Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Onbekende soort + Sour Diesel autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Maak het Dood
    God was never on your side..

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ja Prspctr its a boy kill the bastard belladonna heeft gelijk niet op de compost, in een zak en in de kliko. Bij mij stond een hennepveld 2km verderop en ik had allemaal zaad in enkele toppen.

    #77

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Als hij goed afgedekt is doet hij niks meer suc6

    #78
    Ha Prspctr ik heb nog niet terug gelezen in je verslag hoe je eerste oogst bevallen was? Je hebt toch wel eventjes geproeft neem ik aan? Een kleine oogst helaas, maar hoe minder je er van hebt, hoe specialer het wordt. Ik kan me mijn 300 gram early skunk nog wel herinneren, dat ben je na een jaar meer dan beu! Zie het als een exclusieve fles wijn die je alleen drinkt bij speciale gelegenheden

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Haha. Toevallig zit ik in de wijnsector. Ik trek al sneller een speciale fles open.
      Wat de SD betreft heb ik samen met de kameraden een topje in een joint gedraaid. Werd zeer goed onthaald. Aangename smaak met een fijne opbeurende high. Dat was perfect voor ons campingweekendje. De rest is nu aan het curen in een weckpotje. In tegenstelling tot de wijnen ben ik niet zo een wietkenner. De afgelopen jaren rookte ik wat de dealer voorhanden had.

    #79
    "Wekelijkse" update
    Dag Growers,


    Het is even geleden sinds mijn vorige update, dus verwacht je aan een heel nieuwe setup . Ik heb geen Autoflowers meer staan, alle plantjes zijn nu fem photos.

    Ik heb net terug van een weekje kamperen in Frankrijk, ondertussen is een vriend naar de plantjes komen kijken. Dat is prachtig gegaan. Alle dames zien er gezond uit en zijn serieus de hoogte in geschoten. Nu mag de breedte volgen!
    Hier een kleine sfeerfoto van het uitzicht daar.

    20200721_101717.jpg

    White Widow
    Zoals steeds gelukkig geen problemen. Ze dikt mooi aan en ziet er gezond uit. Ik ben blij dat de groei in de hoogte zeer beperkt blijft. Ik heb niets gemeten, maar ik denk dat ze ongeveer 1m40 hoog is.
    Half augustus ga ik een paar takken knakken en dat maar afwachten tot de bloei begint.
    20200727_101909.jpg

    Guava Jelly
    Jullie wisten dat ik de eerste Guava heb laten gaan omwille van het verdunningprobleem. Ik heb toen onmiddellijk een nieuwe gezaaid. Deze heb ik nog nooit water moeten geven (ze is sinds 29/06 boven), en ze doet het prachtig.
    Hier een foto van 15/07 (2 dagen voor vertrek)
    20200715_115018.jpg
    En dan vanmorgen (27/07)
    20200727_101850.jpg 20200727_101845.jpg

    Big Bulls
    De 2 verkregen plantjes die superklein aankwamen bij mij zijn ook flink de hoogte in geschoten, ze hebben een aantal nodes gemaakt op 1,5 week, en ik zie dat ze nu ook blaadjes in de oksels beginnen maken, dus die breedte komt er aan.
    20200727_101841.jpg

    Ik heb dus moeten constateren dat ik dit jaar 6 plantjes verloren ben door te veel water te geven. Dat zal mij volgend jaar niet nog eens gebeuren.

    Sour diesel #2
    In de vorige post zagen jullie dat deze rotzak een mannetje was. Ik heb contact gehad met Dutch Headshop, en ze hebben mij zonder problemen 2 nieuwe zaadjes opgestuurd om het goed te maken. Het zijn 2 auto purple punch geworden.
    Het is nu te laat om ze te zaaien, dus ofwel zijn ze voor volgend jaar. Ofwel ergens in de winter in Padloos zijn terrarium. We'll see.

    Bedankt voor het lezen!

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Achzo... ik dacht dat ik in een topic van LR2 gelezen had dat hij ook zo laat knakte. Zou ik het dan nu doen?

