Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Bloemen van Bri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Goeiemiddag, Het was te verwachten maar stiekem had ik de hoop dat het me dit jaar niet zou gebeuren....... toprot voorzover ik kan zien 2 plekjes, 1 in de hoofdtop en 1 aan de zijkant. nu wou ik in alle paniek met de schaar gaan klooien maar eerst maar ff jd en andere bronnen raadplegen.

    Dan lees je zoiets als Botrytis verspreidt zich snel in vochtige omstandigheden en komt binnen via kleine wondjes... juist dus knippen met de schaar is een klein wondje wat het dus erger maakt.
    laten zitten lijkt me ook geen goeie optie.. wachten tot vanavond of..... gewoon de hele zooi omhakken? Ik zou het echt niet weten e heb dringend een beetje advies nodig.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      juist, zou ik dan de besmette top aan de tak afknippen of alleen het rotte deel, wat zou meer schade geven?

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Net onder de rotte plek afknippen, het goede laten drogen het rot in een plastic zakje en weggooien, schaar schoonmaken met alcohol.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Doet ff pijn maar beter wegknippen dan verspreiden he, voorzichtjes weg.

    #62
    Poeh poeh dat was ineens een drukke dag geworden. Nadat ik verschillende rotte plekken ben tegengekomen moest ik dus aan t werk.

    Ik was op zoek naar antwoorden en die heb ik gekregen, namelijk eenduidig: zo snel mogelijk wegknippen. Dat hebben we dus ook gedaan maar niet meteen, Bri heeft eerst een flesje ontsmettingsgel gehaald en een potje vaseline want die zooi heb ik niet in huis.

    IMG_20210824_185029163_HDR.jpg
    ​​​​​​
    Daarna heb ik de dame op de tafel gelegd en een hasj jointje met een bakkie ernaast. Toen ben ik even rustig tegen over dr gaan zitten om mijn ogen eens goed de kost te kunnen geven. Ik zag wel meer plekjes dan de eerste 2 dus heb ik alles wat er verdacht uit zag weggeknipt hele top dus en niet alleen een stukje. Daarna heb ik mijn handen ontsmet en de plekken ingesmeerd met een papje van vaseline en zout.
    resultaat is een flink uitgedunde mooi groene plant Bri is blij, voorlopig.

    IMG_20210824_185122646.jpg

    Tussendoor was ik ook nog even 2 zakken lightmix wezen scoren voor de verhuizing van de femdames. Dus toen ik klaar was met de auto reparatie heb ik een aardemixje gemaakt, het werd al best laat dus hier heb ik geen foto's meer van genomen. Alle kluiten waren goed door geworteld. De plant die een tekort vertoonde had geen ruimte meer voor de wortels dus die kan nu ook weer mooi de lucht in.

    IMG_20210824_211328766.jpg

    Al met al een hele drukke productieve dag maar na hard werken is het hard ontspannen. Ik ben super blij met alle
    goeie raad die ik hier krijg, het is fijn als je van te voren al wat meer kennis hebt als je aan dingen begint.
    Morgen gaan we de rotte stukjes binnen rustig uitpluizen en kijken wat er nog te redden valt dus dan zal ik weer een update plaatsen.

    Iedereen bedankt voor de hulp en een fijne nacht gewenst!

    IMG_20210824_211439299.jpg ​​​​​​​
    Attached Files
    De Bloemen Van Bri

    Comment


      #63
      Tijd om te knippen? De toprot slaat aardig om zich heen elke dag zie ik wel een paar toppen die geknipt moeten worden.

      IMG_20210831_150319636.jpg

      Ik twijfel wel of ik dr al om zal doen of toch nog even wachten, ik zie nog weinig amber trichomen maar volgens mij wel veel milky, of is het allemaal nog clear?

      IMG_20210831_150247007.jpg

      IMG_20210831_150212437.jpg
      ​​​​​​
      Mijn hoofd zegt nog een week of 3 maar red ze dat wel?

      IMG_20210831_150348997_HDR.jpg

      IMG_20210831_150342831_HDR.jpg

      De fotodames gaan wel lekker, de overplaatsing heeft ze goed gedaan en de eerste tekenen van bloei zijn er al.



      Attached Files
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • Reefer
        Reefer commented
        Editing a comment
        Goede keuze denk ik. als de rot deze week nog doorzet dan kun je niet langer meer wachten.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Milky is al high he . Amber is dan weer mooi meegenomen ! Ik duim mee !

