Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple widow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Purple widow

    Korting op 420shop
    Purple Widow (Sjamaan)
    op 23-1-2010 in een schaaltje met vochtig keukenpapier gelegd (6 zaadjes).
    25-1-2010: De zaden hebben een worteltje van 2 cm. Dus ik heb zegeplant in Naturado rhp zaai&stekgrond €3,60 en een zaaibak (automatische watertoevoer) €7.- Foto zaaibak
    foto 1..JPG

    Op 26-1-2010 is er al 1 zaadje uitgekomen en hij is al 5 mm boven de grond.
    28-12-10 Alle zaadjes zijn uitgekomen de hoogste is nu 4,5 cm hoog en de kleinste is net 0,5 cm
    foto 2..JPG


    30-01-2010
    foto 3..JPGPlant 1&2&3 zijn 5 cm hoog, plant 4 is 6 cm hoog, plant 5&6 zijn 7 cm hoog.

    26-02-2010
    Ik heb vandaag de planten verpot in potten van 5 liter omdat als ze groter worden toch naar buiten gaan in de volle grond. Ze staan nu in potgrond en stekgrond.
    Plant 1 is nu 23 cm hoog, Plant 2 is 17 cm hoog, Plant 3 is 13 cm hoog
    plant1..jpg plant2..jpg plant3..jpg
    Plant 4 is 17 cm hoog, Plant 5 is 13 m hoog, plant 6 is 24 cm hoog
    plant4..jpg plant5..jpg plant6..jpg
    5 maart 2010
    Ik las vandaag dat je bij het verpotten de planten beter tot de lobbladeren in de grond kan stoppen.
    Last edited by Geodude; 22 August 2010, 18:09.

    #2
    Re: Purple widow

    Ik ben helaas veel te vroeg begonnen want het duurt nog een hele poos voordat de zon goed gaat schijnen..

    Comment


      #3
      Re: Purple widow

      dat denk ik ook hang er een tl lamp boven ga ik ook doen

      Comment


        #4
        Re: Purple widow

        Zou ik ook doen. je plantjes gaan in bloei gaan of aardig strekken..

        Comment


          #5
          Re: Purple widow

          Ik denk ook wel dat je toch echt iets te vroeg gestart bent hoor
          NLX outdoor kweek 2011
          Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
          De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

          Comment


            #6
            Re: Purple widow

            ze gaan bloei stress krijgen, he wierie heb jij ervaring mee toch?
            misschien kan je wat tips geven...

            Comment


              #7
              Re: Purple widow

              Ja nou mijn tip is nu nog niet beginnen

              Het is nog veel te vroeg de lichturen zijn nog veel te kort! Of je moet echt een lamp er bij gaan zetten anders gaan ze veel te veel strekken en als ze wat ouder zijn gaan ze zodirect al in bloei voordat het mei is. En dat is niet wat je wil. De plant is dan helemaal nog niet volgroeit. Bij mij groeiden ze wel door maar ze hebben zeker 2 weken stress gehad waardoor ze helemaal niks deden.

              Ook de oude topjes begonnen te rotten waardoor ik heel veel schimmel kreeg!
              Bah erg vervelend dus ik zou toch of een lamp er bij zetten of opnieuw starten in april
              NLX outdoor kweek 2011
              Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
              De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

              Comment


                #8
                Re: Purple widow

                14-04-2010

                Hallo allemaal,
                bedankt voor de reacties die er al gegeven zijn, vandaag heb ik weer een foto update.
                Ze groeien goed en zeker als dit lekkere weer van afgelope dagen aanhoud
                De eerste paar fotos zijn 31 maart genomen en de anderen vandaag.

                Foto's 31 maart
                Plant 1 Plant 2 Plant 3 Plant 4 Plant 5 Plant 6 Groepsfoto
                plant 1..jpgplant2..jpgplant3..jpgplant4..jpgplant5..jpgplant6.2..jpgalles..jpg
                Plant 1 is inmiddels weggegeven

                Foto's 14 april
                Plant 2(27 cm) Plant 3 (29 cm)Plant 4(25 cm) Plant 5(34 cm) Plant 6 (60 cm)
                Plant 2..jpgPlant 5..jpgPlant 4..jpgPlant 5..jpgPlant 6..jpg
                Aangezien nummer 6 een mannetje is heb ik hem binnen gezet en de rest staat gezellig buiten^^
                wat ik wel vreemd vind is dat nummer 6 2x zo groot is als alle anderen
                als iemand weet hoe dat kan dan zou ik dat graag willen weten haha
                Attached Files
                Last edited by Geodude; 14 April 2010, 16:48.

