Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Bloemen van Bri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Attached Files
    De Bloemen Van Bri

    Comment


      #47
      Ziet er goed uit hoor, is een beetje kippengaas niet beter. Mijn katten vinden zaailingen ook zeer interessant. Klein boogje kippengaas en klaari.

      Comment


      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        kippengaas is een goede tip voor de volgende keer. Vanwege esthetische overwegingen was ik daar nog niet mee begonnen.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Een paar weekjes minder esthetica, maar wel beveiligd dan wist ik het t wel hahha

      #48
      Duizend bommen en granaten! Liefst zou ik mij nog krachtiger uitdrukken maar laten we het maar netjes houden.

      De situatie is als volgt: Jacky is gister in minder dan 4 uur bezweken aan de hitte. Ik denk dat het uiteindelijk een combinatie is geweest van een geknakte steel, te lang droge grond en daarna misschien nog wortelverstikking? Ik heb namelijk de planten die er naast stonden wel water gegeven s'avonds, er zit ongeveer een halve meter grond tussen Jacky en de andere planten, ik heb de plek van Jacky overgeslagen, geen water gegeven dus.

      Eergister stond ze er al wat slechter bij wat mij dus signaleerde dat er iets aan de hand was. Toen die avond heb ik dus de andere planten water gegeven en gisterochtend leek Jacky zichtbaar op te knappen. Toen ik 4 uur later weer ging kijken had ze al het loodje gelegd en was ze helemaal verdord en uitgedroogd. Ik heb haar uitgestrooid (verkruimeld) en op dit moment ga ik nieuwe zaadjes laten kiemen.

      Ondertussen heeft mijn telefoon het ook begeven dus de foto's blijven ook eventjes achterwege.

      dde critical staat nog steeds vrolijk in de schaduw maar deze was sws al teveel gestrekt dus zij mag zonder druk lekker verder groeien.


      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        De warmte moet nog komen , da beloofd effe een tropisch klimaatje !!

      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        wat denken jullie, zou het er aan kunnen liggen dat ik haar droog heb laten staan voor een week? Ik had namelijk toen ik de grond ging mixen helemaal aan het begin echt veel water gesproeid, dus toen heb ik 2 nachten gewacht en daarna het zaadje in de nog vochtige aarde geplant en vanaf dat moment geen water meer gegeven denk dat dat minstens 10 dagen geweest moet zijn.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Kan wel he, ze drogen uit tot de laatste druppel met deze dagen . Ik zoek op uren uit, wanneer ze opdrogen en wortel trekken op zoek naar water, in die periode terug water, perfect voor wortelvorming denk ik...

      #49
      Vandaag heb ik de critical verplaatst, onder de schaduw vandaan, naast de lege plek van Jacky. Deze keer hebben we wel wat voorzorgsmaatregelen genomen: stap 1 was het ophogen van de aarde, aan het begin had ik de pot helemaal tot de rand gevuld met aarde met zelfs nog een bergje in het midden.

      2 weken later is de aarde al een paar cm gezakt, 3 potjes lightmix tot de lobblaadjes weer half begraven zijn dan een laag hydrokorrels erop zodat de toplaag van de aarde niet uitdroogt en om het af te maken nog een parasol/afdak gemaakt van een mondkapje en een paar stokjes..

      ondertussen ook een plantenspuit gevuld en een nieuw zaadje op de oude plek van Jacky geplant, geen Jacky2 maar OG KUSH, freeB van 420shop, op het moment van schrijven bedenk ik me dat dit waarschijnlijk geen AF is, als dat maar goed komt.

      Nieuwe telefoon wordt uitgezocht, gelukkig is dat niet zo moeilijk kiezen ik heb al jaren de Motorola Gseries, van 5 tot 8 heb ik ze allemaal gehad in verschillende variaties dus nu dan maar de g9 gaan kopen, veel telefoon voor weinig, hopen dat dat scherm het deze keer wel overleeft.

      genoeg getikt voor vandaag, terug naar buiten!
      De Bloemen Van Bri

      Comment


        #50
        Heb je je nieuwe phone al, ben erg benieuwd hoe het ervoor staat met je plantjes

        Comment


        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          die telefoon komt volgende week ergens.

        #51
        Ja, Jah daar zijn we weer. Het is een mooi weekend maar Bri is al een paar dagen aan het twijfelen, het gaat niet zoals het moet en de dagen worden alweer korter.korter.

