Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Bloemen van Bri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Goedemiddag allen,

    Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik wou deze week eigenlijk geen update schrijven, de dames zijn lekker aan het groeien en zoveel geks is er nog niet gebeurd. Vandaag heb ik toch enkele verkleurde plekjes waargenomen dus dit vond ik wel een mooie gelegenheid om de voortgang met jullie te delen.

    Dit is de 4e week vanaf dat de zaadjes gezaaid zijn. (allen Gorilla glue) Ik ben met 2 zaadjes begonnen en 3 weken later heb ik er nog 2 tot leven weten te brengen. De 2 jongste heb ik links van de oprit in de volle grond geplaatst, de 2 oudste staan rechts van de oprit. (rechts heeft meeste zonuren)

    de zaailingen waren een week oud en ik heb ze met succes weten te verhuizen. De volgende dag kwam mijn huisbaas met het geweldige idee om links een hortensia heg te plaatsen, aangezien ik de zelfverklaarde tuinman ben was de bedoeling ook dat ik ze zou plaatsen. Het is een oude vrouw en haar wil is wet dus moest ik de jonkies wel verhuizen naar de rechterkant, gezellig met hun oudere zussen. Helaas zijn ze hier niet goed vanaf gekomen, 1 lag na een uur om en bij de ander was 1 lobblaadje afgescheurd. die zat nog maar met 1 vezeltje vast aan het plantje, mijn logica was dat dat energie uit de zaailing zou trekken i.p.v toevoeren dus die heb ik maar geamputeerd. Goed niet getreurd verder met 3 plantjes ipv 4.

    De oudste zijn aan hun groeispurt begonnen en beginnen mooie bladeren te ontwikkelen ook kon ik al haartjes zien dus dat zit ook goed. Zoals jullie weten zat 1 nog in een klein potje en die heb ik eind vorige week ook verhuist naar een 15l emmer. Wel zijn er op de middelste bladeren en vingers kleine zilveren/witte/bruine vlekjes te zien. Na enige studie denk ik zelf aan een magnesium tekort. (met enige twijfel) Ik heb het zo goed als mogelijk proberen vast te leggen op foto en ook nog een klein fotootje van de hortensia's.

    Het plan voor volgende week is om nog 2 gorilla's tot leven te brengen en een fijne sativa soort te vinden.

    Tot de volgende!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


      #17
      Vroeger hadden we een tv. programma genaamd
      Hoop en zegen!!
      Dat gaat jou toch ook lukken?

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Och Ipie bende gij al zo oud dan dat ge dat programma nog kent.
        Italbri ik zou eens onder de blaadjes kijken of er geen beestjes rondkruipen

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Helaas>60 +...........

      #18
      Ipie op hoop van zegen is zo een beetje mijn standaard m.o dat tv programma kende ik nog niet.

      Corleone1933 ik zie inderdaad wel veel zwarte puntjes, al lijken ze niet te bewegen. Zouden ze me in de maling nemen?

      Ik ben nog helemaal vergeten om een foto van stompie er onder te zetten:
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Die zwarte puntjes kunnen eitjes zijn!!!

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Zo te zien zit er ook luis op de stam

      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        Ik ben al onderweg met de plantenspuit en op jacht naar l,heersbeestjes

      #19
      Hallo allemaal, lekker zonnig dagje vandaag, dus weer even een snelle update en een kleine check up.

      De witte vlekjes vermoedelijk zuigschade is binnen de perken gebleven en heeft zich voorzover ik weet nog niet uitgebreid.

      Ook ben ik bij de grootste begonnen met L.S.T denk ik.... Ik heb wel al veel gelezen er over maar ik kon niet echt een clue vinden welke kant ik dan op zou moeten buigen, omdat voor mij niet duidelijk is waar de extra blad groei vandaan komt. Hopelijk kan iemand van jullie me even helpen met wat kennis of een duidelijk linkje over dit laatste.

      Een foto zegt meer dan 1000 woorden dus bij deze: 6000 woorden.

      Fijne zondag!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Bij lst buig je de takken " open ", zodat alle vertakkingen en blaadjes licht krijgen!!

