Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Purple Lemonade & Zkittlez Autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag Purple Lemonade & Zkittlez Autoflower

    Korting op 420shop
    ​​​​Hi,

    Door het lezen van de vele verslagen waardoor mijn enthousiasme nog meer gewekt is, een kweekverslag aangemaakt om mijn progressie met jullie te delen. Ik heb reeds 3 autoflowers staan welke vandaag precies 4 weken oud zijn. Het gaat om 2 keer Purple Lemonade van 2fast4buds en 1 maal Zkittlez van Wietzaadjes.nl Huismerk (gratis)
    26-5 nogmaals 2 zaadjes in vochtig keuken papier gelegd, deze in een ziplock zakje in de kelderkast gehangen om met het komende lekkere weer een vergelijking te kunnen maken tussen de reeds staande plantjes en de nog komende plantjes. Reden dat het in keukenpapier ligt is doordat ik geen filterkoffie drink en dus geen koffiefilters heb liggen. Van de 3 eerder ontkiemde zaadjes zijn deze allen uit gekomen dus zal het waarschijnlijk met de nieuwe zaadjes vast ook gaan lukken.

    De 3 huidige plantjes staan in 11 liter potten met reguliere potgrond van de supermarkt. Ook zal ik dit met de nieuw te ontkiemen zaden gaan doen!

    Ik geef geen groei en bloei voeding, alleen water. Ik zal aan kijken hoe dit proces gaat verlopen en dit mee nemen in een kweek volgend jaar mocht dit gaan gebeuren.

    De eerste 3 autoflowers heb ik allereerst in de serre laten groeien waardoor ze aardig gingen strekken. Toch, wanneer het weer het toe liet heb ik ze naar buiten verplaatst en ben ik van mening dat ze het niet heel slecht doen met uitzondering van 1 achter blijver.

    Ik ben van plan jullie minimaal een wekelijkse update te geven over de voortgang van mijn plantjes.

    Bij gevoegd nog een aantal foto's om te laten zien hoe ze er bij staan. Van de nu al staande plantjes is de meest linkse de Zkittlez. De overige 2 zijn de Purple Lemonade. Erg boeiend om het verschil van de plantjes te zien en de progressie mee te maken.

    image_405983.jpg
    De 2 te ontkiemen wietzaadjes.

    image_406113.jpg
    Linker plant is Zkittlez. Overige 2 zijn Purple Lemonade.



    Groet! En tot de volgende keer​​
    Last edited by DCKFACELVRS; 29 May 2021, 10:58.
    ​​​​​

    #2
    Een kweekverslag is superhandig om bij te houden. Zeker als je een beginnend tuinman bent zoals ik.
    Het zou wel handig zijn als er meer foto's bij je verslag stonden. Ik weet niet hoe het er bij de rest uit ziet, maar ik zie maar 1 foto.
    In elk geval veel plezier, geluk en een hoop zon gewenst dit seizoen.

    Comment


      #3
      Zie ook maar 1 foto, hier een link hoe je meerdere foto's toevoegd

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...richt-plaatsen
      buiten-2020, 2021, 2022
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Thanks guys! Ga ik morgen na mijn werk even repareren! Dank voor de feedback
          ​​​​​

          Comment


            #6
            Goedemorgen!

            De 2 zaadjes zijn ontkiemd. Heb deze in 11 liter potten gezet. Ditmaal heb ik universele potgrond met perliet gemengd om de grond luchtiger te maken.
            IMG_20210529_100608.jpg Links de Zkittlez. Rechts de Purple Lemonade.

            De reeds staande plantjes bekeken. Zie ik bloeihaartjes ontstaan?
            IMG_20210529_101007.jpg

            Onderstaand 5 dames naast elkaar genietend van de zon! (sowieso 3. Even afwachten wat de overige 2 gaan doen)
            IMG_20210529_101217.jpg


            Fijne dag gewenst allen!

            Groetjes.
            Attached Files
            Last edited by DCKFACELVRS; 29 May 2021, 10:58. Reden: Nieuwe foto's toegevoegd
            ​​​​​

            Comment


            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              Pre-flowers
              Voordat ze in de bloei gaan laten ze in de oksels 1 bloemetje zien per kant waaraan je t geslacht kan herkennen. Je kan hiermee overigens ook zaadjes maken nog voordat de planten in bloei gaan, door hiervan bij de mannetjes stuifmeel te verzamelen en die bij de vrouwtjes te bestuiven
              Bij normale planten zie je ze rond de 4 a 5 weken oud, bij auto's rond de 3 a 4 weken oud

            #7
            Dag allemaal!

            De 2 zaadjes komen langzaam maar zeker boven de grond.

            IMG_20210531_161953.jpg Zkittlez


            IMG_20210531_161943.jpg Purple Lemonade. Ze moet zich nog ontvouwen.


            Ben benieuwd hoe deze 2 dames gaan groeien.

            Tot de volgende update
            ​​​​
            Attached Files
            Last edited by DCKFACELVRS; 31 May 2021, 17:23. Reden: Antwoord op vraag gevonden. Vraag weg gehaald
            ​​​​​

            Comment


              #8
              Dag allen!

              Kleine update over de jonge zaailingen.
              Degene die zich nog moest ontvouwen laat zich zien.

              IMG_20210601_191556.jpg Paarse kartelblaadjes. Ik was in de veronderstelling dat dit de Zkittlez was. Zou het dan toch de Purple Lemonade zijn? Ik dacht dat ik onlangs ergens gelezen had dat deze ook een kans op paars blad geeft of is er een andere reden dat ze paarse bladeren heeft?

