Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschillende Soorten Greenhouse (balkonkas) / Buitenkweek / Guerilla / Alpine (Mountain)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verschillende Soorten Greenhouse (balkonkas) / Buitenkweek / Guerilla / Alpine (Mountain)

Korting op 420shop
    Kweek Stijl: 100% Terra / Greenhouse (balkonkas) / Buitenkweek / Guerilla / Alpine (Mountain) Grow.

Voeding: Plagron Terra Grow + Plagron Terra Bloom + Plagron Power Roots + Plagron Pure Zym + Plagron Vita Race + Plagron Sugar Royal
    pH-Corrector: Hesi pH-min Groei / Bloei

Substraten:

Stekken/Zaailingen: Steenwol (zaden) & Turf (klonen) Startpluggen + Atami Bio Grow Mix
    Volwassen planten: Plagron Growmix

Soorten:

Feminized Seeds:

1 x Cheese
    Genetica: Indica / Sativa
    Dinafem Seeds

1 x Fruit
    Autoflowering
    Genetica: Indica dominant
    Dinafem Seeds

Klonen:

2 x Nebula
    Genetica: Indica / Sativa
    Paradise Seeds

2 x Sensi Star
    Genetica: Mostly Indica
    Paradise Seeds

2 x AK-47
    Genetica: F1-hybrid, mostly Sativa
    Serious Seeds

2 x L.*.D.
    Genetica: Indica dominant
    Barney's Farm

Ik was de hele winter niet zeker of weer zin had om deze zomer een grow te doen. Het omhoog lopen naar mijn spots om voor de dames te zorgen was achteraf gezien een beetje teveel van het goede. Het weer in zomer 2013 was verre van top en ik kreeg ook te maken met verschillende irritante zaken zoals planten die omvielen door de wind, takken die afbraken door vroege sneeuwval en herten die uiteindelijk ook nog eens mijn halve oogst opvraten. Veel moeite dus voor in verhouding te weinig opbrengst. Maar ja, dan breekt het voorjaar door in de Alpen en al het frisse groen komt onder de sneeuw vandaan te voorschijn en tja…. dan gaat het toch weer kriebelen hè.

Zoals je hierboven hebt kunnen zien heb ik voor deze zomer een keur aan mooie soorten om mee te klooien. Ik ga de planten dit jaar veel langer opkweken op mijn balkon. Ik heb daarvoor een mooi klein balkonkasje/tentje bestelt om ze te beschermen tegen weersinvloeden en temperatuurwisselingen. Pas veel later dan de afgelopen 2 jaar ga ik ze dan op een aanzienlijk lagere hoogte in het bos uitzetten. Ik wil in ieder geval gaan proberen om er 2 op mijn balkon te laten bloeien maar dat zal afhankelijk zijn van de stank. Als ze teveel gaan stinken dan zet ik ze gewoon bij de andere in het bos.

Ik ga ook voor veel minder aarde per plant dit jaar. De afgelopen jaren gaf ik iedere plant 35+ liter aarde. Ze werden dan echter te hoog en te gevoelig voor wind. En je moet hier in de Alpen echt rekening housen met fikse bergstormen. Ik twijfel momenteel tussen 11 en 18 liter potten, maar neig toch meer naar 11 liter geloof ik? Ik wil ze klein, compact en breed houden. Ik ga ze dan ook in ieder geval 1 of 2 keer toppen.

De planten later in het jaar uitzetten geeft me veel meer controle over de opgroeiende plant. Ik kan ze precies voeden zoals ik wil, veel sneller inspringen bij problemen en ze dus ook beter beheersen in hun groei.

Het plan was eerst om 6 plantjes uit klonen te gaan kweken dit jaar, maar mijn growshop stuurde nog 2 samples mee van Dinafem Seeds en door een fout bij mijn klonen bestelling kreeg ik eerst 2 AK-47 gestuurd waar ik niet om had gevraagd en daarna pas de andere, dus die heb ik er nu ook nog bij. De wind heeft gister echter 1 van de AK-47’s omgewaaid en daar is de hoofdtop uitgebroken, maar heb goede hoop dat er uit een andere oksel weer een nieuwe groeit, dus heb haar nog niet opgegeven. Inmiddels zijn het er dus alweer 10, maar daar blijft het ook echt bij!

De beide zaadjes heb ik op natte watten gekiemd en die zijn op ‘4:20’ (Pasen) geboren. Alle plantjes staan nu op het balkon. Ik heb geen beschikking over lampen en moet alles dus met het zonlicht doen. Op koude nachten haal ik ze nog wel binnen, maar als het goed is zijn de ijsheiligen nu zo ongeveer wel weg uit de bergen en kunnen ze de hele dag buiten blijven. Zeker als deze week mijn balkonkweektentje arriveert!

Ik zal net als de afgelopen jaren weer alles bijhouden voor geïnteresseerde lezers. Keurig met pH en EC waardes etc.
    Hieronder de eerste foto’s, bij iedere foto staat de toepasselijke informatie.

Ik hoop dat jullie mijn moeite waarderen! Veel plezier bij het lezen en bij jullie eigen grow projectjes deze zomer!

Greetz en tot snel!