        Zoals scrog, maar dan dus zonder net.

        Maar jij hebt nog geen takken!

      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        Nee precies. ik las dat je beter zo vroeg mogelijk kon beginnen maar inderdaad alleen de stam is nu nog te buigen. Zullen wel dwergplantjes zijn dan.. volgens wietzaadjes kunnen ze 1.80 buiten worden. Natuurlijk ook de standaard 10 weken zaad tot oogst prietpraat... hopen dat ze niet volgende week beginnen te bloeien

      #20
      Staan er happy bij. Met de LST kan ik je niet helpen, nog nooit gedaan....

      Comment


        #21
        Hallo iedereen,

        Het is al weer even geleden dus bij deze weer een kleine update.

        De oudste 2 zaadjes zijn nu zes weken oud en uitgegroeid van dwergjes naar lilliputters, de jongste die in de volle grond staat heeft wel potentie om 1 meter plus te worden zoals het er nu bijstaat.

        Ik heb bij de action een doosje kippenstront gehaald en een beetje over de bodem gestrooid. Ook heb ik een klein flesje alga grow besteld die kan ik morgen ophalen. Dus dan worden de dames gevoerd met kippenstront, npk korrels en alga grow voor de komende 3 weken.

        Voordegenen die zich nu afvragen waarom begin je nog zolaat met groei voeding? Ik hoop stiekem dat ze door die groeivoeding de bloei nog wat gaan uitstellen en dus nog groter kunnen worden.

        Helaas wel hier en daar wat sporen van beestjes maar de dames zijn gezond en dat is het belangrijkste. Er wordt trouwens geen lst meer toegepast, ik laat ze gewoon lekker hun gang gaan.

        ​​​​​​Hier nog wat foto's en tot de volgende.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 6 photos.
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit Italbri, ik zou zeggen gaan met die banaan, gaat helemaal goedkomen, en niet bang zijn om de plantjes pijn te doen, ze kunnen veel hebben, bij mij lagen er vorig jaar twee takken bijna af zaten nog net aan de onderkant vast omdat ik een bezem liet vallen, een lint gepakt, de takken weer een beetje op zijn plaats gezet en aan de stam vastgezet en het groeide gewoon door. Mijn gorilla zkitlezz heb ik nu ook geknakt en groeid gewoon door, suc6

        #22
        Subbed ! Succes verder !
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #23
          Goedemorgen mensen, hier weer een kleine update uit de tuin: alles gaat prima en ze groeien rustig door. Ik geef ze tegenwoordig biobizz grow 1 halve dop per 1,5 l fles water. Deze week gaat er ook nog bloeivoeding bijkomen, waarschijnlijk ook Biobizz. Er zijn ook nog 3 Jack Herrer auto's onderweg .

          De Plant die het dichtste bij de deur staat doet het het best. Ik denk dat ze die Biobizz wel lekker vond. Ik denk dat de 2 grootste nu 2 weken in bloei staan. Het lijkt er nu op dat het gestresste plantje eerder klaar gaat zijn.

          Verder niks te melden dus, Doei Doei!

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 5 photos.
          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Dankjewel Cor, ik ben ook heel tevreden. Heel ontspannend om naar te kijken ook.

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            wat hier op de foto's te zien is: is dat bloei of voor-bloei bij de 2 potten?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Pruikjes helemaal bovenop is bloei.
            Wit haar langs de stam bij de nodes is voorbloei

          #24
          Goeiesmorgens allemaal!

          Het gaat lekker hier, topjes beginnen langzaam toppen te worden en de buurman had nog wat hout over dus heb ik meteen een podium in elkaar gevouwen voor ze. Het is alleen jammer dat online flop garden me zo lang laat wachten op bloei voeding. Hopen dat dat deze week ergens aankomt. De 2 dames in pot hebben vanochtend elk 1,5 liter water gedronken met 1ml bb groei, ik had bij advanced seeds nog wat zaadjes besteld en daar kreeg ik zo een half ml buisje bij ik weet niet waar voor ik het had moeten gebruiken maar ik gebruik het nu dus om voeding af te meten.

