Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

    De toppen zijn aardig aan het opzwellen! Volle grond:
    DSC_0071.jpgDSC_0083.jpgDSC_0084.jpg
    Deze is vanaf begin de bloei enorm gaan omkrullen en verfrommelen, eerst had ik het idee dat het misschien een herma werd, maar het zijn gewoon opgepropte blaadjes. Er zit geen ongedierte in, misschien wat viraals dan. Ach dikke lul drie bier, het zal vast prima roken:
    DSC_0064.jpgDSC_0065.jpgDSC_0066.jpg

    Mooie meiden:
    DSC_0054.jpgDSC_0052.jpgDSC_0051.jpgDSC_0050.jpgDSC_0063.jpg

    En natuurlijk de volle grond in al haar glorie (sorry heb even geen foto van afstand):
    DSC_0025.jpgDSC_0032.jpg

    Comment


      #62
      Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

      ja en paars ook nog dus heel weinig kans bij die op botrytis

      viraal of sporenelement zoals mobyldeen : de wiet gaat zeker te roken zijn

      ze trekken wel wat geel dus beetje meer stikstof had geen kwaad gekund
      voldoende voeden hoor

      ze zijn er al een maandje aan bezig zo te zien
      je zou wat melasse kunnen toevoegen

      goed afgedekt die pot
      worden die smartpots dan zo nat van buiten te staan (of is ze zoveel blad kwijt dat de pot nat wordt) ?

      mooie wietjungle

      op naar een berg wiet

      bloei ze

      Comment


        #63
        Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

        Thanks B2N

        Ik heb vanonder alle kleine scheuten een tijd terug weggehaald en ze hebben sowieso niet veel groot blad, dus de potten zijn nogal 'exposed' ja, het regent gewoon in. Dit geeft echt veel problemen met voeden. Of ik moet schijt hebben aan het nat staan en alsnog water met voeding geven terwijl ze al kleddernat staan. Ik weet niet wat erger is, te nat of ondervoed. Ik heb al een nieuwe laag voor-6-weken-voorbemeste-potgrond er bovenop gegooid, dan trekken ze daar in ieder geval wat voeding uit. Er is nog wel 5-10 cm ruimte over in de potten dus ik zal eens opzoeken wat ik er nog meer bovenop kan gooien.
        De naam melasse heb ik eens horen vallen, maar ik zal eens nagaan wat het voor de chicks kan betekenen, bedankt!

        Comment


          #64
          Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

          Bladvoeding zoals Fishmix zou ook nog kunnen, niet op bloeiende toppen.
          Misschien potten afdekken zodat het niet kan inregenen ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #65
            Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

            Thanks voor je input Stemma! Ik had de potten al afgedekt, op zich werkt het best prima als het niet zo ziekelijk hard regent als afgelopen weken. Die melasse laat ik maar zitten, er zit ook al vinasse in de Alga Bloom. Ik heb er voor de laatste weken toch maar een flesje Green Sensation bloeistimulator bijbesteld voor naast de Alga Bloom.
            DSC_0005.jpg

            Hello ladies:


            Bud shots:
            DSC_0011.jpgDSC_0012.jpgDSC_0014.jpgDSC_0017.jpgDSC_0019.jpgDSC_0024.jpg
            Excuses voor de gekantelde foto's..

            Volle grond, ze begint nu toch ook te verkleuren dus die krijgt nu ook voeding:
            DSC_0036.jpgDSC_0035.jpgDSC_0032.jpgDSC_0030.jpgDSC_0027.jpgDSC_0037.jpg

            Aaaaight de set loupes is binnen! Foto's er doorheen maken gaat niet echt lekker, maar speciaal voor jullie een paar trichome foto's (Met LED aan en uit)
            DSC_0050.jpg

            Pot planten:
            1. DSC_0062.jpgDSC_0075.jpg

            2. DSC_0081.jpgDSC_0089.jpg

            3.DSC_0093.jpgDSC_0111.jpg

            Volle grond:
            DSC_0100.jpgDSC_0103.jpg

            Adviezen over wat voor achtergrond te gebruiken en LED aan/uit voor de meest realistische representatie van de trichome ontwikkeling zijn welkom!

            Comment


              #66
              Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

              Ze staan er mooi bij Soad en je filmpje is genieten !
              Klopt het dat je 1 paarse phenotype hebt ?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #67
                DSC_0117.jpgDSC_0116.jpgDSC_0115.jpgDSC_0114.jpgDSC_0113.jpg

                Die potplanten kunnen wel ff blijven liggen zo. Morgen ff wat bedenken, want op deze manier kunnen ze niet goed luchten. De volle grond was ik echt net op tijd bij, in de gietende regen aan alle kanten vastgebonden, die blijft wel staan zo.

