Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
    Haha, ja, hier in de Nederlands zetten we onze planten pas binnen als het gaat vriezen.
    Dat soort dingen snappen ze echt niet overseas.
    Het is leuk om buitenlandse kweekjes te lezen, maar sommige dingen werken hier gewoon niet.

    Dat de wortels door de gaten de grond in kruipen geeft niks eh...dat is alleen lastig voor jezelf als je ze zou willen verplaatsen ofzo.
    Voor de plant zou ik eerder zeggen dat het goed is.

    Ik zie dat er weinig over is van het "onherkenbare blad" van de autoduck
    De planten en pruimen zien er prima uit verder. Even goed voeren ja...

    Ohja, die sproeikoppen voor je gieter kun je ook los kopen bij de Welkoop, Intratuin, en andere.
    Ze verkopen 2 of 3 verschillende maten.
    Dan hoef je geen hele nieuwe gieter aan te schaffen
    Ik zag dat de action en de blokker een gieter hebben voor een 6 euro. ( 5 liter met sproei kop)
    Als ze bij allebei uitverkocht zijn, ga ik wel online bestellen. Het is soms best lastig dat er geen tuin centrum in de buurt zit.
    Er is wel een gamma en praxis en nog wat meer, maar ik heb geen auto, en die winkels zitten niet echt op korte loop afstand.
    Die action en die blokker wel, een 15 - 20 minuten lopen. Ik neem ook vaak de bus.

    Ik wil de Frisian Dew al weken voeden, maar die kuipen waren nog te zwaar. Dat los ik op met bladvoeding, maar dat moet volgend jaar beter kunnen.

    Ik heb al vanaf het begin, dat ik het grappig vind dat de auto duck iets andere bladeren heeft, maar het lijkt me sterk dat niet vrijwel iedereen er toch wel een wiet plant in ziet.

    Ik krijg een nieuwe buurman en maakte me al zorgen, ik kreeg echter een positieve reactie, het rook goed.
    En als ik hem af en toe een joint geef, bleven we wel vrienden. Die krijgt dus straks als het goed gaat, een mooie top.

    Meestal zit dat wel goed in Amsterdam, maar ook hier ben je gewoon de lul als je buren gaan zeuren.
    Dat is dus met nieuwe buren altijd even spannend. En hoewel het geen probleem is om te zorgen dat de planten niet zichtbaar zijn van af de straat kant, is het los van de geur, onmogelijk om het geheim te houden, voor zeker je naaste buren. Nu zitten er hier wel meer mensen met ons soort plantjes in de buurt en dan vliegt er ook nog wel eens een politie helikopter over.

    Voor politie en woning bouw hoef ik dus niet bang te zijn, die weten het al. Ik moet alleen wel me buren te vriend houden.




    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #32
      Ik zit nu te wachten op de bezorging van een nieuwe gieter, 5 liter.

      Gisteren bij twee actions en de blokker alle gieters uitverkocht. Dus toen ik heb er eentje online besteld. (intra tuin)
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #33
        Dat is idd best vervelend dat je zo weinig in je buurt hebt en dan ook geen auto. Tis goed dat ze kunnen bezorgen alleen wordt t dan wel een duur gietertje. Top dat je buren er relaxed over zijn scheelt een hoop stress

        Comment


          #34
          Nieuwe poging tot stekken is onderweg.

          Ik heb de Frisian Dew nu voor de tweede keer getopt. Deze waarschijnlijk te kleine stukje nat gemaakt en in wortel poeder gestopt, en daarna in de grond.

          Nu afwachten. Omdat 12 /12 niet erg ver weg meer is zullen dit als het al lukt, geen meters hoge planten worden maar ik vind het toch proberen gewoon grappig.

          Als het dreigt te lukken komen er zeker foto's van.

          Er staan nu 5 stukjes in de aarde.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #35
            Leuk experiment, ik ben benieuwd naar het resultaat!

            Comment


              #36
              Een poging om twee buds goed in beeld te krijgen, ik heb de foto bijgesneden voor ik ze uploadde.

              Star Ryder 2 keer. Tijd voor de microsocoop. Ik denk dat ik al wat milky zie, maar ook een paar nog heldere trichromen.
              DSCF01.JPG DSCF04.JPG


              De rest van de foto's zijn niet bijgesneden.
              Hier een autoduck die wat minder ver is. ( dat klopt ook wel met wat de zaadbank zegt, de auto duck doet er langer over)
              Wat alleen niet klopt is de totale tijd, want dan waren de star ryder nu klaar.
              DSCF0007.JPG

              Een frisian dew, die inmiddels de auto's in hoogte ingehaald heeft. ( hoop wel dat ze nog flink breder word en nog wat hoger)
              Ze lijken er totaal geen last van te hebben dat ik ze getopt heb, net als vorig jaar.
              De Hollands hoop die ik toen ook had, had er duidelijk meer last van en stond een paar dagen stil.
              In de kuip ernaast, stukjes van het toppen, in de aarde.

