Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

    Dankje Boer, t gaat nog prima.

    Ben erg druk met mijn studie, die nu voornamelijk achter het beeldscherm plaatsvindt. Dan is het in mijn vrije tijd niet erg aantrekkelijk om hier een verslag bij te houden.

    Maar het is twee weken geleden, biertje erbij en toch maar even een update of twee


    Update tegoed van 22 juni

    Meeldauw

    Ik had een meeldauw vlek op de WW#2 begin juni. Dit is in twee weken niet verder uitgebreid, zonder behandeling en ik had het blad gewoon laten zitten. Verder aan de bladeren geen tekorten te zien en de groei/bloei verloopt prima/gemiddeld in vergelijking met mijn andere wietplant en verslagen die ik heb gelezen.

    Het weekend(19 t/m 21 juni) even wat minder water gegeven, het was wat koeler weer, weinig zon en naar mijn gevoel wat vochtigere lucht dan de tijd daarvoor.

    22 juni was de WW#2 pot redelijk droog en op een stuk of 6 bladeren onderin de plant zaten allemaal meeldauw vlekken. Deze bladeren/scheuten onderin de plant vertonen ook slechte groei en bloei vergeleken met het middelste en bovenste deel van de plant, ze staan eigenlijk een beetje stil. Dit komt vast door een licht tekort, want dat wordt opgevangen door het midden en bovendeel van de plant. Hier wat foto's van de WW#2 met meeldauw:
    20150622_meeldauw_3.jpg20150622_meeldauw.jpg20150622_meeldauw_2.jpg
    Die maandag(22juni)heb ik een flesje spuitzwavel gekocht, want dat was het enige waar ik snel aan kon komen op dat moment (microsulfo van Bayer, ook geschikt voor voedselgewassen). Deze heb ik verdunt volgens de gebruiksaanwijzing voor aardbeien en aangebracht op alle onderste scheuten. De plant moet nog minstens 6 weken, dus genoeg tijd om het er nog af te spoelen voor de eventuele oogst. (minimaal 4 weken zegt de verpakking)

    De meeldauw is nog niet teruggekomen.

    Nu vraag ik mij eigenlijk iets heel anders af. Geeft een plant via transpiratie ook afvalstoffen af via de bladeren? En wordt dat normaal gesproken weggespoeld met de regen? --> als dat allemaal zo is: hoopt al dat afval zich dan op en levert dat problemen op? Zou het dan niet goed zijn om als balkon kweker af en toe de planten te beregenen? Mocht iemand het weten dan hoor ik het graag, maar zoals gezegd ga ik er zelf ook nog even induiken.


    Trichromes
    20150622_WW2_trichromen.jpg
    Door te knippen met `knipprogramma` dat standaard op mijn laptop stond zie je dat de meeste trichromes milky zijn:
    20150622_trichromes_zonder loupe_2.JPG20150622_trichromes_zonder loupe.jpg
    Balkon-kweek 2015

    Comment


      #62
      Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

      Update 29 juni

      Alleen even wat foto's, want die pasten er bij de vorige niet allemaal bij

      25 Juni: WW#1(links) WW#2 (rechts)
      20150625_WW1_WW2.jpg
      29 juni: WW#2(links) WW#1 (rechts)
      20150629_WW2_WW1.JPG

      De nieuwelingen, Great White Shark AF en Hindu Kush AF, zijn een beetje achtergesteld, 4 potten passen eigenlijk niet. Als de WW's klaar zijn krijgen ze weer wat meer ruimte. Er zit altijd wel een luisje op en dat zie je ook aan de bladeren. Ook zijn de planten lichtjes getrekt.

      25 juni: HK(links) en GWS(rechts)
      20150625_HinduKush.jpg20150625_Great White Shark.jpg

      29 juni: Bloemetjes WW#1(1e foto) WW#2 (2e foto)
      20150629_WW1_bloemetjes.jpg20150629_WW2_bloemetjes.jpg


      29 juni: WW#2, sinds een week worden de bladstelen rood vanaf de bladeren naar de steel. Ook hebben sommige nieuwe bladeren tussen de bloemen een rode nerf. Kan er niks over vinden in de bladproblemen of tekorten topics hier op JD.

      Iemand een idee over de oorzaak?

      De witte vlekjes op de bladeren zijn spuitzwavel tegen meeldauw.
      20150629_rode bladsteel (2).jpg20150628_rode bladnerf.jpg20150629_rode bladsteel.jpg

      Groet!
      Last edited by PPMbuzi; 30 June 2015, 08:50. Reden: extra info
      Balkon-kweek 2015

      Comment


        #63
        Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

        30 juni

        GWS heeft met de pot in de zon gestaan en de potgrond voelde heel erg warm aan. Hangt er wat slap bij en ook een meeldauw vlek op een lobblad.
        20150630_GWS te warme potgrond.jpg20150630_GWS meeldauw.jpg



        Voedingstekorten bij de WW's?