        De kat slaapt er gelukkig niet minder om, wat een leven

        IMG_20210606_191623763.jpg

        Dus Jacky is dood, blijven alleen nog de gestrekte Critical en de pas gezaaide og Kush over.

        De Critical die dus 2 weken rustig heeft mogen stretchen en chillen in de schaduw maar aan het werk gezet, jammer van de achterstand maar op het ogenblik maakt ze het goed:

        1624792636210.jpg

        Dat mondkapje was een handig parasolletje toen ze nog kleiner was en kon ook nog fungeren als windschermpje, ik denk dat ze nu wel sterk genoeg is om de zon te verdragen.

        Die ​​​​​hydrokorrels had ik er op de warme dagen op gelegd en nooit meer afgehaald omdat ik daar eigenlijk geen nadelen van zag.. is er iemand die weet of dit nog nadelen kan hebben? Ze heeft nog geen water gehad op de regen na dan en dat is ruim voldoende volgens mij, pot voelt zeer zwaar al kan ik me niet meer zo goed herinneren hoe zwaar die aan het begin was

        1624792635640.jpg ze krijgt bladvoeding meestal rond 6 als ze niet meer in de directe zon staat, de bladvoeding is 1 ml fishmix, 1 ml activera en 1 ml alga mic gemengd met 1 liter water in de plantenspuit, het lijkt te werken want voordat ik begon te spuiten begon ze een beetje geel te zien. Wat ik ook wel voordelig vind is dat ze nu dus toch al een beetje voeding krijgt zonder het risico op verzuipen. Het zal vast niet veel zijn wat ze binnenkrijg want na 3,4 spuitjes is ze al nat

        Dan hebben we nog brandnetel soep/gier die staat al zeker wel 10 dagen alleen heb ik geen idee of het al klaar is?
        stinkt wel ontzettend als ik begin te roeren.

        IMG_20210627_130747057.jpg

        Dat was hem weer voor nu, de og Kush blijft nog even een verassing.

        Tot snel
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • Conqueringlion
          Conqueringlion commented
          Editing a comment
          normaal is het na 5 a 6 dagen klaar, die brandnetelgier.

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          10/10/10 regel bij netelgier, wnr het aftreksel zoals hier het geval 1 brij wordt na 1kg netels in 10L water en 10 dagen is het klaar maar het kan wel versneld worden door bokashi starter bij te pleuren ja. 1 op 10 verdund word het een buitengewoon bodemverbeterend en prima stikstof toevoeging.
          Bodembeschermend Mulchlaagje vinden ze altijd lekker, je chille zwart-witte prefereert dan weer een zachte onderlaag hehe nice

        #52
        Hallootjes, tijd voor een update weer. Vorige zomer toen we voor het eerst buiten plantjes gingen kweken hebben we een resultaat van +-20 grammetjes van 2 Autoflowers dames en ongeveer 25 gram van een regulier addoptieplantje. De bedoeling was omdat dit jaar te gaan overtreffen natuurlijk nu zal dit heel moeilijk gaan worden met 1 Autoflower die de eerste 3 weken van het leven alleen maar de hoogte is ingegaan, daarom introduceren wij vandaag 4 nieuwe dames in de tuin van Bri, de druk is hoog want deze dames hebben de taak gekregen om nog iets te maken van deze zomer.

        Het kwartet bestaat uit 3 Critical dames van kera, gefeminiseerd maar geen autoflowers, de oplettende lezer zou misschien denken maar je hebt toch al een Critical staan? Ja dat klopt, dus is dit de ultieme mogelijkheid om zelf het smaakverschil tussen auto en foto te testen.
        De 4e nieuwe dame is ook een foto van RQS deze heb ik gekregen van een vriend van mij.

        Het ontkiemen heeft plaatsgevonden in de plastic bekertjes, dus ik heb lightmix ingewaterd in een emmer en daarna 4 bekertjes gevuld om daarna de zaadjes te planten. Deze bekertjes hebben 2 dagen binnen gestaan waarna ik ze buiten neergezet heb. Na 2 dagen buiten zijn ze alle 4 ongeveer tegelijkertijd bovengekomen. (De RQS was ietsjes eerder dan de andere 3)

        Zoals jullie kunnen zien heeft 1 van de Criticals al vraatschade, blijkbaar toch een lifter meegekomen met de aarde.

        De jerrycan die jullie kunnen zien dient als paraplu standaard, bij regen steek ik de plu schuin in de can en laat ik hem steunen op de stoel. Waterproof tot nog toe.

