Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

    Hey appeljuice,

    bedankt. Ik heb je verslag nog eens bekeken. Ben benieuwd hoe het groeiverloop bij jou zal zijn. Jij hebt de WW in de volle grond gezet, dus ben benieuwd of die van jou het langer uithoudt zonder gele bladeren.

    Groet!

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Hey Flintstoned,

    erg bedankt voor de informatie, het is precies zoals je stelt.

    Bij WW#2
    - alle bladeren aan de hoofdstam zijn geel (helft verdort)
    - vervolgens zijn (alle) bladeren aan de zijtakken vergeeld.
    - het topblad is nog mooi donkergroen.


    Bij de WW#1
    - Bijna alle bladeren aan de hoofdstam zijn geel (kwart verdort)
    - vervolgens zijn een aantal bladeren aan de zijtakken vergeeld.
    - het topblad is nog mooi donkergroen.
    - er is nog nieuwe bloemvorming


    Voeding heeft zo goed als niks geholpen, dus ik hou het dan bij water. Ook minder kans op verstoring van de grond en verbranding van de wortels.

    Naast dat er weinig fotosynthese plaatsvind door het weggevallen blad, krijgen de planten ook maar vanaf zonsopgang tot 14:00 directe zon. De tijd van het jaar is dan weer een voordeel, want de zon is nu best sterk.

    We zullen zien, een graftak is natuurlijk ook gevoeliger voor schimmels, OP HOOP VAN ZEGEN

    Groet!
    Balkon-kweek 2015

    Comment


      #77
      Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

      Hey PPM,

      Tot nu heb ik geen enkel last van gele bladen of andere problemen. Ze loopt als een zonnetje en kan niet wachten. Zo ongeduldig haha. Gaat vast goed komen Ik laat je nog wel iets weten!
      Don't kill my high, because you're too low!

      Comment


        #78

        Comment


          #79
          Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

          UPDATE 20 juli

          3 aparte updates ivm met te veel foto's die ik wil posten

          WW#1Gaat het snelst richting het einde, maar is nog niet klaar.20150720_WW#2.jpg
          Trichomes plaksel, zonder loep nog het beste te doen, maar je kan er niet veel mee op deze manier. Tussen de toppen zit weinig verschil, en per top is de verdeling van trichomes iets als 45/45/10 (clear/milky/amber)
          20150720_WW#2_trichomes.jpg
          En nog een reeks foto's van de verschillende topjes aan de WW#2
          20150720_WW#2_bloemetjes (2).jpg20150720_WW#2_bloemetjes (3).jpg20150720_WW#2_bloemetjes (4).jpg20150720_WW#2_bloemetjes (5).jpg20150720_WW#2_bloemetjes (6).jpg20150720_WW#2_bloemetjes.jpg


          Nog even laten gaan, wie weet lukt het nog om de trichomes 10/45/45 (clear/milky/amber) te krijgen!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Update 20 juli

          WW# heeft nog wat meer bladeren goed weten te houden
          20150720_WW#1.jpg20150720_WW#1(2).jpg
          Klopt het dat dit foxtailen is? Dan gebeurt dat bij alle toppen, nog steeds verse stampers aan het aanmaken.
          20150720_WW#1_foxtail.jpg
          Nog wat foto's van de topjes, de trichomes zijn voornamelijk clear, met af en toe milky ertussen.
          20150720_WW#1_top.jpg20150720_WW#1_bloemetjes (3).jpg20150720_WW#1_bloemetjes (4).jpg20150720_WW#1_bloemetjes (5).jpg20150720_WW#1_bloemetjes.jpg20150720_WW#1_bloemetjes (2).jpg