              DSCF0006.JPG


              En het stekken van de getopte stukjes gaat misschien werken. Blaadjes staan een beetje omhoog. ( dat stonden ze eerst niet )
              6 stukjes in totaal, de andere 3 staan op de foto hierboven. Het is zeker niet de bedoeling om er 6 planten bij te zetten, maar ik veracht dat ze het zeker niet allemaal gaan doen.
              De twee of drie beste komen in de kuip op de foto hierboven. Erg groot zullen ze niet meer worden, want 12/12 komt er aan.
              Het is ook meer voor de lol.

              Na het toppen de stukjes in water gestoken, daarna in wortel poeder, en vervolgens in de grond. We wachten af.

              DSCF0009.JPG
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #37
                Ik word lichtelijk gek hier, de autoflowers ( Star Ryder ) die er volgens de zaadbank negen weken over gingen doen, van zaadje naar oogst, staan inmiddels zeker 6 weken in bloei, en ik vrees dat er nog wel een week of twee bijkomt.

                Ik had gerekend op 9 + 2 weken, maar dat valt vies tegen.

                Als ik kijk hoe oud de map op me computer is, waar de foto's van het begin in staan...... Die is van 19 mei.
                Toen waren de plantjes al een paar dagen oud, dus we hebben het inmiddels over 12 weken.
                Ik heb ook Auto Duck, en je raait het al. Ook die had nu klaar moeten zijn.
                10-12 weken.


                Gisteravond de schade opgenomen van de harde wind en toen maar hier en daar wat stokken geplaatst, en wat vuilniszak binder gebruikt.
                Alle planten waren scheef, en bij een autoflower hing de hoofdtop richting horizontaal.

                Vandaag kon ik weer lachen, alles staat weer min of meer overeind, dus echte schade heb ik niet. Alles is wel iets scheef maar dat is niet erg.

                De frisian dew gaan goed, en staan ook weer redelijk recht.

                Na lang twijfelen, alle autoflowers water met voeding gegeven. Dat zal waarschijnlijk de laatste keer zijn voor de Star Ryder.
                De reden was dat alle grote bladeren van de autoflowers lichter van kleur worden.

                Op zich goed nieuws, dat betekent waarschijnlijk dat het eind in zicht is.
                Ik sta nu al ongeveer een week om de dag met een zak microscoop op de plant.

                Vandaag extra goed gekeken. Planten op een tafel gezet en bij alle planten op meerdere plekken gekeken.
                Ik zie zeker een aantal Milky, ook nog wat heldere, maar geen Amber.

                Als ik gewoon naar de plant kijk, dan zeg ik dat ze nog niet klaar zijn.
                Ik heb inmiddels een week of twee bruine "haartjes" ( pistels ).

                Dit is geloof ik mijn vierde kweek jaar en langzaam begin ik te zien, ook zonder microscoop, dat ze nog niet klaar zijn.
                Er zit een soort witte gloed rond de bloemen. Nu begrijp ik eindelijk wat die ervaren kwekers met die gouden / amber gloed bedoelen, maar vooral waar ik dat dan moet zien.
                Dat witte moet dus amber / goud / bruin worden.


                De potten van de Star Ryder goed natgemaakt, ze waren redelijk licht, en toen ik de eerste keer water gaf liep het meeste er aan de onderkant weer uit.
                Ongeveer 10 liter water gebruikt, en na een aantal keer water geven, hadden de potten een gewicht wat me wel beviel.

                Nu hopen op wat zon, waarbij ik de 3 star ryder in de middag op een tafel in de zon kan zetten.

                Morgen even kijken of het al zin heeft om nieuwe foto's te maken, door de vele bewolkte dagen hier gaat het momenteel duidelijk iets langzamer met de planten.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #38
                  Deze is klaar hoor, die kun je rustig snoeien!
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Rickysticky
                    Rickysticky commented
                    Editing a comment
                    Dat lijkt wel een herma!
                    Als je goed kijkt zie je ballen hehe

                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Grapje moet kunnen.......

                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Hahaha,

                  #39
                  Vind het ook jammer dat de zaadbanken een aantal weken van de daadwerkelijke tijd aftrekken. Geloof dat m'n AK47 wel 4 weken langer heeft gestaan en uiteindelijk heb ik haar alsnog iets te vroeg geoogst.