        De dames zijn toch een beetje nat want ik heb ze maar meteen een beetje bespoten met de alga-acti-fishmix combi.

        Goed dat was hem weer, hopen dat alle regen nu een beetje uit de lucht is.


        Attached Files
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Slim die Italbrican!

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Als de plu maar niet wegwaait want dan waait alles weg, suc6 en dat ze maar lekker groot mogen worden.

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Dat vind ik een mooie Highrider, die houden we er in.

          Daar heb jij een goed punt Cor, ik heb er een paar keer tegen aan geduwd en alleen een hele straffe zuidwester wind zou het feestje kunnen verpesten. We gaan het meemaken!

        #53
        Tijd voor wat water denk ik, de pot voelt nog steeds zwaarder aan dan ik me kan herinneren van vorig jaar maar vorig jaar gebruikte ik 15 liter bakken dit jaar 25l.

        Het water (750ml regenwater) is aangelengd met 2 ml rootjuice, 1ml bioheaven en 1ml fishmix de overige 246 ml is kraanwater.

        Ik heb ook ff over het stammetje van de Critical gewreven dat ruikt al heel veelbelovend daarom denk ik dat ik vandaag nog een Critical AF ga planten, is meteen een mooi moment om de droge pot te wegen.

        Ook moeten de foto dames overgeplaatst worden dus er is genoeg te doen vandaag.


        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        De Bloemen Van Bri

        Comment


          #54
          De foto dames zijn verhuisd, veilig en wel. Ook hebben we de Critical water plus voeding gegeven al denk ik eigenlijk dat ik hier de mist mee ingegaan ben.

          Ik heb hydrokorrels boven en onder zitten waar ik vorig jaar alleen een soort van perliet onderin had. Vorig jaar gaf ik water totdat ik water zag lekken aan de onderkant nu heb ik een hele liter gegeven en kwam er nog geen water uit de onderkant, dat is logisch want het blijft boven en onder zitten hoe weet ik nou wanneer ik genoeg water heb gegeven? Moet ik niet eerst de bovenste kleikorrels verwijderen voordat ik water ga geven?

          ​​​​​​
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 5 photos.
          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Sate prikker erin, tien minuten laten zitten, wordt de prikker donker en blijft er zand aanhangen geen water, verkleurt hij niet water geven

          #55
          Een hele goede zonnige middag dus tijd voor een update:

          16264478275246627974740578932901.jpg
          ​​​​​​
          Critical groeit lekker door. Als ik zo kijk naar hoe de plantjes er vorig jaar bijstonden rond deze tijd, loopt de Critical al aardig in. Nu spookt wel deze vraag door mijn hoofd: wat als die nou niet 3 weken in de schaduw had gestaan? Hopen dat we die vraag volgend jaar kunnen beantwoorden.

          Volgens mij kan ik voor bloei zien.

          16264480237887051033891437555337.jpg
          ​​​​​​Ook heb ik vandaag gras gemaaid dus hebben we het in het kader van recycling een beetje op de bovenkant gedeponeerd

          ​​​​​​ 16264479089303772926926672710757.jpg
          ​​​
          ​​​​​De foto's groeien lekker door, het plan was om de grootste potten lekker vol te laten wortelen en ze daarna naar een 15l pot met batmix te verhuizen. Is dat een goed idee vanuit lightmix? Zou het beter zijn om te verhuizen naar een pot met lightmix met batguano en wormenmest?

          Royal Mobi
          16264479896104911432819938365883.jpg

          Criticals:

          16264479548033283005423198700592.jpg

          16264479277782487189878297803343.jpg

          ​​​​​ 16264479742912972487767203469169.jpg

          ​​​​​was hem weer voor vandaag, hopelijk heeft iedereen het hier droog gehouden!

          Attached Files
          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Als je wacht tot de bladeren voorbij de potrand groeien dan kunnen ze die batmix wel aan, er zijn er genoeg die zetten ze meteen in de batmix zelfs zonder de grond te spoelen

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Als jij ze overplaatst naar batmix Corleone1933 geef je ze dan ook nog voeding of wordt dat dan te veel? Want ik heb natuurlijk die hele biob lijn en zou zonde zijn als dat niet gebruikt wordt toch?

          #56
          Goedenavond iedereen, tijdje geen update geplaatst maar dat zorgt wel dat de groei nu goed zichtbaar is.

          De Critical auto begint toppen te maken en de geur is al iets beter te ruiken.