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Update 20 juli

          GWS groeit matig verder, heeft steeds meer last van trips, want ik heb te weinig tijd om ze eraf te plukken.
          De SCROG zal niet erg vol worden, tenzij de bloei lang op zich laat wachten, maar blijft wel mooi laag op deze manier
          20150720_GWS.jpg
          HK groeit steeds beter, 7 vingerig blad en ook een beetje last van trips.
          20150720_HK.jpg
          Totaalplaatje
          20150720_totaal.jpg
          Kweekverloop in weken
          20150720_Kweekoverzicht.jpg

          Dat is het voor vandaag, Groet!
          Last edited by PPMbuzi; 20 July 2015, 15:48.
          Balkon-kweek 2015

          Comment


            #80
            Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

            Wat handig zeg, dat schema wat je voor jezelf bij houdt!
            Echt heel slim bedacht Ik doe alles nog een beetje vaag uit mijn hoofd. Misschien iets voor de volgende ronde

            Ben benieuwd hoe zo'n autoflower het gaat doen in een scrog, lees op veel plekken dat je een autoflower eigenlijk niet moet toppen...

            Succes met je mooie dames.
            Ik kom af en toe eens langs wippen als er een plekje vrij is

            Love,
            Wunkie.
            Life's a bitch and then you die.
            So fuck the world and lets get high.

            Comment


              #81
              Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

              Die torentjes is idd dubbelbloei. Trichomen bekijken en beoordelen van de eerste oudste bloei voor je oogst. De trichomen van de dubbelbloei zijn aanzienlijk jonger en geve een verkeerd beeld.

              Comment


                #82
                Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                Leuk Wunkie. De SCROG is puur om de (in theorie) grootse witte haai laag te houden, ik heb dus helemaal niet getopt. Vandaag alweer meer bloeiverschijnselen bij de groeipunten, benieuwd hoe ver ze nog komt.

                Ik heb de WW#1 trichomes nog eens gekeken Flintstoned, maar ik kan het verschil tussen oudste en nieuwere bloei niet echt onderscheiden. Het lijkt wel of het gewoon "gestrekte" bloei is en dat er enkel nieuwe pistels zijn gevormd (geen calyxen). Ik blijf het gewoon regelmatig bekijken. Bedankt weer!

                Sinds een week geuren de planten trouwens ook hard, als ik de voordeur binnen kom lijkt het net of er binnen wat planten staan en de buurman zat ook al te genieten op zijn balkon. Wat mij verder opvalt is het geurverschil tussen de twee WW's. WW#2 ruikt een stuk warmer/zoeter en de de WW#1 ruikt erg fris/zuur. Zou het een verschil zijn door rijpheid of genen?

                Groet!
                Balkon-kweek 2015

                Comment


                  #83
                  Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                  Rode bladstelen zou ook aan een voedingsblokkade kunnen liggen is mij verteld.
                  Wat mij verder opvalt is het geurverschil tussen de twee WW's. WW#2 ruikt een stuk warmer/zoeter en de de WW#1 ruikt erg fris/zuur. Zou het een verschil zijn door rijpheid of genen?
                  Denk rijpheid, mijn widows zijn beide even ver en ze ruiken naar suikerspin met extra suiker
                  Autoflowers 2016

                  Comment


                    #84
                    Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                    Hey luhoe, die rode bladstelen hebben inderdaad iets met voeding te maken gehad. Die werden zichtbaar en niet veel later zijn alle grote fanleaves ook gaan vergelen/afbreken. PLUS dat er bij de nieuwe groei vooral de onderkant van de bladnerven gelijk rood waren toen ze tevoorschijn kwamen.

                    Nu zitten er nog twee grote fanleaves aan de WW#2, de rest was verdroogd en heb ik er gisteren afgehaald.
                    20150722_WW#2(2).jpg20150722_WW#2.jpg

                    Nu het oogst moment er al een tijdje aan zit te komen krijg ik steeds meer zin om de WW#2 om te hakken. Zit er vaak met een loupje naar te kijken. 10x vergroting is soms makkelijker dan 40x ivm scherpte diepte en de beweging van de plant en mijn hand. Snap nu ook waarom ik nauwelijks krachtigere loupjes kon vinden.

