Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Bloemen van Bri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    1599208166904-535976862.jpg Oh oh oh, het wordt steeds lastiger om de planten te laten staan... Toprot en meeldauw het zijn gelukkig maar kleine stukjes elke keer (tenminste wat ik kan zien) die verrekte luchtvochtigheid van rond de 90 procent elke keer werkt natuurlijk ook niet mee. Er blijven gelukkig wel genoeg goede blaadjes over voor thee, en ook wel nog wat stukjes goede wiet.

    Voor het plantje in de volle grond heb ik een tentje gefabriceerd van een droogrek en een tentzeil. Hopen dat die het wel nog even kan uithouden

    1599208309433461207033.jpg

    15992083997371630963671.jpg
    Er is gelukkig ook nog goed nieuws: de gele fem is een hele mooie groene dame geworden en blijft groeien.. ook zijn de eerste bloei verschijnselen zichtbaar.

    15992087020041400553715.jpg

    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Dit jaar in zo een zelfde situatie, ventilator plaatsten

    #32
    Vandaag zondag, en weer bijna een hele week rot weggeknipt.. blijft weinig over en is moeilijk om dan die plant niet te gaan verwaarlozen of bruut in de kliko te smijten.

    Er blijft nog wel wat over al is het niet veel. Ik vind het een beetje een treurig aangezicht. Vandaag heb ik het trouwens heel ruim weggeknipt want ondanks het zelfbouw tentje bleef de rot nog steeds vrolijk door reizen.
    Attached Files
    Last edited by Italbri; 6 September 2020, 16:06. Reden: Foto's vergeten ....
    De Bloemen Van Bri

    Comment


      #33
      He Italbri stuur me even via je inbox je adresgegevens, dan kan ik je wat toesturen
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        Als het goed is zit het in de mailbox nu.

      #34
      Nooit geen adresgegevens geven!
      Je weet nooit wat ermee gedaan wordt!
      Via de mail hier, tien keer veiliger kun je ook
      gegevens versturen!!

      Comment


        #35
        ​Avond, tijd om eindelijk eens dit verslag af te gaan sluiten.

        Ik heb dat kweken van auto's toch een beetje onderschat uiteindelijk wel een resultaat neergezet en dat is het belangrijkste. Gelukkig had ik nog een fem staan die het nog een beetje beter heeft gemaakt.

        De 3 auto's zijn eind september omgegaan en hebben dus een dikke 4 maanden gestaan
        ​​​​​​
        Helaas is 1 van de 3 helemaal beschimmeld en verrot waardoor er niks meer te oogsten was. De andere 2 auto's hadden ook aardig last van rot maar uiteindelijk toch nog 16 gram droog van afgekomen! Meer blad dan top en totaal niet compact maar wel wiet en geen spinazie.

        rsz_img_20200924_173746015.jpg
        Drogen doen we in een tentje aan een wasrek.

        rsz_img_20201004_171809014.jpg
        ​​​​​​​
        resultaat!

        rsz_img-20201004-wa0045.jpg

        Dan gaan we naar de fem, die de afgelopen 2 weken in etappes geknipt is. Had ook wel last van meeldauw en een heel klein beetje rot maar dit was veel minder dan bij de auto's..
        Tak 1. als eerste omgegaan.
        rsz_img_20201027_123743801.jpg werd ook wel tijd... ik had haar graag langer laten staan helaas toch een plekje gekozen die niet genoeg zonlicht kreeg waardoor veel toppen te klein waren.

        rsz_img-20201101-wa0015.jpg

        rsz_img-20201101-wa0003.jpg​​
        ​​​​​​Ik kwam er achter dat het dus best veel werk was dat knippen dus uiteindelijk maar wat hulp ingeschakeld.

        rsz_img_20201101_152417830.jpg

        Nu hangt er nog wiet te drogen, deze keer niet in de tent maar hoog in de lucht. (best leuk zo een wietdak.) Ook heb ik een hele mand vol met knipafval.. het plan is om daar hasj van te maken met zeefzakken en droog ijs.

        nog even geduld denk ik.
        rsz_img_20201101_173534238.jpg
        Geduld is lastig. ondertussen gewoon weer naar de shop want de autowiet is al een maand op voor de volgende keer ga ik voor minstens 2 x zoveel zodat het wel de volle maand kan curen na het oogsten.

