Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken met Kek - de beginneling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken met Kek - de beginneling

    Korting op 420shop
    b6e19cac-404e-45d7-bd7b-d9bedec27bcc.jpga31684f8-ba5b-4d96-b123-d88d54344bd1.jpg
    op een gegeven moment verpot naar iets groters, wat een trots.
    533ab4ff-9e16-4322-b5c9-be5a1e990db0.jpg

    Toen kwam het zonnetje, ik besloot ze uiteindelijk buiten te zetten in het mooie weer, waar ze de rest van het avontuur beleven. Het heeft een lange tijd gekost tot ze op deze formaat waren, ze begonnen groot te worden!!!
    270f42d6-cbe5-4aed-852b-420d6dcd8afd.jpg
    Ik had nooit geweten dat ik ze zo groot kon krijgen, de bedoeling was om ze op een gegeven moment binnen te zetten, maar gaat een beetje moeilijk met de ruimte die ik voor ze had... (De kast)
    4928999c-760b-4706-a42c-50ca777c1480.jpg

    De voeding die ik gebruik voor mijn planten.
    8eb73207-e214-4f48-9b0d-88a601ffe6d3.jpg

    Op een gegeven moment begonnen met stekken, kon niet geloven hoe dat is gegaan.
    Untitled.png

    Vragen die ik had gesteld op het forums:
    -Wanneer begint de bloeifase buiten
    -Grijze vlekken op blad

    Hier heb ik snel even wat foto's en mijn ervaring gedeeld, ik zal dit verslag nog verder uitbreiden en zal hier veel van mijn vragen stellen. Als er vragen zijn, stel ze!

    Groetjes,
    Kek!
    Attached Files

    #2
    Dat ziet er toch prima uit voor een beginneling !

    De zilverfolie in de kast zou ik proberen strakker te trekken of vervangen voor witte folie. Door de kreukels kan er een hotspot ontstaan door het licht van de lamp wat wordt gebundeld en dan heb je fik.

    Plantjes die je buiten hebt gehad zou ik niet meer naar binnen doen, je neemt dan insecten mee die binnen in een zeer rap tempo gaan voortplanten omdat de natuurlijke vijanden ontbreken. Een plaag is snel geboren.

    Succes !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Kek
      Kek commented
      Editing a comment
      Heel goed om te weten, Thanks!
      Had het zilverfolie weggehaald, goed om te weten voor de volgende ronde.

      Ga de kast gebruiken voor het drogen, daar is geen licht en folie voor nodig :p

    #3
    Nu mijn grote zorgen; Toprot.

    Ik heb veel gelezen op het forums, en wat baal ik voor iedereen die dit is overkomen.
    Ik 'weet' hoe ik ze kan herkennen, Stemma heeft een mooie post gemaakt over Toprot (Botrytis) waar
    word veel beschreven over luchtvochtigheid, regen, etc...


    Mijn vraag is, is het een probleem dat vaak overkomt met buitenbloeiers? Is het enige wat ik er aan kan doen is een afdak en veel gebedjes?
    Er staat dat de oogsttijd van critical eind September is, dat is over enkele weken, foto beneden zie je de status van nu.
    Kan ik eind september aanhouden of kan ik dat wel vergeten?


    Is dit het begin van de bloeifase? ik zie wel wat maar nog geen bos met haartjes...
    5fafb150-e398-4c9c-9e16-2764d5587f01.jpg
    Last edited by Kek; 4 September 2019, 21:43. Reden: "bos met" toegevoegd in zin " ik zie wel wat maar nog geen bos met haartjes..."

    Comment


    • Kek
      Kek commented
      Editing a comment
      @​​​​​​​Flip Hasjkip. Hoop dat Critical er goed tegen kan :p

    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit...

      Zoals flip zegt eerst pruikjes en dan nog ong 8 weken.... helaas die staan zeker nog wel even.

      Een afdakje gaat wel wat uitmaken, zorg wel dat er lekker wat wind doorheen kan!

      Gz

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Het is iig een Indica, 7 tot 9 weken bloeitijd. Dat scheelt al. Vraag me af hoe ze erbij komen dat er eind September geoogst kan worden, de meeste planten schieten pas in September in de bloei..

    #4
    Kleine update, ze beginnen officieel met bloeien!
    Vanmiddag maar even naar de bouwmarkt om hout te halen voor een afdakje, word nog een heel avontuur om iets te krijgen dat niet uit elkaar valt.

    83484a2d-15ac-4314-8ae0-4da8d2a6b39f.jpg
    b2d3b0c0-1a89-4784-92e9-f6cd66cd013a.jpg
    Attached Files

    Comment


      #5
      Bijna, als je echt pruikjes hebt spreek je van bloei. Zou nog even wachten met de bloeivoeding.

      Gaat prima zo !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Kek
        Kek commented
        Editing a comment
        ouch, Was al zo hyped dat ik al begonnen was
        In de groeiperiode kreeg ik vaak natte dromen over de bloei fase.

        Hoe lang denk je dat ik moet wachten? Of verschilt dat ook per plant?
        Kan ik dit ook al als 'bloeifase' noemen in het schema of begint dat ook pas wanneer er pruikjes zijn?

      #6
      Zou nog een weekje wachten dan heb je wel echte pruikjes denk ik.