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van, het is maar een gevoel. Ik zou het voor de zekerheid even checken bij de meer ervaren kwekers op dit gebied. Je kan natuurlijk ook iemand roepen, zoals QnQ die weet het zeker wel

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ik moet bekennen dat ik een beetje achter loop met kweekverslagen lezen.
      Ik zie hier dat ik al heel wat mooie foto's gemist heb.

      Het gaat om die grote toch, tja...in principe kun je altijd knakken, maar je moet je misschien afvragen wat je er nog mee wil bereiken en of dat wel het gewenste effect heeft.
      In dit stadium zou ik liever de takken gewoon wat uit elkaar halen, en misschien vastzetten met een touwtje (of elastiek das beter) aan de rand van de pot, zodat er wat meer lucht doorheen kan. Alles een beetje uit elkaar halen.
      Nu is dat nog geen probleem, maar als er straks toppen op zitten heb je het liever niet al te compact op elkaar.
      Maar het is net wat je wil, je kan dat ook bereiken met wat zijtakken knakken, als je ze maar laag genoeg knakt dan.

    #80
    Update

    Dag Growers!

    Kleine update van de dames. Met dit warme weer hebben ze het zeer naar hun zin. Buiten een paar bladprobleempjes ben ik tevreden.
    Na de vorige update heb ik ook 2 van de 4 plantjes getopt. Gewoon nieuwsgierig hoe dat verder groeit. Foto's hieronder.

    White widow
    Ik heb QnQ 's raad opgevolgd en heb de de onderste takken wat naar beneden getrokken. Hierbij heb ik er wel een losgetrokken. Die heb ik onmiddellijk terug bevestigd met wat henneptouw en nu geneest ze mooi.
    20200803_104638.jpg
    Ik heb de voeding ook moeten opvoeren want er blijven hier en daar wat bladeren afsterven. Ze krijgt nu om de dag 6ml/1,5L BioGrow, en 3L water per dag. 1x 's morgens en 1x 's avonds. Ik denk dat de pot ook weer te klein is geworden. Ik ga ze niet nog een keer verpotten. 40L moet maar volstaan,
    Ik ben stilaan aan het uitkijken naar de beginnende bloei.
    20200810_114246.jpg

    Big Bulls
    Deze dames willen maar niet in de breedte beginnen. Ze groeien over het algemeen niet zo hard. Tijdens mijn vakantie zijn die twee 15cm gegroeid op anderhalve week. Sinds ik terug ben, nu toch al 2 weken, zijn ze amper 10cm omhoog gegaan. Zou het aan mij liggen?
    Ze zien er in elk geval gezond uit en zijn 2 echt verschillende planten. Ik heb ook de onderste scheutjes gedieft. Die onderste fanleaves hebben het een tijdje geleden al opgegeven. Dat zou energieverspilling geweest zijn voor haar.
    Dit is de niet getopte van de twee.
    20200810_114210.jpg
    HIer is de getopte versie, nu twee weken geleden. Een kopje kleiner dan haar zus, maar lijkt me normaal aangezien ik haar onthoofd heb. De groei heeft niet echt stilgestaan. HIer mis ik ook weer wat breedte...ik blijf er over bezig. Ze hebben nog anderhalve maand om aan te dikken.
    20200810_114213.jpg 20200810_114221.jpg

    Guava Jelly
    Ook deze jongedame heb ik getopt. Ze heeft vorig weekend wat last gehad van de hitte, maar na een dagje schaduw was alles weer in orde. Ze trekt wel consequent haar onderste bladeren leeg. De potgrond zou voor 100 dagen voeding hebben, maar ze lijkt toch wat tekorten te hebben. Vreemd dat de anderen daar geen last van hebben. Ze krijgt nu 1ml voeding per liter water. 1x om de 2 dagen ook.
    Het gele blad is er intussen afgevallen, en hier heb ik ook de 2 onderste kleine scheutjes verwijderd.

    20200810_114229.jpg

    Nu weten jullie weer hoe het zit met mijn dames.
    Tot de volgende!

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dat zijn volgens mij geen voedings tekorten die je daar ziet. De plantjes zijn veel te klein om alle voeding uit die bakken verbruikt te hebben. Misschien een water probleem? Het kan ook het zaad zijn hoor, dat zie ik zelf ook regelmatig, twee dezelfde soorten met totaal verschillende resultaten, onder andere dwerggroei. En oh ja, ongedierte kan het ook nog zijn. Heb je al onder de blaadjes gekeken?

