Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Onbekende soort + Sour Diesel autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Het zit niet mee voor de WW deze week. De plant hangt opeens zeer slap. Ik denk door te veel water van de intense regebuien gisteren. Ik had ze onder een afdakje gezet maar ze heeft wel wat regen gehad.
    Het kan ook komen door het overpotten van 3 dagen geleden. Ik ben dus niet zeker.
    Wat zijn mijn opties?

    20200606_174852.jpg

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ja hoor. Erzitten gaatjes in de bodem en rondom onderaan. Je kan het zien op de foto.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ok dan weet ik niet waarom ze hangt.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Hallo Prspctr zet mijn stoeltje er even bij, als ik jou was zou ik een vochtmeter halen bij coppelmans of intratuin want of hij staat veel te droog of veel te nat of anders even met een lange sateprikker in het zand, die een minuut of tien laten zitten en dan kijken of hij vocht opneemt, dus donkerder wordt, zo zie je ook of hij te vochtig of te droog staat
      Gr. Corleone1933

    #62
    Iedereen erg bedankt voor de bezorgdheid en het meedenken betreft de White Widow. Het probleem heeft zich dezelfde nacht opgelost. Er zit weer leven in.
    Ik weet nog steeds niet wat er aan de hand was. Misschien was ze even depri van het slechte weer of misschien was ze gestressed van het verhuizen. In elk geval is ze weer blij! Ik kreeg zelfs de thumbs up!

    20200609_182531.jpg


    Comment


    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Jaaaa, zo zien we ze graag. Happy weedz....

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Snel herstel! Onder led zie ik dat niet zo snel gebeuren ofwel met heel gezonde plant . Ben blij haar zo te zien

    • Zombieblargh
      Zombieblargh commented
      Editing a comment
      Wat is ie blij

    #63
    Hoi lezers,

    Ik ga meteen van start met een vraag: Ik gaf vandaag de plantjes water, maar kwam er even snel vanonder weer uit. Ik heb in een ander topic gelezen dat je een drupje afwasmiddel bij het water moet doen om de oppervlaktespanning te breken. Spreken we dan over Dreft? Of moet dit speciale biozeep ofzo zijn?
    Alvast tnx voor de antwoorden.

    De avonturen van de WW hebben jullie de afgelopen week kunnen volgen. Veel emoties, maar alles is goedgekomen en ze maakt het prima!

    Ik heb me met een lekkere joint langs mijn plantjes in de veranda gezet en nu is het weer eens tijd voor een update over de rest van de dames.
    We zullen beginnen met het goede nieuws:

    Guava Jelly Fem
    Dit zaadje heeft mij verrast! Ze deed er superlang over om te ontkiemen, maar sinds ze in haar voorgroeipotje zit loopt het voorlopig heel mooi. Weinig strek, groen blad, en mooi groeien. Verder voorlopig niets te melden.
    Ik denk dat ik deze ga toppen. Dan heb ik dat ook eens gezien.
    Spijtig genoeg hier geen foto van.



    De Sour Diesel #1
    20200611_095420.jpg
    Ze zit nu aan haar tiende week en haar zesde week bloei. De knoppen zien er mooi uit, en ze ruikt heerlijk. Spijtig dat ze zo klein gebleven is. Ik schat dat ze een 5 a 10 gram gaat opbrengen. Maar dan kom ik daar wel mee toe tot de rest kan geoogst worden. De hoofdtop ziet er duidelijk al meer klaar uit dan de zijtakjes. Bij sommige flufftoppen zijn de haartjes zelfs nog wit. Ik denk dat ik ze gefaseerd ga oogsten.
    20200613_131109.jpg 20200611_095426.jpg
    Ik bekijk met mijn nieuwe zakmicroscoopje af en toe de trichoomen. QnQ Had me afgeraden van dat te vroeg te doen, maar ik ben een nieuwsgierige jongen en wil mijn eerste kweek zo dicht mogelijk volgen. Ik hou me wel aan de 12 weken voor ik aan oogsten denk.

    Sour Diesel #2
    Dit is de volhouder van de twins die op 18 mei hun kopje boven staken. Ze begint woensdag dus aan haar 4e week, en voorlopig groeit ze flink. Ik heb hier wel wat trips op ontdekt op alle blaadjes. Snel platgedrukt en voor de volgende dagen in het oog gehouden maar ze zijn niet teruggekomen. Daar ben ik tevreden van.
    2 dagen geleden ben ik ook met de LST begonnen, helaas hier geen foto van. Ik post hem in de week wel.