                    De trichomes zijn nu aanwezig in een verhouding(clear/milky/amber) 20/70/10 of 15/65/20, iets in die richting ... of ben ik ze nu zelf milky en amber aan het kijken??

                    Hoe dan ook, het komt me wel uit om morgen of overmorgen te oogsten, want daarna ben ik tot woensdag foetsie. Tenzij iemand sterk aanraad om WW#2 te laten staan, gaat het gebeuren.

                    Hier nog een plaksel van de trichromes:
                    20150722_WW#2_trichomes.jpg

                    De HinduKush gaat nu over van groei naar bloei
                    20150722_HK_groei naar bloei.JPG

                    Het is dus een kleine SCROG geworden
                    20150722_HK_SCROG.jpg

                    Groet!
                    Balkon-kweek 2015

                    Comment


                      #85
                      Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                      Wat mij verder opvalt is het geurverschil tussen de twee WW's. WW#2 ruikt een stuk warmer/zoeter en de de WW#1 ruikt erg fris/zuur. Zou het een verschil zijn door rijpheid of genen?
                      Terpenen zijn verantwoordelijk voor de geur. Terpenen zijn secundaire metabolieten wat wil zeggen dat het stoffen zijn die de plant aanmaakt als reactie op zijn omgeving. Een plant maakt, naast de stoffen voor de groei (primair metabolisme), ook stoffen om zichzelf te verdedigen.
                      Planten maken heel veel van deze secundaire metabolieten, ze moeten wel, ze kunnen immers niet weglopen voor de vijand.
                      Je kan dus heel goed geurverschil hebben, zelfs tussen twee klonen van de zelfde moeder die dus genetisch identiek zijn.
                      Buitenwiet staat veel meer blood aan aanvallen van buiten af. Daarom zit er ook vaak een "betere"smaak en geur aan buitenwiet t.o.v. onder ideale omstandigheden gekweekte binnenwiet.

                      Terpenen zijn vluchtige moleculen met een specifieke geur, gevormd door de basiseenheid isopreen. Isopreen is een koolwaterstofmolecule met 5 koolstofatomen. De kleinste en meest vluchtige verbindingen zijn monoterpenen (C10). Zij worden gevormd door twee isopreeneenheden. De grootste en minst vluchtige terpenen worden gevormd door meerdere isopreeneenheden. Sequiterpenen (C15, drie isopreeneenheden) zijn complexere terpenen, waarvan de bekendste in cannabis b-caryofyleen is.
                      Deze moleculen vormen de basis van de traditionele aromatherapie. Terpenen worden geclassificeerd als GRAS (Generally Recognized As Safe). In de cannabisplant zijn terpenen secundaire metabolieten. Zij voorzien de plant van een aantal van haar organoleptische eigenschappen zoals geur en smaak. Daarnaast dienen ze ook als natuurlijk afweermechanismen om de plant te beschermen tegen schadelijke insecten of herbivoren en het aantrekken van gunstige insecten en roofdieren. Monoterpenen, die zeer vluchtig zijn, domineren tijdens de bloei om insecten af ​​te weren. Sesquiterpenen, die een bittere smaak hebben, zijn meer aanwezig op bladeren, om herbivoren af te weren. Als planten een temperatuurstijging voelen, starten ze de synthese en productie van terpenen. Terpenen verdampen bij hoge temperaturen en produceren microluchtstromen die de plant afkoelen en de transpiratie verminderen om zo de plant tegen uitdroging te beschermen. Daarom is duidelijk merkbaar dat cannabisplanten een sterkere geur hebben tijdens de eerste ochtenduren dan tijdens het warmste deel van de dag; wanneer een groot aantal terpenen verdampen. Daarom wordt het oogsten van de rijpe cannabisplanten aanbevolen tijdens de eerste ochtenduren, om de maximale productie van terpenen te verkrijgen in het eindproduct. De reden dat cannabis geproduceerd met een hoog gehalte aan terpenen wenselijk is, blijkt uit de farmacologische activiteit van de terpenen. Zij zijn minstens zo belangrijk als cannabinoiden in de farmacologie van cannabis. Ze reageren in synergie met elkaar. Terpenen beinvloeden grotendeels hoe de effecten van cannabis zullen uitdraaien. Zo kan een cannabissoort met slechts 12% THC veel hevigere psychotrope effecten induceren dan een cannabissoort met 25% THC, afhankelijk van de aanwezigheid en de soort terpenen. Dit komt omdat bepaalde terpenen o.a. de absorptie van THC in de bloedbaan kunnen verhogen, hun effect hebben op de ontvankelijkheid van de CB-receptoren, en in sommige gevallen zelfs binden op de CB(2)-receptoren. Bron