      Die WW staat wel heel mooi hoor, daar ga je wel plezier van hebben denk ik.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Denk ook eerder de genetica van deze big bull jammer genoeg... alhoewel er weinig tot geen wortel zat op het vroegtijdig gestorven exemplaar van mij.

    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ik weet dat die big bulls redelijk moeite hadden met ontkiemen. Toen ik ze kreeg hadden ze wel a 3 nodes maar de hele plant was maar 10cm hoog.

    #81
    Wesley pipes tnx! Die big bulls van mij zijn geen autoflowers gelukkig. Ze kunnen nog een dikke maand groeien. Hopelijk maken ze gebruik van de tijd.

    Slome Joop

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Had ik ook Slome Joop 10 zaadjes gekocht auto think big x asian haze, 2 ervan geplant ene is een mooie af geworden van ongeveer 135 cm en de ander is een fem geworden van 235 cm. Een reus en een dwerg, nou eigenlijk geen dwerg maar een groot afje.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment

    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Experimenteren is voor wanneer ik meer ervaring heb. Eerst eens kijken wat deze zomer gaat opbrengen!

    #82
    UPDATE
    Hoi wietliefhebbers,

    Zeer lang geleden dat ik nog een update heb gemaakt.
    3 redenen hiervoor:
    1. Het is opeens zeer druk geworden op het werk
    2. Ik ben er nog een weekje tussenuitgeknepen met de vrouw en de tent
    3. er was gewoon niet veel te melden
    Alvast mijn excuses voor de mensen die refreshknop hebben zitten spammen voor een update van mij.

    20200916_152546.jpg
    Naar goede gewoonte een kiekje van de prachtige plaats waar we onze tent een weekje hebben neergepoot. Een mooie streek daar in Haute-Vienne in Frankrijk. Veel Nederlanders op de camping (nujaa, de 6 andere bezoekers dan), maar ik heb jullie wel graag.



    Laten we er dan maar invliegen. Alle plantjes zijn ondertussen in bloei en dat gaat fantastisch. Nog tot eind oktober wachten en dan misschien een dagje verlof nemen om alles te knippen.



    White Widow
    Het is een prachtige plant geworden. Ik hoop, en dat zeg ik telkens, dat ik ze zonder problemen kan afbloeien. Helaas steekt er sinds ze aan de bloei begonnen is een probleempje op. Ze blijft haar bladeren leegtrekken. Ik geef ze altijd 6ml biogrow per 1,5L om de keer dat ik water geef. Ik heb eens meer geprobeerd maar dan kreeg ze overvoedingsverschijnselen. Toen ik terugkwam van vakantie waren er verschillende bladeren gewoon afgestorven. Een kameraad kwam ze water geven, maar die heeft geen voeding gegeven. Te vermoeiend om hem uit te leggen.
    Vandaag onmiddellijk bloei en groeivoeding gegeven. Beiden van biobizz. Ik hoop dat het wat betert nu.

    Als iemand tips kan geven zijn die altijd welkom.

    20200831_144243.jpg
    voor de bloei


    20200920_093318.jpg
    gisteren

    20200920_093334.jpg 20200920_093341.jpg
    budpr0n

    Big Bulls
    Dit zijn kleine, maar zeer mooie plantjes geworden. Ze hebben niet echt het kerstboomfiguur waar ik op gehoopt had, maar ik ga toch tevreden zijn denk ik. De niet getopte is ongeveer 60cm hoog. De getopte ongeveer 40 - 50cm.
    Al ga ik er met mijn neus bovenhangen ruik ik helemaal niks. Een beetje jammer, maar goed voor de buren.


    20200920_093436.jpg 20200920_093458.jpg 20200920_093515.jpg 20200920_093330.jpg

    Guava Jelly
    Deze jongedame is een 2-tal weekjes later dan de anderen in bloei geschoten. Ze is klein dus ik zal haar wel zonder problemen kunnen afbloeien tot iets later in het najaar.
    Ze ruikt wel heerlijk. Ik ben ook benieuwd hoe groot die 2 hoofdtoppen gaan worden.