    20200611_095409.jpg
    In eerdere posts van dit topic heb je gezien dat de -tot dan toe- felst groeiende van de 2 opeens neer lag. Het was een verdunning aan de steel. De plant bleef wel in leven, maar vertoonde compleet geen groei meer. Ik heb de stekker er maar uitgetrokken.
    20200605_183856.jpg

    Dit heb ik spijtig genoeg ook moeten doen met de 2 jongste telgen.
    Ik denk dat ik weet waar ik in de fout ben gegaan, maar ik ben niet zeker. Ik zal de situatie zo goed moelijk proberen schetsen, misschien kunnen jullie mij duidelijkheid geven.

    Big bull
    Dit was al een probleemkind vanaf dag 1.
    Ze heeft 8 dagen te ontkiemen gelegen alvorens ik een worteltje zag. Ik heb haar toen in een voorgroeipotje met stekgrond gestoken binnen op mijn bureau, omgekeerd bekertje er op en hoppekee... wachten maar tot ze haar kopje liet zien. Twee dagen later was het zo ver. ik zag ze 's avonds boven komen en besliste daarom van ze de eerste nacht maar binnen te laten.
    's Morgens was ze meteen al enkele centimeters gestrekt. Dus snel naar buiten ermee, helaas was het tijdens haar eerste dagen flink kutweer. Daarmee bleef ze strekken. Op zich geen probleem, maar vandaag, tijdens de eerste echt zonnige dag ging ze 's middags weer liggen... Hetzelfde probleem als de sour diesel. Ik vrees dat wanneer ik haar water gaf, er een druppjes langs het stammetje is afgelopen en dat dat rot heeft veroorzaakt.
    Hier de foto van het lijkje: 6 dagen oud.
    20200611_095527.jpg 20200613_160811.jpg 20200613_201913.jpg

    Blueberry auto #1
    Een zeer kort leven voor dit jonkie. Alles liep zoals het hoorde. Mooi ontkiemd, 20 Liter eindpot met een kolom stekgrond in en een half gesneden fles spa er over. Nou zal ze net vanochtend haar kopje hebben laten zien. Ik ging deze namiddag eens piepen en toen zag ik dat de lobblaadjes compleet uitgedroogd en dor waren. Ik denk dat het onder die stulp vandaag veel te heet was, en dat ik haar zo verbrand heb.
    20200613_201422.jpg

    Spijtig nieuws, maar van mijn fouten leer ik.

    Gelukkig heb ik nog wat zaadjes over. Ik heb nog 2 Blueberry auto's te ontkiemen gelegd. Beetje meer hands-on zijn met die 2.

    Zo, dat was een stevig verslag met veel ups en downs. Iedereen erg bedankt voor het lezen!!


    TL;DR
    White widow: alles ok
    Guava Jelly: alles ok
    Sour Diesel #1: bijna klaar
    Sour Diesel #2: Lst begonnen
    Sour Diesel #3: Dood
    Big Bull: Dood
    Blueberry auto #1: Dood
    Blueberry auto #2 en #3: tussen keukenpapier




    Attached Files

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ess Zowel de SD als de Bigg bull hadden die versmalling. KunichikaSlome Joop Tnx man, ik ga beide eens proberen.
      Bij dat verbrandde plantje dacht ik: LV goed hoog houden in het begin, maar ze stond de hele dag in de vlakke zon. Ik heb haar dus gecremeerd.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      verdunning van de steel wijst idd op stamrot.

    #64
    Als het water er snel weer uitloopt dan denk ik meteen aan een droge kluit.
    De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Is inderdaad zo. Maar dat is een hele oefening om niet teveel water te geven en toch te zorgen dat de kluit niet uitdroogt.

    #65
    Spijtig van de dode BB's ik heb mijn Purple queen ook moeten laten gaan. Denk dat het iets gelijkaardigs was..
    Die Sour diesel met LST ziet er wel vet uit

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Onkruid wil precies graag verwaarloosd worden. Als je er te veel moeite in steekt gaan ze dood.
      Die LST is mooi gelukt voor de eerste keer ja. De plant is maar een kleine 40cm. De opbrengst was nog lager geweest als niet alle topjes mooi licht konden vangen.

