Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

    Oorspronkelijk geplaatst door THEBIRD View Post
    Een vraagje
    Kan ik mijn hippies al bijvullen tot de pot rand?
    Of moet ik hier nog mee wachten tot de 2e node en dan tot de 2 onderste ( lob ) blaadjes bijvullen wat ik in andere topic weer zag staan.
    Zo ja, moet dat met aarde of zaai en stek grond?
    [[ATTACH=CONFIG]292773[/ATTACH]
    Ze zijn nu 4 dagen oud

    Greetz the bird
    M'n 2de ronde af's zijn plus minus even oud en ik ga deze morgen ondergraven tot aan de eerste lobblaadjes.
    ik zou rond de stam zaai en stekgrond gebruiken, de rest kan met de keuze van aarde gerust opgevuld worden.
    Ik hoop hierbij geen verkeerd advies te geven

    Ziet er allemaal netjes uit, Succes verder en ik volg!
    A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

    Comment


      #32
      Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

      Je kunt gewoon bijvullen met potgrond, zaai en stek is niet nodig.

      Comment


        #33
        Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

        Dank jullie wel voor de tips!
        Als ze er klaar voor zijn graaf ik ze nog wat in
        Vandaag me stroom draden opgehangen, morgen maar eens me handjes opleggen ha ha
        Ik zal jullie laten weten of het goed werkt.
        Apparaatje tikte goed en gaf het groene knipperende licht dus volgens het boekje alles goed, maar nu moet ik elke keer mijn balkon op een kiertje houden voor 2 draadjes. Dat vind mijn vriendin maar niks dus kabels maar weer los onder me bankje gestopt.
        Ik denk eraan om een gat te boren met een pvc buisje onder mijn balkon deur.
        Greetz The_Bird
        Groene vingers

        Comment


          #34
          Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

          geen ander plekje waar je kan boren
          onder je deur kan namelijk water blijven staan als je hemelwaterafvoer niet goed werkt
          En altijd schuin naar buiten boren zodat het water niet lang de muur en pijpje naar binnen komt

          De shock zal wel meevallen ik heb ook zo een apparaat liggen voor reigers
          Ik kon gewoon vastpakken zonder dat ik raar ging doen het ergste is dat je weet dat je een schok gaat krijgen

          Groeten

          Comment


            #35
            Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

            Hmmz ik lig te denken ik lig te denken, denk eraan om gewoon een gaatje in me balkondeur ( aluminium )zelf te boren.
            Of toch ergens ernaast als enige optie.

            Ik vond vroeger die shock ook meevallen maar dat was een ander apparaatje, wat ik me heb laten vertellen is deze net wat krachtiger.
            Lekker is dat dan als ik al weet hoe die kleinere schok voelden

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ik kan jullie mededelen dat de stroom het goed doet!
            Net een gat geboord met daar pvc buis in,alles aangesloten en toen bij de linkerkant begonnen met testen. Eerst met me hand op het hekwerk en toen de draad, een halve seconde later kon de hele buurt mij horen!
            Jezuss wat een schok! Ik voelde me hart te keer gaan en me spieren trekken nog steeds na! Ik kon ook pas los laten wanneer die halve seconden puls over was, ik ben nogal gsschokt over de kracht.
            Poeh en toen moest ik de rechterkant testen! Wetende wat komen ging
            En ja hoor die deed het ook
            Liever zit ik daar niet meer aan, nu op naar de shop met me bijna elektrische fiets aandrijving
            En me vriendin maar lachen

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ze genieten vandaag volop van de lente
            1 mei: dag 5
            IMG-20160501-WA0000.jpg
            Last edited by THEBIRD; 1 May 2016, 13:38.
            Groene vingers

            Comment


              #36
              Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

              2 mei: een kleine update vandaag

              Ik zit op mijn balkonnetje.
              Ik zie de plantjes al groeien, De 1 wat harder dan de ander.
              Maarja ik vond dat het tijd was om ze in te graven en nu lijken ze allemaal weer even groot
              20160502_110032.jpg
              20160502_110042.jpg
              Groene vingers

              Comment


                #37
                Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                Hahaha zie het ook al helemaal voor me even voor de tweede keer voelen

                Comment


                  #38
                  Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                  Vanmorgen dus even zon...
                  Maar rest van de dag regen, regen, en nog meer regen

                  Dus ik heb voor die hippies maar een tentje geregeld dat ze droog kunnen slapen.
                  20160502_174220.jpg
                  20160502_174233.jpg
                  20160502_174517.jpg

                  Iemand nog aanvullingen op het tentje van die hippies wat er zo verkeerd zou kunnen gaan?
                  Het is eigenlijk alleen voor de langere regen buien.

                  Greetz The Bird
                  Groene vingers

                  Comment


                    #39
                    Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                    Hallo medelezers

                    Het is vandaag 4 mei en de hippies staan nu al 8 dagen boven de grond
                    Verder vermoed ik dat ze een klein beetje achterlopen in de groei maar met het goede weer hoop ik toch echt dat ze doorschieten!
                    20160504_110822.jpg
                    Groene vingers

                    Comment


                      #40
                      Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                      Oorspronkelijk geplaatst door THEBIRD View Post
                      Vanmorgen dus even zon...

