Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Bij zeker 1 Auto Duck word het spannend. Ook met microscoop gekeken, en niet echt een goed idee of ze al klaar is, maar ik moest wel een stukje rot verwijderen.
    Nou is het weer hier momenteel goed, dus ik wacht nog even. Ik zag denk ik wel milky, maar vond niet echt een plekje waarbij ik echt goed vanaf de zijkant tegen de trichromen aan keek.

    De andere twee auto duck lijken minder ver. Alle pistels nog wit terwijl ze bij deze nu zeker al een week bruin zijn.
    Plant ziet er verder ook uit, alsof ze verder is.

    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Jammer van de rot, goed in de gaten houden. Meestal gaat het snel, hopelijk kan je het nog een beetje rekken. Succes met afbloeien !

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Ik ga morgen de plant controleren. Vooral kijken of ik rot zie, maar ook met de microscoop.
      Daarvoor zet ik de plant dan eerst op een tafel. Dat moet het vinden van het juiste aanzicht op de trichromen makkelijker maken.

    #62
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #63
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #64
        Foto's

        De auto flower waarvan ik niet goed weet wat er ik er mee moet als eerste.

        DSCF0002.JPG DSCF0014.JPG

        Frisian Dew beginnen mooi op te vullen. DSCF0004.JPG DSCF0007.JPG

        De twee andere autoduck:
        DSCF0006.JPG

        En een overzicht.

        DSCF0011.JPG

        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #65
          Miljaar, die auto Ducks worden ook geen plezier om te knippen. Hoeveel blad kan er in hemelsnaam op staan?!

          Mooie tuin voor de rest!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

          Comment


          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Tot nu toe niet blij met de Auto Duck vanwege die bladeren. Ik zie meer blad als bloemen, en bij die ene die klaar lijkt, zie ik ook geen "poeder suiker" rond de bloemen.

            Deze zag er van af het begin al vaak niet echt lekker uit, anders als de andere twee die wel de normale groene kleur blad hadden.


            Toch zijn bij twee andere de pistels nog vooral wit, dus wie weet wat er nog komt.

            Denk niet dat ik deze volgend jaar weer wil. Alleen al vanwege hoe lang deze auto er over doet.

            De Star Ryder deed er 5 weken langer over als wat Dutch passion zegt. 9+5 = 14 weken.
            Dit lijkt voor de Auto Duck ook te gaan gelden. Dat word dan 10-12 volgens dutch passion, + 5 = 17 weken.
            Ik wist niet dat er autoflowers zijn, die zo lang bloeien.
            Inmiddels zit ik dus al in week 15.

          #66
          Last edited by Gps; 26 August 2019, 19:34.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #67
            Omdat ik een beetje gek word van die ene Auto Duck ( oogsten of niet ) maar even een topje er af geknipt en geforceerd gedroogd.

            De smaak is niet lekker door het snelle drogen, maar het werkt wel.

            Blijf het apart vinden dat deze ene verder is als de andere twee.
            Deze lijkt toch klaar ? Meeste grote bladeren zijn er al afgevallen.
            Waarom ik gek word is denk ik op de foto's wel te zien. Ik dacht eerst dat ik al rot had, maar niet dus.
            De oudere bladeren worden wel bruin en verschrompelen, maar van buiten naar binnen, en niet anders om zoals bij top rot.
            Morgen middag regen, en ik ga hem waarschijnlijk voor die tijd knippen.
            Denk niet dat ik deze volgend jaar weer wil, in tegenstelling tot de Star Ryder, die staat al op het verlanglijstje.
            Dat is echt een lekkere wiet.

            Ik heb al gegoogled naar foto's van de auto duck. Deze maken relatief veel blad aan, en wat minder bloemen.
            Dat komt dus niet omdat ik iets fout deed.

            Op tweede foto schuin links er achter een andere Auto Duck, zie het verschil.

            DSCF0002.JPG DSCF0004.JPG


            Lets not criticize but legalize

            Comment


            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Dank, en ik houd ze zeker droog. Ik heb al een stukje rot verwijderd, maar dat was twee weken terug, toen het elke dag veel regende.
              Die rot is gestopt nu.
              Morgen gaat ze om.

            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Lekker omhakken en genieten

            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Succes met knippen. plak plak plak

            #68
            Chop chop
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #69
              De plant hangt nu boven te drogen.

              Daarna maar even de scharen schoongemaakt. Plant is netjes gekipt kan zo de pot in als het droog is, bijknippen hoeft niet meer.
              Twee kleine bruine plekjes gevonden, waarbij ik de gok niet wilde nemen, of dat nou gewoon bruin was of toch rot.

              Drie rupsjes in me wiet. Twee echt groen en goed gecamoufleerd.

              Hoewel ik beter word in het knippen, is het nog steeds niet me grootste hobby. Nu maar wachten op de twee andere auto duck en de Frisian Dew.


              Wat ik verder nog delen wil, is dat ik nu twee keer gezien heb, dat een wietplant begon te rotten, maar dat het stopte.
              Vorig jaar met een Frisian Dew, dit jaar zelfs met een auto flower de autoduck.

              Alleen maar meer zon en veel minder regen was voldoende.
              Ik heb het ook anders meegemaakt, dat als de plant eenmaal begon te rotten het gewoon over was.

