Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polm Gold outdoor, twee stuks!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

Zo daar ben ik weer!

Ik heb geprobeerd vandaag twee stekkies te maken van een onbekende plant, waarschijnlijk een PowerPlant maar ik weet het niet zeker. Ik weet nu ook nog niet of het een vrouw of een man is, maar het geeft niet wat het wordt. Als het een man is ga ik proberen 1 topje per plant van me andere vrouwtjes te bestuifen. IK heb dus twee zij scheuten geknipt. Ik heb deze in een potje met water gedaan en heb Geen stekpoeder of stekgel gebruikt wat men normaal wel gebruikt. Ik heb in het pot je lauw water gedaan en wel een dubbel dosis wortelstimulans in het potje met water gedaan. De twee potjes in de propagator gezet met een extra schaaltje met heet water om lekker hoge luchtvochtigheid te krijgen. Ik ben benieuwd of deze methode ook lukt, misschien heb ik na ongeveer twee weken wel wortels gekregen op de stekkies?

1.jpg2.jpg3.jpg

Update:

Binnen onder de Tl verlichting gaat alles voorspoedig.

De Polm Gold groeit goed, heeft nu al vier goede nodes staan.
    5.jpg

De Nothern Light Special is nu acht dagen oud een heeft al twee nodes.

6.jpg

De andere Polm Gold die overdags buiten staat en in de nacht binnen staat gaat het volgens mij niet heel goed. Heet nu ook maar twee nodes en is ongeveer 2,5 week oud. Het blaadje bij de tweede noden heeft ook maar 1 vinger en dat is wel raar want bij mijn andere planten heeft het tweede bladje toch echt al 3 vingers!!! is ook iets lichter van kleur dan de planten onder de verlichting.

7.jpg

Een overzicht foto heb ik maar gemaakt van de drie planten samen.

4.jpg

Het het nu normaal voor de plant die buiten/binnen staat of niet? Wie weet daar antwoord op? Of mag je gewoon niet de vergelijking maken met of zonder TL verlichting?
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

ten eerste, alles naar buiten!!

behalve de stekken natuurlijk...

ten eerste: (hm ten anderhalve ? ) : de bladeren van de stekken inknippen, zodat de helft van het blad overblijft
      **allereerst mijn excuses voor mijn teken kunsten, maar het is al heel wat dat ik uberhaupt het tekenprogrje heb gestart , hm?**

excuses.jpg
      duidelijk denk,... het rode moet weg, het groene blijft over
      je zorgt dat je de bovenste bladeren inknipt en de onderste laat je met rust

ten tweede: met een rotgang die stekken uit het water, dit stimuleert geen wortelgroei..
      heb je nog talkpoeder? of ga anders toch maar even naar de tuinwinkel, stekpoeder van bayer of een huismerk kost misschien 1 euro en 50 eurocentjes, .. dat is het experiment niet echt waard toch..

(dat was vast een "e" teveel) : stekpluggen bevochtigd met verdunde wortelstimulator , of cocos , of stekaarde, of,... kuiltje maken in een pot met normale potaarde. het kuiltje met de stekaarde mag best een centimer of 10 diep zijn.. daar het stekje in.... en iedere paar uur de blaadjes zijknat spuiten, de aarde licht vochtig houden, de wortels moeten gaan zoeken...

ten derde : de stekken bedekken met de bovenkant van een 3/4 afgezaagde fles (1/4 bodem mag je weg gooien, of inleveren bij de supermarkt en net doen of je gek bent, ... wel de dop inleveren , die heb je niet meer nodig)

en tsja,.. dat was het wel zo'n beetje..

succes!!

o ja,.. als de onderste bladeren vergelen en afsterven van de stekken (daar doe je nix aan, dat gebeurd 100% )
      dan heb je als het allemaal mooi is gegaan, ondertussen al een nieuw paar blaadjes en worteltjes

__________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Wasdat HR ? Je kapsel ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

__________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Excuses aanvaart voor de poging tot de tekening. Ik zal maar niet vragen in welke toestand je bevond.

