Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronden nieuwe kansen 2021 editie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe ronden nieuwe kansen 2021 editie

    Korting op 420shop
    Ik begin net als vorig jaar, dat Ik nog niet weet hoe fanatiek ik een kweekverslag ga bijhouden.

    Ik heb net wel zaadjes besteld.

    3x passion #1 (ferm)
    3x Frisian Dew (ferm)
    7x Auto Star Ryder

    Hopen dat ik vijf over houd op het eind. (of 6 als het mee zit, maar meestal verlies ik toch wel minimaal 1 plant)

    Of ga ik weer planten aangeboden krijgen ? Wist ik dat maar zeker, want dan had ik minder zaad bestelt.
    Vorig jaar, had ik achteraf helemaal geen zaad hoeven te kopen, maar bij het eerste aanbod had ik al 7 planten staan in me tuin.
    Ik heb toen maar nee gezegd, maar had daar achteraf spijt van.

    Kweek medium Pokon tuin en pot aarde.

    Voeding heb ik nog wel, in ieder geval genoeg om te beginnen.


    Wil toch vooral de aarde van vorig jaar hergebruiken, maar ik heb nog wel een aantal 70 liter zakken aarde.

    Van de week of zo maar eens gaan kijken naar de 5 specie kuipen, die nog steeds buiten staan, en de andere kleinere bloempotten.
    Vooral kijken hoe nat de grond is, of ik daar wat aan moet doen.
    Met de auto flowers wil ik over een week of zo beginnen, en dan de geferminiseerde zes, paar weken later.

    Slakken korrels heb ik ook nog, dus ik ben er klaar voor.
    Lets not criticize but legalize

    #2
    Bij mij kriebelt het ook hard. Maar het is nog zo koud. De lente wil precies niet beginnen. Ik hoop dat het een topzomer wordt!
    Veel succes met de kweek!

    Comment


      #3
      Ik volg ook weer, mn zaden liggen ook al klaar. Nog een maandje geduld en hopen op een goeie zomer
      Veel succes GPS!!

      Comment


        #4
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment


          #5
          Ik wacht liever tot eind mei, 8graden is toch echt te koud. Beter dat ze een goeie start hebben anders is het straks weer huili huili en de zaadjes de schuld geven

          Comment


            #6
            Me zaadjes zijn binnen. Ik kreeg een auto powerplant zaadje "gratis". Dat is wel lachen met een zaadbank in de stad waar je woont.

            Ik heb meestal binnen 48 uur na bestellen me zaad binnen.

            Mag wel eens gaan tellen hoeveel planten potten ik heb.
            Acht autoflowers, heb ik wel zo veel potten ?

            Toch vind ik het momenteel ook nog te koud, en de zon schijnt ook nog niet echt lang in me tuin.

            Nu ontkiem ik altijd binnen, en staan de plantjes eerst binnen achter een raam, dus als ik nu begin zijn we twee weken verder voor ik iets buiten heb staan.

            Misschien dat ik volgende week ga ontkiemen, maar ik heb geen haast.
            Ik heb o.a nog twee, 2 liter weckpotten met frisian dew van vorig jaar en ook nog autoflower weed. Ik ga het dit jaar redden zonder naar de coffee shop te hoeven.
            Last edited by Gps; 21 April 2021, 19:45.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #7
              Suc6 Gps , ben ook net begonnen de eerste zaadjes zijn boven en er zitten er nog drie in de koffiefilter, eerst maandje binnen en dan 16 mei naar buiten.
              buiten-2020, 2021, 2022
              Hydro-met afjes-2022

              Comment


                #8
                Er is nog niks te zien, maar ik ben begonnen. Er zitten 8 zaadjes tussen vochtige papieren zakdoekjes.
                Morgen of zo even 8 kleine potjes met aarde vullen. (ongeveer een liter inhoud per stuk)

                Lang nagedacht, om gewoon de zaadjes buiten in de grond (in een pot) te stoppen, maar de afgelopen jaren ging het best goed zoals ik het nu weer doe.

                Als de plantjes dan wat blaadjes hebben gaan ze naar buiten in hun eind pot van 20 - 25 liter. (autoflowers)
                Vooral bang voor slakken als de plantjes nog klein zijn, daarom toch maar binnen achter een raam beginnen.

                Als ze naar buiten gaan, gelijk maar wat slakken korrels strooien.

                Vuilnis zakken met trekband gekocht, die ik om de potten heen kan doen, als het teveel regent.

                Nog te doen:
                Onkruid weg halen uit de 40 liter specie kuipen. En kijken wat ik precies ga doen met de kuipen, waarschijnlijk iets van de bovenlaag weg halen (omwoelen), en dan de kuip vullen met verse aarde.
                Ik geloof dat ik ook mos zag op een kuip.

                De kuipen waren vorige week relatief droog, dat zag er goed uit, maar het heeft sindsdien flink geregend.
                Ben wel blij dat ik dus nog gewacht heb met verse aarde erbij te doen want die had nu zeiknat geweest.

                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #9
                  Vandaag dus 8, ex yoghurt bekers, gevuld met aarde.
                  Morgen kijken hoe het met de zaadjes gaat, en of er al een paar in de bekers gaan.