    20200920_093450.jpg 20200920_093510.jpg

    Tot hier de update. Ik ga hopelijk weer wat meer udates geven tot ze in de weckpotten zitten.

    Tot slot weer classic foto's van Dexter: keeper of the plants.
    20200825_182113.jpg 20200831_150136.jpg

    Attached Files

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Het kan hoor, ik weet niet veel van voeding, want ik geef na mijn grond geen extra voeding meer. Gewoon andere erbij roepen, wie zullen we vandaag eens roepen. Maniac is lekker bezig buiten QnQ doet alsof die weg is, maar stiekem zie ik hem toch af en toe, die weet het zeker. Wie kunnen we nog meer vragen.... Corleone1933 is volgens mij ook wel een slimmerd. Ach ik roep maar wat, ze komen dan vanzelf wel

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Eerste 3 weken van de bloei mag je nog wat groeivoeding meegeven na 3 weken overstappen op bloeivoeding

    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      ok thanks. Dan stap ik vanaf volgende week volledig over

    #83
    Ik zou die white wido echt een grotere pot geven met nieuwe aarde anders gaat ze de bloei nooit redden zo.
    Alle voeding is op uit dat kleine potje aarde
    God was never on your side..

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Is het in dat geval dan niet op te lossen met iets meer bijvoeden? Ik bedoel met hydro geef je toch ook alle voeding met je water mee, of ligt het niet zo simpel?

    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Lijkt mij ook Slome Joop. Ik zal de voeding wat uppen en zien wat er gebeurt.

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Dat ben ik niet hoor Prspctr was soort van grappie hoor. Alleen ik weet als je plant zijn bladeren leeg trekt en jezit net in de bloei dat je plant echt behoefte heeft aan verse aarde of voeding inderdaat en het is zo sonde als je plant zo geel ziet worden altans dat was mijn erv

    #84
    Update

    Wat een KUTweer de afgelopen 3 weken. Ik heb een paar dagen de plantjes in het houtschuurtje moeten zetten omdat ik geen lichtdoorlatend afdakje had.
    Afgelopen weekend heb ik dan snel iets in elkaar geknutseld. Het zou een afdak worden van 2m hoog, 2m breed en 1,5m diep. Toen het helemaal af was besefte ik dat het afdak boven de schuttig uit kwam en dus te zien ging zijn voor de buren.
    Ik wil zo laat op het seizoen geen risico's nemen en heb snel moeten improviseren.
    De kleine plantjes geraken er nu wel onder, maar de grote helaas niet. Zij zal het moeten stellen met het afdak van het houtschuurtje en kan enkel buiten wanneer het niet regent. Onderin krijgt ze een beetje licht, maar lang niet genoeg.
    Voorlopig gelukkig nog geen rot of herma tekenen gespot. Let's keep it that way.
    20200930_171923.jpg 20200930_171930.jpg
    De topjes van de kleintjes blijven ook zeer klein nu.
    De white widow doet wel mooi haar best.
    20200930_012321.jpg
    Attached Files

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Mooie oplossing voor nu. Gewoon balen met dit weer voor alle buitenkwekers. Hopelijk red je het zo.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      We hebben zon nodig anders groeien de toppen niet hard, wat een klote weer, wel een mooi afdakje Prspctr

    #85
    Ik heb de eerste 2 rotplekjes moeten wegknippen bij de WW. Heel jammer maar het zat er aan te komen.

    De bigbulls en guava blijven wat achter met de toppen. Niet geheel abnormaal met het weer van de afgelopen weken. Heel spijtig, maar niks aan te doen.

    IMG-20201012-WA0005.jpeg 20201009_144642.jpg 20201009_144612.jpg

    Comment


    • Reefer
      Reefer commented
      Editing a comment
      Ik vind de bladeren op de laatste foto er wat sipjes uitzien? Hangende fanbladeren.

    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ze had wat dorst toen. Ik had haar vlak voor de foto water gegeven.