Comment

Hallo medeleden.

Update:

Vandaag is het eerste polm gold plantje drie weken boven de grond. Ik heb haar overgezet in een pot van elho 50 cm 34,4 liter bij action voor 4,49 per stuk gekocht.

Ik heb deze keer Naturado potgrond voor Mediterrane planten en palm gebruikt. Toegevoegd is het uitgebalanceerde pakket aan voedingsstoffen en brekerzand, dit zorgt voor een goede drainage. Een andere unieke toevoeging is TerraCottem, deze stof heeft een bufferende werking voor vocht en meststoffen. Er is ook klei aan toegevoegd voor nog meer buffer, en een beetje extra voeding van Pokon.

DSC08730.JPGDSC08731.JPGDSC08733.JPG
              Deze grond is om een keertje om uit testen en ik heb gekocht bij intratuin, voor een zak van 40L heb ik 7.79 betaald. Ik heb deze grond wel even wat fijner gemaakt want er ziiten toch ook wel kluiten in. Het ziet en voelt redelijk goed aan. Het voelt wel anders aan als gewoon potgrond maar dat kom zeker weten door het brekerzand wat je ook duidelijk zit zitten. Er zit volgens mij maar 1% pokon voeding balletjes in, je moet het goed zoeken. Als je goed kijk op de foto zit je er twee. Op de verpakking staat ook dat er voeding in zit voor twee maanden. In gewone potgrond zit er altijd voor 6 weken in, dus iets meer in deze substraat. De kleine bolletjes klei zie ik er ook in zitten en je kan ze makkelijk fijn knijpen. Maar nu heb ik goed gezocht naar de TerraCottem, maar ik kon het niet vinden, het zal wel aan mij liggen, maar helaas niet gezien. Ik denk toch dat ik volgende keer gewoon alles in 1 mix koop bij de growshop. Maar goed we wachten af wat er allemaal gaat gebeuren in de potten dit jaar.

DSC08735.JPGDSC08741.JPG

Het plantje heeft volgens mij te weinig wortels en heeft nu drie vertakkingen. Gelukkig heeft ze nu wel een drie vingers aan het blad zitten. Nog steeds te licht van kleur. Ze gaat vanaf vandaag ook s'nacht buiten wonen. Ik hoop dat ze het toch nog een stuk beter gaat voelen, nu ze een lekker een grote pot heeft met verse grond heeft.

DSC08742.JPGDSC08744.JPG

Comment

Geef der niet zoveel water, dan zal ze snel meer gaan wortelen en groeien

Comment

Ik let er zeker op dat ze niet te veel water krijgt!!!

Kleine Update:

Vannacht heeft de polm gold in de woonkamer geslapen. Ze is dus nu van de tl verlicht af, na drie weken er onder hebben te gestaan. IK laat haar overdag buiten staan en in de nacht gaat ze binnen. Ze mag een paar dagen wennen aan haar nieuwe omgeving en om zo af te kunnen harden. Zondags zal ze ook een grote pot krijgen net zoals haar grote kleine zus. Ik wil haar niet te veel stresssen en dan vanaf die dag gaat blijft ze ook buiten staan. Ze heeft nu zeven nodes en ook de dieven zijn geod te zien. IK weet nog niet of ik haar ga toppen, maar denk niet dat ik het gaat doen bij deze plant. De dieven laat ik gewoon staan. Bij haar zus ga ik wel dieven en ook haar toppen.

DSC08759.JPGDSC08756.JPGDSC08757.JPG

Comment

Zo het is vandaag zondag en het is Vaderdag zoals jullie vast weten!!

Na een lekker ontbijtje van de kids op bed gehad te hebben ben ik rustig naar m'n vrouwtjes gegaan in de tuin. Zoals eerder gezegd had ik vandaag de plant die 3 weken groei hebt gehad onder de 2x 18w tl verlichting overgepot in haar nieuwe woning. Ze heeft dus al twee dagen mogen wennen aan het buiten licht en volgens mij vind ze het prima zo. Ze heeft dus nu de zelfde pot gekregen zoals haar oudere zus. Volgens mij heeft ze goede wortels gevormd, want ze zijn duidelijk te zien. Bij haar zus was het wel heel anders, ik moest echt gaan zoeken naar haar wortels om het te vinden.

