Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste (buiten)kweek (ooit!) 3x AF Gorilla Girl XL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste (buiten)kweek (ooit!) 3x AF Gorilla Girl XL

    Korting op 420shop
    Goedemiddag forum en leden,

    Nou daar begint het dan, het typen en bedenken van een kweekverslag. Geen pro in verhalen typen dus als er gaten in mijn verhaal zitten weten jullie waardoor dat komt.
    Paar weken geleden heb ik Auto Gorilla Girl xl zaadjes besteld van Sweet Seeds bij wietzaadjes. Omdat ik vlak daarvoor ben begonnen met kruiden en groente te kweken (dus meer ervaring opdoen over wat planten willen en vragen) had ik een propagator, een paar biopotjes en wat Cocos grond over die ik mooi voor mijn eerste kweek kon gebruiken.
    Zaadjes in keukenpapier gelegd, 2 van de 3 netjes na 2 dagen ontkiemd en gelijk in de potjes gestopt. Zaadje 3 heb ik nog 2 dagen langer laten ontkiemen, die is naderhand nog steeds niet open gegaan dus die heb ik met goede hoop in het serde bakje gestopt.
    Fout 1 en 2 waren al gauw gemaakt, teveel water gegeven (de helft liep direct uit de bakjes) en de bakjes in de propagator (meerdere keren) laten omvallen. Wat ik ervan heb geleerd? Niet te optimistisch alles perfect willen hebben en doen want dan gaan er dingen fout.
    Afijn, van fouten kan je leren toch? Ik hoop alleen dat ik mijn zaailingen niet nu al om zeep heb geholpen.
    We zitten nu op dag 10 vanaf het ontkiemen, eentje is half boven de grond gekomen met de wortel en eentje was al bijna zijn zaadhoesje kwijt. Hier begint mijn angst enorm te worden, want toen ik ze boven de grond zag komen zijn de bakjes weer omgevallen waardoor de zaadjes los in de propagator lagen. Gauw weer terug gestopt in de bakjes, maar nu zitten ze natuurlijk niet meer boven de grond. De propagator heb ik nu op een plek gezet waar ik m niet zo gauw zal omstoten.
    Zaadje 3 laat nog steeds niks van zich zien, dus ik heb nu voorgenomen om als hij aankomende zondag nog steeds niks laat zien het met mijn extra bijgeleverde zaadje te proberen.

    Dat was het voor nu, alvast bedankt voor het lezen en ik hoor meer dan graag jullie feedback (neem aan dat er genoeg zal zijn aangezien ik erg knullig te werk ben gegaan)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

    #2
    Oh glad vergeten, dankjewel topictitel. Zodra ze groot genoeg zijn gaan ze bij mijn ouders in de achtertuin in de grond. Goedkope potgrond van de Aldi
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Op de tweede foto is het net een graf
      Succes en veel plezier met je kweekje!

    #3
    Succes Duckie

    Comment


      #4
      Best meteen in de volle grond met voorlopig een kastje erover. Je bent wat vroeg, aprilse grillen en zo.

      AFjes worden blijkbaar niet graag verhuisd.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Toppen werkt, stekken ook, maar het resultaat zou niet per se beter zijn zoals bij fotoperiode plantjes

      • Duckiexxl
        Duckiexxl commented
        Editing a comment
        Haha waarom zou het niet moeten werken als je AF topt? Het is toch ook gewoon een plant? Dat klinkt een beetje hetzelfde alsof iemand zou zeggen ja maar deze fiets kan niet naar links sturen want het is een Stella. Kan uitzonderlijk maar niet als regel toch?

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Het kan wel, maar de ruderalis genetica zegt dat dat plantje zo rap mogelijk voortplantingsklaar moet zijn, je kunt dat niet uitstellen zoals bij fotoperiode plantjes.

        Als rechtshandige kan ik ook knippen met de linkshandige schaar van mijn dochter, knipt gewoon wat moeilijk.