    #86
    De plantjes die in fabricpotten staan beginnen erg veel last te krijgen van de kou. Alle bladeren worden donkerpaars.
    Ik heb het even opgezocht en kwam uit op een fosfortekort. Misschien een blokkade want ik geef ze altijd een dosis biobloom mee bij het wateren. Ik vrees dat er niet meer veel van komt, ook al moeten ze nog 3 tot 4 weken. Vreselijk om te zien. Wat een triestige nazomer.
    De ww gaat ook traag, maar die zou binnen een week of 2 wel klaar zijn. Voorlopig weinig last van rot (gelukkig).
    20201019_095011.jpg 20201019_095005.jpg 20201019_095023.jpg 20201019_094959.jpg 20201019_094957.jpg

    Comment


      #87
      Dat paars kleuren is normaal, dat doen alle buitenplanten als het kouder wordt, dat is geen tekort.
      Ook toprot is normaal in deze tijd van het jaar en dat ze langzamer gaan is ook normaal.
      Alles gaat zoals het hoort, ik zie geen reden om depressief te worden of op te geven.
      oh...ik zie dat het je eerste kweek is buiten...ahja, dat verklaart.

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Het is zelfs mijn eerste kweek tout court. Blij om te lezen dat er niks erg aan de hand is.

      #88
      Paars ? Das nog niks. Dit is pas paars... Lijkt wel een esdoorn... IMG_20201018_131601.jpg

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Paars is ook mooi

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Ik vind het schitterend. Het levert hele mooie foto's op.

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Ja, echt wel mooi!

      #89
      Ik ben begonnen met hier en daar wat knoppen weg te knippen van de WW. Vooral aan de takken waar ik wat rot vond. Rot wegknippen en de rest oogsten.
      Een vriend van me had me zijn homemade droogkastje aangeboden om te lenen. Daar zeg ik absoluut geen nee tegen. Anders moesten ze in de garage drogen. Binnen kan niet, dan stinkt het hele huis.
      Gelukkig heeft het kastje ook een koolstof filter. Het ding stat nu naast mijn bureau te draaien en ik ruik helemaal niks. Verbluffend.
      20201023_173411.jpg 20201023_173429.jpg 20201023_173221.jpg

      Ik ben alvast tevreden over de toppen die er hangen. Ze zijn van goede grootte, beter dan ik had verwacht. De rest mag nog een weekje hangen. Op 26 oktober staat ze 8 weken in bloei. Ik denk dat ik ze de zondag daarna volledig ga knippen.

      De grote Big Bull wordt paarser met de dag. Ik hoop ze nog een week of 2 - 3 te laten staan. Beide BB's maken enorm veel trichomen aan. Het lijkt wel alsof er sneeuw op ligt. De toppen zelf mogen nog wat aandikken.
      20201022_181058.jpg 20201022_181100.jpg

      De Guava Jelly ten slotte blijft het kneusje uithangen. Ze wil echt niet aandikken.
      Ze is ook wel 2 weken later dan de rest in bloei geschoten, maar ze staat ook al 2 weken vast in dit stadium. De bloeihaartjes worden bruin, maar geen zwelling van de Calyxen of aanmaak van sugarleaves.
      Ik laat ze staan tot ze sterft. Zo heb ik er toch niks aan. Misschien is dit niet de beste buitenplant.
      20201022_181108.jpg

      Comment


      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Zou ik hem toch een standje harder zetten want lv van 65 is vrij hoog, ideale lv is 50% bij 20 graden

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Ok, tnx Cor.

      #90
      Zo, de White widow hangt te drogen. Gisteren begonnen met de GP van Imola op de achtergrond. 6 uur later was ik klaar.
      Ik heb heel veel werk gehad met die mini topjes te verzamelen. Die zitten allemaal in het zakje links op de foto samen met de sugarleaves. 1x per dag schud ik het zakje op zodat er niks platgedrukt wordt en dat alles kan ademen. Volgend jaar begin ik op tijd met dieven.
      Ik denk dat ik in totaal 3 topjes met rot heb weggegooid. Dat viel dus mee.

      Ik ben benieuwd naar het drooggewicht.
      Nat heb ik niet gewogen. Dat zou toch niet representatief zijn met die takken er nog aan.

      20201102_102109.jpg

      Over een week of 2 zijn de BB's aan de beurt. De guava weet ik nog niet, die blijft achter.

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Goed bezig! Herken dat ook ja, dat dieven schiet er vaak bij in en als je dan gaat knippen denk ik er weer aan.
    Bezig...
    X