Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflowers buiten

    Korting op 420shop
    Hier zijn we dan met een nieuw kweekverslag. Deze zal waarschijnlijk niet zo uitgebreid zijn als een binnenverslag aangezien ik in volle grond zal kweken.
    Ook zal ik LST toepassen op iedere plant...alee da gaan we toch proberen

    Vandaag begonnen met 8 zaadjes te ontkiemen.
    2 x wedding cake
    3 x Californian snow
    3 x gorilla glue

    Deze gaan na het ontkiemen in 9 cm potjes met voorbewaterde stekgrond. Ik denk van deze te laten uitkomen in de voorgroeikast om dan in de serre te plaatsen. Moet deze wel nog opzetten maar dit zal voor deze week zijn.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.
    Last edited by Nederhigh; 5 June 2021, 20:21. Reden: Titel aangepast op aanvraag.

    #2
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Heb mijn potjes nog zo voorbewaterd, iets wat ik bij mijn binnenkweek even over het hoofd had gezien. Nu, ik zal de grond nog eens uitwringen en terug in de potjes doen voor ik de ontkiemde zaden erin doe. De bedoeling van de "stress" is zo weinig mogelijk stress voor mij en de plant dus denk ik van een net op de grond te voorzien rond de planten, daar kan ik dan naar hartelust aan binden.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Helemaal geen zo een gek idee eigenlijk, je wordt in de gaten gehouden

    #3
    Ben benieuwd naar de resultaten in volle grond. Vooral in combinatie met LST. En Californian snow... klinkt goed
    De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

    Comment


    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Ik ook, vorig toch wel 50gr van een af gehaald zonder omkijken. Dus we zien wel

    #4
    Vandaag de serre gezet en de zaadjes in de vochtige aarde gestoken. De penwortels waren al licht zichtbaar en ik wou ze zo snel mogelijk in de aarde zodat ze zo vlot mogelijk kunnen opstarten.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      #5
      Ik ben erg benieuwd naar de LST die je zult toepassen, Heb je dit al eerder toegepast, en zo ja hoe vond je het toen?
      Suc6 met je kweek, ik kijk graag mee :p
      Geduld is een schone deugd.
      Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

      Comment


      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Nog maar 1 keer LST toegepast en dit viel goed mee, nu nog beter proberen

      #6
      Vandaag wat perliet door de grond gemengd...nog geen plantjes te zien
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #7
        Vandaag even het dunne laagje aarde met een pincet weggenomen en de penwortels zijn allemaal aan het groeien
        Heb ze in de voorgroeikast gezet zodat ze direct licht krijgen als ze uitkomen.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #8
          4 van de 8 tonen al teken van leven. Ik vrees dat de andere niet of moeizaam ontkiemen dus heb ik dan maar de andere 4 zaden die ik nog liggen had ook maar beginnen ontkiemen. Dus er komen nog 3 do si dos bij en 1 wedding cake...Indien ik meer dan 8 plantjes heb geef ik deze weg aan een vriend dus komt allemaal goed
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 5 photos.

          Comment


            #9
            Je weet toch dat afjes na een paar weken al in de bloei schieten he, je wilt ze dus nog een keer ompotten en ook nog lst toepassen. Van beide acties moeten ze bijkomen dus ik hoop dat genoeg tijd hebt. Ik heb zelf vorig jaar ook lst toegepast bij autoflower, ging wel aardig maar de toppen bleven daardoor wat minder dik omdat de zijtakken ook meer energie nodig hebben om hoog te groeien. Ik kan het natuurlijk ook fout hebben, ben erg benieuwd en hoop natuurlijk dat het tegendeel bewezen gaat worden. March on

            ​​​​​

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Klinkt allemaal goed, over een week of 12 kun je lekker roken. Ik ben een dag of 5 eerder gestart, mijne staan gewoon lekker buiten en gaan als een malle. Ik heb ze alleen gister met de harde regen 2uurtjes binnen gehad.
              Last edited by Kunichika; 5 June 2021, 20:40.

            • Sugar leaf
              Sugar leaf commented
              Editing a comment
              In de volle grond kunnen ze inderdaad zomaar die serre ontgroeien. Maar waarom in een serre? voor AF-jes niet bepaald nodig, voor het weer slecht wordt heb je al geoogst en het is er al snel te (broeierig) warm en windstil in. Dat auto's vroeger bloeien betekend niet dat er geen toprot kan ontstaan, integendeel, auto's zijn er best gevoelig voor. En dat zou zonde zijn. Succes, ik sub!

            • Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              De serre is enkel bedoeld het wat discreet te houden, zou ze eigenlijk liefst buiten zetten.