      #5
      Succes! Lijkt me een lekker soortje!
      Buitenkweek 2019

      Comment


      • Duckiexxl
        Duckiexxl commented
        Editing a comment
        Ik ben ook enorm benieuwd naar hoe deze rookt. Mijn vriendin wilde gorilla glue, die kreeg ik niet gevonden in de hoeveelheid die ik wilde dus toen werd dit de keuze. We gaan het beleven

      #6
      Succes!
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #7
        Goedemiddag allemaal,
        Ben vandaag bezig met het regenwater af te zuren en te meten. Klinkt raar maar mijn regenwater stond rond de ph 7, heb m succesvol verlaagd naar ph 5.8 (iets te duur maar vooruit). Nu komt het volgende. Weet niet of mijn EC meter nou afwijkt of dat ik het verkeerd aflees, want er staat geen punt of komma. Maar hoe ik het begrijp heb ik 18.4 ec? Lijkt mij niet te kloppen. Iemand die het wel weet? Heb voor de grap ook de ph waarde gefotografeerd

        edit: na het meten van mijn water voorzien van voeding meette ik een ec waarde van 1488 dus denk dat dit als 1.488 moet worden gelezen. Iemand die dit kan bevestigen?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.
        Last edited by Duckiexxl; 18 April 2020, 21:57.
        Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

        Comment


        • Vluggejapie
          Vluggejapie commented
          Editing a comment
          De PPM van je regenwater is 90. Dat kan prima kloppen, want er zit bijna niets aan kalk of zouten in regenwater. Ter vergelijking: voedingswater overschreid al snel de duizend PPM. Mijn kraanwater is vrij hard en zit al op 240/280 PPM.

          Ik zou daarmee zeggen dat je EC 0.184 is. EC is een vrij groffe meetwaarde, reken persoonlijk liever met PPM.

          En dat regenwater pH 7 is klopt ook. 7 is pH neutraal.

          Dus dat je voeding na het aanmaken op 1488 PPM zit kan erg goed kloppen, dat zou neerkomen op plusminus EC 3.

        • Lambalski
          Lambalski commented
          Editing a comment
          Volgens mij heb ik dezelfde. Heb jij er ook niet 3 zakjes poeder bij? Om het te kalibreren? Zelf overigens nog niet gedaan want hij klopt aardig( flesje spa bronwater gemeten )

        • Duckiexxl
          Duckiexxl commented
          Editing a comment
          Lambalski De ph meter bedoel je? Ik heb beiden overigens van Wish. Heb er geen kalibratie poeder bij gekregen, die heb ik zelf gekocht. Zou m toch voor de zekerheid kalibreren, mijne gaf 9,8 aan bij leidingwater dus ik heb m driemaal gekalibreerd, iedere keer net wat andere waardes
          Vluggejapie ik ga m voortaan ook op ppm meten, op ec fluctueerde hij best hard. Kan aan de meter liggen maar idk. Na het voeden was het trouwens 1.488 ec niet ppm.

        #8
        Hier een handige site met uitleg over de verschillen in eenheden met de meetwaarden:

        https://www.getbluelab.com/Resource+...ductivity.html

        En succes met de kweek overigens!

        Comment


          #9
          Oorspronkelijk geplaatst door Vluggejapie View Post
          En succes met de kweek overigens!
          Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

          Comment


            #10
            Goedemiddag allemaal,
            Het is zondag en zaadje 3 is nog steeds niet uitgekomen, dus ik heb hem voorzichtig uit de Cocos gelepeld.
            Had nog een extra zaadje gekregen bij mijn bestelling, die heb ik gisterenochtend in een potje water gedaan, die had vandaag een zeer mooi worteltje van 2-3mm.
            Vervolgens het zaadje geplant en de propagator terug op de vensterbank gezet.
            Vandaag ook wietolie gemaakt van kokosolie en 4 gram gruis. Morgen cheesecake brownies bakken voor de feestdag.
            Dat was het voor vandaag. Alvast een fijne zondag (of bicycle day als je het viert) en morgen een zeer zeer zeer fijne en unieke 4/20, de beste van de eeuw toegewenst!!
            Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

            Comment


              #11
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.
              Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

              Comment


                #12
                Mijn ervaring is: een literpotje verse potgrond, gaatje maken met vinger van cm diep. Ongeveer 30 ml water in gaatje, zaadje erin.

                Dan potgrond op het gaatje en nog een keer 10ml water eroverheen met een spuitje, boterham zakje eroverheen met elastiekje en dan kun je het eerst wel een dag of 3 met rust laten.

                Zodra je plantje opkomt om de dag een 10 a 15 ml water en dan gaat het meer dan prima.

                Geen voeding nog, veel te vroeg. In een liter potje zit meer dan genoeg voor de eerste week na opkomst.

                8 dagen na ontkiemen had ik het er zo bijstaan:

                20200425_041300.jpg

                Deze 8 plantjes stonden onder 6 tornado spaarlampen, maar voor 3 potjes zijn 2 of 3 lampen voldoende. Of zon natuurlijk.

                Hoe meer je er mee gaat lopen klooien en ze vertroetelt hoe moeilijker je het jezelf maakt. Ze hebben echt bijna niets nodig in het begin. Vooral geen sterke voeding, want je bemest anders de jonge wortels compleet aan barrels.

