Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Onbekende soort + Sour Diesel autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    kroket Deze week is probleemloos, dus hopelijk volgende week ook. Ik zie bij verschillende mensen dat alles vlekkeloos gaat tot er een klein probleempje opduikt en dan van kwaad naar erger gaat. Daarmee hoop ik dat ik probleemloze updates kan blijven geven.

    Comment


    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Ik las dat je vanaf de 3e bloeiweek terug ziet wat je in de weken daarvoor hebt verklooid.
      Bij mij klopte dat aardig, vanaf week 4 begon 1 plant kuren te vertonen (Overvoeding) terwijl het plantje dat vanaf het begin problemen had juist bij trok rond die tijd.

    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Het is dan toch altijd afwachten. Ik ben blij dat ik een testronde doe.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ah op die fiets, ik hoop met je mee

    #32
    Gijsch
    Ik geef ze buiten zo min mogelijk voeding. Wel begin ik met een light-mix, dus ik wacht echt tot ze het nodig hebben.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Zo. Ben je verdwaald stranger ?
      WB

    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Dat is ook mijn plan. Ik ken enkel de signalen niet wanneer ze voeding vragen. Zolang ze er naar mijn insziens gezond uit zien, denk ik niet dat ik ga bijvoederen. Enkel water geven.

    #33
    Kleine tussentijdse update over de Sour Diesel AF.

    ik heb zonet impulsief beslist dat ik de SD toch een LST kuur ga geven. Ik heb een oude ijzeren kleerhanger verknipt en daar de plant mee neergelegd. Nu vraag ik aan de veteranen en kenners: Is dit ok?
    Zoniet: graag imput!
    Tnx
    20200504_153044.jpg

    Comment


    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Ja, dat is OK, zolang je de hoofdstam niet uit de aarde trekt. Daarom zet men de hoofdstam aan tegenovergestelde zijde ook vast aan de pot rand. Maar hierbij is de lst toch nog niet ten einde? Nu moet je de rest van de hoofdstam rond de pot leiden, zodat de zijscheuten de hoofdscheuten worden. Succes met de lst.
      Last edited by Brandnetel; 4 May 2020, 16:44.

    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      Dat ziet er inderdaad goed uit! Ik boor rondom de potrand gaatjes waar ik dan mijn draad aan kan vastmaken. Zo hoef ik niets in de grond te prikken.

      Goed bezig!

    #34
    Allright, bedankt Brandnetel20200504_165402.jpg

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Thanks Brandnetel maar hier op het forum ook heb ik gemerkt.

    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      @Ess: Ik had dat truukje met die kleerhanger ergens gelezen. Ik denk zelfs hier op het forum.
      @Brandnetel: Geef je even een linkje naar je kweekverslag? Tnx!

      edit:
      PS.: Welke code moet ik gebruiken om iemand te taggen in comments? In een gewone reply doet het forum dit automatisch.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Gewoon @nickname zonder : er achter. Aha het zijn klerenhangertjes. Ook weer goed om te weten voor als ik eens wil gaan LTS'en. Thanks Prspctr
      Ja kommop met die link Brandnetel

    #35
    Ik weet niet goed hoe je een link plaatst maar het grappige is, dat wanneer ik op Google 'Nieuw op dit forum en eerste keer eigen kweek' In tik, het meteen vind. Vertellen jullie deze n00b eens hoe ik een link maak.

    Comment


    #36
    Oorspronkelijk geplaatst door Brandnetel View Post
    Ik weet niet goed hoe je een link plaatst maar het grappige is, dat wanneer ik op Google 'Nieuw op dit forum en eerste keer eigen kweek' In tik, het meteen vind. Vertellen jullie deze n00b eens hoe ik een link maak.
    Je drukt op het kettinkje in de taakbalk boven het invoervenster.
    link.jpg

    Dan krijg je een dialog te zien, in het invulvak copy/paste je de hyperlink.
    Screen Shot 2020-05-04 at 22.41.40.png

    Comment


      #37
      Wekelijkse update!


      Deze week moet ik helaas toch wat probleempjes melden. Beide planten hebben kleine bladproblemen.

      De White widow heeft kleine roestvlekjes op sommige bladeren. Ik hou het al enkele dagen in het oog, maar het wordt niet snel erger. Dus voorlopig niks aan doen.

      20200507_102537.jpg
      Ze groeit wel als kool. De grootste bladeren zijn bijna zo groot als mijn hand en ze neemt nu de volledige diameter van de pot in.
      20200507_102524.jpg
      Murphy kwam ook even mee goeiedag zeggen.

      Vragenronde: - Als ik ze binnen een maandje ofzo op 12/12 zet, forceer ik ze dan in bloei? En ga ik dan ook meteen weten welk geslacht ze/hij heeft? Ik denk als ik ze laat groeien tot september dat ze dan veel te groot wordt.

