Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Ik kan er niet uitkomen welke plant dit is, en hoe lang ze precies bloeit, maar in mijn tuin zou deze vandaag aan de beurt zijn om te knippen.
    Je kunt wachten, maar dan moet je ook bereid zijn om nog 1-2-3 toppen te verliezen.

    Als de trichomen voornamelijk milky zijn, rap de schaar er in!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Bedankt
      Dit zijn de Star Ryder. 12 weken oud, week of 6 bloei. ( volgens dutch passion duurt het 9 weken van zaadje naar oogst )
      Ik ga direct weer kijken met de microscoop naar de trichromen, en kijken of alle rot nu weg is, en of er al weer nieuwe rot is.
      Maar je bevestigd waar ik al bang voor was. Langer wachten is ook een probleem.

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment

    #47
    Ik heb stiekum een topje van de plant geknipt, en dat gedroogd in de oven.

    (hete lucht oven, 50c 10 min, en dat een 3 keer met tussen pauzes)

    Verschil met de Frisan Dew die sinds gisteravond op is, is wel geinig.
    Veel minder coach lock / ontspannend, meer een lichte high. ( smaak is wel waardeloos, maar dat komt door het te snel drogen )

    Ik moet dus oogsten met ook nog heldere trichromen, maar de meeste pistels hebben zich wel al wel terug getrokken.

    Even kijken wat ik morgen doe, oogsten of s'middags in me schuur zetten zodat ze in ieder geval niet weer natregenen.

    Heel erg opgelucht, ik was gisteren echt bang dat het helemaal mis ging.
    Ik begin dit jaar voor het eerst een beetje te zien of een plant klaar is of niet, en deze auto' s zijn er nog niet helemaal.
    Dat was ook de reden van me paniek gisteren, maar het valt dus alles mee.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #48
      Ik heb de 3 Star Ryder geoogst. Langer wachten kan echt niet, dan heb ik straks alleen maar rot, zoals QnQ al zei.

      Tijdens het knippen ging het al weer regenen, dus ik ben binnen verder gegaan. Ik begin dit weer goed zat te worden, en niet alleen maar vanwege me plantjes.
      Het regent hier momenteel elke dag minimaal 1 keer.

      Vannacht zou het droog blijven volgens de weersvoorspelling, maar ik werd op een gegeven moment even wakker van de harde regen.
      Dat was ook wel te zien aan de auto's, die buiten stonden omdat het droog zou blijven.
      Weer een paar plekjes met rot erbij.

      Hoe dat moet met de andere autoflower die ik heb met dit weer, weet ik niet.
      Hoewel minder ver als de star ryder, staan die ook al een tijdje in bloei.
      Last edited by Gps; 18 August 2019, 16:56.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #49
        Test 1 2 3

        Edit:
        Ik had blijkbaar het topic gesloten, al is me niet duidelijk hoe ik dat voor elkaar gekregen heb.

        Na wat zoeken. vond ik wel hoe ik het topic weer kon openen.

        Meest voor de hand liggend is dat me pc bezeten is.
        Last edited by Gps; 14 August 2019, 22:55.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #50
          Waarom verzin je niet iets wat je erover heen kunt zetten/leggen, ik heb zelf een iets grotere paraplui erover heen gezet hier op balkon.

          Comment


          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Het probleem is niet alleen de regen waar de toppen nat van worden. 't zit echt in de lucht, hoge LV, weinig zon en 's ochtends alles nat gedauwd.

            Ik ben sowieso erg blij dat ik voor de moment geen afbloeiende planten staan heb.

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Ik zit auto flowers wel eens in me schuur met de deur open. Dan staan ze tenminste niet in de regen.
            In hoeverre dat echt help tegen top rot, ivm de lucht vochtigheid, vraag ik me al langer af.
            Dat is ook waarom ik de deur van de schuur open laat staan.

          #51
          Dan ben ik blij dat ik daar geen last van heb, hier is de lv gewoon 56 overdag en in de avond 58.

          Comment


            #52
            Hier staan ze gewoon lekker van de regen te genieten, ook in de bloei
            Af en toe even onder een afdakje als het te gek wordt, of ze gaan een nachtje naar binnen zodat de toppen kunnen drogen als dat buiten niet lukt.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #53
              Hier hetzelfde word beter te gek qua regen en wind gaan ze naar binnen

              Comment


                #54
                Bij mij staan ze "altijd" droog onder het balkon van de boven buren, maar ik kan niet zeggen dat ik echt blij word van dit weer, veel te weinig zon. Als het echt hard regent en zeker als er een beetje wind uit oostelijke richting is dan wordt ook bij mij alles nat en moet ik de planten helemaal tegen de muur aan trekken, waar ze nog minder zon hebben. Het schiet toch niet op zo.
                Rot voor je hoor al die rot.