DSC08760.JPGDSC08762.JPGDSC08763.JPG

Het verschil is nu wel heel duidelijk te zien, maar dat wisten we al lang. Waar ik wel heel benieuwd naar ben is hoe het zich nu verder zal ontwikkelen, ik zelf heb nog geen idee, maar somminge van jullie vast wel. Voorspellingen hoor ik graag van iemand als die het weet!!! Hoe lang en breed ze worden en wat het verschil zal zijn in opbrengst? Of misschien is alleen het uiterlijk verschil maar de opbrengst ongeveer het zelfde. Ik vind het spanned wat het resultaat mag zijn.

DSC08768.JPGDSC08769.JPGDSC08766.JPG

Comment

groeit lekker!
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Ik heb voor de liefhebbers een bio siper co2 recept / werkbeschrijving!!!

Wat heb je nodig: 1 petfels van 1,5 liter en een klein fles, bv een waterflesje. Siliconen slang, kan je kopen bij dierenspeciaal zaak of tuincentrum, afdeling aquarium. Meet de dikte van de slang goed op en pak een boor dat een half mm dunner is dan de slang. Dus de slang is 5 mm dik en dan neem je een boor van 4,5 mm dik. Boor een gat in de dop van de fles. Nu de uiteinde van de slang een beetje dubbel vouwen en in het gaatje priemelen. Doordat het gat dus iets kleiner is dan de slang, zit de slang gelijk klem in het gat en kan er geen co2 ontsnappen. Je kan voor de zekerheid als je wilt nog een druppel secondelijm in de binnenkant van de dop doen, maar is niet echt nodig. Maak twee gaten in de dop van de kleine fles. Hou de slang die van de grote fles in de kleine gaat lang genoeg dat deze slang halverwege die fles kan komen. De andere slang kan weer net onder de dop vast gezet worden. De lengte van de slang kan je zelf bepalen. Zo nu ben je klaar hiermee.

DSC08774.JPGDSC08775.JPGDSC08777.JPGDSC08779.JPGDSC08781.JPGDSC08782.JPG

Het recept dan: 300 gram suiker
                        250 ml water
                        1 zakje gelei poeder, ik gebruik Taartina van DR. Oekter
                        1 theelepel gist ook van DR. Oekter gebruik ik
                        1 theelepel Pokon plantenvoeding
                        2 eetlepels suiker