          16282759604598571531646109789502.jpg

          ​​​​​
          Ze is te groot voor de Italcan 16282759168656862481535271494340.jpg

          dus heb ik nu een standaard op een kruk gemonteerd voor de plu, ik ben er nog niet 100% tevreden over maar het is een mooi begin.
          16282761066018812202194521770345.jpg

          gisteren voor het eerst biobloom en topmax gegeven. Het recept is nu in een 5l gieter: 2.5 ml topmax 2.5 ml biobloom, 5 ml biogrow, 5 ml alga mic, 5 ml activera en 10 ml bioheaven om het af te maken. Die 1 ml spuit die ik gekocht heb kan ik beter gaan vervangen want dit is wel heel veel spuitwerk.

          Voor de gefeminiseerd criticals en de royal Mobi is het recept op een 1.25 l fles: 2,5 ml fishmix 2,5 bioheaven en 1,5 ml activera. De royal Mobi begint zich een beetje in rare bochten te wringen denk dat het tijd wordt om zoetjes aan aan verhuizen te gaan denken. De kleinste Critical die achterbleef heb ik al in een grotere pot gezet die begint nu lekker in te lopen.

          Als het goed is komt het zonnetje ook volgende week weer meedoen dus dat is mooi.

          Nog een paar foto's en dan zeg ik tot volgende week ergens!

          16282759933886368565892588371070.jpg
          16282760138569103175572205493946.jpg

          16282760409741299485952578701253.jpg

          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Er begint schot in te komen

          #57
          Vandaag en gisteren avond nog een beetje gefriemeld aan de Critical auto.

          Ofwel L.S.T vorig jaar wou ik er aan beginnen toen mijn plantje net 20 cm hoog was, toen leerde ik van @Rrepelsteeltjam dat je bij L.S.T de takken naar beneden/open buigt zodat de toppen meer licht vangen. Ik heb het eerst geprobeerd op een wild plantje zodat ik kon zien hoe dat precies werkt

          Goed dus om de toppen meer ruimte te geven hebben we de takken naar beneden gedwongen, spijker in de potrand strop om de tak maken en dan in de gewenste positie aan de spijker binden.

          Resultaat mag er wezen vind ik, gelukkig ook weer een paar droge dagen dus kunnen we mooi zien wat ze er mee gaat doen.

          De hogere takken zijn ook nog aan de beurt maar ik denk dat ik die eerst nog een stukje ga laten groeien.

          Fijne avond allen!

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.
          Last edited by Italbri; 10 August 2021, 18:11.
          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Nice lijkt op een getrainde appelboom eigenlijk, alles krijgt ongetwijfeld opbrengstelijk meer licht. Alle toppen haaks op hun basis maakt het dan nog meer een kerstboom Op hst als de top eruit reageren ze ook goed, weet niet van automaatjes wnr de combinatie ervan wordt toegepast.
            Wordt een mooi opbrengstje als alles goed blijft gaan

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Ik vind t ook een mooie dame, ook fijn dat ze nog zo flexibel is. Toppen heb ik nog niet gedaan, vind t toch een gek idee om plantjes zo vroeg al te onthoofden al zal t ongetwijfeld zorgen voor meer opbrengst. Misschien ook eens een kruidje uit de tuin proberen te onthoofden om te zien wat het effect daarvan is.

            Ze is natuurlijk ook de eerste 3 weken verwaarloosd op er plekje in de schaduw dus als ik de af logica moet volgen hebben we 3 weken groei vernaggeld, zou ze dan nog groter kunnen zijn of gaat t juist nu zo goed door die eerste 3 weken.... We zullen t nooit weten denk ik. 25 augustus is ze 3 maanden.

          #58
          Een jointje in de morgen is een dag zonder zorgen en sowieso een goeiemorgen!

          Ik zat de afgelopen 3 dagen zonder wiet, was niet prettig maar ik heb er maar het beste van gemaakt. Heel veel slapen dan gaat de tijd snel voorbij, trucje van vroeger.
          juist daarom smaakt die vandaag (en gisteravond) weer extra lekker, dus Italbri is vanmorgen vroeg uit bed gegaan voor een jointje en een bakkie en natuurlijk om de dames voor te bereiden op weer een warme dag.

          Ik heb over de foto vrouw planten 1,5 l water met 3ml fishmix, 3ml, activera en 3 ml bioheaven verdeeld.. logischerwijs heeft naarmate de plant groter word de kleinste pot het snelst water nodig.


