Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wunkie's grote jaar verslag 2016.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

    Gogo Vrouwke ik wil genieten van je tuintje
    God was never on your side..

    Comment


      #17
      Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

      Ziet er nu al veelbelovend uit
      De vlijtige liesjes (impatiens) doen het inderdaad goed in de schaduw, mooi soortje met die donkere blaadjes. Petunia's doen het hier ook redelijk in de schaduw.
      Mocht je een vaste plant zoeken voor in die hoek, een hosta is een mooie schaduwplant (hier wel altijd een koningsmaal voor slakken )
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #18
        Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

        Goh zijn dat vlijtige liesjes, dat wist ik niet haha!! Ik heb er veel over gehoord maar nooit geweten hoe ze er nu eigenlijk uitzien ghehe

        Ja petunia's wil ik weer graag langs de schutting net zoals vorig jaar.
        IMG_1276[1].jpg

        Ik heb dus toch besloten om de purple gewoon in de volle grond te zetten. Hoe dat gaat aflopen zien we vanzelf. Ik ga er sowieso van uit dat met een beetje meststof ze dan zelf alle voedingsstoffen uit de grond zal halen. Ik heb tabletten gevonden voor 9.95.
        N-P-K= 14-7-14 + 2 MgO
        Life's a bitch and then you die.
        So fuck the world and lets get high.

        Comment


          #19
          Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

          Ooohhhh jongens ik kan niet kiezen :o

          https://www.wietzaadjes.nl/fast-vast...yweight-seeds/

          https://www.wietzaadjes.nl/northern-...pyramid-seeds/


          Misschien stiekem toch 2 AF's?

          Hmmmmmmmmmmm....

          Love,
          Wunkie
          Life's a bitch and then you die.
          So fuck the world and lets get high.

          Comment


            #20
            Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

            ik zou voor de Northern Lights gaan das vaak echt wel een topper kwa wiet

            suc6 en hopelijk blijven die rippers weg dit jaar
            sigpic
            LED there be light

            Comment


              #21
              Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

              Zaaien vanaf februari t/m april in verwarmde kas of kamer. Vochtig houden en niet in de zon plaatsen. Tot de plantjes opkomen afdekken met een glasplaatje of plastic. Normale kiemduur 2-3 weken. Verspenen wanneer de plantjes hanteerbaar zijn. Later eventueel in turfpotjes plaatsen. Overzetten in potten als de turfpotjes doorgeworteld zijn, of in bloembakken om 20 cm afstand. Bloeit vanaf half mei, afhankelijk van zaitijd. Oppassen voor nachtvorst. Hoogte ca. 15-20 cm. Aanbevolen voor bloem en balkonbakken of als potplant in de kamer. Geschikt voor een beschaduwde plaats, kan veel water verdragen.

              De omschrijving voor de impatiens sultani baby. De vlijtige liesjes.

              Zojuist heb ik ze in een ovenschaal met zaai en stekgrond van DCM gestopt. Daar zit een glazen deksel op. Ze staan dus nu zo op het aanrecht:
              IMG_2447[1].jpgIMG_2446[1].jpg

              En nu dus braaf afwachten... een weekje of 3.

              Love,
              Wunkie
              Life's a bitch and then you die.
              So fuck the world and lets get high.

              Comment


                #22
                Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

                Ik ga morgen al beetje zaaien voor binnen als dan beter weer word kan het naar buiten
                God was never on your side..

                Comment


                  #23
                  Life's a bitch and then you die.
                  So fuck the world and lets get high.

                  Comment


                    #24
                    Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

                    De echte tuinpret is begonnen in huize Wunkie. Dit weekend heb ik mijn verjaardag gevierd, natuurlijk krijg je altijd voornamelijk geld en cadeau bonnen. Maar de mensen die aan mij vroegen wat ik wilde zei ik: iets leuks voor in de tuin. En dus kon ik niet anders dan lekker aan de gang gaan en het leuk neer te zetten
                    Ook heb ik extra feest, want de eerste vlijtigeliesjes laten hun koppie al zien.
                    2 13-3-2016 (14).jpg

                    2 13-3-2016 ZONDER NAAM.jpg

                    2 13-3-2016 (4).jpg

                    2 13-3-2016 (10).jpg



                    Genieten.

                    Heb nog dwergzonnebloem zaadjes gehaald. Dit zijn een soort zonnebloem autoflowers. Bloeit, volgens het pakje, 7-8 weken na zaaien. Dus ik ga nu in verschillende etappes zaaien in kleine bakjes. Vandaag begin ik met 12.
                    3 14-03-2015 (1).jpg3 14-03-2015 (2).jpg3 14-03-2015 (3).jpg3 14-03-2015 (4).jpg3 14-03-2015 (5).jpg
                    Lekker groeien, lekker leuk!

                    Love,
                    Wunkie
                    Last edited by xAlecia; 14 March 2016, 09:40.
                    Life's a bitch and then you die.
                    So fuck the world and lets get high.