                  Buiten de bekers gevuld en de aarde echt nat gemaakt. In de bodem van de bekers zitten gaten, dus het overtollige water water liep er meteen uit.
                  De bekers staan nu binnen achter een raam te wachten op de zaadjes.
                  Voorgaande jaren maakte ik de aarde altijd veel te nat. Nu kijken of ik er wat van geleerd heb en of het nu beter gaat.


                  Ik heb naar de kuipen gekeken en gevoelt hoe zwaar de zijn.

                  Ik nu na te denken over de kuipen. De kuipen zijn zwaarder en dus is de aarde natter als me lief is.
                  Maar wat kan ik daar aan doen ? Vorig jaar had ik al extra gaten geboord, voor meer lucht.

                  Ik kan de kuipen omkeren en de grond losmaken, maar of het daar echt droger van word?
                  Morgen weer regen voorspelt. Waarschijnlijk wacht ik met die kuipen gewoon nog even.

                  Er kan geen water blijven staan in de kuipen, maar de aarde droogt met dit weer ook vrijwel niet op.
                  Heb het onkruid nog maar even laten staan. Het zal niet veel zijn maar het drinkt toch iets.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #10
                    Aankomend weekend wordt het 25 graden dan is de aarde zo droog
                    buiten-2020, 2021, 2022
                    Hydro-met afjes-2022

                    Comment


                    • Gps
                      Gps commented
                      Editing a comment
                      Dat klinkt goed 25 graden, dan warmen ze ook op.

                    #11
                    Yep, kuipen buiten laten, onder afdak ofzo.
                    Beter niks omspitten natuurlijk, maar als het echt een modderbad is, dan zal het leeg moeten.
                    In 1-2 weken kan er wel veel veranderen, zou me daar nog niet echt zorgen over maken.

                    Neem een hand grond uit het midden, knijp er goed hard in, en bepaal hoeveel water er tussen je vingers loopt.
                    5-6-7 druppels is primagoed. Minder is te droog, en bij erg veel meer is het al snel te nat.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Gps
                      Gps commented
                      Editing a comment
                      Ik zal eens kijken morgen of ik die 5 kuipen, niet onder twee tafels passen voor als het regent.
                      Een modderbad is het nog niet, en dat is wel een goeie maatstaf.

                      Verder komt er ook nog een droge laag op, om de kuip weer helemaal te vullen tot de rand.

                      Morgen gaan denk ik de eerste zaadjes in de aarde, dus ik heb inderdaad nog wel even.
                      Een aantal zaadjes was al begonnen tussen de papieren zakdoekjes, daarom denk ik dat er morgen wel een aantal in de grond in kunnen.
                      Last edited by Gps; 4 May 2021, 23:32.

                    #12
                    Zes zaadjes hebben er zin in, dus die zitten nu in de aarde. Twee nog niet, dus die laat ik nog even tussen de natte papieren zakdoekjes.


                    Word het 8 uit 8 ? Ik verbaas me er vaak over dat vrijwel alle zaadjes het wel doen.
                    Tevreden over hoe nat de aarde is, zal ik het ooit nog eens leren ?

                    Ook bij deze kleine potjes til ik ze op, om te voelen hoe zwaar ze zijn, om te weten hoeveel water er dus in zit.

                    Dat is ook iets wat ik niet goed deed in het verleden. Alle potjes (plantjes) altijd evenveel water geven, zonder per potje te kijken of ze wel water nodig hadden.

                    Toepasselijk muziekje er bij, cypress hill - legelize.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #13
                      Ik begin me iets zorgen te maken over twee zaadjes, die nog steeds geen teken van leven geven tussen de papieren zakdoekjes.

                      Dit terwijl ik bij de meeste andere al wat boven de grond zie komen.

                      Zou het te koud zijn, en gaan ze het nog doen ? Of worden het 6 plantjes uit 8 zaadjes?

                      Ik wacht maar rustig af maar ben niet gewend dat ontkiemen zo lang duurt. Toch hoop ik, dat ik gewoon weer te ongeduldig ben.


                      Waarschijnlijk over een paar dagen tijd voor de eerste foto.

                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #14
                        Ik heb 6 plantjes boven de grond dus dat gaat goed maar twee plantjes moeten zich nog wel ontvouwen.

                        Twee zaadjes doen nog steeds niets, en ik begin me af te vragen hoe lang ik moet/kan wachten.
                        Nu staan ze niet in de weg, dus ik laat ze voorlopig gewoon staan, en houd de zakdoekjes nat / vochtig.

                        Als het aan de temperatuur ligt, dan zouden ze na verdaag toch iets moeten gaan doen, maar anders is 6 auto ook genoeg. Even nadenken over wanneer ik met de geferminiseerde start, maar zeker na ijsheiligen.
                        (nog een week of twee dus)
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          #15
                          Ik ben niet blij met dit weer, maar ik moet het er mee doen. Vandaag de 5 kuipen onder twee tafels gezet.
                          Daar komt nu als het regent veel minder regen water in.
                          Het heeft daarna al weer geregend, dus laten we zeggen dat ik op tijd was.

                          Verder vandaag ook maar even wat slakken korrels gestrooid, en nu naar even kijken of de plantjes niet wat uren per dag naar buiten kunnen.
                          Nu staan ze te strekken achter een raam.

                          Gaat verder prima, de plantjes zijn ook allemaal ontvouwt.


                          Lets not criticize but legalize

                          Comment

                          Bezig...
                          X