Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speedy Chile & Honey Cream op balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Speedy Chile & Honey Cream op balkon

    Korting op 420shop
    1. Biologisch afbreekbare plantenpotjes. Ik laat mijn ontkiemde zaadjes hierin groeien. De medewerker van het tuincentrum vertelde mij dat ik ze dan met pot en al, in een later stadium in een grotere pot kan zetten en dat het materiaal vanzelf zal afbreken (iemand hier ervaring mee?) Ik vond het wel een goed idee omdat op deze manier de wortels niet beschadigd worden bij het overpotten
    2. Ik heb gekozen voor zaai en stekgrond in het beginstadium dit omdat ik had gelezen dat andere grond soms zodanig is bewerkt dat het schadelijk is voor jonge plantjes
    3. Biologische kokos potgrond heb ik aangeschaft voor een later stadium. Ik heb nog niet besloten hoeveel liter de potten moeten worden zodra de planten sterk genoeg zijn om buiten te staan.
    Ik heb ook gelezen dat de planten wellicht in de stress kunnen raken omdat de dagen nu nog te kort zijn.. Wat is jullie inschatting, de dagen kunstmatig verlengen met een warmtelamp? Rond 17 april zouden ze dan kunnen starten met de natuurlijke cyclus van de natuur omdat de dagen dan lang genoeg zijn.

    Ik hoop graag van jullie te horen, alle input is welkom.

    Groeten,

    Luuk



    Attached Files

    #2
    Ik zou ze als ik jou was gewoon overpotten zonder dat biologisch afbreekbare potje. Mochten ze een kleine achterstand oplopen dan is dat niet erg omdat je met normale fems toch wel genoeg groeitijd hebt; vooral als je in april al begint! Succes en ik blijf je volgen.

    Toevoeging: warmte lamp lijkt me onnodig. Planten schieten toch niet in bloei voor 17 april, en zijn in principe gewend om rond deze tijd ontkiemd te worden.

    Kweking Eend

    Comment


      #3
      Die afbreekbare plantenpotjes is geen goed idee, Cannabis wortels willen er niet lekker doorheen groeien. Beter neem je dan een koffie bekertje en knip je die open als je gaat verpotten
      2e
      3e

      Comment


        #4
        Mooie intro, welkom in onze buitensectie!

        Die potjes zou ik ook weglaten. Je zegt het zelf al.

        "Ik heb geleerd dat wiet kweken best eenvoudig is, een beetje verstand, een beetje geduld, een beetje lezen een beetje liefde."

        Gewoon lekker zaaien in een P9 potje (9x9cm) of iets gelijkaardigs. Eenmaal de wortels er langs onder goed uitkomen laat je het potje een dag droogtrekken en dan kan je ze zonder probleem of beschadigen verplanten.

        Stekgrond is een goed plan. Bij het verpotten kun je ze dan in gewone potgrond of uw eigen mengsel planten.

        Qua potmaat neem ik dit jaar een 55l pouch. Vorig jaar heb ik 90l gebruikt maar deze waren te lomp. Ik moet de planten af en toe kunnen verzetten en dan wil ik me geen breuk heffen.
        Auto's kunnen in een pot tot 20l. Fotoperiode planten zou ik (buiten) minstens in een 25l pot kweken.

        Enjoy!

        ​​​​​
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

        Comment


          #5
          Dank voor dit warme welkom!

          Denken jullie dat mijn planten veel hinder gaan ondervinden van het kunstlicht uit mijn woonkamer?

          Ik heb liever niet dat de planten te groot worden. Ik denk dat ik daarom ga kiezen voor een pot van 25 liter. Op deze manier kan ik ze ook nog eens binnen halen als er een stortbui verwacht wordt.

          Vandaag heb ik mijn potjes buiten in de zon staan. Ik denk dat ze maar het beste zo snel mogelijk kunnen wennen aan het buitenleven en dan haal ik ze tegen de avond weer binnen.

          Wordt vervolgd

          Comment


          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Als ze in bloei zouden gaan kunnen ze volgens mij wel last van kunst licht krijgen

          #6
          Speedy chile, lekkere wiet als je het mij vraagt dit topic ga ik even volgen
          De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Smaakt net als berry bomb maar is iets pittiger.