          Toen ben ik er meteen achter gekomen dat ik de eerste keer veels te veel voeding heb gegeven want toen gooide ik gewoon een kwart dopje van de bb fles bij 1,5 l en ik denk dat dat minstens 10;buisjes is dus 5ml vanaf nu netjes meten geblazen.

          Vorige week was best een bewogen week niet voor mijn plantjes maar wel voor de plantjes van een maat van me. Die konden helaas niet blijven dus heb ik ze geadopteerd, helaas leest deze vriend het forum niet en dat was wel te merken. Ook stonden een paar in de volle grond, gelijk geleerd dat die wortels echt ver reizen onder de grond helaas is er alleen nog maar een stek van over gebleven. Op de eerste foto kunnen jullie zien hoe ze bij mij aangekomen zijn en de 2e is hoe t nu is.

          Die plantjes die in de leren pot staan wou ik ook in de volle grond Zetten aangezien ze veels te nat stonden. Dit is helaas ook niet goed gegaan omdat ik de pot maar half open geknipt kreeg.
          Hopen dat de rest nog een fijn vervolg leven kan hebben.

          Ik was van plan om een korte en bondige update te schrijven maar dat is niet gelukt. Nog wat foto's erbij plakken en dan hoop ik dat jullie allemaal nog een goede dag gaan hebben!

          HOI HOI

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 8 photos.
          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Denk dat die planten er wel door gaan komen, ziet er verder goed uit, je kan ook een spuitje gaan halen bij de apotheek voor je ml af te meten, gaat denk ik een beetje sneller, ik doe het al enkele jaren met een spuitje, ook makkelijk om je water met voeding af te zuren naar de goede ph waarde, hoef je in de volle grond niet naar te kijken.

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Bedankt voor de tip, is dat gewoon zelfde als zo een peroxide spuitje die je wel eens van de tandarts krijgt? Ik doe eigenlijk helemaal geen ph meten, mijn mediums zijn allen potgrond of volle grond en ik gebruik bio voeding, mochten er problemen komen zal ik wel een adwa halen voor de strijd maar voor nu denk ik niet dat het nodig is.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Spuitje bij de apotheker halen, 10 ml/20 ml.
            En bluelab is gebruiksvriendelijker, callibreren met een druk op de knop

          #25
          Ik denk dat ze nog 4 weken moet, iemand die daar anders over denkt?

          Ik zou dan nog 2 tot 2,5 week bloeivoeding geven en daarna alleen nog maar water. IMG_20200801_182043106.jpg
          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Kun je nu nog niet veel over zeggen, wacht eerst tot het grootste deel van de bloeihaartjes bruin zijn en ga dan met een loep kijken hoe de trichomen aan het verkleuren zijn, van helder naar melkachtig is bij mij het moment om water te geven maar iedereen doet het op zijn eigen manier, licht eraan hoeveel haast je hebt, maar haastge spoed is zelden goed, suc6

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Ik begin wel een beetje oogstkoorts te krijgen hier maar inderdaad wat je zegt haastig spoed zelden goed. Het is wel echt leuk om te zien dat alle 3 de gorilla gluetjes zich heel verschillend ontwikkelen. Die nu in de volle grond staat die heeft echt enorm veel bladeren en begint echt op een boompje te lijken al, en de ene die naast de plant op de foto stond, was de grootste en is nu de kleinste van de 3 maar wel heel compact en stevig.

          #26
          Vooral foto's deze keer en een klein stukje tekst erbij. Zoals jullie zien staat de nieuwe ronde al klaar, ik heb mijn hoop er niet te veel op want ik heb ze gezaaid in volle grond en ze strekken lekker.

          De adoptie plantjes zijn nog aan het bijkomen volgende week maar weer kijken wat we daarmee gaan doen.

          De gorilla dames gaan lekker, ik geef de kleinste alleen nog water aangezien ik die waarschijnlijk als eerste ga onthoofden. Die in de volle grond laat ik gewoon dr gangetje gaan en heel af en toe een beetje voeding. De kerstboom blijf ik voeden en zal ik zo lang laten staan als mogelijk is.

          Op het moment staan er 2 campers op onze oprit de zon te blokkeren dus mocht iemand nog op zoek zijn naar een camper..