      De Sour diesel heeft goed gereageerd op de LST. Al is de groei precies wat gestagneerd. De kleinere blaadjes groeien wel flink omhoog, maar de oudere bladeren groeien niet meer door.
      20200507_102558.jpg 20200507_102602.jpg
      Ook heb ik gemengde gevoelens over de voorbloei die is begonnen. Je kan het zien aan de boventste bladeren. Daar zijn duidelijk bloeihaartjes te bespeuren. Ze zit nochtans nog maar aan week 4. De plant is naar mijn mening nog veel te klein. Ik hoop dat ze nog wat doorgroeit
      20200506_234658.jpg
      En ook bij deze plant heb ik gisteren wat verbrandde puntjes ontdekt. Ik denk dat het komt door overvoeding. Ze krijgt enkel water, maar misschien was dat 1/3e deel compost bij de potgrond toch net iets te veel. Ook hier ga ik nog even afwachten. Ik heb niet veel zin om te flushen. Ik weet ook niet of dat veel gaat uitmaken aangezien dit goed vermengt zit met de potgrond.
      20200506_234824.jpg

      I'll keep you posted!

      Dit was weer de wekelijkske update. Fijn dat je meeleest!

      Comment


      • Obotanico
        Obotanico commented
        Editing a comment
        Ik zie meestal aan de 6e node welk geslacht ze heeft zonder ze op 12/12 te zetten, jij ook binnen 1 week normaal gezien!

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Ah, perfect! Want ik heb weinig zin om de hele zomer een mannetje te vertroetelen. Respect voor ieders keuze, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de vrouwtjes.

      #38
      Als je ze op 12/12 zet dan gaan ze inderdaad starten met bloeien en het geslacht laten zien. Dan moet je ze ook wel laten afbloeien, anders gaat ze reveggen als je ze daarna terug buiten zet.

      Dus dan moet je of gaan verduisteren of binnen verdergaan. 't is sowieso geen slechte keuze als het een SSH kan zijn. Die kunnen aardig lang bloeien.

      Na 4 weken al prebloei. Ja dat kan, het zijn auto's he. Die doen hun eigen zin.

      1/3 compost zal inderdaad wat teveel van het goeie geweest zijn. 'Flushen' zou ik zeker niet doen, dan staat uw plant een aantal dagen stil vanwege het teveel aan water.

      Niet teveel zorgen over maken, komt wel goed!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • Kweking Eend
        Kweking Eend commented
        Editing a comment
        Prspctr Super Silver Haze vermoed ik!

      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Kweking Eend om ter eerst?

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        ahzo op die fiets. In mijn vorige verslagje had ik bevestigd dat het wel degelijk een white widow was. Ik heb het nagevraagd bij de originele kweker.

      #39
      Wekelijkse update

      Dag Lezers,

      Het ziet er naar uit dat we vanaf vandaag van beter weer kunnen genieten met temperaturen die alsmaar stijgen. Groeiweer dus!
      En mijn Sour Diesel heeft het nodig. Sinds een weekje is ze aan de bloei begonnen, maar het plantje was nog veel te klein naar mijn goesting. Ze heeft nochtans sinds ze boven de grond is nog geen minuut donker geweten. Al 5 weken lang overdag in het zonnetje, 's avonds onder de (allicht te zwakke) lamp. Maar daar is niets aan te doen. Gewoon laten gaan. Daarom was dit mijn testronde.


      Haar grootte even opzij gezet gaat het wel enorm goed met haar. De LST doet wat het beloofd, zolang het kan bind ik alles mooi vast. De pot bleek iets te klein om de stengel comfortabel rond te leiden, dus ik heb een idee gepikt van een forumlid hier en heb een drumstok gebruikt om heb zo horizontaal te leggen.. De onderste takjes krijgen maximum licht en groeien mooi naar het oppervlak. Overal begin ik pruikjes te zien en 's morgens is de kamer gevuld met heerlijke wietgeur. Ik vind het eigenlijk een heel mooi plantje.
      20200514_104037.jpg

      20200514_104045.jpg 20200514_104030.jpg

      Wat de White widow photo betreft valt er niet veel de bespreken. Dat ding is eindelijk aan het uitzetten en groeit perfect. Helaas nog steeds geen teken van gender. Wat je op de foto ziet is de 6e node.
      20200514_104016.jpg
      De roestvlekjes hebben even uitgebreid, maar lijken nu gestagneerd, op de foto is het blijkbaar niet zo goed zichtbaar. Ik heb haar 2 keer 1/4 dosis Biobizz gegeven en ik zie wel hoe het verder gaat. Ongeacht deze white widow zet ik in juli nog een Guava Jelly van Sensiseeds in de grond.
      20200514_103936.jpg 20200514_103922.jpg

      En dan tot slot:
      weer heugelijk nieuws
      Ik heb op 13 mei nog 2 zaadjes AF Sour diesel te ontiemen gelegd. De bedoeling is dat deze gewoon buiten opgroeien. Ik verwacht dit weekend hun kopje te zien!
      20200514_105058.jpg

      Alweer bedankt voor het lezen!
      Tot de volgende!