      • rookpuur
        rookpuur commented
        Editing a comment
        Vandaag mijn cheese geoogst. Had het eigenlijk zondag al willen doen. Denk nu 30 gram, anders 50 a 60. De hele plant had rond de 100 opgeleverd denk ik. Dus denk er goed over na...

      #64
      MEELDAUW of STUIFMEEL
      Dat was wel even schrikken net. Ik ging de Autoflower water geven en toen zag ik een probleem bij de buurvrouw/man. De buurvrouw/man is een hele mooie meerjarige rododendron met geweldig mooie bloemen in mei, nu in september zijn het knopjes en om die knopjes zag ik dus allemaal wit poeder nu dacht ik meteen meeldauw maar zou het heel misschien ook iets anders kunnen zijn zoals stuifmeel ofzo? Wishfull thinking misschien maar ze zit helemaal onder...

      16307559149374883225080895358574.jpg

      16307559662574323605597126202135.jpg

      16307560103085668191563375298601.jpg
      In het geval van meeldauw heb ik eigenlijk ook weinig opties want de rododendron is van de huisbaas en heeft dus meer prioriteit dan mijn hobby. Ik ga het maar weer aankijken ik heb nog niks op mijn AF gevonden gelukkig

      16307560475947581286229312667379.jpg

      16307560761849022655785570005753.jpg

      Voorlopig gaat het nog goed met ze.

      16307561236227990529458230678310.jpg

      16307561016232922738882170346546.jpg
      Attached Files
      Last edited by Italbri; 6 September 2021, 12:33.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


        #65
        MAANDAG 6 SEPTEMBER/OOGST DAG
        Vandaag gaat het gebeuren, de Autoflower gaat om. Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat de meelrododendron haar prachtige buurvrouw aan zou steken met het virus, ik dacht eerder al signalen waar te nemen maar vandaag wist ik het zeker, ze is besmet. Quarantaine haalt in zo een stadium niks meer uit aangezien ik geen betere plek tot mijn beschikking heb, omleggen dan maar.

        Het doet wel een beetje pijn moet ik eerlijk zeggen ik had haar graag nog een week of 3 laten rijpen maar het is niet anders.

        Waar ik me nu vooral zorgen om maak is hoe dat nou moet met de 4 fotodames die overblijven, zoals ik al zei heb ik geen betere plek in de tuin dus zijn ze gedoemd om naast de meeldauwleier te blijven wonen.

        Ik zat te denken om een soort van spatflap te maken, dat is nu toch hip in deze pandemie. Het zal vast niet veel uithalen maar ik heb dan wel tijd om de meeldauw te bestrijden, met spuit zwavel doe je zoiets las ik. Melk of peroxide kunnen we ook nog proberen, iemand hier nog enig idee over?

        Dat was hem voor nu, Ital gaat vanavond knippen dus moet ik nog snel een droog ruimte maken en mijn speciale wiet nagelschaar opsporen.
        Attached Files
        Last edited by Italbri; 6 September 2021, 16:08.
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Ook al eens voorgehad , melk van kop tor staart nat zetten met melk , ziet dan wel een beetje wit van de gedroogde melk maar den meeldauw was weg !!

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          maar da ziet er niet echt meeldauw uit ??

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Wat denk jij dat t is Remco? het slaat wel over van de struik naar de plantjes

        #66
        Remco
        16309452772001272063042255201906.jpg
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          t'is te hopen dat ik gelijk heb , ik zou ook wel panikeren !!

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Maar met melk was men meeldauw , witziekte wel opgelost !!

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Melk van de supermarkt of de boer?

        #67
        Volgens verschillende onderzoeken is een oplossing van 40% melk en 60% water even effectief
        als chemische bestrijdingsmiddelen. Het maakt niet uit of het volle, halfvolle of magere melk
        is want het gaat om de eiwitten die in de melk zitten die de strijd met de meeldauw aan gaan.
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Bij mij was het weinig effectief. Ik heb 2 weken elke dag 1/10 melk/water gespoten en het bleef erger worden.

        #68
        Vandaag een kristalfoto​​​​​​.

        Is nog best moeilijk om die trichomen een beetje goed op de foto te zetten, het is me uiteindelijk wel gelukt met mijn x30 juweliersloep en de camera 6 x ingezoomd.

        Nog een paar dagen genieten van het zonnetje en dan gaat ze om. Ik denk morgen nog een keer water en voor de regen nog een keertje kijken.