                Comment


                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  De totale hoeveelheid rot valt best mee , ik had misschien wel een dag eerder moeten oogsten.
                  Maar dat is inmiddels achteraf.

                #55
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #56
                  Heb m'n plantjes die eigenlijk te nat stonden, maar wel voeding wilden, wel eens bladvoeding gegeven. Waren ze net zo blij mee In de bloei wordt dat wel wat lastiger natuurlijk.
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                    #57
                    Tijd voor een update.
                    Poging tot stekken lijkt gelukt, maar omdat de Frisian Dew waar deze stekken vanaf komen, al begonnen zijn met bloei, denk ik niet dat er nog wat afkomt.
                    Maar we gaan het zien.
                    DSCF0009.JPG

                    Twee keer een Frisian Dew, met beginnende bloei:

                    DSCF0001.JPG
                    DSCF0003.JPG

                    En de 3 auto duck, eentje heeft al bruine pistels, de andere twee niet.
                    Ik vind twee auto duck er apart uitzien, erg kleine bloemen maar misschien komt dat nog goed.

                    DSCF0008.JPG DSCF0007.JPG DSCF0004.JPG DSCF0015.JPG

                    Laatste foto een overzicht.
                    Attached Files
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #58
                      Wat ik nog vergat.

                      Ik vind de Frisian Dew wat klein, hoewel ze nog wel iets zullen groeien in de bloei, waren ze vorig jaar groter.
                      Ik vraag me af of het door het toppen komt (twee keer) of door de zomer.

                      Het zal wel aan beide liggen. Pas bij de oogst is daar echt iets over te zeggen. Ik zou nu meer maar kleinere toppen moeten krijgen.

                      Het weer de afgelopen twee weken hier was wat betreft de plantjes waardeloos. Met meer zon hadden ze makkelijk 10 centimeter hoger geweest.
                      Dat weet ik zeker om dat ik ooit een aantal dagen, elke dag de hoogte van de planten opnam.
                      ( 2 jaar terug of zo, ik was nieuwsgierig naar hoeveel een plant per dag in hoogte won buiten )
                      Zonnig weer is makkelijk 2 centimeter per dag. De laatste weken hier was bewolkt of bewolkt met regen.

                      Verder het idee dat de autoflowers te weinig direct zonlicht krijgen in me tuin.
                      Volgend jaar als ik weer kweek, misschien de plantjes eerst op een tafel laten groeien. Dan krijgen ze meer als een uur langer zonlicht.

                      Bij twee Auto Duck staat een stok van bamboe. Ze hebben beide een probleem om de hoofdtop recht omhoog te houden.
                      Dat is sinds de harde wind vorige week.

                      De plant links op de overzicht foto (vooraan) is de plant die bijna weg was door een slak.
                      Last edited by Gps; 19 August 2019, 00:27.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #59
                        Het weer zal zeker niet meewerken, ik heb daar ook last van bij mijn auto's, hoewel net als bij jouw ik ook nog andere redenen kan aanvoeren waarom het niet helemaal gaat zoals ik zou willen.

                        Toch staat het er ook niet heel slecht bij toch? Ik denk dat je hier nog genoeg lekker rookwaar vanaf gaat halen. Helemaal omdat je meer dan genoeg planten hebt

                        Comment


                        • Gps
                          Gps commented
                          Editing a comment
                          Ik ben voorlopig ook erg tevreden. Het gaat best wel goed, effe afkloppen.

                          Het gaat mij er met de auto flowers om, dat ze er niet volgroeid uitzien, en ik me afvraag of ik daar wat aan doen kan.
                          Ze vooral als ze nog klein zijn, niet op de grond maar op een tafel zetten, zou al kunnen helpen.

                        #60
                        Drie autoflowers, de Star Ryder, bijna twee weckpotten wiet van een liter.

                        De drie Star Ryder zitten nu dus achter glas. The real sticky icky

                        Daarna me scharen schoon gemaakt, en ik ben dus klaar voor de volgende de auto duck.

                        De auto duck doet er lang over zeker voor een auto flower, maar ik heb geen haast. Ik zag gisteren nog witte pistels, dus die zijn zeker nog niet klaar.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment

                        Bezig...
                        X