          Iedereen een fijne week! Lekker bakken!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 10 photos.
          De Bloemen Van Bri

          Comment


            #27
            Mijn grootste plant is gister nacht omgewaaid. Ik denk dat de hoofdtop te zwaar is geworden door al het water.

            Ze hangt nu helemaal slap waar ze gister nog fier rechtop stond. Ik heb het een beetje proberen te corrigeren met touw.

            Nu is mijn vraag of ze hier nog van gaat herstellen of dat ik haar net zo goed nu kan knippen?
            Attached Files
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            De Bloemen Van Bri

            Comment


            • BEGanjaKing
              BEGanjaKing commented
              Editing a comment
              Is er iets kapot? Zoniet zou ik haar nog wat laten staan. Plantje kan wel ergens tegen.

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Als dat een foto van nu is, en er hangt geen blad af, is de sapstroom nog goed he, na 12 uur zou ze er wel anders uit zien denk ik. Mooi gebonden !

            #28
            Dit is hoe ze er nu bij staat/hangt, de stam is niet gebroken alleen alles hangt slap.

            Jammer wel dat dit in de laatste 2 a 4 weken gebeurt, ik wil dat ze energie in de toppen steekt en niet in herstellen.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.
            De Bloemen Van Bri

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Teveel water!?

            • Italbri
              Italbri commented
              Editing a comment
              Daar lijkt het op inderdaad, ik heb net voor de foto nog extra water gegeven. De pot was te klein voor het gewicht van de hoofdtop plus het extra gewicht van het hemelwater.

              Gisternacht is bij ons pas de eerste zware bui gekomen de rest van de regen daarvoor heeft ons overgeslagen.

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Gewoon laten staan en geen water meer geven laat ze eerst een beetje opdrogen en mocht er weer regen komen zet hem ergens droog neer, gaat goedkomen Italbri

            #29
            Lang verhaal kort: toeter gedraaid, toprot ontdekt op 1 dame, stuk eruit geknipt, kop eraf, binnen gezet en hopen op het beste. Ze heeft nog wel even te gaan.

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.
            De Bloemen Van Bri

            Comment


              #30
              Vanochtend toen ik wakker werd was het topje wat ik eergisteren geknipt en ontleedt had vanwege toprot droog, dus maar meteen gedraaid.

              Het is echt heerlijk om wakker te worden en je eigen gekweekte wiet te kunnen draaien.

              Wat een lekker plantje die gorilla en sterk ook. De smaak is aanwezig alleen had ik die nog iets kruidiger verwacht, misschien komt dat nog zodra we alles hebben kunnen oogsten en curen.

              Zou die typische buitenwiet geur dan ook minder worden of blijf je dat altijd wel houden?

              gister nog een beetje rot gevonden vermoedelijk het laatste dus dat ligt nu ook te drogen, morgen weer een jointje van eigen kweek!!

              in totaal is denk ik 30 procent van de hoofdtop er af, of ik was er heel snel bij of het plantje heeft de rot mooi onder controle gehouden, waren maar 2 plekjes net onder de bovenkant.
              ieder geval ben ik zeer tevreden. Aangezien de geknipte stukjes/topjes nog niet zo stevig waren heeft ze zeker nog een week de tijd wel onder streng toezicht natuurlijk.

              De planten staan her en der verspreid en het is grijs en nat dus de foto's houden jullie van mij tegoed!

              Fijne zondag.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.
              De Bloemen Van Bri

              Comment


              • Italbri
                Italbri commented
                Editing a comment
                Ik zou het eerder omschrijven als gras achtig
                Ruikt beetje zelfde als de grasmaaier langs geweest is. Wesley pipes

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Goed curen dat wordt de geur wel beter en de smaak ook

              • TegridyRandy
                TegridyRandy commented
                Editing a comment
                Ik ben misschien laat voor deze info maar toch, die hooi geur is de Hennep zelf die je ruikt volgens mij, dat gaat pas weg als hij goed gedroogd/ cured is.
                Ik was je verslag aan het lezen en kon het niet laten ;D
            Bezig...
            X