Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

    Goedemorgen!

    Ik ben net wakker en natuurlijk gelijk ff kijken hoe die hippies er voor staan, en verrekt! 3 van de 6 al omhoog gekomen! Die andere 3 laten nog heel even op zich wachten maar verwacht dat ook die hippies boven komen!
    received_1051253704940777.jpg

    De 3 hippies staan nu buiten, hun eerste dagje
    Greetz The_bird
    Last edited by THEBIRD; 27 April 2016, 10:33.
    Groene vingers

    Comment


      #17
      Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

      Die komen vast nog wel

      Comment


        #18
        Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

        Als je een stekker aan je balkonhekje maakt krijg je geen rippers ook.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          20160428_101711.jpg

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Het spijt me als jullie nou ook misselijk worden met het hoofd draaien voor de foto

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Owjeee
          De kat krijgt ook al interesse in die hippies
          20160428_113128.jpg
          Groene vingers

          Comment


            #20
            Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

            Hallo the bird

            Zelf leg ik ook een paar draadjes weg geschakeld via een sensor betreden op eigen risico zullen we maar zeggen!

            Het is natuurlijk niet om te promoten dat je 230v op je balkonhek moet zetten
            Alleen als je met die plannen loopt zorg dan dat je een groep pakt die buitenom de aardlekschakelaar loopt zodat er ook spanning op blijft staan.
            Loopt je groep via de aardlekschakelaar dan heb je hier niks aan deze zal met een klein beetje regen al uitschakelen met een verschil van 30 mv

            Loopt je groep buitenom de aardlek schakelaar en pakken ze dan aan je hekje zullen ze niet meer loslaten
            hopelijk voor hun en jou dat dan de groep door overbelasting uitspringt en dan kunnen ze naar huis met een natte broek
            Springt deze niet uit zou ik zorgen voor een goeie schop zodat je ze snel ken begraven ergens

            Camera's zijn leuk heb ze zelf ook hangen alleen zal het ze niet tegenhouden je wiet te jatten
            Je kan wel mooi filmen hoe ze aan je hekje pakken en daar even van genieten.

            Succes

            Comment


              #21
              Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

              Hallo Nonsense,
              Dankjewel voor je tip!
              Hier kan ik wat mee om verder te gaan

              Het blijkt dat een kennis van me nog zo'n apparaat met aardlekschakelaar heeft liggen die stoten van 12 V afgeven. Misschien dat ik daar eens mee ga kijken of ik er wat van kan maken want de schrik zou al genoeg moeten zijn.
              Alleen is dan weer het nadeel dat de ripper dan + als - kabel moet aanraken. Ik dacht van dat rooie schrikdraad door het prikkeldraad heen en de andere kant aansluiten op me ingezinkte balkonnetje. Als ik het nou niks vind kan ik altijd kijken om 220V te gaan neerhangen.
              Goeie uitleg

              Greetz The_Bird

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.20160428_202133.jpg

              Als ik bij 1 van mijn 3 groepen de draad los haal van de aardlekschakelaar en die zo opsplits en daar een stopcontact maak.
              Verder een kabel die ik verleng tot mijn balkon en daar de draad strip ( harde kern ) kan de regen etc geen kwaad maar zal de zekering hopelijk wel doorslaan als de weerstand onderbroken word door de ripper of eventueel een Bird.
              Zo zou het toch continue onder spanning moeten staan?
              Last edited by THEBIRD; 28 April 2016, 20:48.
              Groene vingers

              Comment


                #22
                Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                Wel handig Nonsense die Sensor erbij, anders heb je zeker veel last van lekstroom als dat continue onder spanning staat?
                Groene vingers

                Comment


                  #23
                  Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                  Hoi the Bird

                  Ik weet niet of je handig bent met stroom en het aan durft
                  Als ik zo naar je meterkast kijk zie ik een verouderde kast opgelapt met een aardlekschakelaar om aan de eisen van tegenwoordig te voldoen

                  Ga je knutselen in deze kast draai altijd de hoofdstop eruit of zet de hoofdschakelaar om zodat de groepenkast spanningsvrij is
                  Ik denk niet dat ik je een complete uitleg mag geven voor dit soort zaken

                  als je de aardlekschakelaar er van tussen heb en je sluit hem zo aan je hekje dan zal de groep niet uitspringen met regen
                  Er zal dan wel een lekstroom optreden waardoor je meter zal tollen als een malle , pas bij een lekstroom van 3600 watt zal je stop springen (overbelast)

