Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polm Gold outdoor, twee stuks!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #32
      Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

      Hoi LR2,

      Ik gebruik maar 1 theelepeltje gist , en geen half zakje gist. Dit recept is heel anders dan de meesten andere recepten. In dit recept zit ook voeding in en duur / geeft veel langer CO2 dan de andere recepten. Ik zal zeggen, probeer zelf maar uit, de kosten zijn heel laag.

      succes ermee.

      groetjes
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #33
        Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

        Zo daar ben ik weer met een update !!!

        De NL Special is nu klaar met de TL verlichting en ik heb haar buiten gezet. Ze heeft lekker veel wortels gemaakt. Haar bladeren zijn groot, ze zijn groter dan de polm gold, kan door de co2 komen of door dat het een ander soort is. Wie het weet mag het zeggen. Het fimmen is perfect gelukt en ze heeft nu vier toppen, ik ben super blij dat het deze keer goed is gegaan.




        Ik probeer er twee stekkies van deze plant te maken. Heb gewone potgrond gebruikt en een beetje gemixt met zand nadat ik wel de potgrond fijn hebt gemaakt met mijn vingers.
        Schuin afgesnede en deze keer wel stekpoeder gebruikt,hahaha. De twee stekkies heb ik gelijk in de kweekkastje gezet en nat gespoten met een plantenspuiter.

        DSC09083.JPGDSC09084.JPGDSC09085.JPGDSC09086.JPGDSC09087.JPGDSC09088.JPGDSC09091.JPGDSC09093.JPG




        De twee polm gold groeien buiten rustig door. De kleinste is nu 22 cm hoog en 33 cm breed. De grootste is 41 cm hoog en 38 cm breed. De zusjes zijn nu ongeveer 2 keer zo lang geworden na de laatste meeting.
        Van de kleinste plant is nu de kleur van het blad eindelijk goed, alleen de structuur ziet er net wat anders uit. Het blad is wat glader en voelt ook iets anders aan. Ik zal volgende keer een duidelijk foto van maken.

        DSC09106.JPGDSC09107.JPGDSC09110.JPGDSC09111.JPG

        Tot de volgende update en hopen dat het nu toch echt een keertje goed zomer weer wordt!!!
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          #34
          Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

          Het weer is nu gelukkig een stuk beter!!!

          De onbekende Plant (waarschijnlijk PP) is een vrouwtje, hoeraaaaaaaaaa!!! Ik zet haar nu ongeveer een week in de avond rond 20.00 in de schuur en haal haar dus rond 8.00 er weer uit. Dit werkt super goed en ze is nu langzaam overgegaan in bloei!!!!
          DSC09147.JPGDSC09143.JPGDSC09146.JPG

          Ik heb wel kleine witte beestjes op al mijn planten zitten, ff nakijken wat het voor soort is. Ik kan deze beestjes makkelijk eraf halen met de hand. Ik weet niet of deze beestjes kwaad kunnen, nu lijkt het er op dat wel mee valt. Als iemand meer weet over deze witte beestje dan hoor ik het graag.
          DSC09167.JPG

          Heb een foto gemaakt zoals ik gezegd had van de kleinste polm gold haar wat anders uitziende blad, maar valt helaas niet echt te zien op de foto.

          DSC09151.JPG DSC09162.JPG
          De kleine polm gold De grote polm gold

          Groeten aan iedereen!!!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          De beestjes zijn niet wit maar geel en best wel klein!!
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

          Comment


            #35
            Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

            Zo, ik heb toch maar wat gekocht voor de beestjes, ik denk dat het gele plantenvlooien zijn. Ik heb helaas geen reactie mogen ontvangen van de medekwekers!! Het spul werkt goed, nu geen last meer, maar de planten stinken nu wel naar dat bestrijdingsmiddel.
            DSC09168.JPG

            De bloeiende plant doet het goed. De topjes gaan goed.
            DSC09170.JPGDSC09171.JPGDSC09174.JPG


            Misschien heb ik een foutje gemaakt!! Ik heb de twee polm gold planten getopt / gefimt maar ik denk dat ik toch beter niet had kunnen doen. Ik zie nog niets opnieuw groeien en heb zo'n gevoel dat er ook niets meer komt.

            Bij de grote polm gold geeft het niet, want er is toch nog genoeg takken.
            DSC09180.JPGDSC09193.JPG

            Maar bij de kleine polm gold is het toch jammer als er verder niets meer gaat groeien, ze is toch al zo klein.
            Het volgende jaar ga ik toch niet meer dieven denk ik nu.
            DSC09182.JPGDSC09192.JPG

            Bij de NL Special kan je al goed de vier toppen zien groeien!!
            DSC09184.JPGDSC09188.JPGDSC09187.JPG

            Een overzicht van de drie planten samen.
            DSC09194.JPG
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              #36
              Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

              Is goed getopt hoor, weet niet wat jij verkeerd ziet gaan?
              Jij wou fimmen zoek zelf maar wat het verschil is.