        Laatste kruimels smaken het best

        rsz_img-20201022-wa0192.jpg

        Wat heb ik van dit avontuur geleerd? buiten is lastig als je graag controle houdt want het klimaat valt niet te controleren. Al 10 x gelezen dat je met bio voeding makkelijk te veel geeft en zo geschiedde. Wiet kweken doe je niet alleen met je handen maar ook met hart en ziel.

        Al met al toch een leuke zomer.. volgend jaar gaan we weer voor de wintervoorraad buiten en wie weet nog binnen een keertje..

        Tot de volgende!!!
        Attached Files
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Je hebt in ieder geval nog wat over, laat ze smaken Italbri

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Leuk zo een weeddak, het afval droog je dat alvorens het mixen met droogijs? Zijn van die dure zakken dacht ik van 5 of 7

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Inderdaad rietslang eerst drogen en dan invriezen min 24 uur. Het wietdak is ook inmiddels al in rook opgegaan was bij elkaar toch nog 10 gram.... misschien iets te vroeg maar het is crisis in huize Bri dus ik ben nog op zoek naar een goedkoper alternatief voor die zeefzakken. Ik zat te denken aan een emmer met kaasdoek. Iemand een idee hoeveel micron dat is?

        #36
        Toch nog redelijk goede oogst hoor lekker
        God was never on your side..

        Comment


          #37
          Toch nog een lekker potje idd
          Volgende keer beter met meer ervaring, is hier ook zo,
          de poes ligt er alleszins niet wakker van
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #38
            Jeej zomer 2021 lijkt onderweg te zijn en de eerste zaailing is al levend. De zaailing is een Jack Herrer autoflower van Greenhouse Seeds). Vanaf nu zal ze Jacky 1 genoemd worden. De volgende is al ontkiemd, dit is een Critical en wederom een AF deze is van Kera.

            Voeding is van BioBizz en de grond is lightmix, helaas van Plagron volgens de growshop zou dit niet uit maken ik vind het alleen jammer, zelfde idee als 2 verschillende sokken, voor de 1 maakt het niks uit waar het voor de ander een gruwel is.

            Jacky 1 staat in het verhoogde bloemen bed waar vorig jaar mijn grootste gorilla dame stond. De grond stikt van de vette wormen en het (on)kruid schiet naar boven, goede grond dus maar misschien niet zo goed voor de kleine zaailing, dus heb ik een flinke kuil gegraven paar korrels kippenmest op de bodem en 50 l lightmix door de grond gemengd. Tot nu toe lijkt Jacky1 tevreden met de plaats die ze gekregen heeft, er lopen wel veel mieren over de grond dus moeten we waakzaam zijn voor bladluis.

            IMG_20210529_152944837-min.jpg

            De Critical staat op het terras in een 25l pot met een laagje hydro korrels op de bodem daarna weer een paar kippenkorrels, lightmix en 2 handjes tuinaarde voor evt extra voedingsstoffen, goed gevuld en 3 dagen in laten regenen. gister was het zaadje opengegaan dus die heb ik nu begraven in de pot, wel iets dieper dan de Jacky want Jacky zat nog 2 dagen vast met haar hoofd in de grond.

            IMG_20210529_153014348-min.jpg
            Ik heb ook nog wat reguliere JH zaadjes van Kera, het liefst zou ik hier een guerilla spot voor zoeken maar mocht dit niet lukken zullen die ook wel in de tuin terechtkomen.


            Iedereen een voorspoedige zomer toegewenst!


            Attached Files
            De Bloemen Van Bri

            Comment


              #39
              Veel succes, je pakt het goed aan.
              Jacky1 heeft een flink gezonde start en kijk graag mee het verdere verloop, lekker weedjes trouwens!
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #40
                Goedemorgen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. ik werd vanmorgen wakker en zag dat Jacky niet meer was waar ik haar gelaten had, gisteren had ik nog gekeken zoals ik dat elke avond deed.. vanochtend lag ze in 1 keer 10 cm verderop plat op de grond met blote penwortel..... Ik heb haar maar weer terug gestoken op de oude plek en hoop dat ze niet nog een keer er vandoor gaat.