        Nog wat foto's van de WW's hun onderste bladeren die aan het verkleuren zijn, vandaag pas opgemerkt:

        WW#1:

        20150630_WW1_verkleuring blad onder.JPG
        WW#2
        20150630_WW2_verkleuring blad onder_3.JPG20150630_WW2_verkleuring blad onder.jpg20150630_WW2_verkleuring blad onder (2).JPG


        Nu heb ik het volgende topic doorgelezen: Topic: voeding tekort of teveel ?

        Chlorose gebruiken we om een verkleuring te beschrijven als gevolg van een tekort aan bladgroen(=chlorofyl). Chlorose is (enigszins) omkeerbaar door het toedienen van de ontbrekende voedingsstof. Voor een eerste diagnose is het belangrijk te weten dat de symptomen van een tekort zowel onder aan als boven aan de plant als eerste zichtbaar kunnen worden en dit afhankelijk is van het vermogen tot mobiliteit van een (ontbrekende) voedingsstof. Mobiele voedingsstoffen (N, P, K, Mg) veroorzaken in eerste instantie een probleem onderin de plant. Een tekort aan minder of niet-mobiele voedingsstoffen (Mn, Zn, Ca, S, Fe) manifesteert zich eerst boven in de plant op de jonge bladeren en/of groeischeuten.
        Aan de hand van het topic kom ik uit op een tekort van N, P, K, of Mg, want die tekorten zijn het eerste zichtbaar onderin de plant.


        In dit topic staat genoemd dat bovenstaande kan duiden op een N-tekort. "Symptomen: een N-tekort komt het meest voor en kan heel onopvallend zijn (de top ziet er gezond uit maar er is sprake van een langzame groei). In een later stadium van de groei wordt het tekort duidelijker door een geleidelijke en gelijkmatige* vergeling van de onderste bladeren van de hoofdstengel, gevolgd door necrose van de bladranden en uiteindelijk het opdrogen van de bladeren met een goudgele of roestachtige kleur. Andere symptomen: roodachtige verkleuring van stengels en bladstelen, een schriel uiterlijk van de plant, kleiner blad en langzame groei".

        *Het is afgezien van het oudste blad, niet erg gelijkmatig

        WW#2 - Rode bladstelen en nerven.
        Rode bladstelen komen verspreid voor in het midden en bovenin de plant, met name op de fanleaves.
        20150629_rode bladsteel (2).jpg
        Rode bladnerven, op de onderkant van het blad, komen met name voor bij de kleine bladeren die tussen de bloemetjes groeien.
        20150628_rode bladnerf.jpg


        Indien een tekort, dan zal de plant "een tekort aan minder of niet-mobiele voedingsstoffen (Mn, Zn, Ca, S, Fe)" hebben, aangezien het bovenin de plant te vinden is. (zie dit topic)

        MAAR, in dit topic staat genoemd dat ook dit kan duiden op een N-tekort. "Symptomen: een N-tekort komt het meest voor en kan heel onopvallend zijn (de top ziet er gezond uit maar er is sprake van een langzame groei). In een later stadium van de groei wordt het tekort duidelijker door een geleidelijke en gelijkmatige vergeling van de onderste bladeren van de hoofdstengel, gevolgd door necrose van de bladranden en uiteindelijk het opdrogen van de bladeren met een goudgele of roestachtige kleur. Andere symptomen: roodachtige verkleuring van stengels en bladstelen, een schriel uiterlijk van de plant, kleiner blad en langzame groei".


        Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand een andere theorie?Orchideeënvoeding.jpg








        Balkon-kweek 2015

        Comment


          #64
          Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

          Ze trekken idd stikstof uit je onderste blad.

          Comment


            #65
            Balkon-kweek 2015

            Comment


              #66
              Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

              Hallo ,

              ziet er wel mooi uit seg !
              Laat het je smaken

              Mvg V.N.
              Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

              Comment


                #67
                Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                Hello V, ik zal je complimenten doorgeven, dankjewel.

                Hopelijk gaat het smaken, voor nu ruiken ze heerlijk.

                Groet
                Balkon-kweek 2015

                Comment


                  #68
                  Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                  UPDATE 12 juli

                  20150712_Kweekoverzicht.jpg



                  WW#1->20150712_WW1_gele bladeren.jpgWW#2->20150712_WW2_gele bladeren.jpgDe meeldauw op de WW#2 is nooit meer terug gekomen, wie weet heeft de spuitzwavel daar voor gezorgd. Hopelijk blijf het nog even weg.