                  Mja, wat doe je er aan.. Gewoon rustig afwachten is eigenlijk het enige wat je kan doen, dus laat je niet gek maken. Daar gaan de planten niet sneller van afbloeien

                  Verder ben je leuk bezig
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Jij had mijn foto niet goed bekeken denk ik....

                  • kroket
                    kroket commented
                    Editing a comment
                    Sterker nog, helemaal niet gezien. Waarschijnlijk was ik net iets langer aan het lezen en typen waardoor jouw post er nog niet tussen stond

                  #40
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
                  Deze is klaar hoor, die kun je rustig snoeien!

                  Ik heb zitten googlen, en ze zouden nu ongeveer klaar zijn.

                  Ik heb dat boompje gehad, en had geen idee wat het was behalve een pruimen boompje.

                  Deze zijn het waarschijnlijk:

                  https://fruitpluktuin.nl/fruit/Pruim/reine-claude-verte
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Als je tegen mij zegt het is een eikenboom
                    geloof ik het ook hahaha!

                  #41
                  Paar foto

                  Ik ben niet blij.

                  Eerste foto, boven aan iets link naast het midden top rot. Denk dat het niet goed te zien is op de foto.

                  De tweede die bud is zeker niet klaar.

                  Derde foto, heeft geen toelichting nodig.

                  Weet niet wat ik moet doen, kan ik nog wel wachten ?

                  DSCF0008.JPG DSCF0007.JPG DSCF0004.JPG
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                  • Rickysticky
                    Rickysticky commented
                    Editing a comment
                    Zie geen toprot? (Kan aan mij of aan je fotos liggen)
                    Zou je een betere close up willen maken?

                    Gz

                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Dit is het beste wat ik kan doen, het is ook niet goed te zien op de eerste foto, maar ik weet waar het zit, en zie daarom een klein plekje.
                    Tweede foto is om mijn probleem te laten zien, dit top is nog niet klaar, zelfs witte pistels.

                    Een twee centimeter vanaf de boven kant van de eerste foto, dat is niet de muur, waarvan je zou kunnen denken dat je die door de plant heen ziet.
                    Last edited by Gps; 12 August 2019, 16:31.

                  #42
                  Ik heb dit jaar ook de fout gemaakt om te lang te wachten. Vanaf de rot erin komt bij de auto's zou ik oogsten. Of je moet heeeel ruim rond de rot snijden.
                  Bonne chanche!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                  Comment


                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Ik knip ze altijd rond 10 dagen
                    eerder en laat dekleine blaadjes
                    eraan zitten. Minder stonend maar
                    pretiiger gevoel...

                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Dat klinkt hoopvol, maar wanneer oogst je dan ? Hoe weet je dat je het 10 dagen eerder doet ?

                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Sorry gemist je opmerking..............
                    Tja, vele malen doen en uitproberen
                    Zelfde als peper in zout inde soep dat is misschien
                    het goede gezegde.

                  #43
                  Ik ga morgen maar de rot verwijderen, en dan zie ik wel.

                  Me grootste probleem is dat ik niet weet of wachten zin heeft, maar te vroeg oogsten is ook geen oplossing.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #44
                    Als het echt toprot is gewoon het topje als verloren beschouwen, en weghalen. De rest van de plant is niks mee aan de hand toch?

                    Comment


                    • Gps
                      Gps commented
                      Editing a comment
                      Ik zie op meerdere plekken top rot (3 planten) . Morgen maar weer even kijken, ik heb net 3 plekken verwijderd.
                      Ik ben echter bang dat er met dit weer niet tegen op te knippen valt.

                    #45
                    De schimmels zijn in het voordeel, vochtige bries, regen, en toch aardig warm als de zon er eens doorkomt.

                    Echt 'rot' weer
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                    Comment


                    • Gps
                      Gps commented
                      Editing a comment
                      Precies, ik heb al dagen de pest in vanwege het weer. Twee dagen terug stonden deze 3 al nachts in me schuur om te drogen.

                      Hoewel ik geen expert ben, weet ik uit ervaring dat het niet goed is als de plant in bloei zoals nu nauwelijks kans krijgt om op te drogen.
                      Ik heb bij een Frisian Dew (geen autoflower) zelfs gezien dat de rot stopte, toen het weer, weer beter werd.
                      Ik knipte de stukjes rot weg, en het kwam ook niet terug.

                      Ik heb alle planten, nu wat verder van elkaar staan, wat qua zonlicht minder goed is, maar de wind kan er wel beter doorheen.
                      Voor de rest kan ik slechts hopen dat de weersvoorspelling niet klopt. Er word momenteel hier voor de komende 2 weken elke dag regen voorspelt.

                      Ik heb nog een paar auto, die iets minder lang in bloei zijn. Die zal ik ook goed moeten gaan controleren. Kom op met die zon.
                  Bezig...
                  X