                  Daarom veiligheid voor alles je wil immers niet bv je onderbuurvrouw onder stroom zetten die net een sigaretje rookt op haar balkon en lekker aan haar eigen hekje vastpakt waar net dat lekwater water van jou balkonhek op stroomt

                  Gebruik een sensor die een relais aanstuurt en dan pas spanning op de draad cq balkonhek zet
                  bij het aanslaan van het relais zou er bij de dieven al een lampje moeten gaan branden (geeft een redelijke tik)
                  Misschien beter een blanke draad spannen ipv heel je hek onder spanning te zetten

                  Hoe hoog zit je balkon en is er wel zo makkelijk op te komen zijn er geen andere oplossingen
                  (bv een bramenstruik in pot zetten en langs je hek te laten groeien , lijntjes met vishaken Opper maar een paar ideeen).

                  Ga je stoom op je hek zetten dan zitten hier natuurlijk ook risico's aan pakt iemand aan je hek en valt te pletter of wordt geroosterd dan ben jij verantwoordelijk
                  Denk er eerst goed over na voordat je deze stappen zet
                  De opmerking zet je er een stekker aan van QnQ zal denk niet zijn geweest om je daartoe te zetten maar was denk ik eerder een geintje.

                  Succes

                  Comment


                    #24
                    Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                    Haha dat geintje van QnQ was wel overgekomen maar het idee was er al
                    Dus kon het niet laten er niet op in te gaan.

                    Mijn balkon is zo'n 3 meter hoog, en ik kon er voorheen ook zo opklimmen.
                    Verder heb ik al 3 bramen potjes gehaald voor aan de linkerkant in de bloembak en aan de rechterkant staat een bankje.
                    Beneden het balkon is er een voetpad. Geen onderbuurvrouw met een sigaretje dus haha maar wel voetgangers die er onderdoor lopen.
                    En afwatering pijp van metaal die zit midden onder het balkon vast aan het beton. Zo lijkt mij geen probleem.
                    Screenshot_2016-04-29-00-24-02.jpg
                    Hiervoor waren die planten bakken er niet en kon je zo je handen op de betonnen vloer zetten en jezelf zo omhoog trekken. Nu ik die bakken daar heb gezet gaat dat niet meer en moet je via 1 van de 2 zijkanten naar boven. Nu heb ik aan de buitenkant van die bloembakken prikkeldraad in rondjes opgehangen en zelf verder stukje tegen de muur aangehangen. Maar het zou niet zo moeilijk moeten zijn om zo naar boven te klimmen via de zijkanten omdat er ook van die schuine tegeleltjes zitten die ook onder je kozijn te vinden zijn.

                    Verder durf ik een hoop aan met elektra, ik heb maar beperkte kennis maar ben wel handig en werk voorzichtig. Ik wil natuurlijk wel eerst weten waar ik aan ga beginnen voor ik iets start.
                    Verder wil ik graag kijken naar dat apparaat wat op het land gebruikt word voor stroom op hekken te zetten, maar dat is voor schrik daad.
                    Later meer daar over.
                    Misschien net genoeg om een schrikkabel op me balkonhek neerteleggen en dat ze dan de actie al afblazen.

                    Ik zit ik al een tijd met de consequentie over 220, maarja wie klimt er dan ook met veel moeite over prikkeldraad. Ik dacht vandaag dat ik misschien maar een extra schop der bij moet gaan halen
                    Een die relais is een hele goeie!
                    Maar van vishaakjes nog nooit eerder gehoord, let's Google some more

                    Thanx 4 the help!
                    Last edited by THEBIRD; 29 April 2016, 01:16.
                    Groene vingers

                    Comment


                      #25
                      Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                      Die "stekker aan je hek" was inderdaad niet helemaal serieus, ook al zou het goed werken.

                      Je kat gaat dat ook niet zo fijn vinden denk ik. Die lijkt me momenteel het grootste risico voor de plantjes.
                      Die grote potten, met lekker veel grond om in te graven, daar mag je ook wel iets mee doen misschien.

                      Er staan heel wat topics op JD over rippers en gestolen planten, omdat het best vaak voorkomt.
                      Sommige jongelui hebben schijt aan eigendom van een ander en daar kun je alvast rekening mee houden.
                      Je kunt ook niks doen en afwachten, en dan heb je kans dat je de hele zomer je plantjes aan het verzorgen bent, en op een donkere nacht in september als het bijna oogsttijd is wordt alles gestolen en sta je met lege handen.