              IMG_20210601_191536.jpg

              ​​​​Ik ben echt super benieuwd hoe deze 2 het gaan doen tegenover de overige 3 welke ik lang geleden gezaaid heb.

              Morgen een update van de andere 3 plantjes!

              Gute abend
              ​​​​​

              Comment


                #9
                Vooraleerst veel geluk met je kweek!
                Altijd leuk om de zaailingen boven de grond te zien uitkomen, het heeft iets bevredigends vind ik :p
                Dat ene haartje die je in de oksel ziet is de voorbloei, bij vrouwtjes krijg je deze haartjes, bij mannen komen er bolletjes op en hermafrodieten hebben ze alle twee.
                Last edited by Conqueringlion; 1 June 2021, 21:16.
                Geduld is een schone deugd.
                Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

                Comment


                  #10
                  Haha klopt inderdaad! En elke dag kijken hoe ze groeien. Zeer boeiende plantjes!

                  Voor de eerste keer doe ik er in mijn optiek nog niet heel veel speciaals mee om te kijken hoe ze zich ontwikkelen. Verder nog veel lezen hier op het forum om wellicht met een volgende kweek voeding toe te dienen. Erg leerzaam allemaal

                  Thanks voor de opheldering over de voorbloei!
                  ​​​​​

                  Comment


                    #11
                    Hoi

                    Onderstaand een fotootje van de 3 dames. 2 van de 3 krijgen steeds meer voorbloei, de meest rechter nog niets. Ik minder met water geven, ze hebben iets te nat gestaan

                    IMG_20210602_170851.jpg

                    De 2 zaailingen groeien gestaag.

                    Volgende week Donderdag weer een update tenzij er hele gekke dingen gebeuren.

                    Groetjes

                    ​​​
                    ​​​​​

                    Comment


                    • Reefer
                      Reefer commented
                      Editing a comment
                      Ze zien er dorstig uit.

                    • Silas
                      Silas commented
                      Editing a comment
                      Dat kun je zo niet zien. Halverwege en onderin kan nog genoeg water zitten. Laat je niet misleiden door de bovenlaag. Beur de pot gewoon op.

                    • Reefer
                      Reefer commented
                      Editing a comment
                      Mijn excuses, Ik vond het er oprecht dorstig uitzien. voornamelijk bij de eerste hoe de blaadjes op de potrand hingen.

                    #12
                    Oeps! Thanks. Dacht juist het tegenovergestelde. Ik heb ze zojuist flink water gegeven! Dank voor je comment en hulp!
                    ​​​​​

                    Comment


                    • Kunichika
                      Kunichika commented
                      Editing a comment
                      Je zegt 2dagen geleden dat je ze te nat hebt staan. En nu heb je alweer flink water gegeven. Zo breng je je zelf in de problemen

                    #13
                    Jep Zie het aan de plantjes. Iets te enthousiast met lezen en uit proberen. Vervolgens de comment van Silas gelezen en bedacht dat dit inderdaad het geval is, het optillen van de potten. Zeer onbekend met het bewateren. Eigenlijk totaal met tuinieren.. Volgende keer gewoon lekker op mijn gevoel af gaan. Aldoende leert men. Dank voor alle reacties tot nu toe. Dit helpt zeer zeker voor een onervaren persoon als ik!

                    Last edited by DCKFACELVRS; 3 June 2021, 21:33.
                    ​​​​​

                    Comment


                    • Kunichika
                      Kunichika commented
                      Editing a comment
                      Steek eens een sateprikker ofzo in de aarde en haal hem na 15min eruit. Voel dan aan de prikker hoe vochtig het is. Ik doe het altijd met mijn lippen, heb ik meer gevoel bij haha

                    #14
                    Hey!
                    Tijd voor een update.

                    2 Purple Lemonade gaan goed!! Bloeien prima! Erg mooi om te zien hoe de paarse kleuren zichtbaar worden op het donkergroene blad.
                    De Zkittlez die ik heb staan laat eindelijk, denk ik, een teken van voorbloei zien. Ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen.
                    De 2 zaailingen zien er prima uit. De Purple Lemonade groeit met raar verdraaide blaadjes maar dat mag niet baten. 1 van de 2 bloeiende plantjes had hetzelfde en staat er nu het mooist bij vind ik.

                    Dagelijks til ik de potten op om te voelen of er water nodig is. Dit is bij de 3 dames welke al geruime tijd staan elke dag het geval. De zaailingen krijgen minimaal water.


                    Onderstaand een aantal foto's!

                    IMG_20210610_142000.jpg Zkittlez met voorbloei?

                    IMG_20210610_142050.jpg Purple Lemonade 1
                    IMG_20210610_142102.jpg Meer topvorming

                    ​​​​​​ IMG_20210610_142130.jpg Purple Lemonade 2
                    IMG_20210610_142145.jpg Meer topvorming
                    IMG_20210610_142219.jpg Allen tezamen
                    IMG_20210610_142232.jpg Zkittlez zaailing
                    IMG_20210610_142237.jpg Purple Lemonade zaailing

                    Tot de volgende keer!
                    Attached Files
                    ​​​​​

                    Comment


                    • Conqueringlion
                      Conqueringlion commented
                      Editing a comment
                      die gaan lekker, gebruik je nogsteeds geen groei-/bloeivoeding?

                    #15
                    Die staat al vroeg in de bloei zeg. Wanneer ben je begonnen?

                    Comment

                    Bezig...
                    X