Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Tomaten toppen... Ik denk dat Tuinbroek bedoelt 2tomaten planten die op 1 stam zijn geënt dat lijkt wat op toppen.
Dieven doe ik ook bij mijn behalve op sommige kerstomaten dan.
Maar staat er idd mooi bij q, ik heb de eerste van mijn aardappelen gisteren al gegeten was weer heerlijk met lekkere eigen bloemkool.
Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!
Tomaten top je om de vertikale groei te stoppen. Dan rijpen de trossen die er al aan zitten beter af in plaats van dat de plant door blijft groeien en nieuwe trossen blijft starten (die dan toch niet de tijd hebben om af te rijpen).
Een tijdje geleden heb ik zulke units zelf gemaakt van 0.5cm dik glas. Werkt perfect! Zelfde verlijmen als een aquarium, alleen dan de hoekglazen wél op de 'bodemplaat' laten steunen. Anders trekt die naar binnen door het vacuum. Leek me wel cool voor die karpers! Een flinke vaas / tweedehands aquarium is misschien zelfs goedkoper.
Ja ja maak de tuinlozen maar gek.Erg leuk idee en ja dat water word bestraald door de zon dat vinden ze wel lekker.
Krijg je niet sneller algen door het warme water?Vind die vissen erg rustgevend.
Yea, die kokers ken ik.
Bij de promotiefilmpjes zie je ook soms zo'n algenmagneet op zo'n ding zitten.
Als je er een tijdje niks aan doet wordt het wel groen van de alg inderdaad en ik zit niet om werk verlegen
Mijn tuin is hobby, en af en toe ga ik er met een snoeischaar doorheen, of vernevel ik 10 liter fishmix over de tuin.
Elke dag loop ik er eens door, en onkruid laat ik soms gewoon staan, tot ze zaad gaan verspreiden, dan moeten ze echt weg.
M'n tuin is ook om te relaxen. Ik kan daar uren zitten, gewoon om je heen kijken, jointje d'rbij, er is zat te zien. smiles2.gif
Allerlei vogels en duizenden insecten op een zonnige dag, en dan al die kleuren.
Ik hoef niet zo nodig naar Torremolinos ofzo.
Gestrekt als spaghetti door het donkere weer de eerste 2 dagen..helaaspindakaasdoejeniksan.
De Lowrider x Haze x Lowrider (van LR2) is een goed plantje.
Gaat niet al te snel in bloei, dus in een geschikte pot (stukkie groter) kan dat nog een aardige plant worden.
Inmiddels is ze begonnen met bloeien.
De Lowrider II
Het gele der geligheid, the Queen of yellowlineszj.
Ohja, zat een wit pluisje op die top..grmbl..haal dat er dan ff af voor je die foto neemt slimme..
Ze staat momenteel even bij de pepers omdat het met die stortbuien gisteren en vandaag niet zo'n strak plan leek om die nog langer in de regen te laten. NewsFlaSH ! De Lowrider 2 die dus vanaf zaadje onder de blote sterrenhemel, in weer en wind heeft gestaan, staat nu onder plastic !
Zal die vandaag of morgen even knippen en in de schuur hangen.
Riiight...ik heb nog wat bloemige plaatjes uit de tuin...
Oh, nog wat wietplaatjes...
De Harbinger is inmiddels ook spontaan begonnen met bloeien, da's wel erg vroeg voor een reg. soortje..
Het blad ziet er niet al te fijn uit...eens zien waar dat heen gaat.
En dan hebben we nog het stekje uit de fles...
Die staat er uitermate goed bij. Mooi groen, en ze is nu bezig met 3 en 5 vingerig blad aan te maken.
Het reveggen is nu zo'n beetje gestopt en ze is weer terug in de groei.
Ik verwacht mooi weer naar het eind van de week, dus die gaat flink groeien !
Hiervoor zou ik wel een uurtje reistijd elke dag naar werk willen toevoegen .. Hoe differentiër je tussen voorbloei en echt bloei QnQ ? Of is dat gewoon een wijze van spreken ?
Comment