                Comment


                  #9
                  The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                  Comment


                    #10
                    Re: Purple widow

                    gestrekt zijn ze wel ja xD
                    dat mannetje mag je al kappen..
                    daar heb je nix aan. en de rest houden eh.

                    Comment


                      #11
                      Re: Purple widow

                      Goedemiddaggg

                      ik zie net dat er wat mis is met de bladeren van elke plant
                      kan iemand mij vertellen wat er aan de
                      hand is?
                      want bij elk topic over gele of witte bladeren staan andere problemen, dus ik weet niet welke wel en niet kloppen..

                      DSC05347..jpgDSC05351..jpg
                      en er zijn ook wat nieuwe blaadjes paars, dat kan toch niet doordat het purple widow is?
                      Het is iets te vroeg om nu al paars te worden toch?
                      DSC05349..jpg
                      Attached Files
                      Last edited by Geodude; 16 April 2010, 15:42.

                      Comment


                        #12
                        Re: Purple widow

                        Zwavel tekort denk ik heb eens gegoogld

                        Comment


                          #13
                          Re: Purple widow

                          Ja ik dacht ook aan zwaveltekort, maar ik vond op deze http://www.snow-white.nl/nederland/h42.htm site dat zwavel-tekort buiten niet kan voorkomen (omdat zwavel in regenwater zit). Dus tenzij je je planten binnen zet als het regent is dit niet het tekort waar je mee kampt (en anders gewoon wat regenwater geven). Het paars wijst denk ik niet op fosfortekort want dan zit het in de oudere blaren. Ik denk dat het paarse bij jou op stress wijst. Welke grond-mix gebruik je en hoe groot zijn je potten? Ik heb zo het gevoel dat de waarden van je grond een beetje fout zitten.

                          Indien je plant enkel regenwater krijgt denk ik eerder aan magnesiumtekort (wolkachtige verkleuring tussen de nerven en in een later stadium het volledig leegtrekken van het blad) eventueel gecombineerd met kaliumtekort aangezien de randen van je blad dood gaan. Gebruik je voeding?

                          Als je enkel regenwater gebruikt als drinkwater kunnen je tekorten daar aan liggen. Regenwater is heel arm aan stoffen (behalve zwavel), en dan zou het helpen om af en toe wat leidingwater te geven.

                          Binnenkort kan je ze in volle grond zetten en dan zullen ze zich volgens mij zowiezo beter gaan voelen.

                          Grtjs,
                          The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                          Comment


                            #14
                            Re: Purple widow

                            kheb ze te vroeg geplant en ze sinds ongeveer 14 april buiten gezet (eerst onder een lamp enzo binnen)
                            ik heb ze sindsdien niet binnen gezet en het heeft nog niet geregend. ze krijgen sinds dat ik ze buiten gezet heb alleen maar regenwater. Ik geef ze water wneer de grond droog begint te voelen.
                            (heb paar weken geleden wel wat voeding gegeven namelijk met npk van 7,5,6.)
                            Ik heb een grond mix gemaakt van stekgrond en gewone potrgond het merk hiervan post ik morgen want ik weet ze niet uit mn hoofd.
                            de potten waarin ze staan is 5 liter.
                            is het misschien beter om alleen drinkwater te geven?
                            Ik kan ze helaas niet allemaal in volle grond zetten vanwege te kort aan ruimte en omdat ik binnenkort misschien ga verhuizen.
                            ik ga ze zoiezo in specietonnen zetten.

                            erg bedankt voor de infoo
                            weet je ook wanneer het nodig is om ze in die tonnen te zetten?

                            Comment


                              #15
                              Re: Purple widow

                              In regenwater zitten heel weinig stoffen. Zwaveltekort is dus wel uitgesloten, aangezien dat er wel in zit. Als je bijvoorbeeld de helft regenwater en de helft kraanwater geeft zullen ze al meer stoffen binnenkrijgen die ze nodig hebben. Ik zou eerst dat proberen eer je met bitterzout (magnesiumsulfaat) e.d. gaat experimenteren.

                              grtjs,
                              The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                              Comment

                              Bezig...
                              X