Neem een steelpannetje en doe 300 gr suiker in de pan. Voeg hierbij 250 ml water aan toe en goed roeren het mengsel. Nu neem je 1 heel zakje gelei poeder en strooi dit er overheen, weer roeren. Nu kan het vuurtje onder de pan aan. Let op heel belangrijk!!! Laat het goedje niet koken, want anders verliest de gelei zijn werking. Blijf af en toe roeren en zorg dat je het gas niet te hoog zet, want de suiker op de bodem van de pan mag niet verbranden. Net als er kleine belletjes beginnen te komen in het mengsel , halen we de pan van het vuur. Nu laten afkoelen en met behulp van een trechter in de grote pet fles gieten. Wat nu ook belangrijk is,is dat het papje absoluut niet te heet is anders vervormt / smelt de fles, daarom laten afkoelen. Nu kan je de gevulde fles in de koelkast zetten voor een paar uurtjes om lekker stijf te worden. Na een paar uurtjes haal je de fles uit de ijskast. Je pakt 1 theelepel met gist en doe dat in de fles. Nu voeg je 1 theelepel pokon en daarna nog twee eetlepels suiker. Nu vul je de fles met (belangrijk)met lauw/warm water tot net onder de rand, maar dus niet helemaal want dan is er nog ruimte over voor schuim want dat komt er later nog op. Zo dop er op en klaar. Nu vul je met gewoon water het kleine flesje half vol. De kleine fles dient voor opvang van eventueel schuim, dus zo blijft netjes schoon wat uit je slangetje komt. Nu kan je het geheel in je kweekkast stoppen. Het spul moet wel tussen 25-35 graden zijn/ blijven. Onder de 20 graden gebeurt er niets en heb je ook geen co2. Om het proces aan de gang te krijgen en te houden weet je nu bij welke tempratuur. Je moet wel ervoor zorgen dat de luchtvochtigheid 70-80% in je kweekkast is, want dat is nodig om optimaal gebruik te maken van de co2, dan gaan ze lekker hard groeien. Wat heel Belangrijk is, is dat wanneer je lichten uit zijn om Geen co2 aan je planten te geven. Wat ook heel belangrijk is, is dat wanneer het licht uit is, je niet de slang mag afknellen, maar gewoon de co2 uit de fles kan laten stromen want anders klapt de fles uit elkaar door de druk. Ik hang het slangetje uit het raam, als het maar in ieder geval niet bij de planten kan komen. Je hebt nu zeker voor 4 weken co2 en met wat geluk nog iets langer. Bij bloei kan je ook co2 toevoegen maar dat luistert wel nou, want als je het niet goed doet krijg je fluffy toppen, maar daar zijn ook andere topics voor, dus zal ik ook zeker lezen voordat je aan co2 wilt begingen, maar met groei is het makkelijk in samenwerking van een hoge lv.

Succes er mee!!

DSC08783.JPGDSC08784.JPGDSC08785.JPGDSC08787.JPGDSC08789.JPGDSC08793.JPGDSC08794.JPGDSC08795.JPG

Een overzichtje bij mij in de keukenkastje.

DSC08808.JPGDSC08812.JPGDSC08814.JPGDSC08816.JPGDSC08819.JPG

Comment

Hallo weer een update voor vandaag.

Het plantje binnen, NL special groeit als een tiet!!! De Co2 doet zijn werk prima, in 4 dagen twee nodens erbij gegroeid. De blaadjes worden ook al best wel groot vind ik. Heb vandaag boven de 7de zijtak een poging tot fimmen gedaan. Ik hoop dat het gelukt is, ik had al 1 keer geoefend met een plantje van een onbekende soort. Ik heb nu mijn nagels gebruikt en hoop dat het deze keer beter gaat. De plant die buiten staat kreeg gewoon twee takken , dus hetzelfde als toppen.
                          DSC08820.JPGDSC08823.JPGDSC08826.JPGDSC08830.JPG

De Planten buiten:

De jongste plant die het grootst is, doet het goed. Ze heeft nu 8 nodes, en de onderliggende afstand tussen de takjes is wel groter geworden, dat was eerst super compact onder de tl verlichting. Ik heb deze keer ook de maten van de planten opgemeten en zo kan ik ook het verschil goed zien voor de volgende keer. Ze is 22 cm hoog, gemeten van de stengel van de bodem tot de uiteinde van de hoofdstam. Breed is ze 28 cm.
                          DSC08837.JPGDSC08841.JPG

De oudste zus groeit rustig door, is nog wel een klein beetje lichter van kleur, maar het komt wel goed, dat heb ik al gezien. Ze heeft nu 5 nodes en 11 cm hoog en 17 cm breed.
                          DSC08836.JPGDSC08840.JPG

Ik heb vandaag ook wat wormen gevangen en hebt het verdeeld onder de twee zussen. Nu mogen ze lekker gaten on de potgrond maken en kleine beestjes opeten als ze die vinden.
                          DSC08842.JPG

Tot Volgende Week!!!

Comment

Ziet er goed uit. Nu nog wat beter weer en dan kunnen we allemaal knalle.
                            Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                            Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Ja laten we hopen op veel zon, want het is nu officieel zomer!!! Helaas nog niet echt te merken.
                              veel geluk allemaal.

Comment

Comment

Bezig...
                                X