Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seb's buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Seb's buitenkweek

    Korting op 420shop
    Dit jaar is het de eerste keer dat ik mijn eigen buitenwiet teel. Heb me inmiddels zo goed mogelijk ingelezen maar toch vraagjes waar ik mee blijf zitten en kan best wel wat coaching gebruiken.

    5 zaadjes (NLX diamond autoflowering)
    Ik heb ze volgens voorschrift gekiemd en in 25 ltr potten gezet (met startbooster van Aptus)
    Ze zijn allemaal uitgekomen maar na 2 weken in de pot is de groeiontwikkeling best traag en met name enorm verschillend
    Plant 1: Deze pot staat binnen achter het raam en gezien het weer logisch dat deze iets groter is dan de andere 4 die buiten staan. Maar ook deze vindt ik na 2 weken nog best klein (ongeveer 8 cm) maar lijkt me verder ok.
    week 2 plantje 1.jpg

    Plantje 2: Deze pot staat buiten. Is qua ontwikkeling vergelijkbaar met plant 1 maar een stukje kleiner (centimeter of 6, waarschijnlijk ook nog ok).Wat me opvalt dat de 4 blaadjes na de kiemblaadjes op 1 nivo zitten waar dat er bij plant 1 telkens 2 blaadjes op 2 verschillende nivo's zitten.
    week 2 plantje 2.jpg

    Plantje 3 en 4: ook buiten, naast de 2 kiemblaadjes ook 4 gewone blaadjes maar nog kleiner (centimetertje of 4)
    week 2 plantje 3.jpgweek 2 plantje 4.jpg

    Plant 5, het zorgenkindje. Nog piepklein (hooguit 3 centimeter) Na de 2 kiemblaadjes zijn er alleen maar een paar kleine krulletjes gegroeid (lijkt wel bloei maar dat is toch zeer onwaarschijnlijk)
    week 2 plantje 5.jpg

    Is het seizoen gewoon te slecht tot nu toe?
    Is de grond te nat? (binnen kan ik daar nog wel wat aan doen maar buiten kan ik de regen niet tegenhouden)
    Ligt het verschil tussen de plantjes aan de kwaliteit zaad.
    Moet ik die plantjes die buiten staan voorlopig ook maar naar binnen halen?
    Gaat plantje 5 nog wat worden?

    Graag jullie advies.

    Groetjes,
    Seb

    #2
    Re: is dit normaal?

    pot afdekken helpt tegen te vochtige aarde
    plant groeit in deze weken eerst onder de grond
    buiten laten staan ,de sterke overleven
    als je ze binnenzet krijgen ze een ander lichtspectrum en dat geeft later weer onnodige stress

    wees geduldig

    groei ze

    Comment


      #3
      Re: is dit normaal?

      De grond is veel te nat. Het seizoen is slecht. Die plantjes die buiten staan kun je beter onder een afdakje zetten dan binnen. Binnen hebben beestjes vrij spel, zonder concurrentie of predatie (roofdieren en al). Zo houdt je geen plant over. Buiten staan ze prima, maar minder nat als het kan dus, wind is wel belangrijk want dat maakt de plant steviger. De situatie zoals die nu is, overleven ze ook zonder problemen (ik gebruik geen afdakjes ofzo) maar dan duurt het gewoon wat langer ivm de natte grond. Zodra die droog is knallen ze weer flink door!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: is dit normaal?

        Gewoon lekker buiten zetten,
        vind jij het lekker om heel de dag binnen te zitten ?
        als licht en warmte jou faforiete ding is.
        Wortels hebben een paar ding nodig lucht warmte water, dat moet in balans zijn dus luchtige licht vochtige aarde is het beste,
        als ze wat groter zijn kunnen ze een stuk meer hebben, alles komt goed kijk mijn verslag dat is helmaal vreselijk in het begin alles fout gedaan.
        staat er nu toch best goed bij.

        Suc6

        Comment


          #5
          Re: is dit normaal?

          Dank je voor jullie adviezen. Jullie schrikken dus niet van de nog beperkte omvang.

          Degene die nu nog warmpjes binnen staat gaat nu ook naar buiten.
          Ben er nog niet uit hoe ik vrij eenvoudig een afdakje kan maken. Onderin de potten zit een laagje hydrokorrels dus de drainage zou goed moeten zijn. De KNMI geeft aan dat er na vandaag voorlopig nagenoeg geen regen meer komt dus ik hoop maar dat de potten snel een beetje opdrogen. Het blijft wel koel (onder de 20 graden) dus dat zal wel slecht zijn voor de groei.

          @ Feyenoord, ik heb je verslag gelezen. De jouwe zijn toch al een stuk groter ... zien er ook al steviger uit. Ik ben jaloers

          Comment


            #6
            Re: is dit normaal?

            Mijn autoflowers zijn nauwelijks groter en ong even oud. Niets om je zorgen te maken. Lekker naar buiten, worden ze sterk van. Wel even wat extra grond toevoegen tot de lobblaadjes. Blijven ze iets beter van staan in deze winderige dagen.

            Ben je nog van plan een kweekverslag te gaan schrijven?

            succes!

            Coizzz

            Comment


              #7
              Re: is dit normaal?

              Ja, een kweekverslag lijkt me wel leuk. In ieder geval iedere week een paar fototjes. En ben bang dat ik ook nog wel wat probleempjes zal tegenkomen.

              Zo voorzie ik nog een probleempje tijdens mijn 2 weekse vakantie in augustus. Kunnen die plantjes het in die periode wel alleen af? Als nieuwkomer blijft voor mij toch een groot experiment maar zou er enorm van balen als er aan het eind van het verhaal niets te overblijft.

