Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Garden of Eden 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LR2's Garden of Eden 2015

    Weer een beetje wijzer, thanks Flint!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      LR2's Garden of Eden 2015

      Dag allemaal even een plaatje bij het praatje naar aanleiding v/d supertip; hip hop de VASELINE-ZEEZOUT mix.
      Jawellllllllll.......

      Had t nu nog niet verwacht ineens viel mijn blik op stam/steel rot bij een tweede dame in kuip.. [emoji21] [emoji451][emoji379]
      Een andere plant twee week eerder al betrapt onder in de stam.. Toen met kaarsvet gedaan maar daar piepte t alweer tussendoor en door de ventilator waren er stukjes afgewoeid en op de grond beland.


      Ben daarom met deze anders te werk gegaan; waar nodig met een schoon mesje plek weggesneden, poetsen met waterstofperoxide om vervolgens het mengseltje aan te brengen. Ze stond er nog zo mooi bij en t meest in bloei tot nu toe dus vraag me af waarom dit is.. Zou het een late reactie kunnen zijn op eerder te veel water geven? inmiddels geef ik ze niet meer zo vaak/veel water heb een ph meter aangeschaft die ook aangeeft of ze om een natje of een droogje verlegen zijn en zo vaak hoeft dat dus echt niet blijkt wel.

      Zou ze t redden??

      Ohja ipv 1 staan er nu 3 ventilatorkes te zwaaien ( is dat overdreven? )

      Groetjess Rens
      Last edited by Renzemens; 5 September 2015, 22:06.

      Comment


        Re: LR2's Garden of Eden 2015

        Mooie klemmen
        Baas in eigen brein.

        Comment


          Re: LR2's Garden of Eden 2015

          Ik hoop voor je dat het mag helpen Rens!

          DSCF8273.jpgDSCF8274.jpgDSCF8264.jpgDSCF8265.jpgDSCF8267.jpgDSCF8268.jpgDSCF8270.jpgDSCF8271.jpgDSCF8272.jpgDSCF8277.jpg
          Stamrot door iets anders dan botrytis. Lijkt wel badkamerschimmel.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Re: LR2's Garden of Eden 2015

            Stamrot door iets anders dan botrytis. Lijkt wel badkamerschimmel.
            Denk Fusarium https://nl.wikipedia.org/wiki/Fusarium

            Comment


              Re: LR2's Garden of Eden 2015

              Thanks LR2! De plekken die behandeld zijn beginnen inderdaad te zweten! Goed om te zien.

              Ff of topic vraagje.. Er komt van de loods vd buren licht de tuin in schijnen.. Het is dus nooit helemaal knaldonker in de tuin.. Hebben ze hier echt last van of valt t wel wat mee.. Ze laten lang op zich wachten hoor wat betreft bloei

              Zo nodig verplaats ik ze dan ook naar mn hokkie maar vind t wel leuk om te vergelijken bovendien ALS de zon schijnt is t wel lekker voor ze dat directe contact ipv door de dakplaten of maakt dat geen flikker uit?

              Comment


                Re: LR2's Garden of Eden 2015

                Als ze van klein af aan aan het sluiplicht gewend zijn komen ze ook wel in bloei met sluiplicht al kan het wel iets vertragen. Planten die geheel donker gewend zijn en die je dan in sluiplicht gaat zetten zullen ongetwijfeld gaan stressen en waarschijnlijk herma bloei gaan vertonen. Nu hangt het wel een beetje af van et spectrum van het sluiplicht als daar erg veel rood in zit kan het wel voor problemen zorgen ook bij plantjes die van klein af op die plek staan.

                Comment


                  Re: LR2's Garden of Eden 2015

                  Inderdaad, zolang het een leven lang duurt, dan is er eigenlijk weinig aan de hand. De bloei zal iets later kunnen beginnen, maar hooguit twee weken..

                  Hier merk ik dat verschil met de P#2, eentje staat 50cm verderop en pakt derhalve minder licht mee van de lantaarnpaal. Die bloeit nu al, terwijl die ene die het volle licht vangt, nog een weekje zit te wachten.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    Re: LR2's Garden of Eden 2015

                    Aaight thanks[emoji106]

                    Comment


                      Re: LR2's Garden of Eden 2015

                      Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                      Als ze van klein af aan aan het sluiplicht gewend zijn komen ze ook wel in bloei met sluiplicht al kan het wel iets vertragen. Planten die geheel donker gewend zijn en die je dan in sluiplicht gaat zetten zullen ongetwijfeld gaan stressen en waarschijnlijk herma bloei gaan vertonen. Nu hangt het wel een beetje af van et spectrum van het sluiplicht als daar erg veel rood in zit kan het wel voor problemen zorgen ook bij plantjes die van klein af op die plek staan.


                      Je vermijd ook beestjes mee naar binnen te nemen.
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

                      Comment


                        Re: LR2's Garden of Eden 2015

                        Vandaag mooie verassing gevonden: een buisje WR#2 stuifmeel in de vriezer.
                        De WR#3 gaat dus gemaakt worden met dezelfde vader als WR#2. Daarnaast ga ik de p#2 maar eens bevruchten met wat WR#2 stuifmeel, en misschien de p#3 ook, in de hoop dat die groter wordt. De PPP krijgt er ook een likje van, in de hoop dat ik die na enkele generaties auto kan krijgen met behoud van de smaak. Fijn dat die PPP regulier is.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          Re: LR2's Garden of Eden 2015

                          nice topic!
                          K-007
                          Kishan's kijkdoosje

                          Comment


                            Re: LR2's Garden of Eden 2015

                            Thanks Kishan!

                            Bevruchtingsronde 1 is gedaan, met een kwastje. De tweede zal morgen plaatsvinden als het droog is.
                            Waarom twee keer?
                            Omdat het stuifmeel circa 2-3 jaar oud is, en meerdere malen binnen en buiten de vriezer is geweest. Het water in de cellen gaat dan uitzetten (door bevriezen), waardoor de celwand beschadigd kan raken. Gelukkig zijn plantencellen daar (vaak) vrij goed tegen bestand, maar ik ga voor 100 zaden, niet voor 10. Blijven doorgaan dus!
                            Alles netjes gelabeld ditkeer, en notities gemaakt in mijn analoge kweekboek. Stel dat ik er ooit mee wil ruilen, dan kan ik precies vertellen wat waar vandaan komt.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              Re: LR2's Garden of Eden 2015

                              DSCF8502.jpg
                              PPP links en P#2 rechts.
                              DSCF8503.jpg
                              P#2 toppie.
                              DSCF8505.jpg

                              Kloos up van de P#2

                              DSCF8509.jpg
                              P#3 die het koud heeft.
                              DSCF8512.jpg
                              WR#2 die nogal teveel water krijgt door de regen.
                              DSCF8514.jpg
                              PPP kloos up.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X