Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

    Dat is wat ik ook dacht.. balkon is al 31 graden, dan gaan ze nu uit de zon! Merci!
    Balkon-kweek 2015

    Comment


      #47
      Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

      Hou oud zijn je WW's? Mijne nu ongeveer 3 weken. en zo ziet mijn kleintje er nu uit:
      20150605080812(1).jpg20150605080812.jpg
      Groeien ze te langzaam of is het goed zo?
      Don't kill my high, because you're too low!

      Comment


        #48
        Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

        @appeljuice420

        Als ik antwoord wil geven op je vraag zou ik even in dit verslag terug moeten zoeken, maar dat kan je zelf natuurlijk ook doen. Uit mijn hoofd zagen die van mij er na 3 weken ook zo uit.


        Kleine UPDATE:


        Nog geen spoor van de kiemende HK en GWS boven de grond. Vind het maar niks dat wachten. Is vingerkootje-diepte te diep of is de bodem te compact met dat mengsel van zand waar toch ook klei in zat en komt het kiempje er niet doorheen?

        Zal wel goed komen, maar zal blij zijn als ik morgen of overmorgen iets boven zie komen!


        De WW's blijven nog groeien, dat gaat lekker. Ik zie de planten groter worden en de pot lijkt daar steeds kleiner bij. Verwacht toch wel een keer een tekort tijdens deze kweek en ben begonnen mezelf in te lezen om dat (eventueel) aan te vullen.

        Net de openingspost van een topic op een ander forum een stukje doorgenomen: http://www.wietforum.nl/topic/23229-...rvaringen-top/. Hier spreken ze over een groot verschil tussen twee soorten voeding, namelijk minerale- tegenover biologische voeding.

        - Voor de minerale voeding moet de pH goed zijn zodat alle voeding direct opgenomen wordt. Bij slechte pH blijft de voeding in de grond zitten, vervelend doen???
        - Bij biologische voeding is de pH minder van belang, omdat een groot gedeelte (50%) van de voeding het substraat(potgrond) aanvult en tot zijn recht laat komen. Gedeeltelijk indirect voeden dus??? Hoe dat werkt moet ik maar eens uit gaan zoeken. Heeft iemand hier een handige link voor, dan hoor ik dat graag!

        Biologische voeding lijkt me beter voor mij, maar biobizz wordt wel prijzig, want dan lijkt het erop dat ik grow- bloom- topmax- en nog wat voedingen moet combineren.

        Nog maar verder verdiepen dus.

        Groet!
        Balkon-kweek 2015

        Comment


          #49
          Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

          Geduld met die nieuwe bij mij kwam elk gezaaid zaadje op de 5e dag boven de grond, maar was in super losse zaai en stekgrond.

          T komt wel vochtig houden maar niet nat, beter droog dan nat.

          Comment


            #50
            Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

            Dat wilde ik nog even op gaan zoeken in je verslag, morgen 5e dag. Trouwens gelijk aan de ww's, die deden er ook 5 dagen over om boven de grond te komen.
            Balkon-kweek 2015

            Comment


              #51
              Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

              Oorspronkelijk geplaatst door PPMbuzi View Post
              @appeljuice420

              Als ik antwoord wil geven op je vraag zou ik even in dit verslag terug moeten zoeken, maar dat kan je zelf natuurlijk ook doen. Uit mijn hoofd zagen die van mij er na 3 weken ook zo uit.


              Kleine UPDATE:


              Nog geen spoor van de kiemende HK en GWS boven de grond. Vind het maar niks dat wachten. Is vingerkootje-diepte te diep of is de bodem te compact met dat mengsel van zand waar toch ook klei in zat en komt het kiempje er niet doorheen?

              Zal wel goed komen, maar zal blij zijn als ik morgen of overmorgen iets boven zie komen!


              De WW's blijven nog groeien, dat gaat lekker. Ik zie de planten groter worden en de pot lijkt daar steeds kleiner bij. Verwacht toch wel een keer een tekort tijdens deze kweek en ben begonnen mezelf in te lezen om dat (eventueel) aan te vullen.

              Net de openingspost van een topic op een ander forum een stukje doorgenomen: http://www.wietforum.nl/topic/23229-...rvaringen-top/. Hier spreken ze over een groot verschil tussen twee soorten voeding, namelijk minerale- tegenover biologische voeding.