                Gelukkig niks gebroken, mede te danken aan al eerder aangebrachte verstevigingen.

                Comment


                  #68
                  Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                  En hoe is het hier ondertussen? Met die twee mooie weken zijn ze vast een eind opgeschoten?

                  Comment


                    #69
                    Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                    Dikkiedik! My man! Bedankt voor je belangstelling.

                    De volle grond plant is ondertussen al geoogst en geknipt en hangt te drogen:
                    DSC_0236.jpgDSC_0293.jpgDSC_0297 (2).jpgDSC_0309.jpgDSC_0315.jpgDSC_0319.jpg
                    De hasj die van de schaartjes af komt is zeer potent, ik was echt 2,5 uur "way out there, man"

                    Ik ben nu halverwege de eerste potplant. Ik wil alles zo snel mogelijk knippen, want ik ben al wat botrytis (3de+4de foto) tegengekomen:
                    DSC_0349.jpgDSC_0346.jpgDSC_0340 (2).jpgDSC_0330 (2).jpgDSC_0356.jpg

                    Kijk deze twee kanonnen! Terwijl ik de andere potplant afknip besloten om deze twee te klieven. Of het de trichome productie echt opkrikt maakt me niet zo veel uit, vond het gewoon tof om te doen:
                    DSC_0365.jpgDSC_0364.jpgDSC_0366.jpg

                    Dit was mijn allereerste echte kweek. Ik vond het fantastisch om er helemaal in te duiken en met deze planten mee te leven. Ze hebben het goed gehad bij me
                    Jullie allemaal onwijs bedankt voor je belangstelling en tips!

                    Er komt nog een laatste update hoor!



                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Wanneer wordt er wat gedaan aan die cyberkabouter plaag in het uploadsysteem?? Ze draaien mijn foto's willekeurig om! Little bastards!

                    Comment


                      #70
                      Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                      das een geweldige eerste kweek
                      volgend jaar weer opnieuw van de partij?
                      congratz

                      knip ze

                      Comment


                        #71
                        Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                        Zo dat ziet er erg goed uit zeg. Ben benieuwd naar de hoeveelheid droog gewicht die je van je volle grond plant over houdt. Dat van de klieven is nieuw voor mij, maar dat zegt niets want ik kom ook pas net kijken Ik overweeg volgend jaar ook Frisian Dew te zetten, hoe breed werd die in de volle grond? anderhalve meter? (kijken of ik er ruimte voor heb).

                        Gezellig samen knippen.

                        Ik ga je verslagje even volgen voor een update over de uiteindelijke opbrengst en ervaring
                        Wat ga je doen met die plant met toprot trouwens, eruit knippen en dan toch langzaam laten drogen? Ook ik vind toprot namelijk en heb toen uit angst dat het in al mijn toppen zou komen besloten versneld te drogen. :/

                        Comment


                          #72
                          Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                          Toprot kun je niet roken Dikkie, daar kun je echt akelige ziektes van krijgen. Gewoon weggooien dus.

                          Maarre...da's mooi geworden SoaD.
                          Ze zijn zelfs nog groter dan die twee bij twee meter geworden.(pagina 1)

                          Gezellige boel, en je hebt het weer ook mee nu.
                          Als je zoveel oogst zou je haast op meerdere lokaties gaan drogen, voor de veiligheid enzo.
                          De Frisian Dew is natuurlijk al een paar jaar een erg goeie buitenplant in ons klimaat.

                          Klieven zou je eigenlijk 2 weken voor de oogst moeten doen om iets effect te zien.
                          Het probleem is dat de plant helemaal open staat voor schimmels en parasieten na het klieven, dus ik raad het meestal af.

                          Mooi resultaat SoaD.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #73
                            Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                            Wow zeg, dat is gaaf!

                            Netjes gedaan, veel plezier ermee

                            Toffe foto's
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              #74
                              Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Toprot kun je niet roken Dikkie, daar kun je echt akelige ziektes van krijgen. Gewoon weggooien dus.
                              Wel even lezen he, ik had het over het drogen na het wegknippen van de rot, net als SoaD heeft gedaan

                              Comment


                                #75
                                Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                                Kolere wat een planten en dat voor een eerste keer.

                                Dat doe je beter als mij.
                                Last edited by Gps; 11 October 2015, 17:08.
                                Lets not criticize but legalize

                                Comment

                                Bezig...
                                X