Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

    Korting op 420shop
    Hallo luitjes,

    We gaan voor een kweekie met 5 super lemon haze.
    De zaadjes zijn 30 april in de grond in gegaan en zijn 1 mei allemaal boven de grond gekomen
    ik gebruik lekker de zaai- en stek grond voor het vroege stadium bij de Bosrand (20L)
    ze hebben de eerste dagen voor het raam gestaan met plastic folie erover heen om de luchtvochtigheid hoog te houden,
    na enkele dagen was het mooi weer (19 graden vollop zon) en hebben ze in een kas van 150cm(hoog) x 1m(breed) gestaan, met ritssluiting voor bij de Ranzijn!
    na precies 6 dagen in de grond te hebben gezeten kwam mijn vader met 2x2 18W TL lampen. die lagen trouwens nog in de schuur en dankzij het trieste weer en hulp van het forum is het gebleken beter met wit tl (840) voor te groeien dan voor het raam waar de planten veel strekken, of buiten waar de plantjes eigenlijk alleen kunnen staan met mooi weer in zo'n vroeg stadium. ik heb een glazen bak die aan 1 kant open is en voor de tijdnoot de 2 armaturen met 2xtl erin erop gelegd. nu is het 13 dagen nadat de planten in de grond werden gestoken, ik vertrouw op de hoge kwaliteit zaden en ontkiem dus liever niet voor een betere ontwikkeling direct in de grond.

    Ik vraag me af wanneer de plantjes ongeveer naar buiten kunnen, het ligt een beetje aan de vooruitgang en temperatuur buiten, ze worden eventueel nog onder de lampen gezet voor de optimale 18/6 verhouding te krijgen.
    We zijn eigenlijk een beetje laat voor optimale groei (beginnersfout) en zijn van plan rond begin augustus te verduisteren om toch aan onze 10 weken bloei te komen en er wat leuks af te halen

    hier een paar foto's hoe de damens er nu ongeveer bijstaan (4 van de 5 plantjes)

    foto's van: 13 mei 2014

    DSC_0245 (2).jpgDSC_0242 (1).jpgDSC_0243.jpgDSC_0244.jpg

    we zijn beginnende kwekers en staan open voor vragen en natuurlijk voor tips!!

    een fijne avond!
    cheers

    #2
    Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

    Ga ik zeker volgen, ik heb het dezelfde staan..vorige week was het aardig weer, toen had ik ze al buiten maar nu even in de kas..het weekend wordt alweer beter....succes

    Comment


      #3
      Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

      Bedenk wel dat na de eerste keer verduisteren, dat je dan nog 21 dagen geen bloei hebt. En daarna duurt het nog 10-12 weken. Het is mogelijk, maar lastig!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

        Mooi... stoeltje staat klaar

        Succes!

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

          succes! heb 4 jaren achter elkaar SuperSilverHaze gezet buiten, haze is altijd een lastige klant wat betreft bloeitijd vooral die SuperLemonHaze , SuperSilverHaze is naar mijn weten een van de kortste haze-soort met zn +/-65dagen
          echt een kreng die je snel moet verduisteren anders krijg je kwalitatief geen goede wiet en ben je veel te laat klaar en is de kans op rot veel te groot

          Gr JohnnyHaze

          Comment


            #6
            Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

            Heej, Je kan ze gewoon buiten zetten zolang het snachts niet vriest of ze constant zeiknat regenen,
            waarom heb je voor haze gekozen ? een uitdaging.
            Veel suc6! ben benieuwt

            Comment


              #7
              Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

              Ha forumleden,


              goofy123 - leuk dat je ons topic volgt en ik heb ze de afgelopen 4 dagen buiten gezet ging prima!

              LR2 - bedankt voor de tip, daar hadden wij ons dus in vergist!

              phangngaone - Gezellig!


              JohnnyHaze - Ja het is een moeilijk soortje, maar we gaan het gewoon proberen waarom ook niet

              Feyenoord1908 - ja de uitdaging doen we het voor!


              allen bedankt voor de motivatie!

              ik zal dinsdag even wat foto's op het topic plaatsen om de vooruitgang te laten zien!
              nu even lekker van dit avondweertje genieten in de tuin.

              prettige avond

              cheers

              Comment


                #8
                Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

                Ha, had wat problemen met me browser, nu maar via de mobiel,
                Hier wat foto's van gisteravond 21 mei 2014




                Ze zijn flink gegroeit, het was gisteren 3 weken terug dat de zaadjes in de grond gingen.
                Ze staan overdag buiten en savonds haal ik ze naar binnen en zet ik ze onder 4 x 18 watt tl lampen.
                Ik had bladluis op de plant van de laatste foto, weet niet of daar die witte vlekjes van zijn ontstaan. Er zat 1 bladluis tegen de steel aan. Die is succesvol verwijderd!!

                We staan open voor tips!

                Ps. mijn companion heeft zijn 5 autoflower zaden binnnen (jack herrer x white widow) die zullen binnenkort ook de grond in gaan!

                Cheers!

                Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
                Last edited by H00kz; 22 May 2014, 12:24.

                Comment


                  #9
                  Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

                  ha, het is een tijd geleden, wou eigenlijk niet door gaan omdat er weinig reacties zijn gekomen op de laatste post.
                  we ze zijn nu ruim 2 en een halve maand onderweg en zo te zien gaat het over het algemeen heel goed!
                  2 van de 5 plantjes zijn verplaatst en daar heb ik geen zicht meer op, dit om ruimte in de tuin te behouden.
                  hier wat foto's de kleinste plant dient voeding te krijgen want ze kleurt op de oudere bladeren geel.

                  DSC_0528.jpgDSC_0529.jpgDSC_0516.jpg

                  groetjes H00kz en Companion !

                  Comment


                    #10
                    Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

                    Prachtig smalle bladeren.
                    Heb je nog last gehad van die vlekjes?
                    Ik heb die namelijk ook

                    grt.

                    Comment


                      #11
                      Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

                      ziet er goed uit daar pik!!!
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                      Comment


                        #12
                        Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

                        Die motivatie van 18 mei was maar van korte duur dan ?
                        Nu heb je wel reacties, dus we verwachten over een paar dagen weer nieuwe mooie plaatjes
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

                          Ze zijn in ieder geval flink gegroeid, daar zou je al heel veel motivatie uit kunnen halen
                          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                          Comment


                            #14
                            Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

                            Oorspronkelijk geplaatst door Brewder View Post
                            Prachtig smalle bladeren.
                            Heb je nog last gehad van die vlekjes?
                            Ik heb die namelijk ook

                            grt.
                            Ik denk dat dat door tripsen is aangericht, heb daar namelijk een middel voor gebruikt en het probleem breidde zich niet uit.

                            Comment


                              #15
                              Re: 5x Super Lemon Haze kweekverslag beginner

                              Nice!
                              Baas in eigen brein.

                              Comment

                              Bezig...
                              X