Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
heheh thnkx ! wacht maar tot je mijn zelfgemaakte serre ziet :p die is heel pro gemaakt , ik ga foto's uploaden nadat de plantjes geoogst zijn enzo , voor toekomstige problemen te voorkomen , dus tot binnen 2 a 3 maandjes zou ik zeggen ! greetzz !
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
ziezo , morgen nog een beetje werk aan de serre, en die is klaar om de plantjes erin te zetten ,7 van de 9 bestelde zaden zijn ontkiemend (RQS zaden) de andere 3 zijn zaden die ik in wiet heb gevonden , en de andere 7 , ook uit wietzaden heb ik al in de grond in de tuin gezet , hopelijk loopt dit zonder problemen af.
ziezo , bij deze is mijn zelfgemaakt serre klaar ! ik ben echt trots op mijn werk ! vandaag de bodem afgewerkt , de ventilatie gaten afgedekt met muggengaas , en regenkapjes gemaakt zodat niet binnen kan regenen want ik heb het gisteren gemerkt dat het binnen regende , dit is nu hopelijk opgelost , waar de plexi platen tegen elkaar komen heb ik deze ook afgeplakt met duktape , zodat er geen spinnen of andere beestjes binnen kunnen kruipen , nu nog hopen op een goede zonnige zomer !
hierbij een paar pics . IMG_1779.jpgIMG_1780.jpgIMG_1781.jpgIMG_1782.jpgIMG_1783.jpgIMG_1784.jpg
de andere 7 plantjes ga ik erbij zetten zodra ze wat groter zijn , ik ben bang als ik ze nu ga erbij zetten dat ze niet ga volhouden , dus ik laat deze nog een weekje of twee op hun gemak groeien op mijn kamer , en af en toe als het niet regent zet ik ze buiten zodat ze zich kunnen aanpassen.
ik wou nog even vragen , heeft iemand toevallig een idee : hoeveel planten per persoon dat je mag hebben in Belgie ?
hopelijk genieten jullie van de update ! gimme some respeeeect :p i earn it !!
thanks voor de tips , een lichte constructie is het niet echt :p ze sta op een plaats waar het niet zoveel waait, warmte ga ik zeker in de gaten houden , desnoods zet ik een ventilator erin (als het echt moet) en hoe moet ik zie als er spint(weet niet wat dit is) luizen en thrips hebben ?
moet ik sproeien met iets ? ik ben van plan om ze enkel water te geven , grond is al gemengd met zaaigrond ,
greetz
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
kga volgende week eens binnenspringen bij Alien , hem zal wel weten wat ik allemaal nodig heb ! hou jullie op de hoogte greetz!
deze morgen had ik een toffe verrassing , de tomaatjes die ik gezaaid heb laten hun hoofd op hun gemak zien blijkbaar , hopelijk komt het met deze ook goed , en kan ik niet alleen een lekker jointje van mijn eigen kweek roken , maar ook een lekker salade maken met eigen gekweekte tomaten maken , voor de boefkick
vandaag , de plantjes die in de tuin staan nog eens goed bezien , en ik heb gemerkt dat de vuile slakken aan een plant hebben gezeten , dus ik heb de nodige maatregelen genomen , anti slak korrels ! hopelijk helpt dit !
Als er veel slakken zijn is het beter de behandeling zo nodig te herhalen in plaats van teveel middel ineens toe te passen.
Een goed gebruik betekent dus dat de korrels gelijkmatig over de bodem moeten worden verspreid.
Voor de meeste producten kan men als regel hanteren dat er ongeveer 25 tot 35 korrels per vierkante meter mogen liggen of dat de korrels op een afstand van ongeveer 17 tot 20 cm van elkaar moeten liggen.
Sommige producten bestaan echter uit kleinere korrels, zodat er wat meer per vierkante meter mogen worden gebruikt.
de blauwe korrels zijn voor de slakken , de andere is meststof , de planten zijn wss mannekes of herma's , dus het is gewoon kwestie van experimenteren in feite maar toch bedankt voor je info!
Comment