      Ikzelf houdt altijd het omzetten van de lamp als begin schema aan. Na 2 weken begin ik dan de bloei te tellen en begin ik met bloeivoeding.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #7
        Voor een eerste keer ziet dat er hartstikke goed uit
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #8
          Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
          Zou nog een weekje wachten dan heb je wel echte pruikjes denk ik.
          Ikzelf houdt altijd het omzetten van de lamp als begin schema aan. Na 2 weken begin ik dan de bloei te tellen en begin ik met bloeivoeding.
          Denk dat het voor mij verstandig is om aan de bloeivoeding te gaan beginnen wanneer ik de pruikjes zie (zal ong een week aanhouden).


          Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
          Voor een eerste keer ziet dat er hartstikke goed uit
          Thanks! Ja, ben er erg trots op. Zover had ik niet kunnen komen zonder dit forums, zit zo veel interessante topics en gezellige lui.

          *Klopt het af op onbewerkt hout*
          Zal niet te vroeg vieren, ben doodsbenauwd voor top rot, denk dat ik de komende weken met tissues de druppels voorzichtig van de toppen afhaal en een fan installeer voor goede luchtcirculatie buiten.

          Comment


            #9
            Tegen toprot zou je ze ook minstens een meter uit elkaar moeten zetten en weg van die schutting.
            Met goede ventilatie voorkom je veel toprot. De wind moet er goed doorheen kunnen.
            Toprot komt niet van regen of van vocht.
            Last edited by QnQ; 9 September 2019, 09:06.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Kek
              Kek commented
              Editing a comment
              Dit is een comment waar ik heel veel mee kan, zal ze over een weekje of twee uit elkaar zetten!
              Probeer zo veel mogelijk om dit tegen te gaan

            #10
            Velen nachten wakker gelegen "Wanneer zou ze nou gaan bloeien?" kan ik nu eindelijk geloven dat dit toch wel van de bloei moet komen...
            De vraag waar ik al een tijdje mee zit; "Hoe lang zit ze nou al in de bloeifase? 3 of 4 weken? " "Hoe ziet een bloei er eigenlijks uit in de 3de week"
            Google heeft mij geen goeie foto's kunnen laten zien...


            42b3c1b2-9d08-44ac-8f40-e0589ac5aa91.jpg 64a42c66-a966-4195-a290-f4880d442ad4.jpg
            #trotsepapa

            Comment


              #11
              Is vrijwel niet achter te komen, gewoon de natuur zijn gang laten gaan. De ene plant van het zelfde soort kan er soms langer of korter over doen. Goed verzorgen de plant. Mijn superskunk zou na 1 weken klaar zijn ze staat nu al 1 2weken en moet ook nog wel een paar.
              Succes

              Comment


                #12
                Gefeliciteerd.

                Ze bloeit net pas. Een week?

                Als je pruikjes ziet, is de bloei begonnen.
                Vanaf dat punt ga je de bloeidagen tellen.

                Comment


                • Kek
                  Kek commented
                  Editing a comment
                  Ah weet ik dat nu ook

                #13
                Eergister dit spul gekocht om voor te zijn tegen toprot en meeldauw. Ik weet niet of er mensen zijn die dit spul kennen en gebruikt hebben?
                IMG-20190918-WA0004.jpg IMG-20190918-WA0003.jpg IMG-20190918-WA0005.jpg

                Comment


                  #14
                  Ik heb dat iig nog nooit gebruikt.

                  Hoort er niet ook op het label te staan welke stoffen erin zitten of heb ik daar overheen gelezen?

                  Mm handschoenen en niet voor menselijke consumptie.
                  Wanneer zou je dit willen gaan gebruiken? Ik denk niet dat je dat spul op je toppen wilt hebben en roken.

                  Als je het eet valt het misschien mee, maar ik vraag me af wat het met je longen doet als je het zou roken of verdampen.

                  Comment


                  • Kek
                    Kek commented
                    Editing a comment
                    Komt van een growshop, die zeiden dat de plant het in neemt via de bladeren.

                    Op product info staat wat er in zit.

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Yeah, deze ken ik nog niet van A.R.T.S. maar het is wel een bekende fabrikant.
                    Het lijkt me een bladversterkend middel, ik zie kruiden, zeewieren, silicium....
                    Oh en het staat er ook gewoon op zie ik "de weerstand van de plant verhogen".
                    Een preventief middel. (mag je tijdens de groei al gebruiken trouwens)
                    Ik zou misschien wel even wat plastic bekertjes over de toppen zetten als je ze gaat spuiten ?
                    Ik weet niet wat ze daarover aanraden. Meestal zit er een gebruiksaanwijzing bij, of staat het bij hun op de site.

                  #15
                  Toch overheen gelezen dus

                  Ja dat het via de bladeren gaat is me duidelijk, maar hoelang blijft de stof werkzaam als het is opgenomen.

                  Ik spuit helemaal niks over mijn planten als ze al bloeien.
                  Rook liever wiet met voeding dan bv wiet met afweermiddelen.

                  Niet alles wat je in de growshop koopt kun je altijd gebruiken of meeroken.
                  Heb je geen uitleg gevraagd over wanneer te spuiten en zo?

                  Als je het al gebruikt zou ik bv nu nog 1x alle planten helemaal doen, en de herhalingen met een doekje ipv te spuiten.

                  Ik heb dit jaar nog (afkloppen) nergens last van gehad.

                  Comment


                  • Kek
                    Kek commented
                    Editing a comment
                    Goeie van je, om alles met een doekje te doen. Ik heb uitleg gekregen, die zeiden het een keer te gebruiken om de plant iets sterker te maken tegen ziektens. QnQ had ook een mooie tip om de toppen te beschermen. En niet teveel spuiten, beter te weinig dan teveel

                    Hoop dat dit net even de extra boost geeft die ze de herfst kunnen gebruiken. Thanks voor het meedenken!
                Bezig...
                X