Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DSCF0001.JPG DSCF0005.JPG
    Attached Files
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Lol

        Die grond rond de kuipen is aarde van voorgaande jaren. Daar groeit van alles in.

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Goed lezen blinde!

        Rond de potten bedoel ik natuurlijk niet!!

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        LOL

        Pokon, en waarom ik dit jaar veel meer last heb van mee-eters op de aarde als vorige jaren weet ik niet.

      Alle restanten, zijn nu wel weg. Er hangen nu dus boven nog een paar extra, kleinere buds te drogen.

      Gezien de hoeveelheid rot die er in deze stukjes zat, en het huidige weer, heeft langer wachten geen enkele zin.

      De laatste hele Frisian Dew lijkt nog rot vrij, ook daarom wilde ik rest die wel al rot, weg hebben.

      Maandag nog eens goed kijken naar de laatste Frisian dew, met een microscoopje, of ik ook bij de lagere buds, alleen maar milky zie.

      Het eind komt in zicht.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        Hopelijk redt ze het nog een paar weken he, vandaag wordt het hier goed weer zie ik.
        Die weersvoorspellingen kun je niet echt van op aan de laatste tijd.
        Ik kwam van de week ook een onverwachte stortbui tegen tijdens het fietsen
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Het weer begint me echt op de zenuwen te werken, en toen ik naar de trichromen keek was ik erg verbaast.
          Alle pistels nog wit, maar niet 1 clear trichroom meer.

          Als dat morgen ook zo is blijkt te zijn bij de andere en lagere buds, dan haal ik haar zeker om.
          Met deze weersvoorspelling heb ik er 0% vertrouwen in, dat ze niet gaat rotten.
          Bloemen worden elke dag natter, en nooit droog.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Yeah, dat kan, ik zou ze hier in mijn tuin toch laten staan want ze zijn nog wel heel erg wit.
          Ze kunnen duidelijk nog wel een week of 3 staan dus elke dag is er eentje.
          Ik snap de angt voor toprot wel, ik heb dat wat minder tegenwoordig ik ga knippen als ik de eerste (of 2e) rot zie verschijnen.
          Maar jouw tuin is de mijne niet, de omgeving kan ook verschil maken.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Een keer gelezen dat plekken waar mos groeit geen goede plek is om wiet te verbouwen.

          Dan kan ik wel stoppen als ik naar me tuin kijk. Al groeit er net geen mos daar waar de planten staan.


          Met dit weer, voelt de tuin ook klam en nat aan. Toch ben ik het wel helemaal met je eens dat ze is nog wel erg wit is.
          Kijk ik naar de weersvoorspelling, morgen droog, dinsdag 5,8 mm woensdag 6,6 Donderdag 11,4

          Ik ga eens nadenken over het oogsten bij de eerste of tweede plek met rot.
          Dat vind ik wel een interessante aanpak. Planten met alleen nog alleen maar witte pistels, rotten meestal nog niet, ook niet als het veel regent.
          Dat is althans mijn ervaring die nog maar een paar jaar oud is.
          Morgen de plant nog maar eens goed controleren op rot, omdat 3 andere fs de strijd tegen de rot al verloren hebben.

        Dat is een flinke oogst, gefeliciteerd!
        Dat het je mag smaken

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Dank je

        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          Dat is dus precies waarom ik mijn planten dus ook getopt heb. Spreiding van kansen. Verder blijven ze op die manier iets kleiner.

        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Blij dat ik alleen binnen kweek!
          Geen gezeik met het weer en je hebt
          alles zelf in de hand.........
          Gewone zaadjes en zeker geen stekjes dan
          zit je weer te kloten. Nee, geen beestjes voor mij..

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Het weer was zeker beter vorig jaar.

        Ben toch zeer benieuwd naar die kweekkist van jou ippi, wat waren de afmetingen ook weer?

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Blij dat we weer normaal kunnen doen, meen ik echt Kunichika!
          60 bij 60 bij 100 cm.
          Ben vorige week begonnen maar ik maak geen verslag........
          Wil je wat weten ben je van harte welkom, prettige dag!!

        Vandaag weer bij de laatste plant gekeken en daar werd ik niet vrolijk van.

