Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2 Doet weer mee! Buitenkweek 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Het staat vast al wel ergens in een topic van jouw, maar hoe zijn ze dan die WR#2 en de P#2. Qua smaak, effect, maar ook qua groei en 'gedrag'
    De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

    Comment


      #32
      De WR#2 is een typische sativa/ruderalis hybride die lang en dun blijft, luchtige toppen maakt en een redelijk hoog aandeel CBD heeft. Ik vind 'm niet geweldig. De smaak is citrus, munt, blonde hasj, erg hennepachtig op dit moment. 1,2-1,95m hoog bij zaaien rond april en voldoende wortelruimte.Ik vind 'm niet geweldig, maar in feite kan ik met deze strain elke andere strain veranderen in een late autoflower die groot wordt, automatisch bloeit en het smaakpalet heeft van de strain waar ik hem mee kruis. In twee generaties selecteren. Dus twee binnenrondes of twee buitenrondes. De derde is late autoflower, en heeft de juiste smaak en geur (en effect). In theorie kan dat onder twee spaarlampen van 20W. Ik heb de WR#2 ontwikkeld onder 2x55W T-neon en onder een 75W CFL, na ontdekking in de tuin. De verfijning heb ik volledig buiten gedaan.
      De P#2 is erg indica qua groei en gedrag en schiet zo nu en dan in fases omhoog de lucht in. Deze smaak is kush, blueberry, diesel en black domina. Gewoon vette, zoete wiet die ondertonen heeft van komijnzaad en shoarmaschotels. 1,5-2,5 meter hoog bij zaaien in april in een 40L pot.

      Als mensen willen gaan kruisen kan ik alleen zeggen: begin er gewoon eens mee. Het zal je verbazen hoe makkelijk het is en hoeveel speciaals het oplevert. Niet alleen heb je een boel mooie soortjes in veelvoud voor jezelf, je leert per direct dingen over dweggroei, hybrid vigor, dominante en recessieve genen. Ik kan het wel uittypen, maar dat is abstract. Het leert je niet wat er uiteindelijk nu ECHT gebeurt. Wat als het fout gaat?
      In het ergste geval krijg je herma's. In alle andere gevallen heb je 20-200 zaden die iets leuks opleveren. 200 zaden die je kunt ruilen tegen.. 200 nieuwe zaden, van andere soorten.
      Heel veel wietlovers hebben nog nooit een man gehad. Ik heb er zo veel gehad dat ik met 90% zekerheid op 10 meter afstand al kan zien of iets een man is of niet. Met gepaste trots kan ik zeggen dat ik de afgelopen jaren zo'n 50 keer heb geschoten en slechts een enkele keer heb gemist. Als je nooit een man hebt opgekweekt, dan is dat veel moeilijker.
      Al doende leert men nu eenmaal sneller en beter. Zelfs ik als boekenwurm.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #33
        Bedankt voor de uitleg van de strains. Dus de WR#2 leent zich enorm voor het doorkruisen en de P#2 is opzich al een complete soort.
        Voor mij geld dat ik uit het kweken al enorm veel plezier haal. Het is niet zo dat ik kweek omdat ik dan lekker veel wiet heb, want zoveel maak ik niet op. Wellicht gaat het daar mis met zaad uitdelen. Ik vind dat een super project van jouw kant uit, waarbij de mensen al een mooi eindje opweg zijn met de juiste genetica. Maar zoals ik al aangaf, het is nog even toekomst muziek. Dan volg ik eerst jouw kweek/veredel avontuur wel
        De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

        Comment

        Bezig...
        X