    #66
    Ik ga dit weekend de sour diesel oogsten . De koorts is real en de trichomen zijn allemaal milky. Op de hoofdtop heb ik zelfs al 20% amber.
    Ze heeft nu 7 weken bloei gehad, wat eigenlijk een week te weinig is, maar ik durf/wil niet meer te wachten.

    20200616_152513.jpg 20200616_152516.jpg
    Attached Files

    Comment


    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Laat maar weten als je het gedroogd hebt. Ben wel benieuwd!

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Alvast heel veel oogstplezier. De koorts is real ... je wil curen en smoken ... lekker genieten!! Puur natuur. Elke gram is een feestje

    #67
    Denk dat hier toch wel flink meer dan 5 gram aanzit als je tot zondag kan wachten.

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Het zou superleuk zijn als het mijn verwachtingen oversteeg, maar de foto's bedriegen een beetje. De plant is minder dan 50cm hoog.
      Ik schat een kleine 10g droog. Maar geen probleem. Dat is 2 maand voorrad voor mij en ik heb er nog 5 andere staan.

    #68
    7weken bloei zeg je, en je hebt haar op 10 april laten ontkiemen als ik het goed terug lees. Lekker plantje hoor niks mis mee.

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ik had ze toch groter verwacht. Maar zoals ik zei: geen probleem voor mij. Ik ga blij zijn met met allereerste oogst. <3

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ja dat geloof ik, ja zo vroeg in het seizoen zullen ze niet veel groter worden. Wel een goed idee dat je hem plat hebt gebonden.

    #69
    Ziet er lekker uit daar kun je toch even van genieten.
    Ik had ook hetzelfde geval met een white widow die buiten in de zon stond met een kap er over, die had ook ineens een dun steeltje en lag plat op het zand, is gewoon te warm geworden en daar kon hij nog niet tegen.
    buiten-2020, 2021, 2022
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Shit happens he. Ik kan er alleen maar van leren. Gelukkig heb ik nog genoeg zaadjes om telkens opnieuw te beginnen.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ja je kan er niks aan doen even niet opletten en het kan gebeurd zijn met het plantje.
      Ik heb ook nog genoeg zaad liggen, kan denk ik nog wel een jaar of vier/vijf vooruit

    #70
    Deze morgen weer een onprettige verrassing. De veranda heeft glaspanelen en ze staan 's nachts 10cm open voor airflow. Blijkt dat mijn oudste kat een slangenlijf heeft. Dit trof ik aan.

    20200620_084336.jpg

    Ik denk dat ze het gaat overleven. Fingers crossed!
    20200620_084355.jpg

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      =^..^=

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment

    • Padloos
      Padloos commented
      Editing a comment
      Nieuw mandje, perfect op maat, thx mens-slaaf.

    #71
    Wekelijkse update
    Dag collega-kwekers,

    Het is een tijdje geleden, maar het werk ik terug begonnen en nu heb ik minder tijd om hier rond te hangen.

    Hieronder een update over mijn plantjes:

    Sour Diesel #1
    Mijn eerste oogst is binnen. Ik heb precies een week geleden de sour diesel geknipt, getrimd en te drogen gehangen. Dit is zonder problemen gelukt. Het was een mini opbrengst maar het gaat smaken. Ik heb de toppen nat gewogen en dit kwam op 30G nat met de takjes aan. Daar is 7G droog van overgebleven.
    20200622_212849.jpg
    Ik kwam tijdens het knippen deze witte harige rupsjes tegen. Weet iemand wat dat zijn?
    20200622_205131.jpg

    Sour Diesel #2
    De LST doet zijn werk. Ze heeft initieel een paar dagen stil gestaan na het neerhalen, maar dat is nu meer dan opgelost. De plant groeit zeer flink, maakt mooie zijtakken en op week 6 is er nog geen teken van bloei. Ze rond de pot geleiden leek mij iets te veel stress voor de plant, dus ik heb opnieuw voor een stokje gekozen.
    20200623_173344.jpg

    White Widow
    Gaat zijn gangetje. Ze heeft niet echt meer in de hoogte gegroeid maar heeft enorm veel nieuw blad aangemaakt. Ik ga ze toch gewoon laten afbloeien en niet verduisteren denk ik. Te veel moeite.
    20200623_173408.jpg

    Blueberry's
    ik had er 3 geplant, er zijn er 3 gestorven. Allemaal door die verdunde steel. Ik denk dat ik ze te veel water gaf. Ik heb in de plaats een nieuwe guava Jelly gezet.