            #10
            Reeds 1 uitgekomen, nog 2 andere die voorzichtig uitkomen...5 die geen teken van leven geven en dit ook niet zullen doen vrees ik nu, we zien wel, er zijn er nog een paar aan het ontkiemen duswe blijven positief
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              #11
              Het ene plantje die uitgekomen is ziet er niet goed uit.
              vandaag 2 ander ontkiemde zaadjes in potjes gestoken, de rest zal het niet halen vrees ik.
              Maar ik weet ondertussen waar mijn fout zit...te vochtige zaai en stekgrond waardoor de zaadjes verstikken...ik zal enkele zaadjes bijbestellen en dan correct ontkiemen. Beetje haastig geweest vrees ik.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Sugar leaf
                Sugar leaf commented
                Editing a comment
                Je kan ook even ontkiemen via de koffiefilter methode, kan je zien of ze ontkiemd zijn en hoever ze zijn. Wel zo makkelijk en altijd succes (tenzij het zaadje dood is).

              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Had ik gedaan maar had de filters niet in een plastic zakje gestoken waardoor ze uitgedroogd waren.

              #12
              Het ene plantje heeft het ook opgegeven...
              Er zitten nu nog 2 zaadjes die netjes ontkiemt zijn tussen een koffiefilter en in een plastic zakje.
              Deze zitten sedert vanmorgen in iets wat drogere zaai en stekgrond.
              Wat ik vreemd vind is dat ik vroeger de ontkiemende zaden zelfs direct in hun voorbemeste potgrond stak en nooit geen problemen heb gehad. Altijd alles 100 procent ontkiemd en gegroeid. Zowel in gewone potgrond uit het tuincentrum als plagron growmix...

              Bij mijn laatste binnenkweek had ik dan plots problemen met de zaden in potgrond te steken.
              Dan maar op zaai en stekgrond overgegaan en dan geen probleem. Om gek van te worden

              Dus op dit ogenblik slechts 2 overblijvers...en dit met mijn binnenkweek die nu aan het bloeien is net hetzelfde...enorm veel ontkiemproblemen en veel zaad verspild.

              Tot het ontkiemen in de koffiefilter gaat alles goed...als ik ze natuurlijk niet vergeet in een plastic zak te steken maar eens in de aarde loopt het fout.

              Dus de vraag van vandaag, waar mijn probleem zit denk ik:
              Maken jullie de aarde vochtig voor het zaaien? Of gewoon het ontkiemde zaadje in de droge aarde? Of mss wat bevochtigen met een plantenspuit eens ze in de aarde zitten?
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.

              Comment


              • Sugar leaf
                Sugar leaf commented
                Editing a comment
                Ze gaan bij mij eerst in de stekgrond. Deze bevochtig en meng ik eerst in een grotere bak. Doel is dat het wel vochtig maar niet nat of plakkerig aanvoelt. Grond in klein potje, gaatje in het midden ontkiemde zaadje erin met wortel naar beneden met hooguit 2 mm grond afgedekt. Dan in de propagator en zodra de blaadjes opengevouwen zijn gaat de deksel er af en niet meer op! Heel weinig water en geen voeding. Ik druppel het er in het begin met een rietje bij. Bij mij zijn zo 18 uit 18 opgekomen en netjes aan het groeien. Water is de sleutel, in het begin beter wat droger dan te nat, de wortels moeten zoeken naar vocht. Kijk anders maar ff bij mijn kweekverslag. 

                ​​​​​​​succes!

              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Bedankt voor jullie reacties, zal ik nu ook zo doen!

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Waarschijnlijk doe je iets minder goed, ik doe de zaadjes in glas met water. Dan zuigt het zaadje zich vol, de wortelpen is dan nog niet uit. Maar dan plant ik ze toch al. Als de aarde dan vochtig genoeg is dan komen ze altijd uit. Succes de volgende keer

              #13
              Nieuwe zaadjes net toegekomen.

              3 x wedding cake
              3 x gorilla glue

              Heb deze nu in een vochtige koffiefilter gestoken en in een plastic zakje in de kast gehangen. Hopelijk ontkiemen ze nu zonder problemen.

              De overige 2, 1 wedding cake en 1 do-si-dos zijn nog niet uitgekomen. Ik maak de aarde af en toe lichtjes vochtig met een plantenspuit.

              Geen Californian snow dus dit jaar.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 4 photos.

              Comment


              • Sugar leaf
                Sugar leaf commented
                Editing a comment
                Ze gaan naar buiten toch? Dan zou ik ze niet onder de lamp maar gewoon lekker in de vensterbank of zelfs buiten neerzetten. Hun eindomgeving met licht tijd/ temperatuur / sterkte etc dus. Anders moeten ze daar straks weer aan wennen. Binnen voorkweken is nu in juni en met dit weer echt niet meer nodig.

              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Ok, ik verplaats ze dan in de veranda aan het raam, bedankt!

              #14
              Zodra ze ze zich maar iets laat zien naar buiten ermee. Wel in de schaduw 2dagen later de zon in en staan laten.

              Comment


              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Thx

              #15
              Vandaag waren 1 wedding cake en 1 gorilla glue reeds ontkiemt. Heb deze dan in zaai en stekgrond gestoken. Deze heb ik eerst vochtig gemaakt in een bak en dan uitgewrongen tot er geen water meer uit kwam. Zaadjes zo'n 5 mm diep en lichtjes aarde erover zonder aandrukken. De 2 andere beginnen lichtjes teken van leven te geven
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 5 photos.

              Comment

              Bezig...
              X