                Toch vraag ik me wel af hoe zo iets nou mogelijk is? ze is niet beschadigt en heeft geen vraatsporen... Al zag ik wel een hele kleine kattenhaar op 1 van de lobblaadjes...maar ik denk dat als het mijn kat was dat die hem wel opgegeten had i.p.v alleen maar uit te graven.

                Critical is trouwens nog niet boven gekomen geduld is een schone zaak.

                IMG_20210531_113042703_HDR.jpg
                Last edited by Italbri; 31 May 2021, 10:45.
                De Bloemen Van Bri

                Comment


                  #41
                  Ook weer bezig, geluk dat je het op tijd zag dat hij plat lag, hij staat weer mooi overeind, succes met je kweek
                  buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                  Hydro-met afjes-2022

                  Comment


                  • Italbri
                    Italbri commented
                    Editing a comment
                    Dank, jij ook natuurlijk maar zal vast goed komen, Wat je zegt, gelukkig zag ik het op tijd Jacky staat weer rechtovereind.

                  #42
                  Het blijven levende wezentjes!
                  ​​​​​

                  Comment


                  • Italbri
                    Italbri commented
                    Editing a comment
                    Verrassend wel en dat precies na de dag dat ik gelezen had: als plantjes van verhuizen hielden hadden ze wel voetjes.

                  #43
                  Geduld is een schone deugd.
                  Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

                  Comment


                  • Italbri
                    Italbri commented
                    Editing a comment
                    Thanks! wat de LST betreft ben ik hier inderdaad heel snel mee gestopt omdat de groei niet echt geschikt is voor LST zoals repeldinges al vertelde dat je met LST de takken openbuigt en als je alleen een stam heb heeft het dus weinig zin.

                    Goede tip, bedankt hier had ik inderdaad nog niet aan gedacht.. zo helpen we mekaar weer een beetje!

                  • Conqueringlion
                    Conqueringlion commented
                    Editing a comment
                    goed punt, ik heb nog niet al teveel gelezen over LST, zal ik gauw doen :p en zo is het maar net.

                  #44
                  Lets get Critical! gisterochtend is ze boven gekomen, een goede naam moet nog verzonnen worden, ik sta open voor suggesties.

                  Het lijkt alsof de Critical het minder naar de zin heeft dan Jacky, ik moet eerlijk zeggen dat het ook niet helemaal smooth ging bij deze kritische dame.

                  Ik had namelijk de pot 3 dagen buiten laten staan alvorens het ontkiemde zaadje te zaaien.. ik dacht die 3 dagen regen zijn wel genoeg maar dat bleek niet het geval dus dinsdag nog 750 ml water bij gedaan. Ook heb ik hier een halve ml root juice en een halve ml bioheaven gemixt door het water dit was een liter fles dus geen od. Vanochtend heb ik nog de resterende 250 ml in de pot gegooid, ik denk dat het toch een beetje een overkill is maar we gaan t zien.

                  Voor de rest niet zoveel te melden dus iedereen een fijne avond gewenst!
                  Attached Files
                  De Bloemen Van Bri

                  Comment


                    #45
                    Avond!

                    Wat hebben we toch weer een lekker weertje gekregen de afgelopen dagen, Jacky geniet er zichtbaar van...

                    beetje jammer dat de Critical strekt als een malle, waar ik de pot heb gezet was het eerst mooi zonnig voor het grootste deel van de dag, helaas staat er even verderop een grote walnoot die was nog kaal maar nu niet meer en die pikt al het zonlicht van de Critical in. Wel jammer, ik zit te denken om haar een plekje naast Jacky te geven alleen ben ik bang dat het later toch te krap wordt dus zal ik nog maar even verder na moeten denken.

                    Verder niks te melden dus laad ik nog een fotootje en ga ik er weer vandoor, Laterrrr!

                    Attached Files
                    De Bloemen Van Bri

                    Comment

                    Bezig...
                    X