                      Iemand nog aanvullingen op het tentje van die hippies wat er zo verkeerd zou kunnen gaan?
                      Het is eigenlijk alleen voor de langere regen buien.

                      Greetz The Bird
                      Misschien het tentje in het midden nog iets verhogen? Als het een keer flink regent staat er een plens water op het dak, en als het plastic niet al te dik is scheurt het wellicht.

                      Ziet er verder prima uit. Als mijn plantjes er over een weekje net zo uitzien als op je laatste foto ben ik dik tevreden
                      Autoflowers 2016

                      Comment


                        #41
                        Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                        Ik zou gewoon de voor en zijkant van het balkon iets maken dat je dat kan afrollen als het regent
                        Wel licht doorlatend ,weet niet wat is toegestaan natuurlijk

                        Comment


                          #42
                          Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                          Luhoe@
                          Ik heb 2 pvc buizen aanmekaar vast geschroefd en het steekt dus zeker zo'n 3 cm uit en het watert gelukkig zeer goed af! Ik dacht eerder aan omstandigheden dat er rot in me plant kon komen door te weinig ventilatie of Lv.

                          Nonsense@
                          Dat plastic wat ik heb is ruim 1,3m breed, dus dat past zo goed als over mijn hele balkonnetje heen.
                          Maar ik ben wel van mening dat het toch niet 100% alle licht doorlaat, ik zie toch een klein verschil van licht inval, maarja het is dan ook voor de echte buien bedoeld.

                          En er ligt nu op de bovenenste hekwerk een draad die aangesloten zit op mijn deurbel en accu van mijn boormachine wat een alarm trigger geeft als er wat druk op komt. Ik heb zelf ook gedacht om gewoon iets te maken om het helemaal aftedekken maar het is niet optimaal juist omdat een oppervlak is van 3m2 met weinig ruimte. En ik blijf gaatjes boren hierzo als het weer anders moet haha
                          En die bel moet nog vervangen worden, want het is bedoeld als TRAFO systeem. Dus hoor enkel tring ipv teingtringtringggg

                          Nu heb ik zelf met een tie rip 3 haken aan mekaar vastgemaakt en die hang ik binnenkort samen met kant&klare onderlijntjes ook aan die draad op.
                          Ben nog steeds zoekend naar een nachtsensor dat me schrikdraad 's nachts kan activeren want ik kan echt niet slapen met dat elktromagnetische veld om heen. Maar dat mag dan weer niet infrarood zijn voor me plantjes wat ik heb gelezen. Nog even doorzoeken dus
                          Groene vingers

                          Comment


                            #43
                            Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                            Comment


                              #44
                              Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                              HAHAHA Flint
                              The bird is the word

                              Vandaag is de zwakste hippie uit het nestje gepakt en die is zonet vervoerd naar een ander adressje waar ik hem dagelijks zal gaan komen bezoeken.
                              Eerst even voor de laatste keer de pot bijgevuld voordat de hippie op avontuur ging:
                              20160507_110703.jpg
                              Nu staat de zwakkeling op kracht te komen na een auto ritje, meer zon dan op mijn balkon daar!
                              20160507_113151.jpg
                              Lekker voor hem, alleen mag ie zijn spotje delen met zo'n 200 postduiven in een tuintje op het zuiden gericht, fingers crossed, ben benieuwd wat ik daar voor ga knutselen als ie groter word


                              PS
                              Post gewijzigd ivm verkeerde foto geupload.
                              Wat een gedoe met dat warme weer op een smartphone te posten

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Ik had toch net zo'n domme actie

                              Me hond lag vanmiddag op mijn balkonnetje naast de hippies, ik dacht dat opa van 11 jaar het te warm kreeg dus voorzichtig wat water over hem heen geschonken.

                              Nog geen minuut later staat ie op en gaat zich volop uitkloppen.

                              Resultaat:
                              Hippies die een flinke plens water hebben gekregen in de brandende zon

                              20160507_142025.jpg

                              Hierna wat droog gedept met wc papier voor zover het mogelijk was.
                              Stoned dat ik het eerst moest posten

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Een vraagje.

                              Is het beter voor de plantjes als ik weg ben zo nog wat zon optenemen of kan ik ze net zo goed achter op mijn balkon zetten in de schaduw.

                              20160507_154134.jpg
                              Last edited by THEBIRD; 7 May 2016, 14:25.
                              Groene vingers

                              Comment


                                #45
                                Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                                Na even me vraag "wietplant in de schaduw of in de zon achterhet glas" op google gesteld te hebben kwam ik als eerste antwoord dit tegen:
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ten-in-schaduw

                                Dus bijvoorbeeld met boodschappen de hippies lekker achter op het balkon in de schaduw zetten.

                                Greetz The_Bird
                                Groene vingers

                                Comment

                                Bezig...
                                X