Stuise vrouw in de dauw

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Slawietje
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2013
    • 27

    #1

    Stuise vrouw in de dauw

    Korting op 420shop
    2013-09-27 08.30.48.jpg2013-09-27 08.30.36.jpg
    De dames zijn ondanks het late zaaien toch aardig tot ontwikkeling gekomen. Nu maar hopen dat de nachtvorst niet te veel roet in het eten gooit.. Ze zullen nog wel eventjes moeten staan.
    De een is een Shark Attack, de ander een Original Berry. Maar wie-wie is... De rechter zijn overigens twee planten in één kuip
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Stuise vrouw in de dauw

    Planten zijn groot zat, da's het probleem niet, die één of twee graadjes vorst is ook niet zo'n probleem, en ze zien er goed uit.
    Maar ik zie nog helemaal geen bloei ?
    Vanaf dat je echte bloei hebt, moeten ze nog een week of acht, dus reken maar uit.

    Volgens de voorspellers krijgen we nog minstens twee weken goed weer, da's alvast positief.
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • El Plantos
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2013
      • 1609

      #3
      Re: Stuise vrouw in de dauw

      Vrees ook wat QnQ zegt; en dat ze te laat klaar gaan zijn. Hopelijk gaat het weer de komende tijd meezitten!

      Succes!
      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

      Comment

      • Slawietje
        Senior Stoner
        Member
        • Aug 2013
        • 27

        #4
        Re: Stuise vrouw in de dauw

        Inderdaad is er op deze foto's niet te zien dat er (een begin van?) bloei is bij deze planten. Dat is op deze foto's beter te zien.
        Je ziet ook dat ik last heb (gehad) van mee-eters. Deze heb ik bestreden met Pyrethrum.
        De bloei is ongeveer een dag of tien geleden begonnen, ik hoop toch dat ze begin november klaar zijn...

        20130927_115143.jpg20130927_115201.jpg20130927_115222.jpg20130927_115239.jpg20130927_115243.jpg
        Attached Files
        Last edited by Slawietje; 27 September 2013, 11:04. Reden: aanvulling

        Comment

        • Aapjeruttie
          Senior Stoner
          Member
          • Apr 2013
          • 34

          #5
          Re: Stuise vrouw in de dauw

          Dat lijkt wel op bloei ja. Zelfs als ik gelijk heb zullen ze inderdaad pas eind november klaar zijn. En als je kijkt naar het weer van vorig jaar november beloofd dat niet veel goeds. ):

          Comment

          • Slawietje
            Senior Stoner
            Member
            • Aug 2013
            • 27

            #6
            Re: Stuise vrouw in de dauw

            @AapjeRuttie Dit is vast speciale Norwegian Weed... Storm, wind en regen, daar kunnen ze wel tegen

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Re: Stuise vrouw in de dauw

              Pyrethrinen zijn neurotoxinen die op het zenuwstelsel van alle insecten inwerken, dus ook op die van nuttige insecten, zoals bijen.


              Dat vind ik wel jammer, je jaagt ook de goede insecten de dood in.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • Slawietje
                Senior Stoner
                Member
                • Aug 2013
                • 27

                #8
                Re: Stuise vrouw in de dauw

                @LR2 Goed dat je daar op wijst. Je is een aftreksel van bloemen, dan kan het niet zoveel kwaad. Kunnen niet-schadelijke insecten wel tegen brandnetelgier of groenezeep+spiritus?

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Stuise vrouw in de dauw

                  "Een aftreksel van bloemen, DUS kan het niet zo veel kwaad".

                  Rare conclusies trek je hoor, er zijn zat bloemen die je zelf niet eens overleeft als je er een hap van neemt.

                  Die gaatjes die je ziet, komen van wantsen. Die bestrijd je niet met Pyrethrinen, die beestjes vliegen rond, ook 's nachts, en landen op je plant, smikkelen van een blad, en vliegen weer weg.
                  Het kan ook niet zoveel kwaad. Ik had deze zomer een klein plantje waarvan de helft van het blad eruit zag als een gatenkaas. Die is toch gewoon goed geoogst.
                  Opmerkelijk is dan, dat een ander plantje ernaast nergens last van had. Wantsen hebben dus zeker ook een voorkeur voor soortjes, iets waar je volgende kweken rekening mee kunt houden
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Slawietje
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Aug 2013
                    • 27

                    #10
                    Re: Stuise vrouw in de dauw

                    Dank voor je uitleg over de wantsen! Dat is voor deze beginner weer een hele geruststelling. Mijn wantsen discrimineren overigens niet, ze hebben toegeslagen in beide soorten.

                    Comment

                    • LR2
                      Mother of all Growers
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2011
                      • 8552

                      #11
                      Re: Stuise vrouw in de dauw

                      Trouwens, wantsen zijn vrij eenzaam in hun leven. Vaak zijn het er maar een stuk of drie, die kun je met een half uurtje observeren makkelijk wegplukken. Ook hier bleef de schade beperkt tot 10 blaadjes, op een plant van 1x1x1 meter (dus tel circa 150-200 bladeren).
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment

                      Bezig...