Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2 Kweekt ook buiten dit jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LR2 Kweekt ook buiten dit jaar

    Korting op 420shop
    Hier een verslag!

    Of eigenlijk meer de boodschap dat ik ook gewoon mee doe. Ik ben m'n camera kwijt, fuck! Ik heb zo'n toffe android telefoon met turbo camera maar ik vertrouw de info die er bij geplakt wordt voor geen meter.

    Maar wat valt er eigenlijk te vertellen? Bar weinig eigenlijk.
    Potgrond van de supermarkt. Een laag dennenschors onderin de potten om de luchtigheid te behouden. Ik ben wel benieuwd of het iets doet met de zuurgraad, hier en daar wordt er gezegd dat dat iets zou doen maar ik betwijfel dat. Ik zal er bij het verpotten eens 'n pH strip tegenaan ketsen.

    Ik weet oprecht niet eens meer precies welke zaadjes ik gezaaid heb. Deze keer eens 'n keer niets uit de vriezer maar van wietzaadjes.nl. Mazar, white widow, northern lights en eentje met zo'n hippe naam. Wat ik wel weet was dat het klonk als iets met snoepjes.

    Ze staan al vier weken te nat. Maar om een of andere reden is dat geen probleem voor ze. De biodiversiteit in mijn tuin is inmiddels mega hoog, ik tel zo'n 30-40 verschillende schimmels. Ik denk dat dat wel bijdraagt aan het minder last hebben van dingen ten aanzien van bijvoorbeeld een praktisch steriel balkon ofzo.

    De groei tot nu toe was ongeveer een node per week. Dat zal de komende tijd wel wat meer worden als het lekker weer wordt.

    Ik bemest met gedroogde mest van de Gamma. Ik zag een tijd geleden ergens een artikel over bodemverrijking met keratine-houdende producten en aangezien ze in de goedkoopste mest juist allerlei teringzooi flikkeren, zit daar ook veel veren-afval in. Aangezien de vakantie er dit jaar niet in zit, zal het waarschijnlijk een potkweek worden. Dan heb ik iets meer controle en iets kleinere planten. Zodra er substantieel wat stevigs aan de plant zit, ga ik 'm ook bedraden. Eens kijken of ik het bladerdek compact kan houden. Een poging tot symmetrie dit jaar.

    Wegens allerlei omstandigheden heb ik weinig tijd om op jointjedraaien te zitten. Maar eerlijk is eerlijk; als je kweken zo makkelijk maakt als ik doe, dan is er eigenlijk ook heel weinig speciaals aan. Sproeisysteem in de tuin, dus de laatste keer dat ik zelf water heb gegeven is alweer een maand geleden ongeveer.
    Dat enthousiasme wat ik voorheen had is er een beetje af, best normaal als je iets al pak 'm beet 15 jaar doet. Misschien komt dat terug, maar voorlopig staat 't op een laag pitje. Ik ben dan wel weer enthousiast over andere dingen. Moet ook mogen, toch?
    Ik ben ook nog steeds aan 't roken van de oogst van 2018. Die van 2019 heb ik nog niet eens geprobeerd.


    De kweekkosten dit jaar zijn substantieel hoger dan vorig jaar. Ik heb welgeteld 5 euro aan potgrond besteed, 11 euro aan schors (voor de hele border), ongeveer 5 euro aan mest en wel 24 euro aan zaadjes.
    Misschien wel mijn duurste kweek ooit!

    Ik heb dus planten in een pot staan. Meer niet eigenlijk. Zoveel spannends is er ook niet aan.

    Klinkt wel een beetje depri eigenlijk! Zo bedoel ik het niet! Het is meer laid back. Mega relaxen. Ik heb geen quarantaine gezien tot nu toe, en de laatste verkansie was augustus 2019.
    Deze zomer ga ik 't eens wat rustiger aan doen. Nog rustiger?! Dude, je doet al zo weinig!
    En waar is Els?
    I know, I know. Alles op z'n tijd. Ik begin net joh!

    Welkom in ieder geval! Veel plezier dit jaar!

    Liefs,
    LR2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Minder enthousiasme en minder roken.. vaak heeft dat te maken met .

    Ben benieuwd hoe je het allemaal gaat fixen. Succes!
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


      #3
      Skittles. Dat zijn ook snoepjes.

      Succes met het niets doen

      Comment


        #4
        Ik heb er wel vertrouwen in.
        Je bent op tijd begonnen, hier liggen de zaadjes nog in de koelkast
        Ik heb vandeweek al even naar de kalender gekeken om te zien in welke maand we leven maar ik vond het nog wat vroeg.

        Snoepjes he...Iets met Candy of Skittlez ?
        Maar zo kom je nooit door die stash heen natuurlijk.
        Misschien moet je Els maar eens wat laten bakken met die 2018 voorraad ?

        Succes weer!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Jeetje. Dit gaat vast een heel leuk verslag worden. De intro voorspelt alvast veel goeds. Ja, na 15 jaar kweken kan ik me voorstellen dat de nieuwigheid er wel vanaf is. Toch ga ik deze volgen. Gaat volgens mij heel leuk worden. Ik hoop dat je je camera weer terug vindt. Want een topic zonder plaatjes stelt eigenlijk niets voor. Heel veel succes met deze saaie kweek!!

          Comment


            #6
            Potverdikkie wat een kosten zeg.... Direct failliet .
            Volgens mij moeten we een crowdfunding starten voor onze arme lr2
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Prachtig geschreven.!!
              Laat deze bioloog maar zijn gang
              gaan,

            #7

            "We are stardust, we are golden.
            And we've got to get ourselves back to the garden".

            Comment


              #8
              Leuk een verslag van jou kant,...maare ,foto`s zijn nou het leukst in de buiten verslagen wat mij betreft,...
              ..verkoop gewoon de boot voor een nieuwe camera,....of vraag er een voor je verjaardag van JD......
              Een relaxed groei seizoen gewenst

              Comment


                #9
                Och och genieten hoor, me oogjes vonden het altijd wel leuk zo'n verslag van LR2, lekker simpel en ervaren, ik zet me bakkie koffie alvast neer hoor topper, de fototjes zullen vanzelf wel tevoorschijn komen neem ik aan, success!

                Comment


                  #10
                  Ik volg en ben benieuwd.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #11
                    Ik kijk effe chill mee
                    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                    5 lekkere grieten onder de zon

                    Comment


                      #12
                      Inderdaad wel chill ja ik doe mee
                      succes!
                      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                      Comment


                        #13
                        ik schuif ook aan, al is het alleen maar voor puur vermaak, want je schrijft altijd erg leuk. Alleen voor vermaak is het natuurlijk niet, want ik leer heel vaak weer wat nieuws van jouw verhalen.
                        Succes!

                        Comment


                          #14
                          Mother of all growers........die eretitel komt je toe. Ik kijk dan ook graag mee om er van te leren

                          De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

                          Comment


                            #15
                            OOO ik schuif ook aan ik zit graag in de zon dus ik reseveer al zo vast een goed plekje doe maar naast Slome Joop
                            dat van die foto ik snap het maar maakt me natuurlijk uiterst nieuwsgierig hahaha <--ben dan ook vr hoort er bij. Suc6
                            God was never on your side..

                            Comment

                            Bezig...
                            X