              Regen is geen probleem maar dat word het wel als de plant geen kans krijgt om goed op de drogen.
              Dan zijn we weer bij de hoge luchtvochtigheid die het schimmel ? toprot geweldig vind.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Mooi dat het knipwerk erop zit!
                Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het knippen ook niet veel aan vind. Ik dacht dat dat aan mij lag, blij te horen dat ik niet de enige ben.
                En nu gaat het allemaal nog lekkerder ruiken

              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Klopt, ik vind knippen een ramp.........

              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Oh lachen, ik dacht dat dit vloeken in de kerk was

              #70
              Tijd voor een update

              Om te beginnen de Auto Duck:
              Deze lijkt klaar ?

              DSCF0006.JPG

              Deze nog niet.
              DSCF0005.JPG

              Beide Auto Duck helemaal.
              DSCF0009.JPG

              En dan natuurlijk de Frisian Dew.

              Deze loopt wat achter qua bloei.

              DSCF0014.JPG

              Ik denk dat ik wat paars zie bij deze:
              DSCF0016.JPG


              Mooie buds in wording.
              DSCF0003.JPG

              Een hele Frisian Dew, met er achter de dame die wat achterloopt. ( Ik denk dat het ook te zien is op de foto )
              image_341849.jpg


              En een overzicht, het Toppen lijkt goed gelukt.

              Erg blij met de goede donker groene kleur van de Frisian Dew.
              Ze waren lang wat licht van kleur en ik kon niet makkelijk voeden omdat ze te nat stonden.

              Vorige week met het mooie weer, hadden ze flink dorst, en gaf ik ruim voeding bij elke keer dat ik water gaf.
              Dat heeft goed gewerkt.

              DSCF0013.JPG


              Straks even een poging met de microscoop op die ene Auto Duck die klaar lijkt.

              Er valt dus niet veel te vertellen, hij gaat lekker.

              De Frisian dew links op overzicht foto, is de plant die er bijna geweest was door een slak.
              De andere drie zijn (2x) getopped door mij.

              Edit: Net gekeken met microscoopje. Ik denk dat ik verkleurde trichromen zie bij die ene Auto Duck. ( milky )
              Attached Files
              Last edited by Gps; 5 September 2019, 15:46.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


              • Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Mooi stel zo bij elkaar. Wordt weer een lekker voorraadje.

              #71
              Vraagje verduister je de frisian dews?

              Comment


              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Nee. Ik laat de natuur zijn gang gaan. Ervaring van oa vorig jaar zegt dat ik eind deze maand, begin oktober zal oogsten.

                Verduisteren is misschien wel beter.

              #72
              De laatste 2 Auto Duck staan nu 16 weken.

              Het lijkt er op dat je bij de tijden van Dutch Passion dus wel 5 weken op mag tellen. (10 -12)
              Dat was voor de Star Ryder ook zo.

              Morgen maar weer eens goed kijken of ze niet klaar is, en hoe het met die andere is die er nog staat.
              Weersvoorspelling t.a.v regen is positief.
              Acht september en ik heb nog auto flowers buitenstaan, dat was niet echt de bedoeling.....
              Lets not criticize but legalize

              Comment


              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Die afjes komen nu lichttekort........
                Beste is 20-22 uur licht.......

              #73
              Ik word een beetje lijp van de Auto Duck. Nog nooit zoveel moeite gehad om te zien hoe ver een plant is.
              Toch ben ik redelijk zeker dat ik vrijwel alleen maar milky trichromen zie.

              Omdat het de komende dagen redelijk droog zou blijven, wacht ik nog even af.

              Lets not criticize but legalize

              Comment


              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Zoveel ervaring heb ik ook niet hoor en ik worstel zelf ook nog steeds met het bepalen van de juiste oogst tijd. Ik denk dat dat echt iets is wat in de loop der jaren steeds makkelijker wordt. Vroeger keek ik alleen maar naar die pistels en toen had ik ook prima oogsten. Lekkere wiet, het had in sommige gevallen misschien meer kunnen zijn, maar ik ben nooit te kort gekomen. Nu controleer ik natuurlijk wel de trichomen. Het is leuk om te zien hoe de plant zich ontwikkeld en trichomen horen daar ook bij. Ik bedoelde alleen te zeggen dat trichomen naar mijn idee ook niet alles is, maar andere zullen dat betwisten. Ik denk dat je het prima doet!
                Of je daar nu wat aan hebt bij het bepalen of je die plant nou wel of niet moet oogsten, dat weet ik niet

              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Ik heb hier af en toe wel eens echte ervaren kwekers over de vloer. Die zien het door gewoon naar de plant te kijken.
                Dat komt bij ons ook nog wel

              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Dat denk ik ook wel

              #74
              GPS bedankt voor je antwoord!
              Zien er super uit trouwens.
              Bij ons willen de Frisian Dews nog niet bloeien

              Comment


              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Dat lijkt me wat laat, maar komt denk ik wel goed.

                Staan ze toevallig in de volle grond ? Ik heb wel eens gelezen dat planten er dan langer over doen om te gaan bloeien.

              #75
              Ik heb een onderste tak, van de Auto Duck afgehaald en snel gedroogd.

              Ik zou al kunnen oogsten, dus dat is goed nieuws.

              Misschien morgen of over morgen dat ik haar omhaal.

              Geen fijne plant om te knippen.
              Lets not criticize but legalize

              Comment

              Bezig...
              X