              Comment


                #37
                Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                Ziet er goed uit zo!

                Comment


                  #38
                  Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                  Mooie donkergroene kleur!
                  Is het glas halfleeg of halfvol?

                  Comment


                    #39
                    Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                    Helloha,

                    Je moet je buxus ook een scheren
                    Voor de rest mooie dames & daar draait het ons toch om he :-p


                    🔞
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment


                      #40
                      Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                      Vier op een Rij!!!


                      DSC09199.JPGDSC09200.JPGDSC09201.JPG
                      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                      Comment


                        #41
                        Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                        De onbekende bloeiende plant heb ik vandaag 1 zij scheut expres geknakt. Ik heb diverse topic gelezen van knakken van je plant en ze waren positief over het resultaat.
                        Ik had per ongeluk ongeveer een dag of 10 geleden ook een zijtak gebroken, maar die was helemaal afgescheurd van de hoofdstam wel na de tak waar ik het toppen heb toegepast. De tak was echt helemaal afgescheurd en hing letterlijk nog aan een draadje (velletje). Ik dacht deze tak is echt verloren maar kwam toen op het idee deze met plankband tegen elkaar te drukken en vast te tapen. En deze tak is weer vast gegroeid, ik vind het echt ongelovig dat het weer herstel is, ik had het echt niet verwacht!! Maar wat zie ik tot verbazing dat juist deze tak langer is dan de andere tak en ook de topje net wat groter is. Dus ik heb nu zelf wel vertrouwen in dat het wel lukt.

                        De expres geknakte tak!!
                        DSC09208.JPGDSC09206.JPGDSC09214.JPG


                        De herstelde tak!
                        DSC09216.JPG




                        Als je goed kijk zie je dat de rechter tak hoger / langer is dan de linker tak!
                        DSC09223.JPG



                        De grootste top, groeit al lekker!!
                        DSC09218.JPGDSC09220.JPGDSC09221.JPG

                        Tot later en bedankt voor de reactie en het volgen van mijn verslag.
                        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                        Comment


                          #42
                          Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                          De Twee stekkies van de NL special is gelukt, ze hebben nu wortels. Ik heb ze vandaag overgezet naar wat grotere potten. Heb ook weer nieuwe co2 gemaakt en ik laat ze denk ik een paar weekjes onder de tl verlichting groeien, maar misschien ga ik deze keer ook wel snel over op bloei, ik weet het nog niet wat ik ga doen.

                          DSC09225.JPGDSC09227.JPG

                          De bloeiende plant bloeit lekker verder en de toppen worden steeds groter. Heeft wel veel gele bladeren, maar ik geef ook bloeivoeding dus het is ook normaal.

                          DSC09235.JPGDSC09236.JPG


                          De NL Special heeft drie even lange hoofd takken, maar de vierde is een stuk minder lang en de stengel ook veel dunner. Misschien ga ik de kortste nog knakken of ik laat het lekker zo. Ik heb haar voor het eerst opgemeten en ze is 50 cm hoog.

                          DSC09230.JPGDSC09232.JPG

                          De Polm gold die ik allebei ruim twee weken geleden hebt getopt zijn mislukt, zo als ik het al dacht. Er zijn geen nieuwe scheuten ontstaan zoals bij mijn andere getopte planten. Maar erg vind ik het niet omdat ze allebei gewoon verder groeien uit de dieven. De kleinste is nu 57 cm hoog en de langste 75 cm.

                          DSC09229.JPGDSC09233.JPGDSC09234.JPG

                          Er is wel een probleem met de grootste polm gold met haar bladeren. Ik heb me ingelezen wat de oorzaak kan zijn en zijn volgens mij twee mogelijkheden. 1 dat het calcium te kort is en 2 dat er overvoeding heeft plaats gevonden. Ik denk zelf optie 2 omdat ik een paar keer vloeibaar buitenplanten voeding heb geven. Ik ga nu nog alleen maar kraanwater geven en hoop dat het nog goed komt.

                          DSC09238.JPGDSC09239.JPG

                          Als iemand nog opmerking of tips heeft voor de roest plekken op de bladeren dan hoor ik het heel graag.

                          Laterrrrrrr
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                          Comment


                            #43
                            Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                            Een paar mooie foto's van de onbekende plant.



                            DSC09385.JPGDSC09401.JPGDSC09394.JPGDSC09388.JPGDSC09393.JPG

                            See You Next Time
                            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                            Comment


                              #44
                              Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                              overvoeding zal het waarschijnlijk niet zijn want dat zie je aan de bladpunten van de nieuwe scheuten

                              Comment


                                #45
                                Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                                daar zitten mooie blad arme knopjes in!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X