Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek ooit - Northern Lights AF & Night Queen AF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek ooit - Northern Lights AF & Night Queen AF

    Korting op 420shop
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Joh wat een grote potten, 60L voor af'jes. Zwaar ook om te verplaatsen. Hou er rekening mee dat als je ze van buiten naar binnen plaatst, dat je beestjes mee naar binnen kunt nemen.
    Ze zijn iets gaan strekken zie ik (lange steeltjes) omdat er toch nog te weinig licht is half april. De datum van je volgende ronde is beter. Maar goed, ik ken het ... het is mooi weer en je wilt graag kweken . Plantjes komen op het eerste gezicht niks te kort, behalve 15,5 uur licht (nog een week of 3 en dan zitten we daar).

    Tip: steek gewoon eens een gestrekte wijsvinger helemaal in die pot. Dan kan je voelen of het nog vochtig is als je iets dieper zit.

    Ik ga je kweekje volgen en wens je heel veel kweek fun!

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • Muppetfish
      Muppetfish commented
      Editing a comment
      de NL was in z'n' kleine potje ook al als een gek aan't strekken. Heb hem dus wat dieper geplant maar 't is er inderdaad nog aan te zien.
      Bedankt voor de tip!

    #3
    Inderdaad wat gestrekt door te weinig licht, verder zien ze er gezond uit. Achter het glas krijgen ze altijd minder licht dan buiten. Zo lang de temperatuur het toelaat zou ik ze lekker buiten laten staan. Eventueel de pot beschermen tegen (te veel) regenwater. In de groei kan de plant zelf wel tegen regen. Als je echt toppen krijgt zou ik de plant ook droog proberen te houden.

    Zit er alleen maar zaai en stek grond in de 60 liter potten? Zo leest het namelijk In dat geval mag je waarschijnlijk wel voorzichtig voeding gaan toevoegen. Met voorbemeste potgrond heb je voorlopig nog geen voeding nodig (if any met 60 liter )

    Success deze eerste ronde (Bij de meeste autoflowers mag je op minimaal 3 maanden rekenen.)
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Muppetfish
      Muppetfish commented
      Editing a comment

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      10 graden is een mooie minimum temperatuur. Maar zo lang het niet vriest overleven ze het wel. Het heeft gewoon mijn persoonlijke voorkeur ze altijd aan dezelfde omstandigheden bloot te stellen. Anders moeten ze daar later weer aan wennen. Tezamen met de lichturen kan je buiten daarom ook beter iets later beginnen

      Edit: Ohjah de potgrond.. Gewone normale universele potgrond doen ze het prima op. Dat hoeft je niet te mengen met andere dingen. Het mag wel, maar dan zou ik geen zaai en stek grond gebruiken. Zaai en stek grond gebruik je voor zaaien en stekken

    #4
    Succes, komt goed zie ik.

    Comment


      #5
      Succes !

      Comment


        #6
        kleine update:

        de plantjes zijn binnengebleven en hebben voor het raam gestaan. de NL is erg beginnen groeien, de NQ blijft nog wat kleiner maar groeit rustig verder. De lobblaadjes beginnen bij de NL ook wat te verkleuren. Ik heb nog geen water moeten geven, de grond was nog voldoende vochtig. volgende waterbeurt krijgen ze wel allebei een beetje voeding erbij. Ik geef ze trouwens gewoon gefilterd regenwater.

        Over een paar dagen klaart het weer wat op en kunnen ze weer naar buiten! zal ze goed doen
        Attached Files

        Comment


          #7
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Muppetfish
            Muppetfish commented
            Editing a comment
            geen paniek
            Hier ligt genoeg groen snoeiafval, stro,... en dergelijke om de planten van een mulshlaag te voorzien als ze hun vaste plaats buiten krijgen. Omdat de potten nu nog redelijk veel verzet worden van binnen naar buiten en omgekeerd doe ik het nog niet vanwege de rommel
            Last edited by Muppetfish; 3 May 2020, 15:40.

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Strak plan, wil ik er wel even bijzeggen dat als enige (waar ik weet v heb) nadeel is dat kleine diertjes zich wel makkelijker kunnen huisvesten in mulch dan in aarde. Voor de rest niets dan voordeel wt mij betreft
        Bezig...
        X