                  Bloemetjes

                  WW#1 - relatief meer bloem, minder blad en minder dikke laag trichromes. Gezondste plant qua kleur, uit de losse pols is er geen groei van de toppen meer zichtbaar.
                  20150712_WW1_hoofdtop.jpg20150712_WW1_bovenaanzicht top.jpg20150712_WW2_hoofdtop.jpg20150712_WW2_bovenaanzicht top.jpg


                  GWS en HK

                  De GWS en HK gaan prima, ze zijn beide wel een stuk ieler dan de WW's waren op die leeftijd. Veel trips zuigplekjes, maar er zitten er max. 20 op per plant, die ik er nog wel af moet halen.

                  De GWS is volgens de leverancier een wat langere autoflower en ik vind de WW's al (te) hoog voor op mijn balkon. Ik heb er voor gekozen om een SCROG rekje erboven te plaatsen. Deze is 50 x 60 cm en ben benieuwd hoe dit zal gaan met een autoflower. Ik ben niet van plan te toppen/fimmen.
                  20150712_GWS_HK.jpg

                  OWJA, beide hebben al meer dan een week vrouwelijke voorbloei. GROETEN VAN DE DAMES!

                  20150712_GWS_HK_WW2_WW1.jpg
                  Balkon-kweek 2015

                  Comment


                    #69
                    Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                    Hoi, mooi verslag
                    ik denk niet dat je probs met voeding hebt, dit is normaal dacht ik dat bladeren beginnen vergelen naarmate de bloei vordert?
                    de toppen zullen idd niet (veel) meer groeien, eerder bijkomen in omvang, (wat nu ad hand is) en het laatste stadium zouden ze nog wat moeten bijkomen in gewicht als ik het goed heb?
                    een korte ondoorlaatbare high ondanks Indica? mss toch nog te vroeg?

                    Ik vind het hoedanook superinteressant, zeker het scrogrek bij AF
                    Carry On..
                    -S
                    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                    Comment


                      #70
                      Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                      Het is een beetje van beiden inderdaad. Aan de ene kant hoort het er blijkbaar bij op deze leeftijd en aan de andere kant is hoeft het niet zo snel te gaan, er is een voedingstekort. Ik heb vrij kleine potten voor de WW's, 9 Liter. Het is alleen lastig om dit voedingstekort op te lossen, aangezien ik niet weet wat de oorzaak is. Voeding toevoegen aan de grond heeft ook weer het risico dat het probleem erger wordt. Hopelijk houden ze het nog minstens 4 weken vol.

                      Dat topje zat onderin de plant + pas 4 weken bloei. Wilde het gewoon eens testen en nu weet ik het!

                      Ben ook benieuwd of de SCROG lukt. Iig mooie grote pot eronder, 23L.

                      Groet!
                      Balkon-kweek 2015

                      Comment


                        #71
                        Groet

                        Ik hoor graag als ik wat extra info moet geven, mocht dat teveel werk zijn om op te zoeken in het verslag.

                        Balkon-kweek 2015

                        Comment


                          #72
                          Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                          Hei man ik zou spoelen, als ik jou was alleen maar water dan heb je ook geen kans dat je wiet naar voeding smaakt, zal zijn voeding nu uit de bladeren halen


                          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                          Comment


                            #73
                            Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                            Dat speelt natuurlijk ook nog mee, dank je.
                            Balkon-kweek 2015

                            Comment


                              #74
                              Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                              Ziet er echt super uit!! Dit is hoe mijn WW er nu uit ziet.
                              IMG_20150708_180711.jpg
                              Kan niet wachten tot ze zo sappig zijn als die van jou
                              Don't kill my high, because you're too low!

                              Comment


                                #75
                                Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                                - Wat zijn de meest waarschijnlijke oorzaken van de gele bladeren/stikstof tekort? En
                                Ja een stikstoftekort, je planten missen stikstof. Het blad vergeeld dan tot egaal geel, ook de nerven. Het eerst onder in de plant.
                                - Wat zou ik hieraan kunnen doen versus de risico's?
                                Voeden met een stikstofhoudende minerale mesttof en halve dosis gebruiken van wat er op de fles staat.
                                - Of zouden jullie ze ook lekker laten gaan met enkel water geven?
                                Je moet nog 2 a 3 weken. Je kan het ook gewoon zo uitzingen en op water gaan. Zal een graftak worden tegen de oogst en veel blad verliezen maar dat knip je er bij de oogst toch af. Zolang je topblad maar groen blijft en niet vergeeld. Bij veel bladverlies kan het wel een weekje langer gaan duren tot de oogst. Ze mist namelijk dan haar zonnecolectoren.

                                Groet

                                Comment

                                Bezig...
                                X