    Guava Jelly #1
    Groeit voorlopig zeer gestaag. Hier is ze 2 weken oud.
    20200623_173355.jpg

    Juni bleek voor mij een slechte maand. In totaal 5 plantjes verloren door te veel water. Ik ga de zaailingen vanaf nu via onderaan de pot water geven.

    Bedankt voor het lezen iedereen!
    Attached Files

    Comment


      #72
      Lekker nieuwe oogst, laat het je smaken.

      Is dat geen wolluis?

      Ik ben zelf ook net (voor het eerst) begonnen met LST. Jij loopt voor op mij, dus ik volg je op de voet
      Ik dacht zelf wel rond de pot te buigen, maar jij denkt dat het teveel stress is? Is dat een voorgevoel, of heb je dat al eerder gedaan?

      Comment


      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Dag Joop,
        Het is dit jaar mijn eerste kweek dus ik heb compleet geen ervaring. Dat stressen is eerder een gevoel. Ik moet dan de stam in een richting buigen die niet zo lekker aanvoelde. Ik ben even naar jouw foto's gaan kijken en ik ben veel later dan jij begonnen met de LST. Ze kwam al over de rand uit toen ik ze platlegde. Ik buig ze ook aan de grond. Geen idee welke methode beter is. Ik wens je veel plezier met binden.

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment

      #73
      Wekelijkse update
      Goede avond drugsbarons,

      Hier weer een kleine update van mijn plantjes. Deze week weinig speciaal te melden over de meiden. Maar geen nieuws is goed nieuws, Right?

      We zullen beginnen met heugelijk nieuws. Ik heb opeens 2 bigbulls staan. Al mooi voorgegroeid en al.
      Ik heb ze gekregen van Padloos . Hij doet een micro terrariumkweek en houdt zijn verslag hierhttps://www.jointjedraaien.nl/wietfo...eek-experiment bij. Hij gaat enkel verder met autoflowers en die big bulls kunnen nu laten zien of ze hun naam waard zijn. Heb ik ook in een keer wat indica's staan.
      20200704_184147.jpg 20200704_184149.jpg
      20200704_124803.jpg
      Ze zien er hier nog wat treurig uit, maar ze waren net verpot. Nu zien ze er top uit en klaar om de gekregen plaats in te nemen!

      Sour Diesel #2
      Deze begint morgen aan zijn 7e week, en nog geen spoor van bloei te zien. Ze groeit mooi door en de LST doet weer wat ze belooft. De onderste takken groeien mooi omhoog en ik geleid ze de andere kant uit. Ik ben zeer benieuwd wat ik hier ga afhalen.
      20200705_210559.jpg

      White Widow
      Ze begint een mooie boom te worden. Een Stevige stam met een vol bladerdek. Ruikt ook lekker. Ze krijgt 2x per week een dosis Biobizz Grow om die gele bladeren wat in te perken. Weinig of geen last van beesjes. Ook al is dit de enige plant die constant buiten staat. In zo'n grote pot kan ze wel wat regen aan.
      20200705_204820.jpg
      Een winderige dag vandaag dus het kopje hangt wat mee met de wind.

      Guava Jelly
      Another one bites the dust... WEER het gekende stam probleem. Ik heb vorige week een nieuwe ontkiemd, en deze staat nu 4 dagen kopje boven. Volgende week volgt de foto.

      Zo dat was ie weer voor deze week. Bedankt voor het lezen.
      Hier nog een foto van Murphy die ook graag regenwater drinkt.

      20200703_125519.jpg
      Attached Files

      Comment


        #74
        Ik denk dat mijn Sour Diesel AF een mannetje is. Kijken jullie even mee?
        20200709_094849.jpg 20200709_095045.jpg

        Comment


          #75
          Ieuw das een piemel DOOD hem voor hij zich verspreid Mannen moeten dood
          God was never on your side..

          Comment


          • Prspctr
            Prspctr commented
            Editing a comment
            goh... Zo agressief naar mannen!?
            Maar als het echt een mannetje is gaat ie de composthoop op ja... Voer voor volgend jaar.

          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            @Prstctr hoezo twijfel je daar nog aan dan je ziet de ballen hangen. En op de composthoop is niet Dood en kan het dus heel je buurt verstuiven als die ballen open gaan daar om zei ik ook DOOD
        Bezig...
        X