              Comment


                #8
                Re: is dit normaal?

                Onkruid vergaat niet. Dit soort plantjes kan veel hebben. (Wietplantjes)
                Ik vind een afdak overbodig. Gewoon de natuur zijn werk laten doen.
                Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: is dit normaal?

                  afdakje is wel fijn als er dikke knoppen op zitten , maar nu lekker buiten spelen en straks lekker voeren , nu nog mooi weer !!!!grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: is dit normaal?

                    Ze zijn in de 3e week nauwelijks gegroeid. Ik denk dat het weer (lage temperaturen en veel regen) daarvan de oorzaak is. Op basis van jullie adviezen heb ik gekozen voor de makkelijkste optie, geen dakje. Door de regen hebben ze dus de hele week nat gestaan. De verwachtingen zijn nu (iets) beter dus ik heb nog hoop.

                    Plantje 1, 2 en 3 zien er redelijk normaal uit. Voor plantje 4 en 5 heb ik ernstige zorgen. Door de regen heb ik uiteraard geen water toegevoegd en dus ook geen voeding. Bij het planten heb ik wat starterbooster toegevoegd maar sindsdien niks meer. Vraag me dus af hoe ik straks, als ze wat groter zijn, bij regenachtig weer voeding kan toevoegen?

                    Plantje 1
                    plantje 1 week 3.jpg
                    Deze heeft na 2 weken binnen op jullie advies nu ook de eerste week buiten gebivakeerd. Is wel iets gegroeid en ziet er denk ik nog goed uit. Omdat de stengel vrij lang was heb ik de aarde tot aan de 2 lobblaadjes aangevuld.
                    Toen deze nog binnen stond was ie iets groter dan plantje 2. Die voorsprong heeft ie nog wel iets.

                    plantje 2
                    plantje 2 week 3.jpg
                    Is ook iets gegroeid en ziet er denk ik redelijk uit.

                    plantje 3
                    plantje 3 week 3.jpg
                    Nog steeds een stukje kleiner dan plantje 1 en 2 maar toch redelijk ontwikkeld.

                    plantje 4
                    plantje 4 week 3.jpg
                    Deze bleef al achter maar heeft nu ook een paar vervormde blaadjes. Komt dat door overmatig vocht? Gebrek aan voeding? Slecht zaadje? Geen idee. De omstandigheden zijn voor deze niet anders dan 1 t/ 3. Komt dit nog goed?

                    Plantje 5
                    plantje 5 na week 3.jpg
                    Het zorgenkindje! Van meet af aan blijft de groei sterk achter. Na 3 weken nog maar een miezerig klein plantje. Het heeft nu wel wat meer blaadjes maar sterk vervormd.

                    Dus 2 van de 5 dure Kera zaadjes blijken het slecht te doen. En de 3 goeie vindt ik maar langzaam. Of zijn die NLX Diamonds toevallig plantjes die meer als andere soorten van extra mooi weer houden? Geen idee.

                    Tot zover weer, volgende week verder verslag. Ik sta open voor verder advies. Zeker over hoe ik 4 en 5 zou kunnen redden.

                    Comment


                      #11
                      Re: is dit normaal?

                      Wat plantje 4 & 5 betreft kan ik je weinig advies geven, behalve dat ze wel erg nat staan. Mijn plantjes zijn ook 3 weken (buiten en droog) en zien er net zo uit als de 1e 3 van jou.

                      uploadfromtaptalk1372597506017.jpg

                      Keep up the good work en succes met 4 & 5!

                      Comment


                        #12
                        Re: is dit normaal?

                        Verslag na 4 weken in de pot :
                        Het zomerweer doet wonderen. Na de eerste weken door de regen te nat te hebben gestaan droogt de grond nu op. En de zon staat er ongeveer halve dagen vol op. En ze groeien nu dus ook wat sneller, het worden al echte plantjes.

                        Plantje 1 (die de eerste 2 weken heeft binnen gestaan) is nu ingehaald door plantje 2.
                        Zelfs zorgenkindjes 4 en 5 beginnen nu gewone blaadjes te krijgen, maar zijn nog niet de helft van plantjes 1 t/m 3.

                        De blaadjes zijn mooi groen. In de hoop om wat extra zon en warmte te pakken heb ik de plantjes op een houten tuintafel gezet. Alle advies is welkom maar ik denk dus dat het goed gaat.

                        Ik ben pas van plan om water te geven als de grond echt heel droog is (of als de blaadjes gaan hangen). Dat wordt regenwater uit een ton waar ik wat voeding bij ga doen.

                        plantje 1:
                        plant 1 week 4.jpg

                        Plantje 2:
                        plant 2 na week 4.jpg

                        Plantje 3:
                        plant 3 na week 4.jpg

                        Plantje 4
                        plant 4 na week 4.jpg

                        Plantje 5:
                        plant 5 na week 4.jpg

                        De weersverwachtingen zijn goed voor de komende weken dus ik hoop er het beste van. Tot zover, volgende week meer.

                        Comment


                          #13
                          Re: is dit normaal?

                          volgende keer hier http://www.growerschoice.nl/ kopen daar hebben ze goede kwaliteit zaden!
                          nooit gezien dit

                          Comment


                            #14
                            Re: is dit normaal?

                            Wat nooit gezien Turbolaurens? Te klein, verschil in ontwikkeling ?????

                            Comment


                              #15
                              Re: is dit normaal?

                              Als je er een verslag van maakt kun je dit topic laten verplaatsen naar kweekverslagen.
                              Klik je even op dat driehoekje /!\ , en verstuur je bericht.

                              Plantjes gaan goed, hopen dat ze nog even flink groeien voor de bloei er in schiet.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X