                      Comment


                        #86
                        Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                        Heel interessant!

                        Het is dus niet OF, maar EN. Genen, bloeifase en omgeving. Ik zal het niet meteen alles kunnen onthouden, maar kan al wel vast gebruik maken van de info.

                        Daarom wordt het oogsten van de rijpe cannabisplanten aanbevolen tijdens de eerste ochtenduren, om de maximale productie van terpenen te verkrijgen in het eindproduct.
                        Voor de rest van de kweek ga ik het toepassen, ik heb gisteravond de helft van WW#2 geoogst, morgenvroeg de rest maar dan.



                        Was nog een leuk toetje gisteren btw, heb de hars van de oogst-schaar gehaald en in een peukje gerold. Echt een verschil met het topje van 2 a 3 weken terug, smaakte een beetje als hasj en een goede heldere high.
                        Balkon-kweek 2015

                        Comment


                          #87
                          Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                          Dat zijn de lekkerste jonkie bonkies
                          Keep em green

                          Comment


                            #88
                            Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                            Schaarhasj Goeie trichomefoto trouwens. Is nog een hele kunst Mijn loep is 6X, net te weinig. Zakmicroscoopje is 60X maar nog een heel gepruts om daar goeie foto`s door te maken.
                            Autoflowers 2016

                            Comment


                              #89
                              Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                              interessant FlintStoned! Altijd leuk om iets bij te leren
                              Ben benieuwd wat die hindu kush gaat doen, had die ook eens maar is toen niks van gekomen hopelijk doe jij het beter! Is ie trouwnes ook van lowlife?
                              Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
                              Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

                              Comment


                                #90
                                Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                                Leuk je eens te zien Jonkie bonkie best goed te doen ja

                                Luhoe, foto van trichromen zijn ongeveer 20 fotos waar ik de scherpste stukken heb uitgeknipt en bij elkaar gezet. Met een loep is ook minder scherp met mijn camera.

                                Hey wietgoeroe, leuk dat je even komt kijken. De hindu kush ben ik ook benieuwd naar, totnutoe lijken alle drie de soorten op elkaar, maar de bloei is er bijna en dan zal het wel veranderen. De HK is van jointjedraaien ik bedoel wietzaadjes.nl basic, als je begrijpt wat ik bedoel. Moeite gehad met bovenkomen en helemaal onder de trips nu. Kon niet echt met overtuiging een bestrijdingsmethode vinden, los van blijven plukken.

                                WW#2 is geoogst en zit in een culinaire droogdoos zoals rik die heeft gedeeld op dit forum. Af een toe even luchten, maar ruik er verder niks van door de doos heen.

                                WW#1 daar worden de kleine topbladeren zelfs al een beetje lichter groen, maar ik heb geen tijd om te knippen. Woensdag pas.

                                Groet!
                                Last edited by PPMbuzi; 31 July 2015, 15:13. Reden: foute info
                                Balkon-kweek 2015

                                Comment

                                Bezig...
                                X