Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

    Korting op 420shop
    Hey gang!

    De eerste 6 weken van mijn kweek krijgen jullie for free zonder wachttijden, yes!
    Het gaat dus om 4x Frisian Dew van Dutch Passion. 3 daarvan staan nu in 65L Smartpots en one very special lady staat in de volle grond.
    Ik weet niet wat nou het handigst is, maar ik prop het hele verhaal tot op heden in deze post.

    Begonnen op 2 mei met 5 zaadjes, ontkiemd in van die kokos tabletten:
    DSC_0119.jpgDSC_0121.jpg

    Paar dagen later in 1,5 liter potjes met Lightmix van Plagron. Even snel een lijpe constructie gemaakt om ze wat extra warmte en licht te geven (Plug and Grow 125W):
    DSC_0151.jpgDSC_0148.jpgDSC_0137.jpg

    Al gauw weer onder de lamp vandaan gehaald en in de serre in het zonnetje gezet (eigenlijk gewoon een kas natuurlijk!). Alle zaadjes waren ontkiemd, maar eentje wilde haar helm maar niet af doen. Uiteindelijk heb ik haar een handje geholpen maar de lobblaadjes zijn nooit meer gekomen. De rest staat er op dag 15 redelijk vrolijk bij:

    Terwijl de dames groter werden ben ik een gat gaan graven. De grond hier in de tuin is nogal gierig, 10 cm aarde, een laag puin en daarna alleen maar blauwe klei. Daarom een mooi gat van ongeveer 400 liter gegraven. De bruikbare grond heb ik gezeefd en gemengd met de Lightmix van Plagron die ik nog had, een liter Bio supermix en een bak as uit de openhaard erdoor en het gat bijna helemaal volgekregen. Voor de 65L potten en de rest van het gat had ik Batmix van Plagron besteld.

    Op dag 24 was het zover, overpotten/volle grond! Het vrouwtje in de volle grond wordt tussen de fotoshoots door beschermd door kippengaas tegen de konijnen. Van de dames in potten blijkbaar geen foto gemaakt.. wel van de potten (ha!)
    DSC_0341.jpgDSC_0203.jpgDSC_0342.jpg
    Dag 26, twee babes in hun potten
    DSC_0351.jpgDSC_0350.jpgDSC_0352.jpg
    Dag 28, in de nacht de eerste hagelbui, kak! Ik twijfelde nog om in mijn boxer naar buiten te sprinten, maar toen was de bui al weer voorbij. Toch best wat schade veroorzaakt. Ook de hommel moest er even van bijkomen.
    DSC_0372.jpgDSC_0370.jpgDSC_0369.jpgDSC_0373.jpgDSC_0374.jpg


    Ok dan.. 25 foto's per post. Ik ga even een pilsje vatten, de rest komt vanavond of morgen!

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik begrijp niks van de foto's, alles door elkaar. Bijgevoegde thumbnails komen uit het niets haha. Ik weet dat er ergens een duidelijke uitleg staat, maar daar was ik te lui voor, excuses!
    Morgen komt de rest, of alles opnieuw I don't know. Trek in een pils, doei!
    Attached Files

    #2
    Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

    Plaatje 17 kijk ik in 2 neusgaten. Mooie planten.
    sigpic it is just a flower

    Comment


      #3
      Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

      Wel een prachtige foto die je verwijderen wil haha! Ik ga stuk hier.
      Maar het is wel verstandig anoniem te blijven

      Dit berichtje kreeg ik van Amazing.

      Hey wunkie,

      ik las dat je een foto wou verwijderen. en dit zou ik zeker doen!
      dit kan je doen in attachments .
      maar kijk aub goed welke foto het is , anders ga je alle foto's of toch veel foto's wissen uit je verslag.
      klik de juiste aan

      rechts boven zie je INSTELLINGEN staan daar op klikken en dan links onderaan zie je ATTACHMENTS daar kan je foto's verwijderen

      grtz amazing

      Succes


      Planten zien er goed uit btw, veel plezier met je kweek!!

      Love,
      Wunkie
      Life's a bitch and then you die.
      So fuck the world and lets get high.

