Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

    duiven zijn kut beesten vooral die bruine hout duiven met der hele dag geoeh oeh

    Kattepult kopen
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      #92
      Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

      Het wordt druk op The Bird zijn balkonnetje

      Comment


        #93
        Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

        Gisteravond tot nu en ik verwacht tot morgen blijven me hippies maar binnen.
        Hier op bird ze balkon binnen achter het glas en het leentuintje staan ze in een schuurtje met glazen deur.

        Kan dit heel veel kwaad?
        Paar dagen terug viel er ook in een nacht zo'n 30 mm regen en hadden me hippies het zwaar met veel nat staan.

        Er gaat nog wat gaas voor ze gebouwd worden, ik denk eraan om daar een doorzichtige golfplaat op te kunnen leggen als het weer slecht is.
        Groene vingers

        Comment


          #94
          Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

          Ik zet ook de planten onder een afdak bij veel regen of weer terug in de kas, maar als ze eenmaal nat zijn laat ik ze staan. Of wat Flint zei met grond afdekken. Is nog veel gemakkelijker.. En beter, minder stress. Ik verzet ze veels teveel en dat is ook tezien trouwens, eentje staat nog in de kas en ziet er veel beter uit terwijl ze onder glas staat zelfs. Zo min mogelijk verzetten eigenlijk, bladeren moeten ook telkens de zon zoeken als je ze verzet. Doe het zelf dus nie zo goed haha

          Buiten ga ik pas aan afdakje doen bij bloei en veel regen. Nog niet veel succes mee gehad maar hopelijk dit jaar beter. Frame erom lijkt me ook een strak plan The Bird, ga ik dit jaar ook doen. Hoe lager hoe gemakkelijker een dakje ook. Heb ook zo'n golfplaat liggen

          Neproof vogel tegen de duiven? Zijn best lekker trouwens die waterkonijnen.
          Last edited by Greyvol; 22 May 2016, 10:46. Reden: Voor mij ook pas tweede jaar buiten
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #95
            Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

            @The Bird als ze in de groei staan kan je gewoon je pot afdekken zodat ze niet te nat staat
            Echter in de bloei ben ik zelf ook voorstander van dat ze niet nat worden in de top.
            En zo doet iedereen het anders de een laat ze gewoon nat regenen de ander houd ze droog.

            @Greyvol : Even een plakkertje op de zuidkant plakken van je pot .
            Zo kan je ze verzetten en draai je ze niet en staan ze altijd in de zelfde positie

            Comment


              #96
              Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

              @Greyvol, @Nonsense, Dank jullie wel voor de reactie.
              Ik ga er mee aan de gang

              Handige tip trouwens met een plakkertje op de zuidkant

              Verder nog even wat anders wat verder niet echt in mijn verslag thuis hoort, maar wou het toch even posten

              Ik zat vanmiddag even te vissen en kwam weer van alles tegen.
              Maar het is echt genieten in de lente!
              De natuur komt in leven en overal volop kleuren, en dan zie je al een paar dagen moeder eend bij me in buurt.
              Ik weet dat ze eerst 8 eendenkuikens had waarvan er nog 4 over zijn. Ze doet het goed

              20160522_164129.jpg
              20160522_165541.jpg
              Groene vingers

              Comment


                #97
                Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                Ik weet dat ze eerst 8 eendenkuikens had waarvan er nog 4 over zijn. Ze doet het goed
                Ze worden vaak door kraaien gepakt. Die zijn dol op eendenkuiken.

                Comment


                  #98
                  Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                  Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                  Ze worden vaak door kraaien gepakt. Die zijn dol op eendenkuiken.
                  Hmm oke, ze zijn nu zo groot dat die kraaien er wel voor terug deinzen. Slimme beesten die kraaien .
                  Meeuwen zaten er hiervoor ook flink op te azen.
                  En ook al eens een snoek die er zo eentje naar beneden trok
                  Groene vingers

                  Comment


                    #99
                    Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                    Ahja meeuwen zullen zoon kuikentje zeker ook pakken. Dat een snoek ze pakt heb ik nog niet gezien maar kan ik me ook iets bij voorstellen,... Schwoep, weg.

                    Comment


                      Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                      Een duif die oehoeh zegt, heb ik onthouden.
                      Ik moet eens vaker langskomen hier, leuk topic.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                        Zijn Surinaamse duiven
                        sigpic
                        LED there be light

                        Comment


                          Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Een duif die oehoeh zegt, heb ik onthouden.
                          Ik moet eens vaker langskomen hier, leuk topic.

                          Comment


                            Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                            HAHAHAHAHA

                            Jullie maken me dag weer helemaal goed in dit KUT weer
                            Oehoe oehoe

                            Na een bericht van @Gardener gelezen te hebben op de marktplaats over Guanokalong voeding wil ik binnenkort op zoek gaan naar vleermuizenmest, blijkt een zeer goeie aanvulling te zijn.
                            Leuk om eens te gaan proberen!
                            Wel nog even goed uitzoeken hoe ik dat allemaal ga doen als ik dit verzameld heb, las op Guanokalong dat ze het in de oven stoppen etc.

                            Binnenkort ook de complete powder feeding voeding aanschaffen van de 420shop voor mijn AutoMazar.

                            Moet ik dan op de 420shop nog eens een account aanmaken?
                            Groene vingers

                            Comment


                              Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                              Daar gaat weer aardig wat DOEKOE in zitten (alles met een OE vind QNQ leukoeh om te lezOEh)

                              Oja Bird volgens mij krijg je korting bij 420shop als je forum member bent?
                              sigpic
                              LED there be light

                              Comment


                                Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                                Goede avond medewerkers

                                Ik ben vanmiddag even aan het bouwen geweest
                                20160524_150805.jpg

                                En zo is het uiteindelijk geworden dan:
                                20160524_164603.jpg20160524_164551-1.jpg

                                Met een klein ( tijdelijk ) deurtje om doorheen te tijgeren.
                                Zo kan me frame toch mooi open en dicht.
                                20160524_164843.jpg

                                Verder vind mijn AutoMazar het weertje niet zo lekker.

                                The Hippie in War heeft veel te voorduren gekregen, veel wind en zij waaide vaak tegen het gaas aan.
                                Het blad is hier en daar kapot en hoop maar dat ze een beetje herstelt. Me verwachting ligt hier een stuk lager van nu.
                                Gelukkig hebben ze nu alle ruimte om te groeien.

                                De andere hippies gaan beter en sommige hebben wel last gehad van nat staan.
                                Even afwachten hoe dat verder gaat want het zelfde met me plantje op het balkon aan de hand
                                20160524_164648.jpg
                                Vanavond weinig regen en ze mogen dus zo blijven staan, als het nou veranderd kan ik mooi een doorzichtige golfplaat over me frame leggen.
                                Komt helemaal goed

                                Hier de hippies op het balkonnetje
                                IMG_20160524_184327.jpg

                                Tot de volgende update
                                Groene vingers

                                Comment

                                Bezig...
                                X