                Voor autoflowers zou ik een potje nemen van 2 liter en dan zelfde behandeling als hierboven beschreven, weinig water, weekje of 2 erin en dan lekker naar buiten in dat mooie plantenbed met grond. Voeding kun je dan compleet achterwege laten, misschien een scheutje groeivoeding bij de eerste tekenen van bloei, en later in de bloei wat bloeivoeding om de toppen wat te harden.

                Maar in zo'n groot plantenbed met verse grond lijkt dat me al overbodig.

                In iedergeval heel veel succes en ik hoop dat je er wat aan hebt!

                Comment


                • Duckiexxl
                  Duckiexxl commented
                  Editing a comment
                  Thanks man, hele duidelijke taal. Hier kan ik een hoop mee

                #13
                Onder het veld waar je typt, staan de foto's die je hebt geupload.

                5811ACE3-0F90-4A7E-91F9-61AF46CE9F3F.jpeg

                Ga met je cursor in de tekst staan waar je de foto wil hebben (van te voren alvast een extra 'enter' invoeren op die plaats is wel zo makkelijk).

                Vervolgens klik je naast de foto op Thumbnail / Small / Medium / Large / Fullsize (afhankelijk van het formaat dat je wilt gebruiken).
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                • Duckiexxl
                  Duckiexxl commented
                  Editing a comment
                  Thanks kroket, zoals je kunt zien hieronder heeft het helemaal gewerkt. Dankjewel voor de uitleg

                #14
                ​​​​​Hallo allemaal, het is alweer een tijd geleden dat ik een update heb gedaan.

                Er zijn wat opmerkelijke dingen gebeurd in de tussentijd. De planten zijn ondertussen al aardig groot geworden, echter maar 2 van de 3. Heb de 2 niet functionerende gorilla girls verwijderd en vervangen met gorilla glue van huismerk wietzaadjes. Ze zijn allebei vrij gauw ontkiemd op 26 april. Allebei helaas met hoes uit de grond gekomen, dus maar verwijderd en hierbij helaas 1 plant beschadigd. Ze groeit nog wel maar wel echt enorm traag.
                IMG-20200426-WA0007.jpeg ​​
                Sindsdien is het groeien en wachten... Heb op aanraden van een vriend ze toch maar wat voeding gegeven maar dit vuurde heel gauw terug. Van de week stopte ze ineens met groeien en begon ze wat slap te hangen. Na een meting kwam ik erachter dat het water wat onderuit liep 50xx ppm was watnwat veel en veel te hoog is. Gauw maar even doorgespoeld tot het drain rond de 600 ppm was. Ja, ik weet het, drain is niet accuraat genoeg maar het is beter om een aanvaardbare waarde daarin te hebben toch? (Geen foto van genomen helaas)

                Afijn, plantjes zijn nog herstellende maar het lijkt gewerkt te hebben. Van fouten moet je leren en ik heb m'n lesje geleerd hoor! Geen voeding voor voorlopig. Ze staan er super bij en dat wil ik zo houden. IMG_20200509_202041_7.jpg

                Ik heb ook het idee dat het voort warm genoeg is om ze in de tuin te gaan planten. Ik weet alleen niet of dat ik dat het beste maandag kan doen (wat mij beter uitkomt qua planning) of vrijdag wanneer de temperatuur er weer beter naar staat. Volgend weekend wordt het weer wat beter weer maar misschien is het beter voor ze om met wat slechter weer te wennen aan het verplanten?

                Nja dat was het zo ongeveer voor voorlopig. Tot de volgende!!
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

                Comment


                  #15
                  De groei zit er nu echt in! Mooi om te zien

                  Persoonlijk zou ik ze nog lekker een weekje laten groeien in de pot, her en der wordt zelfs vorst voorspeld.

                  Je kunt al wel beginnen met afharden, dus potjes in de buitenlucht met directe zon. Even kijken hoe ze er op reageren. Gaan ze wat slap hangen, dan even in de schaduw plaatsen tot ze weer strak staan, indien nodig een klein scheutje water.

                  Denk dat het wel mee zal vallen aangezien ze achter het raam vandaan komen en niet onder kunstlicht zijn voorgegroeid.

                  Gezien de grootte van de plantjes kunnen ze nog prima even in die potten.

                  Ik zou zelf wachten tot ze nog wat groter zijn en de nacht temperatuur iets hoger ligt.

                  Goed bezig in ieder geval!
                  Last edited by Vluggejapie; 10 May 2020, 07:29.

                  Comment

                  Bezig...
                  X