      Comment


        #4
        Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

        Ghehe..ik vind het wel grappig hoor, en als jij er geen moeite mee hebt ....
        Maarre..gaas tegen konijnen zeg je, heb je konijnen los lopen in de tuin ?
        Die ene in de volle grond ben ik het meest nieuwsgierig naar.
        Als het geen autoflower is kan die best 2 meter hoog en 2 meter breed worden.

        Succes !
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

          deze zal ik volgen !
          kweekverslag https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/39489-Bubba-Kush-greenhouse-seed

          Comment


            #6
            Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

            Eeeey groene gabbers!

            goeiedagschotel zeg, ik drink bijna nooit meer omdat smoken natuurlijker veel nicer is, maar als ik dan ineens trek heb in een avond bier loopt het altijd uit de hand
            En mijn jas is gejat! Ooit van opa gekregen, zonde..
            Een kater.. Zonder ganja.. kutzooi..

            Goed.. Let's talk about weed!
            Ik ga weer met foto's smijten dus pas op.

            Waar waren we gebleven. Oh ja mijn neusgaten, dat was dus het topoverleg, heel belangrijk.
            Besloten dat er op dag 33 getopt mocht worden! Die drie foto's daarna is dag 34, 35 en 36

            Ik dacht dat het gat veel zon zou hebben, maar in de ochtend geeft een grote eik schaduw en eind van de middag/avond staat ze weer in de schaduw.
            Begonnen als een grap, maar het werkt best goed! Op dag 38 maakte SoaD een spiegelconstructie en SoaD zag dat het goed was.
            DSC_0450.jpg

            Dag 41, Ze moesten even bijkomen van het toppen, maar ze gaan weer hard! De volle grond babe is wel wat gaan strekken door het weinige directe zonlicht, erg veel ruimte tussen de nodes, maar toch ben ik wel tevreden. Ook ben ik voorzichtig begonnen met bijvoeden met Alga Grow van Plagron, tot noch toe kregen ze alleen Power Roots van Plagron
            DSC_0460.jpgDSC_0461.jpgDSC_0462.jpg

            Dag 43, vandaag, cannabis bevrijdingsdag. Ze gaan nu best hard, maar ik vrees dat er iets niet helemaal lekker gaat. bijna alle nieuwe scheuten, voornamelijk in de top, hebben erg misvormd blad en zijn wel heel licht van kleur en vlekkerig. Dit begon al voordat ik begon met Alga Grow (en ze hebben het nog maar 1x gekregen, want zo dorstig zijn ze niet, unlike me)
            DSC_0471.jpgDSC_0470.jpgDSC_0469.jpgDSC_0468.jpgDSC_0467.jpgDSC_0472.jpg

            Erachter komen wat de oorzaak precies is lijkt me onmogelijk. Als het een of andere deficiency is kom ik er moeilijk achter waarom ze het niet meer goed opnemen zonder fancy meetinstrumentjes.
            Wat zal ik doen? Doorgaan met voeding en hopen dat ze dat juist nodig hebben, of alleen maar water geven en kijken of het dan normaliseert?

            De ballen!

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Haha ja wij hebben zonder grappen een boel wilde baby konijntjes in de tuin, mooie beesten zijn dat.
            Het zijn geen autoflowers! Gewoon gefeminiseerde zaadjes Frisian Dew van Dutch Passion

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Kan iemand mij vertellen hoe ik specifiek op iemands comment kan reageren?
            Ik klikte bij QnQ's comment op reageer, maar vervolgens wordt mijn reactie samengevoegd met mijn andere bericht wegens dubbelposting..??

            Comment


              #7
              Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

              Leuk verslag!
              Ik zou met niet zo druk maken om dat rare blad. Het ziet er uit als iets viraals, daar ga je toch niets aan kunnen veranderen. Misschien dat ze een beetje te nat hebben gestaan.

