Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

    Ik heb geen flauw idee hoe groot ze worden, ik heb ze besteld bij die site, maar van wel RQS en niet huismerk.

    Ik heb je updates gezien, jammer van je rasta, maar die ander gaat goed. Die zal wel wat groter worden met dit warme weer dan mijn WW's voordat er bloei in komt. En mocht er een operatie nodig zijn gaat dat ook wel goed komen toch
    Balkon-kweek 2015

    Comment


      #32
      Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

      Transparante eitjes zijn zeldzaam. Ik denk dat het gewoon heel gezonde spinazie was wel lief dat je de gemeente zoiets kado doet.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #33
        Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

        Hoe gaat t hier?

        Comment


          #34
          Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

          @Hypnotized
          Goed, maar geen spectaculaire veranderingen. Even wat foto's gemaakt voor deze update, dat wel.

          @LR2
          Volgend jaar de rest van mijn "groentetuin" ook maar wat beter plannen en een eventueel een verslag bijhouden, dan zal het ook wel minder worden met de voedselverspilling.


          UPDATE

          Nu ik de foto's vergelijk met de vorige van 25 mei (10 dagen geleden) zie ik dat ze toch een flink stuk zijn gegroeid. Het aantal nieuwe bladeren aan de hoofdstam valt tegen, maar de internodes zijn gestrekt en hebben ruimte gemaakt voor de zijtakken die flink zijn ontwikkeld.
          Status 25 mei: 20150524_WW2_WW1.JPGToen zag ik 's nachts de schaduw vd planten op de muur door deze jongen Straatverlichting.jpg Ondertussen hebben de dames hier geen last meer van direct, want: Nu DAG37 staan de planten op de grond, links WW#2 en rechts WW#1. (Beide vertonen voorbloei ondertussen)
          20150603_WW2_WW1.jpg
          Vind het wel jammer van dat strekken, hopelijk loopt het niet uit de hand. Vooral WW#1(rechts) heeft lange internodes. Even gemeten en de WW#1(rechts, 32cm)is bijna anderhalf keer zo lang als de WW#2(links, 23cm van lobblaadjes tot nieuwe groei aan de top).
          20150603_WW2_WW1_zijkant.jpg

          Nog iets grappigs dat ik wil delen is de ontwikkeling van de bladen aan de verschillende nodes. Beide planten starten met 1 vingerig blad en dat loopt ieder volgende node op naar 3-vingerig, 5 vingerig, 7 vingerig en dan blijft het bij 7 vingerig.

          WW#1, foutje bij node 4
          20150603_WW_1_bladeren.jpg

          WW#2
          20150603_WW_2_bladeren.jpg


          Nog een paar bijzetten?

          Het kriebelt wel om met mijn voorgenomen tweede paar planten te gaan beginnen. Ik heb nog een Great white Shark auto en een Hindu Kush auto, beide wietzaadjes.nl onbekend dus verder.
          De GWS valt in een wat groter wordende categorie autoflowers, volgens de info op de site. Beide GWS-af en HK-af zouden in een categorie van kortere bloei vallen dan de WW-af's.

          Ik wacht nog even. Is 3 maanden van zaad tot oogst voor deze WW's haalbaar of moet ik dit bijstellen? Ik denk zelf dat het tegen gaat vallen, want ik heb maar tot maximaal 3 uur zon. Daarentegen is het balkon wel warmer, koelt het volgens het weerbericht af tot 7 graden, dan blijft het op het balkon 12!

          Ik ga over 2 weken kiemen dan maar, bij ruimtegebrek zal ik het nieuwe paar guerrilla uitzetten.

          Groet!
          Balkon-kweek 2015

          Comment


            #35
            Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

            Ze zien er goed uit hoor, vind niet dat ze erg gestrekt zijn.

            3 maanden, zou kunnen lukken maar denk ietsje er bij optellen.
            Ik zou die andere er al bij zetten anders bloeien die best laat af.

            Je zult wel zien dat ze nu snel de hoogte in schieten, iig bij mij gingen ze in 1 week 20 cm omhoog.

            Comment


              #36
              Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

              Ze zijn in 11 dagen minstens in hoogte verdubbeld, dat wordt nog wat deze warme dagen. Doe maar lekker in de breedte als het aan mij ligt, maar ben zeker blij met hoe ze groeien!

              Ik ben het met je eens over de bloeitijd, zal wel 2 maanden zijn vanaf de start vd bloei en ze zitten nu al op 5+ weken groei. Drie-en-een-halve tot vier maanden totaal is misschien een betere schatting.

              Dat wordt kiemen binnenkort en dan kan het nieuwe paar eind september klaar zijn. Kan!
              Balkon-kweek 2015

              Comment


                #37
                Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                Binnenkort is al geweest.