      Comment


        #40
        Mooi verslag Prspctr, ik zou zelf bij je nieuwe ronde zoveel mogelijk bij de natuurlijke dag/nacht cyclus blijven en niet snachts bijverlichten met kunstlicht. De tijd van het jaar laat het toe om goede resultaten te behalen zonder. LST ziet er echt professioneel uit daar ga ik zelf ook eens mee aan de slag over een aantal weken.

        Ik blijf je met belangstelling volgen!

        Comment


        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Bedankt Luuk! Ik ben extreem tevreden over mijn LST. Dat gaat voor mij de norm worden bij mijn AFjes. Hier liggen genoeg drumsticks. En inderdaad de nieuwe plantjes gaan mee met de gewone cyclus. Ik hoop echt dat ze wat groter worden dan mijn eerste.

        #41
        Dat doe je goed. Die plantjes zien er gezond uit. En inderdaad, het begint goed weer te worden en als het net zo'n goede zomer wordt als vorig jaar, dan gaan die twee AF sour diesel het goed doen! Ik heb 4 AF critical van Kera seeds staan op het moment. Daar ben ik half maart mee begonnen. Binnen /buiten net als jij. Die zijn nu 70 cm hoog. En beginnen lekker te verdikken. Dus jouw plantjes gaan het zeker ook goed doen met dit weer. AF-jes kun je 24/24 licht geven, heb ik ook ooit gedaan met RQS Amnesia Haze. Daar kwam toen 80 gr. per plant af. Ook m.b.v. lst. Dat heb ik deze keer met de critical niet gedaan. Succes!

        Comment


        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Tnx! Ik wou dat ik 70cm haalde. Die white widow doet het wel, maar dat is een reg. plantje. Ik hoop dat datie vrouwelijk is.

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Zolang ze gezond zijn en blijven, komt alles goed.

        #42
        Yo prspct,

        ik lees in een van je berichten dat je naar boven krullende blaadjes hebt. Heb je de oorzaak al gevonden ? Ik lees op diverse sites dat het kan duiden op het geven van te weinig water of mogelijk hitte stress..

        Comment


          #43
          Oorspronkelijk geplaatst door Luuk1988 View Post
          Yo prspct,

          ik lees in een van je berichten dat je naar boven krullende blaadjes hebt. Heb je de oorzaak al gevonden ? Ik lees op diverse sites dat het kan duiden op het geven van te weinig water of mogelijk hitte stress..
          nee, ze krullen naar beneden. Maar enkel de puntjes. Je kan het zien op de foto. Verder ziet de plant er gezond uit.
          Even ter verduidelijking: Als de plant te weinig water krijgt, dan hangen de blaadjes slap. Kan ik van die indicatie uit gaan?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Brandnetel
            Brandnetel commented
            Editing a comment
            Te weinig water: blaadjes hangen slap en voelen als papier. Teveel water: blaadjes hangen slap maar voelen 'dik' aan.

            www.growweedeasy.com is een handig naslagwerk

          • Prspctr
            Prspctr commented
            Editing a comment
            Dan moet ik mijn watergift uppen. De blaadjes voelen altijd aan als papier. Ik zal een paar dagen elke dag 1,5l water geven. Zien of dat verschil maakt.

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            De plant op de foto ziet er niet dorstig uit hoor. Lijkt mij eerder dat deze te nat staat, dan gaan ze namelijk 'klauwen'. Als ze echt te droog staan, dan zien je bladeren er uit als een leeggelopen ballon, dan zit er geen stevige structuur meer in het blad en hangt het hele blad slap als een leeggelopen ballon.

          #44

          Comment


          • Prspctr
            Prspctr commented
            Editing a comment
            Ik voel altijd aan de pot. En dat werkte ook dacht ik, maar naar mijn gevoel voelen de blaadjes als papier aan. Ik ga dus nu mijn watergift wat opvoeren om het verschil te merken.

          #45
          Leuk kweek verslag. Die LST is echt goed gelukt ben wel benieuwd naar de rest. succes met de rest van de zomer

          Comment


          • Prspctr
            Prspctr commented
            Editing a comment
            Bedankt Bas. Die LST kan ik alleen maar aanraden. Jij ook veel succes met de kweek. Ik volg je.

          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Dankje leuk dat je me volgt heb nog een hoop te leren maar daarom ben ik hier ook
            Het blijft leuk om te doen volgende ronde gaat vast beter
        Bezig...
        X