                      Visdraad met dreggen is ook erg fijn, een doos dreggen en rol visdraad kun je kopen bij de lokale sportviswinkel (behalve in Gouda want die is nu dicht)
                      Of je maakt (of koopt) een elektrische ontsteker (wat in NLD super illegaal is trouwens) en knoopt er een paar kanonslagen aan, dan wordt je wel wakker. (bruckenzunder)
                      Een wasknijper-alarm is ook simpel te maken etc etc...mogelijkheden genoeg zonder dat er meteen doden vallen
                      ala.JPG
                      Batterij, stuk draad en een deurbel of zoiets.
                      Dan maak je een struikeldraad, of je hangt dat langs de rand van je balkon.
                      Dat gaan ze vastpakken als ze omhoog willen klimmen

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...p-bezoek-gehad
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-voor-je-tuin
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...tegen-diefstal
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...olen-kutkutkut!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...raak-voorkomen!
                      Last edited by QnQ; 29 April 2016, 08:31. Reden: talloze schrijffouten
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Groene vingers

                        Comment


                          #27
                          Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                          Zo ik ben een tijdje zoet geweest en denk dat dit hem gaat worden.
                          1:
                          Schrikdraad op hekwerk waar ze hun handen op leggen
                          2:
                          Camera
                          3:
                          Vislijn met haken / dreggen
                          4:
                          Koperdraad met batterij en deurbel op het hekwerk

                          Ik wil proberen zoveel mogelijk van deze opties te gaan regelen, ze lijken me allemaal erg handig en werkzaam.

                          Nu heb ik voor het schrikdraad dit geregeld:
                          20160429_182858.jpg
                          20160429_182831.jpg
                          20160429_182809.jpg
                          Screenshot_2016-04-29-18-08-42.jpg
                          Dat apparaat blijft elke 1 of 2 seconden flinke impulsen geven, net in het stopcontact hoorde ik hem zachtjes tikken

                          Dus ik ga hem aarde geven aan het hekwerk zelf wat denk ik in zink is gecoat en de schrikdraad dan maar ergens vlakbij het prikkeldraad dat ze er sowieso tegen aan moeten leunen of zo iets en dan hekwerk vast en PATS!

                          Verder nog een leuke bel maken boven op het hekwerk en wat tientallen vislijnen voor waar me prikkeldraad te kort zal gaan komen.

                          Binnenkort maar eens gaan beginnen aan de upgraden van mijn balkonnetje.
                          Hier nog een foto van de hippies:
                          20160429_193703.jpg

                          Greetz The_Bird

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Zo zullen die hippies zich een stuk veiliger voelen
                          20160429_222300.jpg
                          Niet dat ik in mijn bed lig en de volgende ochtend merk dat de kat toch honger had gekregen
                          Groene vingers

                          Comment


                            #28
                            Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                            Nou alle hippies brengen nu voor hun eerste keer de nacht door buiten op het balkonnetje.
                            Ze zijn nu 3 dagen oud en ben anders toch bang dat ze anders gaan stressen met verschillende lichttijden in me woonkamer.
                            Ik heb ze nog even toe gepraat en ben benieuwd hoe ze morgen van de ochtend zon hebben kunnen genieten!
                            Groene vingers

                            Comment


                              #29
                              Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                              Een vraagje
                              Kan ik mijn hippies al bijvullen tot de pot rand?
                              Of moet ik hier nog mee wachten tot de 2e node en dan tot de 2 onderste ( lob ) blaadjes bijvullen wat ik in andere topic weer zag staan.
                              Zo ja, moet dat met aarde of zaai en stek grond?
                              [20160430_110458.jpg
                              Ze zijn nu 4 dagen oud

                              Greetz the bird
                              Last edited by THEBIRD; 30 April 2016, 12:34.
                              Groene vingers

                              Comment


                                #30
                                Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                                Dit is eigenlijk best van de zotte en zou helemaal niet nodig moeten zijn als een ander met ze gorre poten van iemand ze dingen zou afblijven.

                                Ik zal wel dom zijn maar ik snap dat soort mensen niet zo goed als je zo graag ook wiet wil ga dan zelf wat doen maar laat een ander ze zooi staan
                                sigpic
                                LED there be light

                                Comment

                                Bezig...
                                X