        ​​​​​we gaan natuurlijk wel voor superstoned, dan kan er weer lekker geslapen worden in de winter!


        ​​

        ​​​​​​ IMG_20210907_175427487_HDR.jpg

        het is wel een beetje bewogen maar het ziet er prima uit denk dat het wel zo een beetje tijd aan het worden is.

        IMG_20210907_175419740_HDR.jpg
        Attached Files
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ik denk met een bril kun je het wel focussen want men ogen doen pijn als je der iets van wilt maken, heb er gisteren ook een 10 eurotje aan besteed benieuwd is nog onderweg

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Ik heb geen bril.... Of bedoel je een speciale morgen ga ik een heel klein topje knippen. Is denk ik makkelijker om een foto te maken van iets wat stil ligt

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Vroeger had je bij ali goedkoop een cliplens voor op de gsm , gaat goed daarmee...

        #69
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Zulke deftige foto's kan ik nog niet maken t lijkt op veel foto 2 en een beetje van foto 3 toch? Of toch foto 1...

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment

        #70
        IMG_9077.JPG
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Dit is mixed, tijd voor de schaar ✂️

        #71
        Goeiemiddag, ff snel een update want gister was ik het vergeten. Gister heeft de auto 2,5 liter normaal water gehad en de fotodames 10 liter met voeding (week2 grow biobizz) dus ook ongeveer 2,5 l de plant.

        ​​​​​​ 1631195510087358957804254541612.jpg

        Vandaag groeien ze weer rustig verder morgen zullen ze wel weer een slokje lusten.

        1631195655871443216182076415512.jpg

        De meelstuif stuifdauw was dus geen probleem, ik heb wel nog echte meeldauw op een paar andere planten gevonden dus die zijn meteen de kliko in gegaan.

        De rot is niet meer te zien gelukkig, maandag voor het laatst 2 stukjes verwijdert en tot nu toe is ze nog schoon.

        De topjes worden elke dag groter en binnen 10 meter is ze nu duidelijk te ruiken voor de juiste neus. Ik moet wel iets dichter bij komen voor de geur aangezien ik zelf de hele dag omringd erdoor ben.

        Die topjes met rot die ik verwijdert heb heb ik uitgeplozen voor dat ze te drogen zijn gelegd, afgelopen paar dagen een jointje van gerookt en ik moet zeggen dat die al beter smaakt dan vorig jaar.
        ​​​​​​oefening baart kunst!
        ​​​​​​
        ​​​​​​Gisteren ook nog een clip on microscoop besteld bij bol, 60x zoom. Dat laat je natuurlijk niet liggen voor een 10tje.

        ​ ​​​​​​​
        ​​​​
        Dus de volgende update zou dan een deftige foto van de trichs zijn. (Hopelijk)



        ​​​​​​​

        Attached Files
        De Bloemen Van Bri

        Comment


          #72
          Wachten duurt lang, wat duurt het wachten lang.

          Vandaag de clip on microscoop binnengekregen. Na wat gepuzzel erachter gekomen dat je de microscoop heel dicht op het te bekijken object moet leggen, om dan vervolgens 0 amberkleurige trichs te zien

          Oordeel zelf maar, ik zou niet weten hoe snel die trichomen van kleur veranderen maar ik denk nog een week of 5!!??

          Nou heb ik natuurlijk maar 1 topje getest binnen, dus straks als het weer droog is maar eens kijken of ik op de plant wel een beetje amber kan spotten.


          Attached Files
          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Misschien ook maar weer voeding geven of gewoon op water blijven? Ik heb echt geen idee hoe snel die trichomen van kleur veranderen.

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Als ze volgens jou telling nog 5 weken moeten mag je ze nog wel een week of drie voeding geven

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Corleone1933 ja dat is het probleem juist er klopt niets van de telling, volgens Kera doet deze er 67 dagen over van zaad tot oogst. Daar doen we dan nog iets bij en dan zou je uitkomen op een kleine 3 maanden, deze staat al 3,5 maand.

          #73
          ik heb wel nog echte meeldauw op een paar andere planten gevonden dus die zijn meteen de kliko in gegaan.
          Je hebt die Rododendron in de kliko gegooid omdat er wat meeldauw op zat ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Je was zeker net wakker. Natuurlijk niet, was toch stuifmeel. Als ik de rododendron van de huisbaas in de kliko gooi moet ik waarschijnlijk zelf gaan wonen in een kliko.. Nee paar distels en van die andere meeldauw trekkers.
        Bezig...
        X