Mededeling

Collapse
No announcement yet.

••• QNQ's Qweekbelevenissen •••

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: ••• QNQ's Qweekbelevenissen •••

Oh Tangilope, die lijkt me ook erg lekker inderdaad

Gave bak inderdaad die knalgroene BMW.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Whoa, vorige update is al heel lang geleden.
      't Is ook zo'n drukke tijd. 's Morgens even alle nieuwe berichten checken, paar koppen koffie, broodje en de tuin in.
      Aanstaande zondag is het de langste dag dus alles groeit en bloeit dat het een lieve lust is, ook het onkruid.

Aight, tijd voor een korte update/rondleiding door een stukje tuin.

QNQ201506.066b.jpg QNQ201506.073b.jpg QNQ201506.074b.jpg
      De tuinbonen, doperwten, worteltjes, en uien gaan prima.

QNQ201506.075b.jpg QNQ201506.085b.jpg QNQ201506.072b.jpg
      De rabarber en postelein zijn al een paar keer geoogst en de eerste bloemetjes zitten in de aardappels.
      QNQ201506.076b.jpg QNQ201506.078b.jpg QNQ201506.077b.jpg
      Postelein, bietjes, en Nw Zeelandse spinazie doen het uitstekend in de bak.

Ik heb dit jaar 3 nieuwe rabarberplanten gezet, omdat ik even niet wist wat ik aan die schaduwkant moest zetten.
      QNQ201506.063b.jpg
      Rabarber kan door het grote blad prima in de schaduw groeien. 's Ochtends hebben ze wel 2-3 uur zon.

Op de jonge kersenboompjes -ook dit jaar geplant- is een luizeninfestatie geweest.

QNQ201506.065b.jpg

Waarschijnlijk nog wel wat meer beestjes, dus hier en daar heb ik de natuur een klein beetje geholpen.
      Eén zo'n sluipwespje kan natuurlijk geen 400 luizen en mieren aan.

QNQ201506.081b.jpg QNQ201506.071b.jpg
      De tomaten en pepers in het kasje hebben nog geen last van beestjes -even afkloppen-
      Dat staat ook allemaal niet de hele dag in de zon, begin van de middag zit die achter een paar grote bomen.
      Dat heb je nou eenmaal in het bos eh...veel bomen.
      De aardbeitjes zitten goed vol. Dat belooft wat ! Mjammie...

QNQ201506.079b.jpg
      Deze 4 pepers (Spaanse) staat in een grote netpot. (ook net overgepot op deze foto)
      Veel lucht bij de wortels, dat lijkt me goed.
      Hooi voor de luchtigheid en vochtverdeling, da's alvast 100x beter dan hydrokorrels etc ..

QNQ201506.062b.jpg

Bloemetjes staan er ook mega-veel in de tuin, dit keer een fotostripje met wat rozen.

QNQ201506.069b.jpg QNQ201506.070b.jpg

Langs de vijver is er erg veel leven.
      Ik heb ook al twee keer een super grote reiger weg moeten jagen. Dat beest kwam zeker tot m'n schouders.
      Gelukkig vloog-ie weg, want als hij zich zou omdraaien en op me aflopen zou ik toch de benen maken denk ik.
      Heeft me wel een stuk of 5 kleine goudwindes gekost, mgoe...

Flatstem.
      Dat komt voor bij Cannabis, maar ook bij andere soorten komt dit voor.
      Ik heb een supervette flatstem in de tuin staan bij een Spirea.

QNQ201506.083b.jpg QNQ201506.084b.jpg
      De stengel is bijna een meter lang, en er komen random blaadjes uit.

Riiight, ik heb ook wat meer wietplantjes in de tuin nu.
      Als eerste natuurlijk de Lowrider2 die al vanaf 1 maart 24/7 buiten staat. In weer en wind.

QNQ201506.068b.jpg
      De bloei zit er al even in, maar 't is niet mega vet enzo, maar dat is zoals verwacht, tis een lowrider, meer voor de fun, dan om de wiet.

Dan heb ik een Eleison staan.

QNQ201506.067b.jpg

Twee gezaaid, eentje is er boven gekomen. Ze/hij strekt erg hard, hopelijk is 't geen man.

Op de verzamelfoto bij de pepers en tomaten staan twee Lady Cane's in een 6L potje, een Phat Fruity in de mayo, en een Hawaiian Snow in het bekertje.

QNQ201506.064b.jpg

Die laatste stond in een hoekje in de tent, bij nog wat lege potjes en afval, omdat die na 10 dagen niet boven was.
      Surprise surprise, na 3 weken stond er opeens toch een stengeltje met helm op boven de grond, dus die ook maar naar buiten dan.

Natuurlijk is er ook weer een steksel experimentje, net als aan het begin van dit topic, vorig jaar.
      Regel: Niet stekken in de bloei en wortels moeten donker.
      Taak: Weerleg dit.

Resultaat: voltooid.
      Soortje: Tangilope, gestekt na 1 week echte bloei. In flesje water achter het raam, voornamelijk in de schaduw.
      Door het bruine flesje, in plaats van doorzichtig, vorig jaar, komen er wel meer wortels.

QNQ201506.061b.jpg

Ok, dat was even een snelle tour.

Ik ga nu even snel wat plantjes water geven, want dat ben ik vandeweek al een keer eerder vergeten.
      Daar worden ze zooo verdrietig van ..QNQ201506.080b.jpg

Hopelijk gaat de wind nog een beetje liggen straks, de ijsklontjes liggen al klaar in de vriezer voor de Baco.