          #7
          Ik snap persoonlijk niet waarom je nu al plant als je kleine plantjes wil. Ben je van plan te gaan verduisteren? Anders beter later beginnen.

          Kweking Eend

          Comment


            #8

            @ Kweekeend: Je hebt gelijk dit heb ik me nu ook gerealiseerd. Ik heb voorheen in de volle grond gekweekt en toen maakte het niet zoveel uit wat het uiteindelijke formaat zou gaan worden. Ik woon nu samen.. mijn vriendin zit niet te wachten op een boom van 1.80m. Helaas pindakaas.



            Honey Cream heb ik op 3 april in de grond gestopt (na 36 uur te hebben ontkiemd en er een worteltje aan zat). Vandaag voor het eerst zichtbaar.
            Attached Files

            Comment


              #9
              De Speedy Chile is gisteren ook gedag komen zeggen.
              Honey Cream heeft te lang in de zon gestaan. Wijze les, planten AFHARDEN. Blaadjes zien er verband uit.

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Lambalski
                Lambalski commented
                Editing a comment
                Kan me niet voorstellen dat plantjes verbranden in de zon en helemaal nu al niet maar ik ben nog maar een beginner dus misschien iemand die dat kan weerleggen?

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                We zien het elk jaar op JD
                Binnen voorgroeien en als er zon is hup in de zon en eind van de dag zijn ze half dood.

              #10
              Zet er een AFje bij, dan kun je al paffen in augustus.

              Comment


                #11
                ------
                Last edited by Luuk1988; 9 April 2020, 08:58.

                Comment


                  #12
                  Die AF gaat er zeker komen heb je nog suggesties? Ik kan Honey Cream gedag zeggen. Ze heeft de volle zon niet overleefd. Aldoende leert men.

                  Speedy Chile ziet er fit uit.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Is speedy wel feminized!?
                    Niet te zien op het kaartje.

                  #13
                  Nu 6 dagen boven de grond. Tijdens de zonnige dagen veel buiten geweest en s'nachts lekker binnen. Weet iemand in hoeverre zo een kleine plant last heeft van eventuele lichtvervuiling in huis? Door bijvoorbeeld een televisie die aanstaat of een lamp?

                  @Rreppellsteeltjam Mijn Speedy Chile is Feminised zover ik weet.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  Last edited by Luuk1988; 14 April 2020, 13:17.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Heeeeeelemaal in het donker zetten.

                  #14
                  Speedy chile is niet echt heel speedy. Komt het door het koude weer of omdat de dagen nog niet lang genoeg zijn? Nu een dag of 11boven de grond.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • xslt66x
                    xslt66x commented
                    Editing a comment
                    Ik doe dat ook, binnen een voorgroei hokje. Met de tijdschakelaar van 6:00 tot 22:00 me buiten planten gaan sochtends om 7 uur naar buiten en zodra het donker begint te worden of kouder gaan ze naar binnen! Zorg er wel voor dat het temperatuur verschil minimaal is met buiten! Werkt prima!

                  • Luuk1988
                    Luuk1988 commented
                    Editing a comment
                    Verbaas me daar wel een beetje over, we hebben toch echt wel heel aardig weer met temperaturen rond de 20 graden. Maargoed geen haast komt vanzelf hoop ik.

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Zon op 6:29
                    Zon onder 20:48

                    14 uur licht, 10 uur donker.
                    Bij 10 uur donker maken fotoperiodeplanten bloeihormoon aan, dus het is nog te vroeg als je niet bij-verlicht.

                  #15
                  Als ik het goed heb begrepen zijn de dagen vanaf 17 april lang genoeg. Vanaf deze datum staat ze dan ook lekker buiten in het zonnetje. Groeien doet ze nog amper.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • kroket
                    kroket commented
                    Editing a comment
                    Die is nog aan het chille.

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Dat heb je niet goed begrepen dan.
                    Je bent een maand te vroeg.
                Bezig...
                X