Fruit Auto & Cheese van Dinafem Seeds geboren op 4:20 2014.
    Medium: Steenwol Startplug
    Voeding: Plagron Start Up
    In propagator, vochtigheidgraad rond 90%
    pH: 6
    EC: 0,5

Fruit Auto & Cheese van Dinafem Seeds, dag 5, overgeplant in aarde.
    Substraat: Atami Bio Grow Mix
    Voeding: Plagron Terra Grow + Plagron Power Roots + Plagron Pure Zym
    EC: 0,8

De klonen, mooi verpakt en vers thuis over de post!

De klonen na een paar daagjes bijkomen + the 2 Dinafem dames lekker op het balkon in het Alpen zonnetje!
    EC: 1,1
    Planten gesproeid met Plagron Vita Race

Re: Verschillende Soorten Greenhouse (balkonkas) / Buitenkweek / Guerilla / Alpine (Mounta

Succes man hopen dat het deze zomer beter gaat en dat de herten wegblijven

Comment

Re: Verschillende Soorten Greenhouse (balkonkas) / Buitenkweek / Guerilla / Alpine (Mounta

mooie plantjes en plannen!
      Ben benieuwd hoe dat gaat in het alpen zonnetje
      sigpic

Comment

Mooie soortjes, ziet er goed uit!

Ben erg benieuwd wat de LSD bij jouw doet ik had ze wel eens gerookt en vond het nie zo super, ik had er in ieder geval meer van verwacht maar smaken verschillen..

Grtz en succes

Comment

succes pik!! dat gaat mooi worden daar in de kas
          ben ook benieuwd naar lsd
          lijkt me wel chill
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

De nog ontbrekende L.*.D.'s toegevoegd aan de selectie en AK-47 met afgebroken top.
            EC: 1,1

Comment

Ziet er goed uit hoor !!

Comment

Ik heb gemerkt dat 11L en zelfs 20L met pot en al om gaan waaien, omdat die zo licht zijn van gewicht. Zelf heb ik kruislings draden gespannen aan de potten om die overeind te houden. Dat ging goed.
                In de wind droogt alles mega snel, dus ook je potgrond. Een klein briesje is dan genoeg om de hele plant op de kop te gooien. Wel iets om rekening mee te houden als het kan!

Succes, dit wordt een interessant topic hoop ik!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Ik heb gemerkt dat 11L en zelfs 20L met pot en al om gaan waaien, omdat die zo licht zijn van gewicht. Zelf heb ik kruislings draden gespannen aan de potten om die overeind te houden. Dat ging goed.
                  In de wind droogt alles mega snel, dus ook je potgrond. Een klein briesje is dan genoeg om de hele plant op de kop te gooien. Wel iets om rekening mee te houden als het kan!

Succes, dit wordt een interessant topic hoop ik!
                  Thnx voor de tip!

Comment

Sensi Star

Nebula

L.S.D. - Klaar om eind deze week getopt te worden.

AK-47 - Links afgebroken hoofdtop maar nieuwe aangroei in oksels!

Fruit Auto

Cheese

Comment

Ik kreeg onlangs op een ander forum een goede tip voor het zelf maken van een voeding voor je planten op brandnetel basis. Geeft je planten een biologische stikstof boost en is dus bijvoorbeeld goed voor stress situaties zoals wanneer je gaat toppen.

Hier in de bergen is natuurlijk geen tekort aan mooie biologische brandnetels van Alpenweides, dus heb ik maar eens een emmertje aangemaakt.

Ik heb ze gemixed met bergbeek water, dus hoe natuurlijk kan een voeding zijn!?

Het recept vind je hier, mocht je het ook willen proberen: Making Nettle Leaf Plant Food.

Last edited by Grower420; 16 May 2014, 20:45.

Comment

Gisteren heb ik dan eindelijk mijn balkonkas ontvangen. I wacht nog op mijn oppottafel, maar hoop dat die morgen zal arriveren.

Ik heb alle klonen vandaag voor het eerst getopt. I heb een nieuw en steriel scheermesje gebruikt en mooie rechte snedes gemaakt bij de eerste internode. Nu moeten de dames een aantal dagen bijkomen van deze stressvolle situatie, maar het wordt prachtig weer deze hele week, dus laten we op het beste hopen!

Sorry voor de kwaliteit van de foto’s. Ik moest mijn telefoon gebruiken omdat mijn vrouw onze camera mee heeft op een reisje naar Nederland. En natuurlijk kwam ik er pas na het maken van de foto’s achter dat de lens smerig was

Planten voor Toppen.

Planten na Toppen.

Kloontjes die ik gemaakt heb van de overgebleven topjes, om aan vrienden te geven als ze gaan wortelen.

De balkonkas die ik gekocht heb.

De oppottafel die ik gekocht heb.

Comment

Nice man!!! Ik volg

Comment

Herinner me je vorige topic nog gelezen te hebben niet lang geleden en dat was echt enorm interessant... Toch had ik deze gemist 2 weken geleden, potver!
                            Heel veel succes, ziet er weer een hele operatie uit. Ben benieuwd naar je Guerilla!

Stevig!
                            Groeten, Woody
                            Woody's zen kweek!

Comment

Ziet er al goed uit daar man!!!! blijf hier zeker kijken!!!
                              groetjes !!!!!

Comment

Bezig...
                              X