QNQ201506.082b.jpg

Laters wietverbranders. o/
      En onthoud: Goed smeren !

Reacties dmv de "reageer knop". (niet met citaat aub)

>>> abonneren op dit topic kan hier.
      >>> Zie je geen foto's ? Als je minimaal 18 bent kun je hier gratis lid worden en alles zien.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Eu da word smullen uit die tuin wat een mooie tuin heb jij Q ik ga je volgen
        God was never on your side..

Comment

Prachtige tuin man.

Ik heb op mijn kersenboom ook constant ellende met luizen. Blijkbaar een gewilde plant voor die beestjes.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Rondom de kersenboom hebben we HG vliegenstrips geplakt. Je weet wel, die kruldingen voor aan het plafond. Volgend jaar ga ik dat doen zodra er blad te zien is. De mieren durven sinds het plaatsen de boom niet meer uit, of in. Dus de carnivoren hebben vrij spel; die kunnen vliegen.
            Volgens mij gaat dat ontzettend veel schelen!

En die flatstem, is dat wel wiet? Of niet? Hij staat bij een spirea, of is het een spirea? Ziet er meer uit als een bramenstruik
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ah, ik had ductape rond de stam gedaan, maar dat helpt maar eventjes. Paar dagen later lopen ze er weer vrolijk overheen. Zo'n vliegenstrip blijft het wel gewoon doen dus?

Comment

Keileuk om te lezen, kweet nog net niet wat je op je broodje had vannochtend
                Mooie tuin
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Wat een prachtige ruimte! Mooie update om te lezen!
                  Baas in eigen brein.

Comment

Altijd genieten in jouw topic's Q, je bent een heerlijke man!

Wat bijzonder die flatstem in je spirea, is dat gewoon een losse stengel in je struik? De japanse esdoorn staat er ook schitterend bij.

Ben benieuwd naar de Phat Fruity, staat ook nog op ons verlanglijstje.
                    En de lowryder2, ik zie 2 plantjes op de foto. Had je er 2 geplaatst, zit nogal verschil in grootte in.

Ik had ook een bloeiend stek experiment, had ze in de zon laten staan , niet zo handig dus. Hoe lang duurde het bij jou voor er wortels aan kwamen ?

En bedankt voor de tip tegen slakken
                    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Aloha lotgenoten.
                      Nu alweer een update Q ?
                      Yep, ik zit eraan te denken om wat minder -veel minder- te gaan antwoorden en helpen op het forum.
                      Er worden de laatste tijd zo ongelofelijk veel elk-jaar-terugkerende vragen gesteld dat ik er een beetje moe van wordt.
                      Het leukste is dan als een andere nieuwkomer niet gehinderd door enige kennis antwoord geeft dat in zijn ogen een antwoord is.
                      Dat geeft niets, als het verder geen gevolgen heeft, maar als iemand werkelijk dat advies opvolgt gaan er gewoon plantjes dood.
                      Dat zijn dingen waar je wel even aan moet denken -vind ik- voordat je iemand advies geeft.
                      Zomaar iets roepen heeft niemand iets aan.

Of gewoon een topic openen en dan zelfs verwijzen naar een identiek topic, maar daarin worden zoveel verschillende antwoorden gegeven dat men het niet meer weet.
                      Een nieuw topic veranderd echt niets aan de mogelijkheden.
                      Als je dan toch maar een 1 of 2 antwoorden krijgt is het omdat andere kwekers het waarschijnlijk ook zat zijn om steeds dezelfde vragen te beantwoorden.

Ik gok dat de gemiddelde leeftijd van de laatste paar100 leden ook niet boven de 18 ligt gezien sommige reacties als je ze een vraag stelt ofzo.
                      Met andere woorden, ik ben er een beetje klaar mee, ik hoef het niet te doen, voor mijn part gaat je plantje dood heh..
                      En dan de onwil om zelf een klein beetje te zoeken op het forum...zelfs dat is al teveel gevraagd.

Kortom, eigenlijk alle redenen die in dat mooie topic van LR2 genoemd worden.
                      Het leek een mooi initiatief, maar heeft weinig effect gehad helaas.

Ik ga proberen om een beetje afstand te nemen, al is dat moeilijk, ik help graag mensen en kan het niet verdragen als er een "niet zo slim" antwoord wordt gegeven.

Dat gezegd hebbende nog wat fotootjes van vandaag om de boel op te fleuren.

QNQ201506.088.JPG QNQ201506.089.JPG

QNQ201506.091.JPG QNQ201506.090.JPG

QNQ201506.093.JPG QNQ201506.092.JPG

QNQ201506.086.JPG QNQ201506.087.jpg
                      Alle foto's nog steeds met de oude gsm SGSII.

buona notte giardinieri
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Godverdomme Q, ik begrijp wat je bedoelt, ik geef je geen ongelijk maar vind het zo jammer dat het gebeurt

La bellezza delle cose esiste nella mente di chi le osserva

Last edited by Stemma; 22 June 2015, 20:45. Reden: Toevoegen quote
                        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Dat is nu toch jammer. Maar begrijp je wel volkomen. Ikzelf kan me er soms ook aan ergeren.

Het was fijn je hier gekend te hebben.

Thugz
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Zelfde gevoel speelt hier ook Q.

Kekke tuin verder! Hopelijk mag je daar wel veel van genieten deze zomer
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

sigpic it is just a flower

Comment

Bezig...
                                X