        Vijf plekken met rot. Ik heb de plant dus maar voor het grootste gedeelte geoogst. Ziet er niet al te best uit, zoveel bloempjes met alleen maar witte pistels, die me helemaal nog niet klaar lijken.
        Straks even een test doen door wat snel te drogen.

        Ik heb met dit weer echter geen keus, het blijft maar regenen en ik heb ergens al spijt, dat ik van de week niet minimaal de top buds verwijderd heb.
        Nu twee stukken weg moeten gooien want rot. (grijs)

        Als ik echter de hoeveelheid witte pistels zie dan is het niet vreemd dat ik langer wilde wachten.
        Het probleem met buiten kweken je hebt geen invloed op het weer.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          Nederland is ook niet echt een land om buiten
          te gaan kweken, beetje geluk heb je nodig!
          Vandaar dat ik de boel binnen in huis houd.
          Ieder zijn keuze natuurlijk!!

          Comment


          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Wie weet komt dat nog eens. Maar vanwege de gedachte dat ze uit me huur huis kunnen trappen, doe ik het voorlopig nog wel even buiten.
            Het ergste wat er dan kan gebeuren, is dat ze de planten meenemen.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Officieel hoort de tuin ook bij je huis als het jouw tuin is, dus de huurvoorwaarden gelden ook voor de tuin.

          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Buiten kweek je zonder lampen en wordt
            gedoogd mits geen overlast........
            Bij overlast max. 5 planten worden ze in
            beslag genomen zonder uitzetting van je woning..

          Die twee hoofdtoppen zat het dan toch al in, die paar dagen maakt niks uit.
          Bovendien heeft het weinig zin te oogsten met een paar weken bloei, er is nog geen thc aanwezig enzo.
          Het is een risico en ervaring telt.
          Er zijn ook soortjes die wat langer goed blijven, wat eerder beginnen te bloeien of wat korter bloeien.
          De kunst is om die te vinden tussen alle kweekverslagen
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Ik denk dat je in dit geval te veel naar de foto kijkt.

            Deze laatste Frisian Dew, ging ongeveer gelijk met de andere 3 bloeien, en bloeit al veel langer als een paar weken.
            Alle trichromen boven aan waren ook al wel milky. Dat had ik overigens nog nooit eerder gezien, alles al milky met alleen maar witte pistels.

            Ik heb net een test gedaan, met het kleinste bloempje met witte pistels dat ik vinden kon, en waar ik nog net een joint van kon draaien, en ik ben blij en verbaast.
            Het werkt. Ik heb er dus toch weer wat wiet bij.

            Ik snap verder niet waarom de pistels bij deze ene fs, veel langer wit bleven.

            Wel denk ik dat ik iets van een afdak moet maken, waardoor de planten niet zoals nu week in week uit, zeiknat kunnen worden.
            Het regent hier nu al 3 weken, zeker elke dag. Als ik naar het weer hier kijk, dan valt de rot me nog mee.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ze bleven wit omdat ze nog niet klaar was.
            Mgoed, maakt niet uit verder.
            Fijn dat het voldoet aan je wensen.

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            We zijn het er ook over eens dat ze nog niet klaar was.
            Ik probeerde alleen aan te geven, dat de plant al weken (maanden) bloeit ( ik gok zonder te kijken in me verslag 8 weken ) , en dat ik blij ben dat ik toch wiet die werkt van de plant afhaal.

            Kweekverslagen doornemen zie ik minder zitten, omdat het weer van zo een grote invloed is.
            Als je mijn verslag van vorig jaar leest, dan staat daar dat ik waarschijnlijk me soortje gevonden heb. De Frisian Dew.

            En hoewel ik qua rot niet helemaal ontevreden ben, blijkt dit jaar duidelijk dat ook de fs niet tegen veel regen kan.
            Nou was het dit najaar wel erg nat, dat zie ik ook aan de hoeveelheid mos in me tuin, en de plastic tuinmeubels die ook constant nat bleven.

            Als je suggesties hebt graag.

          Last edited by Gps; 5 December 2019, 20:38.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Linux ftw!

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Ik zit voor het eerst op een rolling release zoals dat zo mooi heet, tot nu toe gaat dat redelijk probleem loos.
        Bezig...
        X