              - Voor de minerale voeding moet de pH goed zijn zodat alle voeding direct opgenomen wordt. Bij slechte pH blijft de voeding in de grond zitten, vervelend doen???
              - Bij biologische voeding is de pH minder van belang, omdat een groot gedeelte (50%) van de voeding het substraat(potgrond) aanvult en tot zijn recht laat komen. Gedeeltelijk indirect voeden dus??? Hoe dat werkt moet ik maar eens uit gaan zoeken. Heeft iemand hier een handige link voor, dan hoor ik dat graag!

              Biologische voeding lijkt me beter voor mij, maar biobizz wordt wel prijzig, want dan lijkt het erop dat ik grow- bloom- topmax- en nog wat voedingen moet combineren.

              Nog maar verder verdiepen dus.

              Groet!
              Sorry. Haha over het hoofd gezien.
              Don't kill my high, because you're too low!

              Comment


                #52
                Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                09 juni

                Gekiemde GWS
                1433869081698-429466546.jpg
                Last edited by PPMbuzi; 9 June 2015, 20:52.
                Balkon-kweek 2015

                Comment


                  #53
                  Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                  10 Juni

                  Het is de kiempjes gelukt, vinger-kootje-diepte is prima diepte. De Hindu Kush is ook boven, het plantje heeft erg licht-groene lob-blaadjes.
                  20150610_HK_kiemdag.jpg

                  De Great White Shark heeft vreemde bladpunten, weet iemand wat dit is? Hopelijk bijt het niet!
                  20150610_GWS_albino bladpunten.jpg

                  Groet!
                  Balkon-kweek 2015

                  Comment


                    #54
                    Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                    De lobblaadjes vd HK zijn mooi donker groen geworden. De bladpunten vd GWS zijn verschrompeld helaas. Kijken hoe dit gaat lopen.
                    Balkon-kweek 2015

                    Comment


                      #55
                      Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                      Had ook een paar verschrompelde lobblaadjes maar das gelukkig goed afgelopen. Zelfs een zaailing met 1 lobblad...
                      Gaat vast goedkomen met jouw zaailingen!
                      Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                      Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                      Comment


                        #56
                        Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                        Thnx TheGreennoob, dat is een geruststelling

                        Ik vind het wel vreemd die GWS. Op de foto van de bovengekomen GWS zie ik de witte puntjes al en op de foto met loep zie ik dat het witte gedeelte uit het groene gedeelte steekt en er nog sappig uitziet, daar zat toch 24 uur tussen. Het lijkt wel of het dekweefsel miste. Later zag het witte gedeelte er wel uitgedroogd uit.
                        Balkon-kweek 2015

                        Comment


                          #57
                          Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                          Zolang er voeding in de grond zit verwacht ik dat de plant gewoon door zal groeien, als je een plant hebt van een meter maken 2 gekke blaadjes ineens niet meer zo veel uit denk ik.
                          Ik zou het gewoon nog even afwachten. Mijn autoWhite had in het begin ook heel raar bruin blad maar zij is daar mooi overheen gegroeit.
                          Het komt vast goed!
                          Life's a bitch and then you die.
                          So fuck the world and lets get high.

                          Comment


                            #58
                            Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                            12 Juni

                            Dag Wunkie, de GWS doet inderdaad wat jij zegt, groeit gewoon lekker door.
                            20150612_GWS.jpg
                            De wazige Hindu Kush
                            20150612_HK.jpg
                            WW#1(links) WW#2(rechts) Ik had het niet opgemerkt en eigenlijk alleen groei in de breedte gezien, maar ze zijn ook weer langer geworden.
                            20150612_WW1_WW2.jpg
                            WW#1(links) WW#2 rechts. Ondanks dat WW#1 minder energie in haar zijtakken lijkt te stekken, van bovenaf gezien toch een zo goed als even groot bladerdak. (verschil medium en large foto's is wel lomp, is er een andere manier om de grote in post's te bepalen?)
                            20150612_WW1.jpg20150612_WW2.jpg
                            WW#1(links) WW#2 rechts. Dit kan toch wel als eerste bloei gerekend worden of ben ik te enthousiast?
                            20150612_WW2_Bloeistart.jpg20150612_WW1_Bloeistart.jpg

                            Groet!
                            Balkon-kweek 2015

                            Comment


                              #59
                              Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                              Die ww1 zal volgende week wel vol in de bloei zitten. Bij een van mijn plantjes zit ook net de bloei erin.

                              Zat nog even je verslag door te nemen. Ga mijn zwarte potten maar eens inpakken in witte shirts
                              Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                              Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                              Comment


                                #60
                                Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                                Ziet er mooi uit!
                                Keep up the good work!

                                Comment

                                Bezig...
                                X