              Deficiencies uiten zich door duidelijke verkleuringen, vaak niet door een raar vormpje hier of daar.
              Die spiegelconstructie is link; je kunt je plant flink verbranden, of het struikgewas er achter in de fik zetten. Er hoeft maar een klein deukje/hoekje in die spiegel te zitten om zonlicht te focussen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                Thanks LR2!
                Ik hoop ook dat het niks ernstigs is. Erg nat staan ze niet, ben bewust erg zuinig met water geven.
                Gelukkig heb ik een gladde spiegel, ik maak me geen zorgen Ze krijgt ook maar een klein uurtje extra spiegellicht en alleen als ze zelf in de schaduw staat

                Comment


                  #9
                  Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                  Zou het tabaksmozaiekvirus zijn? Ik heb namelijk ook last van vliegende bladluis (zwarte en groene), die verwijder ik nu nog 2x per dag met de hand. Misschien dat ik wat lieveheersbeest larven koop..
                  Is TMV echt zo fucked up als ze zeggen dat het is? Zwaar onderontwikkelde planten etc. ?
                  Dat zou wel echt een domper zijn zeg, als door een paar hapjes van een luis de planten ten onder gaan aan een virus.

                  Maar we houden hoop! Badass chicks zijn het

                  Vertrouwen en handen uit de mouwen!

                  Comment


                    #10
                    Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                    Nooouuu mensen ik heb me toch een partij staan klussen vandaag en gisteren, heerlijk.
                    Ik heb besloten om de friesjes voortaan van onder te bewateren, behalve als ik voeding geef.
                    Van mij hoeven ze alle afvalstoffen van de afzetwortels niet nog een keer te drinken. Tenminste ik zag een oude topic van Monty hierover dus ik dacht ik doe er mijn voordeel mee. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...er-water-geven

                    Het is me gelukt om 3 bakken te maken zonder een cent uit te geven, de schuur moest wel even geplunderd worden.
                    DSC_0492.jpgDSC_0497.jpgDSC_0501.jpgDSC_0493.jpgDSC_0491.jpg

                    Het moet niet gekker worden, we hadden zelfs nog vijverdoek, precies genoeg!
                    Shiiiiit nietpistolen zijn relax
                    DSC_0502.jpgDSC_0503.jpgDSC_0504.jpg

                    Ergens diep in de bosjes stond nog een kist met grind, shit was meant to be.
                    Even afdouchen in de zeef en een dun laagje de bakken in.
                    DSC_0505.jpgDSC_0508.jpgDSC_0510.jpgDSC_0509.jpgDSC_0511.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                      Leuk gedaan die bakken zo, super effectief en geen cent extra uitgegeven, daar houd ik wel van
                      Ik denk dat het probleem met het grind wel meevalt hoewel het natuurlijk lekker warm kan worden
                      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                      Comment


                        #12
                        Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                        Leuk dat je reageert Michevan! Goed te horen dat mijn kluswerk op prijs gesteld wordt haha.
                        Ik laat het grind er lekker in, ziet er veel te nice uit

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Morgen ga ik een (hopelijk) mooie tafel bouwen waar de bakken op kunnen staan. Ik vind dat m'n ouders er al reuze relax mee omgaan (sterker nog volgens mij vindt pa het stiekem geweldig), dus ik zal de tuintafels niet langer bezet houden en inwisselen voor een zelfgemaakte constructie.
                        Ik weet nog niet hoe en met welk materiaal, maar ik hoop weer wat moois uit de toverschuur te graaien

                        jippiejaajaajippiejippiejeeeey

                        Comment


                          #13
                          Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                          Tadaaaaa
                          DSC_0520.jpg
                          Trees supporting trees!

                          De drie potten van bovenaf:
                          DSC_0512.jpgDSC_0513.jpgDSC_0514.jpg

                          Grappig dat ze onderling zo onwijs verschillen
                          DSC_0524.jpg

                          Nummer 4 groeit hard, maar voornamelijk tak, weinig nieuwe groei, het zal het weinige licht wel zijn.. Boeie! ze groeit.
                          DSC_0523.jpg

                          Heeee maar lieve kijkers hier, thuis en trouwe luisteraars aan de kerktelefoon! Vermaak ik jullie nog wel een beetje?? Of moet je je geld terug?
                          Ik doe ook verzoekjes hoor, roept u maar

                          Comment


                            #14
                            Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                            Puik gedaan, das nog eens klussen
                            Plantjes staan er mooi bij
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              #15
                              Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

                              Plantjes zien er mooi uit.
                              Gebruik je voeding voor plantjes ?
                              En wat heb je aan die kuipen betaald gehad ? Is dit goedkoper dan en speciekuip van 62l van gamma voor 9 euro.
                              Greets ganjas
                              buitenkweek 2015

                              Comment

                              Bezig...
                              X