het eerst eens niet te veel water te geven, dus meer water geven is geen oplossing ?

              Verder erg blij met hoe het gaat en zeker als de Frisian Dew wat groter worden, heb ik een natuurlijke paraplu voor de kuipen, voor als het regent.
              Ook door het geweldige weer de afgelopen dagen, gaan de Frisian Dew lekker omhoog.
              Zelfs s'nacht de temperatuur niet onder de 18 graden. Dat is voor onze plantje perfect.
              (Voor mij persoonlijk was het toch echt te warm de laatste nachten, ik was gisteren ook behoorlijk brak)

              Ooit veel uitleg gehad van iemand niet uit Nederland over wiet planten. Als de temperatuur onder de 18 graden kwam, moesten de planten naar binnen.
              Ik heb toen maar even uitgelegd, dat dit in ons Nederlands klimaat niet gaat werken want dan staan ze vaker binnen als buiten.

              Wachten duurt lang, wanneer zijn die auto's nou eens eindelijk klaar?
              Bij de Star Ryder, denk ik over een week of twee, toch eens het microscoopje er bij te gaan halen.
              Dat is dan de seedbank tijd plus 3 weken.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #28
                Ik ga een nieuwe gieter kopen, eentje met een sproeikop. Die zat ooit ook bij de gieter die ik nu gebruik.

                Vervolgens moet ik niet meer, maar wel vaker water geven, tegen het inklinken van de aarde.

                En aantekening voor volgend jaar, minder water in de speciekuipen bij de start. Misschien ook de grond afdekken met plastic tijdens regen, tot dat de planten wat groter zijn.

                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #29
                  Haha, ja, hier in de Nederlands zetten we onze planten pas binnen als het gaat vriezen.
                  Dat soort dingen snappen ze echt niet overseas.
                  Het is leuk om buitenlandse kweekjes te lezen, maar sommige dingen werken hier gewoon niet.

                  Dat de wortels door de gaten de grond in kruipen geeft niks eh...dat is alleen lastig voor jezelf als je ze zou willen verplaatsen ofzo.
                  Voor de plant zou ik eerder zeggen dat het goed is.

                  Ik zie dat er weinig over is van het "onherkenbare blad" van de autoduck
                  De planten en pruimen zien er prima uit verder. Even goed voeren ja...

                  Ohja, die sproeikoppen voor je gieter kun je ook los kopen bij de Welkoop, Intratuin, en andere.
                  Ze verkopen 2 of 3 verschillende maten.
                  Dan hoef je geen hele nieuwe gieter aan te schaffen
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #30
                    Bekende problematiek, potten en afwatering. Met dit warme weer de neiging om lekker veel water te geven, grond bovenin is alweer kurkdroog, en onderin nog zeiknat.

                    Succes, ze staan er iig mooi bij vind ik

                    Comment


                    • Pluk
                      Pluk commented
                      Editing a comment
                      Daarom altijd gewicht voelen van potten voordat je water geeft

                    • Gps
                      Gps commented
                      Editing a comment
                      Ik heb het probleem vooral met de specie kuipen, maar dit enige probleempje weegt niet op tegen de voordelen.
                      Toch moet dat volgend jaar beter kunnen. Ook dit jaar er toch maar wat gaten erbij geboord, in de zijkant voor meer lucht.
                      Er blijft ook zeker geen water in de kuipen staan want dat heb ik gecontroleerd.
                      Juist omdat ik de kuipen op til, wist ik dat ze geen water nodig hadden, maar wel voeding want de bladeren zijn te licht groen en geel.
                  Bezig...
                  X