                    Comment


                      #25
                      Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

                      Hihi dat is zeker genieten,
                      goed begin voor je nieuwe levensjaar, gefeliciteerd!

                      image.jpg
                      Ik ga voor de mega zonnebloem dit jaar
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        #26
                        Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

                        Bedankt
                        Vorig jaar heb ik de laatste meting gedaan op 2.85, dat was de grootste 5 augustus. Daarna kwamen er knoppen in en heb ik niet meer gemeten. Erg gaaf hoor van die grote! Maar het wachten is zo kut, ze bloeien best laat. Ik hoop met deze dwergzonnebloemen al eerder gezellig de bloei er in te krijgen
                        Zonnebloemen 5-8-2015 (1).jpg
                        Erg gaaf om te zien hoe groot ze kunnen worden!

                        Love,
                        Wunkie
                        Life's a bitch and then you die.
                        So fuck the world and lets get high.

                        Comment


                          #27
                          Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

                          Ik heb inmiddels al 3 jaar zonnebloemen gedaan en ik had er zelfs twee in 2015 die net geen 3 mtr waren.

                          Zonnebloemen zijn leuk ! dit jaar gaat ik ze niet doen maar op de plek waar ze stonden Courgette zetten 2 stuks.
                          Ook ben ik van plan weer een Passiebloem tegen de schutting te gaan doen (die zijn zo mooi)

                          maar

                          ik ga deze topic volgen en ik zeg nu al leuk met je uitleg en je foto's

                          je hebt er een fan bij Wunkie
                          sigpic
                          LED there be light

                          Comment


                            #28
                            Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

                            Mooie complimenten Kanon! Bedankt

                            Jaaa 3 meter is wel heel hoog hoor!! Echt zo vet he, zo'n mini zaadje en BOEM, dikke zonnebloemen hooppaaa!

                            Ja passiebloem is echt heel mooi! Ik zit ook nog steeds te twijfelen over wat ik nu tegen de inkijk in de tuin kan doen. Passiebloem is een klimop toch? De vraag is een beetje wat het meest handig is. Een klimop met bloemen vind ik echt heel mooi, maar voordat die goed vol in bloei staat en de boel bedekt heeft, ben je toch al gauw 2 jaar verder. Dat is nog al een probleem. Want in 2019 word mijn huis gesloopt en moet ik verplicht verhuizen. (niet heel vervelend want je krijgt bijna 6000 euro mee)
                            Maar erg praktisch is een passiebloem als klimop dus niet voor mij.

                            Ik denk dat ik gewoon voor van die rieten schermen ga. Die pleur ik zo tegen de huidige schutting aan.
                            eb5f62a21024e0034effaa53e2096b2d.jpg

                            Love,
                            Wunkie
                            Life's a bitch and then you die.
                            So fuck the world and lets get high.

                            Comment


                              #29
                              Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

                              Neem anders een stuk gaas, en zet die passiebloem in een pot. Dan kan die mooi mee verhuizen wanneer het zover is, en dan heb je direct een volle bos.
                              Passiebloem is niet echt een klimop, maar meer een slingerplant. Die wikkelt zich om dingen heen en groeit zo omhoog. Een klimop hecht zich vaak vast met miniscule wortels.
                              In de winter voor het raam binnen, zodat die niet bevriest, dan gaat die de zomer daarna veel harder.

                              Dat riet kun je dan altijd nog doen
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                #30
                                Re: Wunkie's grote jaar verslag 2016.

                                Bedankt voor de tip LR2! Zal er nog eens over na denken.
                                Intussen gaat het hier in mijn tuintje vrolijk verder. Bijna alle crocussen staan in bloei en langzaam aan knallen ook de narcissen uit hun knoppen. Genieten, zo tussen de buien door.
                                Inmiddels is ook de vakantie geboekt! Begin juni vertrekken we voor een week naar spanje. Dus ik denk dat als ik AF's neem, ze pas na de vakantie zal laten ontkiemen...

                                De zonnebloemen zijn nog niet allemaal boven maar dat komt nog wel. Verder niks nieuws nog

                                4 28-03-2015 (1).jpg

                                4 28-03-2015 (7).jpgTulpen

                                4 28-03-2015 (3).jpg4 28-03-2015 (9).jpg

                                4 28-03-2015 (5).jpg


                                En nu zit ik nog met die vlijtige liesjes...
                                4 28-03-2015 (12).jpg
                                Een ovenschaal vol met mini plantjes die per stuk zo'n 20 bij 20 cm moeten worden. Wat kan ik daar nu het beste mee doen?
                                Ze moeten straks op de plek komen waar nu de crocussen staan. Maar daarmee wil ik wachten tot ze zijn uitgebloeit. Kan ik ze eerst nog in de overschaal laten? Of kan ik ze beter in een grote pot verpotten?? Of misschien allemaal in van die losse bakjes? Zoals de zonnebloemen?

                                Love,
                                Wunkie

                                4 28-03-2015 (13).jpg
                                Nieuwe schoentjes ^^
                                Life's a bitch and then you die.
                                So fuck the world and lets get high.

                                Comment

                                Bezig...
                                X