Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

    Korting op 420shop
    beste collega's,

    Na door de wietpas in maastricht ongeveer een jaar niets van cannabis gebruikt te hebben, heb ik besloten toch zelf plantjes te zetten dit seizoen. Om de risico's te minimaliseren zal ik mij houden aan 1 plant/persoon (1 van mij en 1 van mijn vriend). Ik doe het helemaal niet voor de opbrengst maar bijna puur als hobby, maar een lekker rokertje van eigen kweek zou wel leuk zijn.

    * Plant 1: Heribei komt in een 20liter pot met eigen grondmengeling + sannie's producten
    huidige toestand: 3 heribei fem bevinden zich reeds 48u in een spongepot en zullen een aantal weken mogen groeien en de beste komt in mijn tuin. (andere eventueel in guerilla)

    * Plant 2: hoewel het niet ideaal is wens ik ook een echte sativa, ik heb een afdak voor de vochtigheid in september/oktober een beetje op te vangen. De soort is nog niet gekozen maar killing fields en shackzilla zijn ernstige kandidaten. Iemand een betere suggestie?

    Vanaf er iets te zien is zal ik foto's toevoegen en een update plaatsen.

    groetjes,

    Lien

    #2
    Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

    Je naam is jantje, groetjes Lien.
    Dat is verwarrend
    Je zou voor autoflower haze-soorten kunnen gaan, dan kun je ze zeker fatsoenlijk afbloeien. Ik zou zelf niet voor sannies zaden gaan, je betaalt een boel en de kans dat het goed afloopt blijft klein als je buiten kweekt. Geef liever wat minder uit voor wat ander zaad, dan doet het niet zo'n pijn als het fout gaat. Wietzaadjes.nl heeft bijvoorbeeld huismerk sativa's die vele malen goedkoper zijn. Deze zijn ook nog eens in kleinere aantallen te bestellen. Als dit je eerste kweek is lijkt het me zowieso handig om wat makkelijke soortjes te pakken. Kijk eens bij Power Plant bijvoorbeeld. Die vind ik zelf erg lekker, makkelijk soortje en die is relatief vroeg voor een sativa.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

      Jantje Lien
      sigpic

      Tu sheng peng eerste Guerrilla kweek 2013

      Comment


        #4
        Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

        Dit ga ik zeker volgen kijken wat de buren/politie of andere er iets tegen gaan doen

        succes

        Comment


          #5
          Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

          Echte sativa's hebben juist minder last van regen omdat ze minder compacte toppen hebben, en de meeste vochtigheid zit toch in de lucht.
          Nadeel is de langere bloeitijd natuurlijk, zeker met de soortjes die je noemt.
          Power plant, Purple power, outdoor Grapefruit etc. etc. zijn beter geschikt denk ik.

          Maar als we tot november mooi weer houden ben je baas natuurlijk
          Succes met de keuzes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

            20Liter is niks, beter pak je een speciekuip 65L.

            Comment


              #7
              Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

              sorry voor de verwarring, ik zal verder gaan met mijn pseudoniem, ik ondertekende met lien uit gewoonte...
              Alvast bedankt voor de reacties, ik neem ze momenteel in overweging.

              Anderrzijds een kleine update: na 4 dagen in de spongepots nog geen enkele van de 3 bovengekomen... Normaal of ben ik gewoon ongeduldig?

              greets JANTJE

              Comment


                #8
                Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

                nog steeds geen teken van leven in de spongepots.... ik heb de 2 resterende heribei's maar rechtstreeks in de stekaarde gestoken, dit lukte vroeger altijd. Als dit ook niets wordt dan stel ik mij toch enige vragen bij de levensvatbaarheid van de ontvangen zaadjes...

                Comment


                  #9
                  Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

                  Wil u niet op het verkeerde spoor brengen, maar misschien even de zaadjes ervan tussenuit prutsen en tussen wat natte watte leggen om te laten ontkiemen? Leuk om nog een Belg te zien kweken.

                  Comment


                    #10
                    Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

                    hey winterwolf,

                    Ik ben toch van plan om als belg mij aan max 2 planten te houden dus ga idd proberen een van de spongepots te openen om eens te zien...

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    resized_DSC00989.JPG

                    Dit ziet er volgens mij niet heel slecht uit dus heb alles voorzichtig terug in de spongepot geplaatst om nog enkele dagen te wachten... iemand een advies/tip?

                    mvg

                    Comment


                      #11
                      Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

                      zoals hier boven vermeld !! ontkiem ik ook liever tussen watjes !! tot je penwortel ziet !! dan steek je dat ding 0.7 mm onder de grond !!

                      12 uur later is het dan boven de grond

                      groetjes en gl
                      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                      Comment


                        #12
                        Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

                        ik doe ze meestal eerst tussen watjes en als er een worteltje is in de aarde
                        meteen in de aarde werkt ook prima
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                        Comment


                          #13
                          Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

                          Na bijna 10 dagen vrees ik dat de 3 heribei's niet meer gaan bovenkomen uit de spongepots. Ik weet niet juist hoe het komt, heb alle aanwijzigingen gevolgd. Van de 2 heri's die ik rechtstreeks in de stekgrond gedaan heb, zonder bacto en dergelijke, is er al 1tje perfect bovengekomen na 4 dagen. Dus voorlopig een ontkiemingspercentage van 1 op 5 .....

                          Verder is mijn nieuwe bestelling zaadjes aangekomen en daarvan liggen er al vier tussen papier sinds gisteren. Deze beginnen effectief al te ontkiemen, dit is een betere methode. Wanneer is het beste moment om ze in de grond te stoppen? Als de penwortel 1mm is of nog beetje langer wachten?

                          Nieuwe soortjes: 1 x santa maria
                          1 x shackzilla
                          1 x hericules
                          1 x killing fields

                          Comment


                            #14
                            Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

                            1mm is genoeg, en dan doe je ze in de grond, met het puntje naar boven.
                            Als je langer wacht moeten ze met het puntje naar beneden.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: outdoor volgens belgisch "gedoogbeleid": Heribei en nog te bepalen sativa.

                              perfect, bedankt QnQ!

                              Comment

                              Bezig...
                              X