Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,

    ik heb een week geleden 6 zaadjes ontkiemt waarvan 3 white widow en 3 arjan's haze #2.
    Ik heb deze planten gekozen omdat de white widow vorig jaar goed beviel en de arjan's haze best een sterke plant is tegen schimmels e.d.
    de plantjes staan nu in een kweekkasje voor vensterbank en als ze wat groter zijn wil ik ze groter laten worden in potten, daarna gaan ze de tuin in.
    vorig jaar gingen de planten sprieten toen ze in het kasje stonden binnen, wat kan ik daar het beste tegen doen?
    de plantjes staan nu op stekaarde maar ik wil ze wel gaan bij voeden met canna terra, wanneer kan ik daar het beste mee beginnen?
    Ook is de grond buiten niet erg voedzaam omdat mijn planten vorig jaar erg klein bleven (+/-70 cm) terwijl precies dezelfde planten bij een vriend van me zeker 3,20 meter hoog waren.
    ze waren ook erg licht groen en de grote bladen werden geel. Mij lijkt dat dus een voedingstekort. Als ik de grond(kleigrond) mix met compost en de planten daarna gewoon voeding geef met canna, is dat dan voldoende?
    zie de foto's van hoe ze er nu uit zien.
    ik zal proberen elke week nieuwe foto's te plaatsen!

    bedankt alvast voor de hulp waar het nodig is .
    IMG_0676.jpgIMG_0689.jpgIMG_0691.jpgIMG_0692.jpg

    #2
    Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

    Zet ze niet te nat. zelf denk ik dat je aardelaag veel te ondiep is beter in een potje starten.

    Comment


      #3
      Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

      maar dan kan ik de luchtvochtigheid niet hoog houden, ze krijgen dan wel meer zonlicht. hoeveel liter potjes zijn geschikt in deze fase?

      Comment


        #4
        Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

        UPDATE, omdat mijn plantjes te weinig licht kregen van de zon heb ik ze kunstlicht gegeven en grotere potten.
        ze zitten nu in potten van 2 liter dacht ik en worden verlicht door een 18W koudwitte TL (dank jullie voor informatie over licht)
        ik heb de tijd zo ingesteld dat het om 9 uur donker is en om 7 uur weer licht --> 14/10
        dit doe ik zodat wanneer ik ze buiten ga zetten, de dagen niet korter voor ze worden om te voorkomen dat ze in de bloei schieten.
        ik geef ze nog geen extra voeding en de grond is deels stekgrond en deels normale potgrond.
        is er iets wat ik nog kan verbeteren aan hoe de planten nu staan?IMG_0699.jpgIMG_0700.jpgIMG_0701.jpg

        Comment


          #5
          Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

          Denk wel dat je het licht minimaal 18 uur aan moet laten voor de groeiperiode.Maar waarvoor binnen voor groeien als je planten naar buiten gaan?
          Ik heb altijd buiten planten gehad en begon altijd als de ijsheilige voorbij was(15 mei).Ik zette de planten in spec kuipen en werden toch al gauw 1.50 a 2 meter hoog.
          Het voordeel van de spec kuipen is dat het water onder uit de kuip loopt.Wel gaten in de onderkant maken.Dan eerst wat hydrokorrels en dan de aarde er boven op.
          Wiet planten houden niet van teveel water in de aarde.Planten worden daarom ook geel.Voeding nog mee wachten heb je nog tijd zat voor en er zal in de aarde ook nog wel voeding zitten.Over bemesten is zo gebeurt en niet gauw meer op te lossen.Als je toch gaat voeden eerst halve dosering geven en kijken wat ze doen.Ik zou niet voeden ze zijn nog veel te klein.Als je iets wil weten stuur maar een pm.

          GR ED

          Comment


            #6
            Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

            dankje voor de reply, ik wil ze binnen alleen voorgroeien zodat ze wat groter zijn als ze naar buiten gaan, ik kan ze nu ook nog niet buiten zetten i.v.m. de ijsheilige wat je al zei. en dat kunst licht is er dus alleen maar voor zodat ze voldoende licht krijgen tot ze naar buiten gaan. maar bedankt voor de info over voeding, ik wacht er nog meer tot ze buiten staan.

            Comment


              #7
              Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

              DSC00272.jpg
              dit is een kap gemaakt met wikkelfolie

              Comment


                #8
                Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

                Oorspronkelijk geplaatst door 73ed View Post
                Maar waarvoor binnen voor groeien als je planten naar buiten gaan?
                Ik heb altijd buiten planten gehad en begon altijd als de ijsheilige voorbij was(15 mei).
                Waarom niet voorgroeien? Iets mis mee?
                En waarom wachten tot 15 mei? Wachten kwekers en boeren ook tot na 15 mei?


                Ik heb nu nog steeds buitenplanten en ik heb nooit gewacht tot 15 mei. Groei hele vroege binnen voor en sommige van de mijne komen met gemak boven de 2 meter uit.....



                @ Ed, jij hebt zware vorm van nachtvorst-fobie, elke dag zie ik berichten van je over vorst; zou er toch mee heen gaan...dat komt niet goed met je.

                Comment


                  #9
                  Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

                  haha ja ik denk wel dat ik wacht tot mei, zodat ze meteen het betere weer in gaan. ik denk dat ik wel te vroeg ben begonnen met voorgroeien maar des te sterker zijn de dadelijk als ze naar buiten gaan.

                  Comment


                    #10
                    Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

                    hmm ben benieuw white widow lukt bij mij niet altijd

                    Comment


                      #11
                      Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

                      UPDATE:
                      ik heb nu in plaats van 1 TL, 2 TL lampen erboven hangen. ik heb intussen ook groei en bloei voeding van canna besteld voor als ze groter zijn en ook wortelstimulator van canna. die moet nog binnenkomen en dan ga ik die meteen toevoegen.
                      de planten groeien best goed alleen ze worden een klein beetje lichtgroen bij de nieuwe blaadjes, betekend dat een voedingstekort? ook groeien ze langzamer onder de TL vergeleken met vorig jaar voor het raam. wat betekend dit?
                      hier volgen foto's, zijn er nog tips wat ik kan doen voor de planten?
                      graag gedaan alvast!
                      IMG_0730.jpgIMG_0731.jpgIMG_0732.jpgIMG_0733.jpgIMG_0734.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

                        ook groeien ze langzamer onder de TL vergeleken met vorig jaar voor het raam. wat betekend dit?
                        Dit betekent dat TL minder licht geeft dan de zon. Zet maar eens 's nachts twee TL-balkjes aan in je tuin, en vergelijk dat eens met overdag. Zie je het verschil?

                        de planten groeien best goed alleen ze worden een klein beetje lichtgroen bij de nieuwe blaadjes, betekend dat een voedingstekort?
                        Nee. Je plantjes strekken goed zo te zien, maar daarbij groeit de stam, en niet het blad. Dat lichtgroene is normaal volgens mij. Dat trekt wel bij wanneer ze buiten staan. Nieuwe blad aanmaak is bij mij in ieder geval altijd lichter dan de rest.

                        Over die voeding en wortelstimulator: Ik vind het niet nodig. Maar je moet het zelf weten.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          IMG_1168.jpgIMG_1169.jpgIMG_1170.jpgIMG_1171.jpgIMG_1172.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

                            wordt tijd dat je planten buiten zet ,de dames zijn gestrekt
                            is een dame

                            Comment


                              #15
                              Re: 3x white widow & 3x arjan's haze #2 (2e keer buitenkweek)

                              die bobbel is te versteviging van je zijscheut als ik het goed heb
                              Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

                              Comment

                              Bezig...
                              X