                Ik kon het niet laten en heb wat potten geregeld van 23L, in de winkel leken ze kleiner. De potten heb ik gevuld met een mengel van simpele potgrond, vermiculiet en een paar handjes zand dat ik bij de rivier heb weggehaald. De grond heb ik bewaterd en een tijd laten staan. Ondertussen heb ik nog wat potgrond met rivierzand 50/50 gemengd en nog een handje vermiculiet erbij gedaan, dit mengel dient als kiembuffer.

                De Hindu Kush AF en Great White Shark AF van wiedzaadjes.nl mogen daar nu in kiemen. Die deur mag ook wel eens een likje verf hebben trouwens.
                EDIT: De WW's Hebben even op het achterbalkon gestaan met hun naamkaartje naar dezelfde kompasrichting. Dat kun je ook zien aan de bladeren die niet meer naar de opening van het balkon zijn gedraaid. Het lijkt weinig zin te hebben, want de bladeren gaan slap hangen zodra ze zijn gedraaid. De zon moet door een bladerdak komen en het is er kouder op het achterbalkon. De bladeren blijven tot in de avond veerkrachtig omhoog staan als ik ze niet verplaats.
                20150604_HK_GWS_start.jpg

                Bedankt trouwens Hypnotized, dat duwtje was wel even nodig, nu hoef ik er niet meer over na te denken. DONE!
                Last edited by PPMbuzi; 6 June 2015, 22:56.
                Balkon-kweek 2015

                Comment


                  #38
                  Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                  Ey broeder! Ziet er top uit man ik blijf je volgen.
                  Miss kunne we als de tijd rijp is een jointje share en testen als mijne ook klaar zijn
                  Lijkt me leuk om de verschillen tussen de soorten te checke.
                  Succes met de grow!

                  Comment


                    #39
                    Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                    Hopen dat het zover komt, jij ook succes met je kweek!
                    Balkon-kweek 2015

                    Comment


                      #40
                      Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                      Haha np
                      Ziet er goed uit man
                      Onze GWH's gaan dus ong gelijk boven komen benieuwd wat de verschillen worden 65L vs 23L. Benieuwd of het uitmaakt.

                      Comment


                        #41
                        Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                        mooi verslagje ikblijf hier even hangen
                        mooi plantjes heb je daar..

                        Comment


                          #42
                          Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                          Hey
                          Plantjes zien er mooi uit blij ook nog en verslagje te volgen van iemand dat met rqs kweekt ik volg je zeker.
                          Tot wanneer moeten ze ong geoogst worden ?
                          Greets
                          Ganjas
                          buitenkweek 2015

                          Comment


                            #43
                            Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                            @Hypnotized

                            Ik had het kiemen van jou afgekeken, wel spannend gelijk in grote pot. Nog een vraag: ik heb het zaad vingerkootje-diep erin geknikkerd en opgevuld en de potten staan nu in de zon op te warmen. Zou het handig zijn de pot zo goed als af te dekken tegen uitdroging??

                            Er zijn natuurlijk een hoop factoren verschillend naast potmaat, maar het is inderdaad geen appels met peren vergelijken wat betreft de GWSjes. Al krijgen mijn WW's een zo goed als zelfde behandeling en zijn redelijk verschillend, puur door de genen.

                            @dieseltj

                            Leuk! Ik ben je wel eens tegengekomen op het forum, maar weet niet of ik je verslag heb gezien. Volgens mij heb je geen buitenkweekverslag dit jaar, of wel? Ondertussen op het forum al weer vier pagina's buitenkweekverslagen, gaat goed. EDIT: ik zie dat je binnen bezig bent, ziet er heel mooi uit, geniet ervan!

                            @Ganjas

                            Gaat prima vind ik ook, ondanks RQS, want hoor vaak dat andere leden er slechte ervaringen mee hebben(herma). Volgens mij is het gewoon de opvoeding, hopen dat het goed gaat.

                            Tot wanneer moeten ze ong geoogst worden ?
                            De bloei moet nog komen, de strijd is nog niet gestreden. Maar als er over een week echte bloei in komt nog 9 weken ofzo, half augustus? Als er in oktober nog niet geoogst kan worden zal het wel te laat zijn
                            Last edited by PPMbuzi; 5 June 2015, 09:54.
                            Balkon-kweek 2015

                            Comment


                              #44
                              Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                              Die van mij staan gewoon in de zon en geef ze steeds water bij alst uitdroogd.
                              Maar je zal het best kunnen afdekken, hoef je niet zo vaak water te geven.

                              Comment


                                #45
                                Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                                Ik weet niet hoe zonnig het daar is, maar als ik nu naar buiten kijk zou ik nu geen zwarte potjes met zaadjes in de zon zetten.
                                Potjes kunnen wel 50 graden worden, en da's te warm. Bij 60-70 graden gaan zaden dood.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X