          De Autoflower dame heb ik dan ook maar meteen weer wat liefde gegeven, ik heb de touwtjes losgemaakt zodat ze vandaag vrij van de zon kan genieten en 1,5 l met een kwart tot half plastic wegwerp bekertje brandnetelgier. Dit is aan de zuinige kant maar ik heb het idee dat ik de gier veels te sterk heb gemaakt dus less is more.


          Dat was hem dan weer, ik ga vandaag weer lekker kijken hoe t gras groeit en nog een paar dikke sticks roken

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.
          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Wegwerpbekertje??
            Ik kan maar zeggen opletten met netelgier
            (als stikstofexplosie) toedienen wnr reeds bloeiende dames, gaf bij mij uitgerokken calyxdraadjes als toppen.
            Pitje en bakje lekker

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Ja daarom super potent spul, we zullen zien wat het effect gaat zijn. Zo een standaard plastic bekertje Rietslang volgens mij heeft die een inhoud van 125 ml.

          • Reefer
            Reefer commented
            Editing a comment
            Mooie donkere kleur hebben je planten.

          #59
          Goeiesmorgens deze morgen, (ik stond vanochtend bij de tram...)

          Het belooft weer een mooie dag te worden dus mocht Italbri weer in de weer met de gieter. Vandaag was de autodame weer aan de beurt.

          Ik heb 5 liter water met voeding gegeven, beetje aan de gulle kant maar ik had eigenlijk gister al moeten voeren dus kreeg ze vandaag een beetje extra.
          ik heb week 4 bloei van het biobizz schema aangehouden en de volledige dosis daarvan gegeven. (X5 want 5l water)

          De touwtjes zijn voor de l.s.t maar als ik ga voeren maak ik ze los (kom ik er makkelijker bij) om ze in de avond meestal weer vast te binden.


          ​​​​​​De fotodames hebben niks gehad maar die hadden de middag na de vorige watergift alweer dorst dus daar had ik toen al 5 l over verdeeld, de paarse pot geeft alweer aan dat ze wel weer een slokje lust maar ik denk dat ik haar ga laten wachten tot morgen zodat ik alle 4 de foto's tegelijk kan voeren.

          ​​​​​​Eigenlijk sta ik er van versteld hoeveel ze drinken... Zou ik mijn plantjes vorig jaar dan zoveel te weinig hebben gegeven?

          ​​​​​​


          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 8 photos.
          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Bij nader inzien ook nog 2,5l puur regenwater verdeeld over de fotodames, anders staan ze wel heel droog vanavond.

          #60
          Goeiemorgen!

          Vandaag weer met de gieter langs de plantjes geweest.
          De auto heeft 2,5l gekregen met alles erop en eraan, (week 5 flowering biobizz) ik heb gemixt in een 5 liter gieter en aangezien we geen fishmix maar biogrow gebruiken kunnen we de andere helft in het donker bewaren voor de volgende keer.

          De 3 Critical fems groeien rustig verder. De royal Mobi (zwarte pot) seint dat ze een tekort heeft. Ik vermoed een zout ophoping of een stikstof tekort. Dus heb ik haar van boven en onder water gegeven, van boven over alle 4 3 liter water verdeeld met voeding (week2 veg biob). Van onder alles wat ze in een half uur(Tekort misschien?) kunnen drinken.

          Voor het voeren van onder heb ik een heel makkelijk systeempje, het plateau bestaat uit twee krukken 1 ligt op zijn kop en de ander staat recht erop. Dus als ze van onder water moeten hebben hoef ik alleen de bovenste kruk te verwijderen en de planten in het laagje water daaronder te zetten. Zo laat ik ze dan even staan om daarna weer alles terug te zetten.

          Ik moet ze trouwens nog steeds verhuizen zodat ze ook wat meer in de breedte gaan groeien alleen twijfel ik nog over het medium, aangezien een batmix of een allmix al stevig voorbemest is zou het misschien zonde zijn om ze daarin te doen want dan kan ik al mijn flessen voeding zometeen weer weggooien omdat ze bedorven zijn. Lightmix dan maar? Ehm ja maar met biobizz voer je het medium en het medium voedt de plant dus dan moet ik wel hopen dat alle voeding uit het medium met de kluit meeverhuisd.
          Iemand die mij hier misschien wat zinnigs over kan vertellen om de keuze makkelijker te maken?

          Attached Files
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 7 photos.
          De Bloemen Van Bri

          Comment

          Bezig...
          X